Κατηγορία: Stability Trainer – Βάρος: 265γρ. – 5mm drop (29/24mm)
Να ξεκινήσω λέγοντας πως (υπερ)πρηνίζω αρκετά και στα δύο πόδια. Στην δε δεξιά ποδοκνημική άρθρωση, λόγω πληθώρας τραυματισμών στο παρελθόν και επακόλουθης χαλάρωσής της, ο πρηνισμός είναι ακόμη μεγαλύτερος.
Παρ’ όλα αυτά, έχοντας μια διαφορετική άποψη περί πρηνισμού από την επικρατούσα, η τελευταία φορά που φόρεσα παπούτσι με υποστήριξη ήταν σχεδόν πριν 5 χρόνια. Καθώς όμως η συγκεκριμένη μηχανική του ποδιού μου παραμένει, είμαι σε θέση να αντιληφθώ πώς συμπεριφέρεται ένα stability μοντέλο.
Υπάρχουν πολλοί δρομείς που επιλέγουν παπούτσια της κατηγορίας support και για αυτόν τον λόγο θεωρώ πως πρέπει να αξιολογήσουμε και κάποια τέτοια, ασχέτως των προσωπικών απόψεων επί του θέματος.
Βρέθηκε λοιπόν στα χέρια μου το Arahi, έκανα κάποια χιλιόμετρα μαζί του και δοκίμασα μια διαφορετική προσέγγιση από την Hoka στο θέμα της στήριξης στην σόλα.
Επάνω μέρος
Ενώ οι περισσότερες εταιρείες τοποθετούν όλο και λιγότερα overlays, ιδίως μπροστά, η Hoka πάει κόντρα στο ρεύμα των καιρών και ακολουθεί την εντελώς αντίθετη οδό.
Το επάνω μέρος του Arahi είναι εξ ολοκλήρου καλυμμένο από παράλληλα, θερμοκολλημένα συνθετικά overlays (3D Puff Print Frame). Καλύπτουν όλο το toe box και τα πλαινά, δημιουργώντας ένα “πλέγμα” επάνω από το ύφασμα, με σκοπό τη μεγαλύτερη δυνατή συγκράτηση του ποδιού. Σε αυτό βοηθάει και η ιδιαίτερα πυκνή ύφανση του διχτυωτού. Τόσο πυκνή που πρέπει να πλησιάσεις πολύ κοντά για να διακρίνεις τους πόρους του. Παρ’ όλα αυτά, το σύνολο έχει έναν σχετικό αέρα και δεν είναι άκαμπτο. Άλλωστε πρόκειται για ένα max support παπούτσι και τέτοια χαρακτηριστικά εφαρμόζονται και στο upper.
Το κολάρο στο πίσω μέρος είναι αρκετά σκληρό και ψηλό, ενώ η γλώσσα και η περιοχή γύρω από τον αστράγαλο, έχουν αρκετό αφρώδες.
Φορώντας το Arahi, αρχικά έχεις την αίσθηση πως η γραμμή του είναι στενή, κυρίως μπροστά. Αυτό είναι αποτέλεσμα της όλης κατασκευής που περιέγραψα παραπάνω, τελικά όμως αλλάζει αρκετά μετά από λίγο.
Το πόδι συγκρατείται απόλυτα, από την φτέρνα μέχρι το toe box, ενώ ο “συνωστισμός” του επάνω μέρους δεν γίνεται καν αντιληπτός. Όλα τα δομικά στοιχεία ακολουθούν την κίνηση του υφάσματος και δεν ενοχλούν ακόμη κι εκεί που τσακίζει το παπούτσι. Είναι ιδιαίτερα λεπτά, άλλωστε. Η εφαρμογή του γενικότερα έχει την αίσθηση ενός πιο performance μοντέλου, όπως αγκαλιάζει το πόδι. Εσωτερικά, από την καμάρα μέχρι και την φτέρνα, το σημείο δηλαδή όπου το πόδι ρολάρει προς τα μέσα, η στήριξη είναι μεγάλη.
Εν τούτοις, είναι πολύ πιθανό ένα πιο φαρδύ πέλμα να νοιώσει κάπως περιορισμένο, κυρίως στην περιοχή των δαχτύλων. Μιλάμε για ένα προπονητικό παπούτσι, ικανό για πολύ μεγάλα τρεξίματα, οπότε ο παράγοντας άνεση πρέπει να ληφθεί επίσης υπ’ όψιν. Βέβαια, το Arahi βγαίνει και σε 2Ε, πιο φαρδιά έκδοση δηλαδή, άρα υπάρχει κι αυτή η επιλογή.
Σε κάθε περίπτωση, δοκιμάστε το οπωσδήποτε.
Το μόνο αρνητικό σημείο του παπουτσιού, έχει να κάνει με την ικανότητα διαπνοής του επάνω μέρους. Η πυκνότητα της ύφανσης και η πληθώρα δομικών στοιχείων, σίγουρα θα δημιουργήσουν ένα πιο ζεστό περιβάλλον γύρω από το πόδι κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Απ’ την άλλη βέβαια, αυτό μπορεί να αποδειχθεί πλεονέκτημα τις ημέρες με πολύ κρύο.
Σόλα και πάτημα
Τα περισσότερα stability μοντέλα της αγοράς στηρίζουν την καμάρα (ή και την φτέρνα) χρησιμοποιώντας ένα εμβόλιμο κομμάτι σκληρότερου αφρού στο σημείο εκείνο (medial post). Αρκετές φορές, αυτό συνδυάζεται και με μια πλαστική γέφυρα από κάτω, ώστε να κάνει την σόλα εντελώς άκαμπτη και να περιορίζεται έτσι ο πρηνισμός.
Στην περίπτωση του Arahi, η Hoka προσεγγίζει το θέμα διαφορετικά. Κάτω από το πέλμα και τον απορροφητικό εσωτερικό πάτο, υπάρχει το σύνηθες παχύ και πολύ μαλακό στρώμα EVA αφρού. Αυτός, από το πίσω μέρος της εξωτερικής πλευράς και σε όλη την εσωτερική, περιβάλλεται από ένα κομμάτι πιο σκληρού (ή σωστότερα, λιγότερο μαλακού) αφρού, ο οποίος σταθεροποιεί την “πτώση” του ποδιού προς τα μέσα. J-Frame ονομάζει αυτό το “πλαίσιο” η εταιρεία, λόγω του σχήματος που έχει αν το δεις από κάτω.
Παράλληλα, η σόλα εσωτερικά στην καμάρα είναι ελάχιστα πιο ψηλά, δίνοντας μία ελαφριά κλίση στο πέλμα προς τα έξω.
Υπάρχει επίσης το γνωστό Active Foot Frame (χαρακτηριστικό σε όλα τα μοντέλα της Hoka), δηλαδή τα ανασηκωμένα πλαινά της σόλας γύρω από τον αστράγαλο, σαν τοίχωμα, ώστε το πόδι να κάθεται “μέσα” σε αυτήν και όχι απλά επάνω της. Εδώ μάλιστα είναι και πιο έντονο σε σχέση με τα neutral μοντέλα της εταιρείας.
Προσθέστε και την πιο φαρδιά πλατφόρμα – βάση που έχει το Arahi και όλα αυτά τελικά δίνουν τα χαρακτηριστικά ελέγχου του πρηνισμού.
Η εξώσολα αποτελείται από σκληρό λάστιχο και εκτεθειμένο αφρό, ενώ η παραδοσιακή rocker σχεδίαση βρίσκεται κι εδώ.
Η φιλοσοφία της κατασκευής θυμίζει Vanquish (ένα πολύ σταθερό neutral μοντέλο), εδώ όμως είναι πιο έντονα τα stability στοιχεία.
Η αρχική εντύπωση τρέχοντας με το Arahi, είναι αυτή ενός κλασικού Hoka: μέγιστη απορρόφηση, μαλακό πάτημα και απόσταση από το έδαφος. Το πόδι κάθεται βαθιά μέσα στο παπούτσι και το νοιώθεις να “κουμπώνει”.
Ο βασικός αφρός (λευκός) θυμίζει Clifton 3 σε softness, ίσως και μαλακότερος, οπότε η πρώτη αίσθηση είναι ότι κάτω από το πέλμα σου έχεις πολύ, πάρα πολύ cushioning, είτε προσγειώνεσαι στο πίσω είτε στο μεσαίο τμήμα της σόλας.
Το στάδιο όπου “εμπλέκεται” κι η πιο σκληρή στρώση αφρού (γκρι) στην διαδικασία του transition, δεν το καταλαβαίνεις καν. Δεν έχει καμμία σχέση με την αίσθηση που δίνει το παραδοσιακό medial post, όπου ξαφνικά νοιώθεις το πολύ σκληρό κομμάτι αφρού κάτω από την καμάρα σου. Εδώ η μετάβαση από την προσγείωση στην απογείωση είναι πολύ πιο γλυκειά και σχεδόν μοιάζει με ουδέτερου μοντέλου.
Αντιθέτως, η κλίση της σόλας προς τα έξω που ανέφερα παραπάνω, είναι αισθητή και ουσιαστικά το μόνο χαρακτηριστικό που σου υπενθυμίζει ότι φοράς ένα max stability μοντέλο.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το ότι όλο αυτό το πακέτο, με την ογκώδη κατασκευή, ζυγίζει μόλις 265 γραμμάρια. Μιλάμε δηλαδή για βάρος ελάχιστα μεγαλύτερο από αυτό που συναντάς στα performance trainers. Σε σχέση δε με άλλα moderate+ υποστηρικτικά μοντέλα, δεν τίθεται καν θέμα σύγκρισης. Κι αυτό φαίνεται στον δρόμο, καθώς το Arahi ρολάρει αρκετά αβίαστα. Μπορεί να είναι φτιαγμένο για να καταπίνει τα χιλιόμετρα σε μεγάλες αποστάσεις αλλά εξίσου άνετα το χρησιμοποιεί κάποιος και για καθημερινό προπονητικό.
Εννοείται πως για θέμα ευκαμψίας ούτε λόγος, άλλωστε το transition βασίζεται στο ανασηκωμένο forefoot, όπως όλα τα oversized Hoka.
Συμπέρασμα
Το Arahi είναι ένα μοντέλο που προσφέρει μέγιστη υποστήριξη αλλά με αίσθηση ανάλογη των υπολοίπων, ουδετέρων Hoka. Δεν θυμίζει σε τίποτα αντίστοιχα μοντέλα της κατηγορίας του, τόσο στον τρόπο που στηρίζει την καμάρα όσο φυσικά και στο βάρος.
Παρότι προορίζεται για μεγάλες, ξεκούραστες προπονήσεις, το πάτημά του δεν είναι καθόλου αργό ή “τεμπέλικο” και άνετα φοριέται και σε ελεύθερα τρεξίματα. Το μόνο σημείο που ίσως πρέπει να προσέξετε, είναι το ελαφρώς στενό toe box.
tol ga
Πιστεύεις ότι στο θέμα που αντιμετωπίζω με το σύνδρομο ταρσιαιου θα κάνει δουλειά?εννοώ ο γιατρός που είπε να δοκιμασω ένα παπούτσι υπερπρηνισμου και με συνδιασμο τους πατους να μη προκαλείται ερεθισμός στο νεύρο που περνάει από τον αστράγαλο..ευχαριστω
Vasilis Giannaris
Νίκο σε σχέση με το Clifton 4 ειναι ποιό μαλακό ;βάρος έχουν το ίδιο, για μαραθώνιο ποιό θα διαλεγες εσύ απο τα δύο ;
Nikos Pilikas
@nimbus19 Δεν γνωρίζω ποια είναι η μηχανική που προκαλεί το σύνδρομο. Βέβαια, για να σου ζητάει ο γιατρός μέγιστη υποστήριξη, υποθέτω ότι δεν θέλει καθόλου πρηνισμό.
Το Arahi από μόνο του είναι πολύ σταθερό. Θεωρώ ότι αν του προσθέσεις και τον ορθοτικό πάτο, στο τέλος το πόδι σου θα υπτιάζει υπερβολικά, αλλάζοντας εντελώς την βιομηχανική σου. Ίσως αυτό σου βγάλει άλλα θέματα, δεν ξέρω…
Το μόνο που μπορώ να σου πω, είναι πως αν ψάχνεις max cushioning και max support σε ένα παπούτσι, το Arahi σίγουρα είναι ένα απ’ αυτά. Λίγη προσοχή μόνο με το χαμηλό drop αρχικά, αν δεν είσαι εξοικειωμένος.
@vasilis_giannaris Ελαφρώς πιο μαλακό, Βασίλη. Διαφορετικό πάτημα συνολικά όμως, λόγω stability χαρακτηριστικών.
Αν δεν πρηνίζεις, δεν βρίσκω τον λόγο να πας σε ένα τέτοιο παπούτσι.