Αρχική / Θέματα / Δρομικά θέματα / Προπόνηση / Αναπροσαρμογή στόχων

Αναπροσαρμογή στόχων

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 17 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #115640
    Vassilis K
    Συμμετέχων

    Καλή χρονιά σε όλους!
    Την βοήθειά σας και την πολύτιμη πείρα σας.
    Τους τελευταίους μήνες αποφάσισα να σοβαρευτώ (δρομικά) και από εκεί που βολόδερνα και τεμπέλιαζα αποφάσισα να τρέξω τον πρώτο μου Ημί, και συγκεκριμένα αυτόν του Ναυπλίου στις 12 Μαρτίου. Ξεκίνησα λοιπόν 5 προπονήσεις την εβδομάδα με ένα πρόγραμμα 15 εβδομάδων της Stryd, βασισμένο στην ισχύ. Έφτανε τα 60km/εβδομάδα, με long runs. tempo, ανηφόρες, από όλα. Έκανα και δίαιτα (έχασα πάνω από 10 κιλά), είχα φτάσει στην 4η εβδομάδα, το LR είχε φτάσει 14km (παλιότερα είχα κάνει μέχρι 13km δύο φορές) και τα εβδομαδιαία χιλιόμετρα τα 46, όλα καλά.
    Και έρχονται οι γιορτές. Αρρωσταίνω δύο φορές καπάκι, και μόνο καταφέρνω δύο προπονήσεις σε 3 εβδομάδες. Πάει το πρόγραμμα. Ακόμα δεν έχω ξαναξεκινήσει. Χάνω και τα LR, που ήταν στα 17km σύμφωνα με το πρόγραμμα.
    Οπότε… τι κάνουμε; Τέσσερις πιθανότητες βλέπω:
    – Συνεχίζω το πρόγραμμα από εκεί που είναι τώρα. Χλωμό να μπορέσω τις πιο επίπονες προπονήσεις όπως πριν.
    – Συνεχίζω από εκεί που το άφησα και κάνω μια μίξη χαμένων και τωρινών προπονήσεων και όπου με βγάλει.
    – Αντί για το Ναύπλιο, τρέχω στην Αθήνα και κερδίζω μία εβδομάδα από τις χαμένες.
    – Τρέχω στον Ποσειδώνιο στις 26 Απριλίου, γυρίζω το πρόγραμμα 4 εβδομάδες πίσω και το πιάνω από εκεί.
    Ποια είναι η γνώμη σας; Απογοητεύτηκα, είναι η αλήθεια, γιατί από εκεί που πήγαινα τρένο, εκτροχιάστηκα…

    #115642
    PanDex
    Συμμετέχων

    Καλημέρα και καλή χρονιά. Ειναι δυο μήνες μέχρι το Ναύπλιο, ο οποίος είναι αρκετός καιρός. Σχεδόν επίπεδος αγώνας με σχετικά καλές συνθήκες. Τι στόχο έχεις βάλει; Μεγάλωσε τα λονγκ σου και βάλε χλμ καθημερινά και λίγα βάρη, δεν χρειάζεται υπερβολές με ταχύτητες κτλ, λίγες μόνο αρχες Μάρτη.
    Μια βδομάδα και δυο διαφορά δεν θα δεις..

    #115644
    aroulio
    Συμμετέχων

    Καταρχήν περαστικά.

    Μερικές ιδέες φωναχτά:
    Καταρχήν 5 προπονήσεις την εβδομάδα μου φαίνονται υπερβολικές για ημιμαραθώνιο, εκτός κι αν κάποιος έχει ιδιαίτερα υψηλούς στόχους. Ότι χάθηκε από προπόνηση, χάθηκε. Δε γυρνάς στα περασμένα. Τίποτε δεν είναι τόσο σημαντικά μεγάλο ώστε να σε αποτρέπει από το στόχο σου. Είναι καθαρά θέμα θέλησης κι επιμονής. Και πίστεψε με ένας ημιμαραθώνιος, από εδώ που έχεις φτάσει, ελάχιστα απέχει σαν τερματισμός. Οπότε το μόνο που έχεις να επιδιώκεις είναι είτε ένας καλύτερος χρόνος (δευτερεύον κατά τη γνώμη μου σε κάθε πρώτη φορά μας), είτε ένας πιο άνετος τερματισμός, που έρχεται όταν έχεις καλύτερη προετοιμασία στα πόδια σου. Τα κιλά που έχεις χάσει είναι τεράστιο όφελος και αυτό θα φανεί σταδιακά στους χρόνους σου.
    Αν έπρεπε να κατατάξω τους Ημιμαραθωνίους θα έλεγα ότι μακράν ευκολότερος είναι του ΣΔΥΑ. Απόλυτα φλατ (πλην του 11ου χιλιομέτρου) και φέτος γίνεται τέλη Φλεβάρη, άρα με πιθανότητες για ευνοϊκό κρύο/δροσιά. Μειονέκτημα είναι τυχόν έντονος αέρας που μπορεί να πετύχεις, καθώς και το όποιο ξενέρωμα όταν τρέχεις αγκαλιά με τα αυτοκίνητα. Ακολουθεί το Ναύπλιο. Επίσης φλατ, με εξαίρεση το κομμάτι 11-16 που ψιλοανηφορίζει κι έχει στραβή κλίση το οδόστρωμα. Μειονέκτημα είναι ότι το Ναύπλιο είναι ονειρικό για εκδρομή, σουλατσάρισμα και φαγητά την παραμονή του αγώνα, οπότε εύκολα μπορεί να είσαι τουρίστας τη μέρα του αγώνα. Της Αθήνας, είναι άστα να πάνε η διαδρομή από δυσκολία κι ανηφόρες, ειδικά στη δεύτερη γύρα μετά το 13-14. Από την άλλη είναι ένα μεγάλο πάρτυ, δίπλα στα σπίτια των περισσοτέρων μας. Τέλος ο Ποσειδώνιος, γίνεται σε σκατοδιαδρομή με ανηφοροκατηφόρες κι επειδή αργεί ημερολογιακά, συνήθως έχει αφόρητη ζέστη.

    Ψυχραιμία λοιπόν, συνέχισε με βάση το πρόγραμμα σου και θα βρεις τι σου κάνει κλικ περισσότερο.

    #115646
    Vassilis K
    Συμμετέχων

    @panosdimi, @aroulio σας ευχαριστώ. Στόχος; Ένας τερματισμός με χρόνο τον οποίο δεν θα ντρεπόμουν και να τον σκεφτώ. Είμαι πολύ αργός, οπότε ας τερματίσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται.
    5 προπονήσεις την εβδομάδα ίσως είναι πολλές. Αλλά με βολεύει γιατί τα χιλιόμετρα μοιράζονται σε περισσότερες προπονήσεις και επειδή τρέχω πρωί (ξυπνάω 6.15) δεν έχω περισσότερο χρόνο στη διάθεσή μου, πριν τη δουλειά.
    Οπότε, όπως λέτε, συνεχίζω για Ναύπλιο, αφήνω πίσω ό,τι χάθηκε και συνεχίσω το πρόγραμμα από εδώ και στο εξής, όσο πιο πιστά μπορώ, δεδομένης της αποχής, και σιγά σιγά το ξαναπιάνω.

    #115648
    naftony
    Συμμετέχων

    @aroulio ο ημι του Ναυπλίου έχει αλλάξει διαδρομή, το κομμάτι 11-16 έχει αντικατασταθεί με φλατ διαδρομή δίπλα στη θάλασσα, οπότε έχει γίνει σχεδόν όλος φλατ.

    #115650
    PanDex
    Συμμετέχων

    Με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο θα τερματίσεις, βάλε τα χλμ σου σβήσε σιγά σιγά μια βδομάδα πριν και πήγαινε να ευχαριστηθείς τον αγώνα σου. Στην χειρότερη να σου βγει ένα λονγκ. Ενα μήνα τώρα δώσε καμία ευκαιρία σε ανηφόρες και βάρη είτε με το σώμα είτε με όργανα, στο επίπεδο που είσαι έχεις πολλά περισσότερα οφέλη από ενα τρέξιμο. Μπορεί τα κιλά που έχεις χάσει να σε ελαφρύνουν, αλλά σε έχουν αποδυναμώσει παράλληλα μέχρι να προσαρμοστεί το σώμα σου στην νέα δομή.

    #115652
    PanDex
    Συμμετέχων

    @tonykyr που φαίνεται αυτό; δεν έχω βρει κάποια ενημέρωση και ο χάρτης διαδρομής στην σελίδα είναι ο παλιός που περνά από Ναύπλιο και πάει προς Άρια. Το 11-15 πάντα φλατ ήταν.

    #115654
    TAKISSS
    Συμμετέχων

    Καλη χρονια και απο μένα. Πάνω κατω το ίδιο έπαθα και εγω με τραυματισμό στη γάμπα οπου με έβγαλε 4 εβδομάδες εκτός και τωρα ξεκινάω σιγα σιγα, πάνω που ημουνα στην 6η εβδομάδα προγράμματος για το μαραθώνιου του Ναυπλίου. Εγω θα προσπαθήσω για μαραθωνιο θεσσαλονίκης που είναι 5 εβδομάδες μετά και αν βγει. Στη θέση σου θα γύριζα το πρόγραμμα δυο εβδομάδες πρίν και όχι 4, θα το προσάρμοζα να μου βγει η ημερομηνια να τρέξω τον ημι του Ναυπλίου σαν χαλαρό προπονητικά LR, μιας και θα ειναι ο πρωτος ημι, και θα συνέχιζα το πρόγραμμα για να πάω να τρέξω κανονικά τον ημι στον Ποσειδώνιο. Και επειδή έχουμε πολύ χρόνο μέχρι τότε έχω αφήσει και τις δύο εβδομάδες για οποιαδήποτε “στραβή” τις οποίες θα τις ξαναέβλεπα για προσαρμογή πιο μετά. Αυτό είναι τι θα έκανα εγώ και όχι τι σου προτείνω να κάνεις, μιας και εσύ είσαι ο μόνος που ξέρει το σώμα σου και τα θέλω σου.
    ΥΓ Επίσης ένας ωραίος ημί και κατηφορικός είναι και αυτος που θα γίνει στην Κόρινθο στις 3 Μαιου, τον οποίο θα πάω αν δεν μου βγει ούτε η θεσσαλονίκη.

    #115656
    aRiSTiDiS
    Συμμετέχων

    Και εγώ θα συνέχιζα το πρόγραμμα, παραβλέπωντας τις προπονήσεις που χάθηκαν.
    Ίσως μόνο την 1η εβδομάδα επανόδου να πήγενα ένα κλικ πιο κάτω σε ρυθμό, εάν ένοιωθα δυσφορία.
    Είναι επαρκής ο χρόνος μέχρι τον αγώνα ώστε να ξαναβρείς τη φόρμα σου.
    Και εάν πάνε όλα καλά και έχεις κέφι, μετά το Ναύπλιο, πάς και Ποσειδώνιο. Σε 1.5 μήνα μετά το Ναύπλιο θα έχεις αποκατασταθεί πλήρως και θα μπορείς να βελτιωθείς κι άλλο στο μεσοδιάστημα

    Πέρα από αυτό, καθαρά “τεχνικά” και κοιτάζοντας μόνο το χρόνο τερματισμού, δεν αξίζει να θυσιάσεις έναν φλάτ αγώνα για 7 μέρες extra προπόνησης και να πάς σε κάποιον πιο δύσκολο. Στον flat θα κάνεις καλύτερο χρόνο.

    #115658
    naftony
    Συμμετέχων

    Στους πρώτους 2 ημι (2014-2015) το κομμάτι 11-15 ήταν ανηφορικό και με αρκετή πλάγια κλιση, από τον κόμβο της Αγ. Ελεουσας προς τον κόμβο του Αγ. Αδριανού . Φαντάζομαι αυτό εννοούσε ο @aroulio. Από το 2016 και μετά από παράπονα άλλαξε και έγινε όλος σχεδόν επίπεδος, με μοναδικό ανηφορικό σημείο στο 16χλμ. περίπου με 400 μ. ανηφόρα

    #115678
    Echetlos
    Συντονιστής

    Όπως ακριβώς τα περιγράφει ο @tonykyr.
    Αν εξαιρέσεις το πολύ μικρό κομμάτι μετά το στρατόπεδο, μιλάμε για εντελώς φλατ διαδρομή.

    #115680
    Elda
    Συμμετέχων

    Δεν ξερω αν ειπωθηκε πιο πανω, δε διαβασα ολα τα σχολια, ο ημι Ναυπλιου ειναι στις 8/3 και της Αθηνας στις 22/3 οποτε αν αποφασισεις να τρεξεις εκει κερδιζεις 2 εβδομαδες.

    #115682
    Elda
    Συμμετέχων

    Επισης να προσθεσω σε οσα ειπε ο aroulio, οτι ο ευκολοτερος ημι ειναι Καλαμπακα-Τρικαλα (15/3). Ευκολος πρεπει να ειναι και της Θεσσαλονικης τον Οκτωβρη, αλλα δεν ειμαι απολυτα σιγουρη.

    #115714
    Vicky
    Συμμετέχων

    @Elda Μαρία ο αγώνας της Θεσσαλονίκης όντως είναι εύκολος-ιδανικός για καλό χρόνο.
    Είναι φλατ η διαδρομή. Γίνεται φθινόπωρο όπου η θερμοκρασία είναι σχετικά καλή απόγευμα προς βράδυ όπου πέφτει η θερμοκρασία…και διασχίζει δύο φορές το κέντρο της πόλης. Υπάρχει αρκετός κόσμος να παρακολουθεί μιας και λίγο αργότερα γίνεται το πεντάρι…

    #115734
    TAKISSS
    Συμμετέχων

    Επίσης φλάτ προς κατηφορική διαδρομή έχει και ο ημι που θα γινει στην Κορινθο. Ειχε γινει πρωτη φορα πριν δυο χρόνια και θα γινει ξανα φετος. Ξεκινάει απο την παλαια γέφυρα του ισθμού στο +65μ και τερματιζει στο 0μ στο λιμανι της Κορινθου. Και κάτι άκουσα οτι θα έχει και κατηφορικό 5αρι με την ίδια αφετηρία και τερματισμό με τον ημι. Περιμένω να βγάλουν τις διαδρομές.

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 17 συνολικά)
  • Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.