Αρχική / Αξιολογήσεις / New Balance FuelCore Sonic

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

New Balance FuelCore Sonic

New Balance FuelCore Sonic

Κατηγορία: Performance trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 238γρ. – 6mm drop (24/18mm)

Το σύστημα δεσίματος BOA δεν είναι καινούργιο στα ποδηλατικά παπούτσια, όπως και σε αυτά διαφόρων άλλων δραστηριοτήτων. Στα δρομικά μοντέλα όμως, η χρήση του BOA μέχρι τώρα ήταν σπάνια, με τις εταιρείες να επικεντρώνονται στον τρόπο συγκράτησης του midfoot, πάντα με την χρήση των παραδοσιακών κορδονιών.

Έτσι λοιπόν, όταν η New Balance παρουσίασε το FuelCore Sonic, πολλοί ήταν αυτοί που παραξενεύτηκαν με την επιλογή της εταιρείας για τον συγκεκριμένο τρόπο δεσίματος. Κάποιοι ίσως, δεν καταλάβαιναν και τι ήταν αυτό που έβλεπαν ή πώς λειτουργούσε.
Γεγονός είναι πως η ΒΟΑ έχει πίσω της πολλά χρόνια τεχνολογίας και εξέλιξης του συστήματός της, η δε New Balance δεν θα μπορούσε να λανσάρει ένα μοντέλο χωρίς να είναι απολύτως σίγουρη για την λειτουργικότητά του.
Στη πράξη, αυτά τα δύο επιβεβαιώνονται.

Επάνω μέρος

Ας δούμε πρώτα πώς ακριβώς δουλεύει το σύστημα BOA.
Το upper του FuelCore Sonic έχει ενιαία κατασκευή (bootie construction), με την γλώσσα να είναι ενωμένη με τα πλαινά μέχρι επάνω. Ουσιαστικά δεν υπάρχει καν γλώσσα, όπως την εννοούμε συνήθως, παρά μόνο ένα λεπτό κι ελαστικό κομμάτι υφάσματος.
Επάνω σε αυτό “κάθονται” δύο φαρδιοί ιμάντες από συνθετικό υλικό, ξεκινώντας από την καμάρα και ενώνονται καθώς καταλήγουν στην εξωτερική πλευρά. Στο πλάι του παπουτσιού υπάρχει ένας πλαστικός τροχός, από τον οποίο ξεκινάει ένα πολύ λεπτό σχοινάκι και περνάει διαγώνια μέσα από τρεις θηλειές, δύο επάνω στον ιμάντα και μία στο πλαινό, δίπλα στον τροχό.
Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις για να σφίξεις το παπούτσι, είναι να γυρίσεις τον τροχό και αυτός κατανέμει την πίεση στα υπόλοιπα σημεία. Για να το “λύσεις”, απλά τον τραβάς προς τα έξω και αμέσως το σχοινάκι χαλαρώνει.

To BOA system και ο ιμάντας που κρατάει το πόδι.

Το υπόλοιπο επάνω μέρος είναι αρκετά απλό ως κατασκευή. Το εμπρόσθιο τμήμα αποτελείται από ιδιαίτερα εύκαμπτο ύφασμα, χωρίς καθόλου δομικά στοιχεία και υποτυπώδη προφυλακτήρα δαχτύλων. Από την μέση και πίσω, το πόδι συγκρατείται από ένα μεγάλο κομμάτι συνθετικού υλικού σε κάθε πλευρά, σαν και αυτό του ιμάντα, ενώ και η στήριξη στην φτέρνα είναι πολύ μαλακή. Ιδιαίτερη είναι η σχεδίαση του κολάρου γύρω από τον αστράγαλο, όπου στο επάνω μέρος υπάρχει ένα ελαστικό χείλος, με το αφρώδες να ξεκινάει πιο χαμηλά. Ο σκοπός αυτής της σχεδίασης είναι να αγκαλιάζει καλύτερα το πόδι.
Ας δούμε όμως πώς δουλεύουν όλα αυτά στην πράξη και κυρίως το BOA.

Ο τροχός είναι ελαφρύς και δεν γίνεται καν αντιληπτός όταν τρέχεις. Τον πιέζεις προς τα μέσα και σφίγγεις, τον τραβάς προς τα έξω και το δέσιμο χαλαρώνει.

Το πόδι γλυστράει εύκολα μέσα στο παπούτσι, με την βοήθεια και της θηλειάς στο πίσω μέρος και αμέσως νοιώθεις πόσο απαλά είναι τα υλικά εσωτερικά. Πατάς τον τροχό και αρχίζεις να τον γυρνάς μέχρι να κλείσει ο ιμάντας. Σε 2-3 δευτερόλεπτα έχει αγκαλιάσει το midfoot και ξεκινάς να τρέχεις. Αν διαπιστώσεις πως το θες πιο σφιχτό, σκύβεις λίγο, κλικ κλικ και είσαι έτοιμος. Τόσο απλά!
Προσωπικά, έχοντας και μια ευαισθησία στους ταρσούς, δένω και λύνω αρκετές φορές τα κορδόνια μέχρι να βρω το σωστό σφίξιμο. Στο Sonic, είτε εξ αρχής είτε με μία επιπλέον ρύθμιση, έβρισκα κάθε φορά την εφαρμογή που ήθελα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα.
Το ΒΟΑ κλειδώνει απόλυτα το πόδι, χωρίς να υπάρχει το παραμικρό σημείο πίεσης, ακόμη κι αν τερματίσεις τον τροχό. Ο ιμάντας και η θέση των θηλειών δείχνουν πολύ μελετημένα και το σφίξιμο κατανέμεται ομοιόμορφα. Μπορείς να το προσαρμόσεις αναλόγως και της προπόνησης που έχεις να κάνεις, αν δηλαδή πρόκειται για γρήγορη ή πιο αργή, όπου θες μια πιο χαλαρή και άνετη εφαρμογή.
Η φτέρνα συγκρατείται επίσης πολύ σωστά και υπάρχει και μία ελευθερία στην κίνηση της άρθρωσης, λόγω της σχετικά πιο minimal κατασκευής του πίσω μέρους.

Το ελαστικό χείλος γύρω από τον αστράγαλο και το αφρώδες κολάρο που ξεκινάει πιο χαμηλά, μέσα στο παπούτσι.

Το FuelCore Sonic βασίζεται στο ίδιο καλούπι με τα Zante, Vazee Pace και 1500. Αυτό σημαίνει, όπως θα γνωρίζουν όσοι έχουν δοκιμάσει κάποιο από αυτά, ότι το toe box δεν έχει την πολύ στενή γραμμή ενός performance μοντέλου αλλά αφήνει έναν σχετικό αέρα. Έτσι κι εδώ, τα δάχτυλα απλώνουν εύκολα και σε συνδυασμό με το πολύ μαλακό ύφασμα, είναι άνετο και για πιο μεγάλες προπονήσεις, ασχέτως του φάρδους του εκάστοτε πέλματος.

Το εντελώς ελεύθερο από overlays εμπρόσθιο μέρος. Το ύφασμα είναι ιδιαίτερα μαλακό.

Η μοναδική κριτική που ενδεχομένως θα είχα να κάνω σχετικά με το ΒΟΑ, είναι πως θα προτιμούσα ο ιμάντας να φτάνει λίγα χιλιοστά πιο κάτω προς τα μετατάρσια. Νομίζω πως αυτό θα έδινε μία ακόμα πιο “σίγουρη” εφαρμογή στο παπούτσι, ιδίως σε γρήγορες προπονήσεις μέσα σε στίβο.

Σόλα και πάτημα

Εδώ η σχεδίαση είναι πιο παραδοσιακή και δοκιμασμένη.
Ο γνωστός Revlite αφρός της ΝΒ, με όλη την εξώσολα καλυμμένη από λάστιχο αλλά και έντονη rocker σχεδίαση, δηλαδή ανασηκωμένα το εμπρόσθιο και οπίσθιο τμήμα.

Εδώ διακρίνεται το έντονα ανασηκωμένο εμπρόσθιο και οπίσθιο τμήμα της σόλας, όπως και το παχύ λάστιχο από κάτω.

Η αίσθηση που αποκομίζεις τρέχοντας, είναι σχεδόν ίδια με του Vazee Pace, για όποιους έχουν τρέξει με αυτό. Και με δεδομένο ότι η παραγωγή του δημοφιλούς μοντέλου δεν θα συνεχιστεί, το Sonic μάλλον είναι ο διάδοχός του.
Η σόλα του είναι αρκούντως απορροφητική αλλά αρκετά σφιχτή συγχρόνως, μιας και πρόκειται για performance μοντέλο άλλωστε. Ο Revlite παρέχει το cushioning που απαιτείται, το πολύ λάστιχο που υπάρχει όμως από κάτω, σταθεροποιεί γρήγορα την συμπίεση του αφρού και κάνει το πάτημα γρήγορο και αποδοτικό.
Το FuelCore Sonic είναι ένα μοντέλο που σαφώς προτιμάει πιο γρήγορους ρυθμούς. Είναι ιδανικό για tempo προπονήσεις αλλά η semi-firm σόλα του νοιώθει άνετα ακόμη και σε κομμάτια μέσα σε στίβο. Σε αυτό βοηθάει, τόσο η σταθερή πλατφόρμα του Revlite (από τα πιο σταθερά neutral που έχω φορέσει) όσο και ο τρόπος που “δένει” την περιοχή της καμάρας. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ πως τα πράγματα θα ήταν ακόμη καλύτερα αν ο ιμάντας έφτανε λίγο πιο χαμηλά, όπως είπαμε και παραπάνω.
Ρολάρει όμορφα και γρήγορα, ιδίως αν πατάς λίγο πιο μπροστά και εκμεταλλεύεσαι την rocker σχεδίασή του, ενώ έχεις και πολύ καλή αίσθηση του εδάφους. Σίγουρα υπάρχουν πιο “καθαρόαιμες” κατασκευές αλλά αν δεν πρόκειται για πάρα πολύ γρήγορους ρυθμούς, πιστεύω πως θα ικανοποιήσει τις ανάγκες των περισσοτέρων.
Επιπλέον, η πλήρης κάλυψη της σόλας από κάτω με λάστιχο, παχύ κιόλας, εξασφαλίζει λογικά και μεγάλη ανθεκτικότητα.

Πλήρης κάλυψη από λάστιχο στα σημεία επαφής με το έδαφος.


Συμπέρασμα

Για να είμαι ειλικρινής, ήμουν επιφυλακτικός απέναντι στο BOA system όταν το πρωτοείδα. Δεν ήξερα τι να περιμένω.
Παρ’ όλα αυτά, με κέρδισε από το πρώτο τρέξιμο κιόλας. Δίνει την εφαρμογή που θέλεις, γρήγορα, εύκολα και χωρίς σημεία πίεσης, ενώ οι όποιες διορθώσεις γίνονται χωρίς χρονοτριβές. Θα ήθελα να το δω και σε άλλα μοντέλα, σε διάφορες “εκδοχές” του.
Ο αφρός της σόλας έχει σχετικά σκληρή ρύθμιση, χωρίς να σε αφήνει απροστάτευτο όμως και κατ’ εμέ αποτελεί από τις καλύτερες επιλογές για up tempo προπονήσεις. Όσοι προτιμούν γενικότερα πιο σφιχτό πάτημα, μπορούν άνετα να το χρησιμοποιήσουν και ως προπονητικό παπούτσι.

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

21 Σχόλια

  1. Περίμενε τουλάχιστον να μπει το δώρο Χριστουγέννων…! Μας έβαλες σε σκέψεις από το φθινόπωρο…

  2. Μην περιμένεις λύπηση σε τέτοια θέματα… 😛

  3. Που θα κυμαίνεται η τιμή του ξέρουμε;
    Πολύ ενδιαφέρον παπουτσάκι δείχνει. Και γω έχω θέματα με τα κορδόνια, τα παλεύω για ώρα…

  4. @big-blue 129€, Ηλία.

  5. Δεν είναι και άσχημα για τιμή έναρξης.
    2η ερώτηση σπασικλίστικη: τα γραμμάρια που αναφέρουν οι εταιρείες είναι για κάποιο σύνηθες νούμερο, πχ 43;

  6. @echetlos
    Ξέρω δέχεσαι βομβαρδισμό αλλά να ρωτήσω κι εγώ ….Για παπούτσι μαραθωνίου αντί του Kinvara που ψαχνω και με δεδομένο ότι το είχα Vazee Pace 1 θα έκανε ?

  7. @manolee Ίδιο ακριβώς πάτημα με το VP1 έχει το Sonic, Μανώλη.

  8. Update:
    Η ευκολία του BOA είναι πραγματικά μοναδική.
    Και πολύ γρήγορο πάτημα.

  9. Χρήσιμη παρουσίαση. Μήπως γνωρίζετε το βάρος του μοντέλου; Αν ναι, θα ήταν χρήσιμο να το ξέρουμε (και σε ποια διάσταση ισχύει αυτό). Ευχαριστώ!

  10. @polyenios Ευχαριστώ, Λεωνίδα. 🙂
    Όπως αναφέρεται και στην αρχή του κειμένου, είναι στα 238γρ. για το νούμερο EU42.5/US9, το standard size των περισσοτέρων εταιρείων, όταν ανακοινώνουν τα βάρη των μοντέλων τους.
    Πραγματικά όμως έχει ελαφρύτερη αίσθηση στον δρόμο.

  11. Τα δοκιμασα σημερα εδω στο Ναύπλιο και μου φανηκαν πιο μαλακα απο τα zante v3 που εχω.
    με δεδομενο οτι για τα γρηγορα εχω τα v3 και για αγωνες ,τα sonic θα μπορουσα να τα χρησιμοποιω σε long run και πιο ήπιες προπονησεις ?

  12. @panosgr Τα βρήκες πιο μαλακά, ε; Δεν έχω φορέσει το ZanteV3, δεν ξέρω…
    Σαν αφρός πάντως ο Revlite είναι πιο σφιχτός σπό τον Fresh Foam.
    Προσωπικά, βρίσκω το Sonic (και το Vazee Pace παλαιότερα) αρκετά πιο γρήγορο από το Zante.
    Βέβαια, η αίσθηση που εσύ απεκόμισες, είναι αυτό που μετράει…

  13. Το βρήκα σίγουρα πιο άνετο και ειδικά στο μπροστά μέρος στα δάχτυλα.
    Γι’αυτό και σκέφτηκα αν κάνει για τις πιο αργές προπονήσεις ή αν θα πρέπει να πάω σε ένα boracay ας πούμε ή ένα triumph

  14. Νίκο, ξέρεις αν τα τρία μοντέλα που έχει στο ΕΥ site η νέο balance είναι τα ίδια η το “FuelCore Sonic” είναι όνομα οικογένειας παπουτσιών και είναι διαφορετικά;

    https://www.newbalance.com.gr/en/pd/new-balance-x-stance-fuelcore-sonic/USONI.html
    https://www.newbalance.com.gr/en/pd/fuelcore-sonic-viz-pack/MSONI-V.html
    https://www.newbalance.com.gr/en/pd/fuelcore-sonic/MSONI.html

  15. @panosgr Όντως Πάνο, το toe box του είναι πολύ άνετο, λόγω υφάσματος όμως, όχι γραμμής.
    Όταν λες μαλακά, αναφέρεσαι στο upper η την σόλα;

    @papako Όλα τα παπούτσια που αναφέρεις είναι το ίδιο FuelCore Sonic, Στέφανε. Απλά η NB συνηθίζει σε κάποια μοντέλα της να βγάζει και μερικές πιο “lifestyle” εκδόσεις. Υποθέτω τέτοιες είναι και οι παραπάνω.

  16. @echetlos αναφέρομαι στην σολα και την αίσθηση που πήρα από μια βόλτα μέσα στο μαγαζί.
    Ίσως να είναι και ιδέα μου,αν δεν τα τρέξεις δεν μπορείς να καταλάβεις και πολλά…

  17. @panosgr Θα επιμείνω, Πάνο…
    Δεν είναι ούτε πιο απορροφητικό ούτε πιο μαλακό από τα Zante. Και σίγουρα είναι πιο σβέλτη η σόλα του.
    Αν λοιπόν έχεις βολευτεί με τη ΝΒ και θες και χαμηλό drop, το Boracay είναι μια πολύ καλή επιλογή.

  18. καλημέρα

    Γνωρίζουμε σε μέγεθος τι “παίζει” είμαι 44.5 σε brooks, NB (28.5) ψάχνω το ίδιο ή να πάω σε λίγο μεγαλύτερο 45?

    txs

  19. @cranfield Όχι, στο κανονικό σου, Γιάννη.
    Είναι άνετο στα δάχτυλα.

  20. Καλησπέρα,

    Αν θέλαμε να τα τοποθετούσαμε συγκριτικά με τα launch είναι παρόμοια σε αίσθηση – απορροφητικότητα? Τα θέλω και για long runs,
    Μήπως έχει κάποιος δοκιμάσει τα brooks revel?

    txs

  21. @cranfield Όχι, είναι πιο “σκληρά” από τα Launch, ιδίως στην φτέρνα.
    Τα Revel έχουν και έναν πιο lifestyle χαρακτήρα.

Αφήστε μια απάντηση