Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

Saucony Kinvara 9

Saucony Kinvara 9

Κατηγορία: Performance trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 213γρ. – 4mm drop (23/19mm)

Από όλα τα μοντέλα που πρωτοεμφανίστηκαν ακολουθώντας το ρεύμα του minimalism, το Kinvara είναι το μοναδικό που, όχι απλά «επιβίωσε», αλλά πλέον θεωρείται και κλασικό.
Η Saucony, όπως είχαμε αναφέρει και στο review του Kinvara 8, «σχεδίασε εξ αρχής ένα πανάλαφρο παπούτσι με χαμηλό drop, επαρκή απορρόφηση αλλά και αμεσότητα συγχρόνως, πολύ εύκαμπτο και με το επάνω μέρος του απελευθερωμένο από τα πολλά πλαστικά στοιχεία που είχαν τα περισσότερα μοντέλα της εποχής. Μπορούσε να σε πάει και γρήγορα και μακρυά. Γενικότερα, το Kinvara δεν είχε τίποτα περιττό επάνω του και ευνοούσε ένα φυσικότερο και πιο αποδοτικό πάτημα.»

Από την 5η του έκδοση, έγινε λίγο πιο προπονητικό, με την σόλα να μαλακώνει και περισσότερο αφρώδες να προστίθεται στο upper. Έτσι, το κοινό στο οποίο απευθυνόταν, διευρύνθηκε. Έχοντας φορέσει όλα τα Kinvara, πλην του K6, θεωρώ ότι από τις τελευταίες εκδόσεις του, η 8η ήταν η καλύτερη. Κι αυτό κυρίως λόγω του πιο ελεύθερου επάνω μέρους.
Ας δούμε λοιπόν τι έχει να προσφέρει το νέο μοντέλο.

Επάνω μέρος

Το Kinvara αποκτά κι αυτό με την σειρά του διχτυωτό από engineered mesh. Είναι δύο στρώσεων, με την εξωτερική να έχει πολύ ανοιχτή και διαπνέουσα ύφανση, ενώ η εσωτερική ενώνεται με την γλώσσα κατά το ήμισυ για να την συγκρατεί (inner sleeve). Το toe box έχει ελάχιστα δομικά στοιχεία κι ο προφυλακτήρας μπροστά, αν και πολύ μαλακός, κρατάει ψηλά το ύφασμα.

Πολύ ανοιχτό διχτυωτό και FlexiFilm για τον προφυλακτήρα και το μεγάλο logo.

Αυτό που αλλάζει σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, είναι πως από την μέση και πίσω υπάρχει περισσότερο υλικό να κρατάει το πόδι. Παραμένει ελαφριά και εύκαμπτη η κατασκευή αλλά πλέον είναι πιο structured. Η γλώσσα έχει λιγότερο αφρώδες από το Κ8 (παραήταν «φουσκωτή» για την κατηγορία του μοντέλου) αλλά παραμένει μαλακή, όπως και η περιοχή γύρω από τον αστράγαλο.

Λιγότερο padding στην γλώσσα σε σχέση με το Κ8, το ίδιο γύρω από το κολάρο.

Το Pro-Lock διατηρείται κι εδώ. Δύο φαρδιές λωρίδες στο midfoot, μέσα από τις οποίες περνούν τα κορδόνια, με σκοπό να ρυθμίζεις ανεξάρτητα το κράτημα στην καμάρα. Στα προηγούμενα μοντέλα, δεν μπορώ να πω ότι μπορούσα να αντιληφθώ την λειτουργικότητά τους, ενώ μερικοί τις έβρισκαν και κάπως ενοχλητικές. Αντιθέτως, στο Κ9 είναι πιο λεπτές και αρκετά ελαστικές, με αποτέλεσμα να παίζουν όντως ρόλο στην εφαρμογή του παπουτσιού.

Το Pro-Lock είναι πλέον πολύ πιο λειτουργικό.

To επάνω μέρος του Kinvara μού άρεσε πάντα, άλλοτε λιγότερο άλλοτε περισσότερο, γιατί άφηνε το πόδι να κινείται ελεύθερα, χωρίς όμως η εφαρμογή του να είναι ποτέ χαλαρή. Σχεδόν ιδανικό ως trainer ή σε up tempo προπονήσεις, υστερούσε μόνο σε πολύ γρήγορους ρυθμούς και στροφές, πάντα συγκρινόμενο με πιο performance μοντέλα.
Αρχίζοντας ανάποδα, δηλώνω ότι το upper του νέου μοντέλου είναι καλύτερο από ποτέ! Βασικά, είναι από τα πιο καλοσχεδιασμένα που μπορείς να βρεις στην κατηγορία γενικότερα. Παρότι οι αλλαγές που έχουν γίνει δεν είναι μεγάλες, ούτε και φέρει κάποιο εντελώς νέο χαρακτηριστικό, η εφαρμογή του είναι πολύ βελτιωμένη από τα προηγούμενα Kinvara.

Η περιοχή στην καμάρα είναι πιο ενισχυμένη με μαλακά overlays, όπως και το πίσω μέρος.

Φορώντας το αρχικά, κάποιοι μπορεί να το αισθανθείτε λίγο στενό μπροστά αλλά μην σας ανησυχήσει αυτό. Μετά από 1-2 τρεξίματα, το engineered mesh ανοίγει όσο χρειάζεται και θεωρώ ότι πολύ δύσκολα κάποιος θα έχει πρόβλημα.
Από την καμάρα και μέχρι πίσω, πέρα από την γνωστή άνεση που πάντα πρόσφεραν τα Kinvara, το Κ9 είναι και πολύ σταθερό. Κρατάει άψογα το πόδι, χωρίς να το σφίγγει σε κανένα σημείο, με την αίσθηση αυτή να διατηρείται ακόμη και σε μεγάλες ταχύτητες ή στροφές. Προφανώς έχει να κάνει με την βελτίωση του Pro-Lock και την πιο structured σχεδίαση στο midfoot και τον αστράγαλο. Επίσης, να σημειώσω πως δεν χρειάζεται να το σφίξετε ιδιαίτερα, ακόμη κι αν πρόκειται για διαλειμματική σε στίβο. Ένα μέτριο δέσιμο αρκεί και πιστεύω πως οι περισσότεροι θα βρουν την επιθυμητή ρύθμιση με την πρώτη δοκιμή. Είναι σημαντικό να μην σταματάς κάθε τόσο για να σφίξεις ή να χαλαρώσεις τα κορδόνια.

Πραγματικά δεν βρήκα ψεγάδι στην σχεδίαση του upper. Ήταν εντελώς απροβλημάτιστο ως trainer και ικανότατο ως performance. Από την στιγμή που το έδενες, δεν ασχολιόσουν ξανά μαζί του. Μεγάλη υπόθεση αυτό…
Σχετικά με το sizing, παίρνετε το κανονικό σας νούμερο.

Η εσωτερική φόδρα ενώνεται με την γλώσσα για καλύτερη εφαρμογή και γύρω τους «πιάνει» το Pro-Lock.


Σόλα και πάτημα

Σε σχέση με το Kinvara 8, τα υλικά της σόλας δεν έχουν αλλάξει. Αποτελείται από EVA αφρό και στο επάνω μέρος του είναι τοποθετημένη μία στρώση 3mm από Everun. Αυτό που διαφοροποιεί το νέο μοντέλο, είναι το «μοτίβο» της εξώσολας και του πλαινού τοιχώματος, αλλάζοντας τελικά τα χαρακτηριστικά του πατήματος.

Everun topspole

Ενώ η Tri-Flex σχεδίαση παραμένει από κάτω, έχει καποιες διαφορές από αυτή του Κ8. Οι αυλακώσεις είναι πιο στενές, ενώ τα ανεξάρτητα τμήματά της έχουν μεγαλύτερο εμβαδό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να συμπιέζονται λιγότερο, ενώ υπάρχει και περισσότερη επιφάνεια επαφής με το έδαφος.
Όσον αφορά την κάλυψη της εξώσολας, έχει αφαιρεθεί λάστιχο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, πράγμα περίεργο καθώς ανέκαθεν στα Kinvara ήταν οριακά επαρκές. Πλέον, η περιοχή στο μέσο του παπουτσιού αποτελείται από σκέτο αφρό, οπότε σε βάθος χρόνου θα φανεί αν προκύπτει θέμα ανθεκτικότητας.

H Tri-Flex σχεδίαση παραμένει στην εξώσολα αλλά με διαφορετική διάταξη. Λιγότερη κάλυψη από λάστιχο σε σχέση με το Κ8.

Μια άλλη διαφορά που βρίσκουμε στο Κ9, έχει να κάνει με το εξωτερικό πλαινό τοίχωμα της σόλας. Στα Κ8 και Κ7 είχε μία κοίλη σχεδίαση, έκανε ένα «βαθούλωμα» προς τα μέσα δηλαδή. Στα δε Κ5 και Κ6 υπήρχαν τρία ανεξάρτητα crash-pads. Και στις δύο περιπτώσεις, αυτά ενίσχυαν την συμπίεση της σόλας και ήταν ένας από τους λόγους που η φτέρνα του Kinvara είχε γίνει πιο μαλακή. Αντιθέτως, στην 9η έκδοση το πλαινό είναι πολύ λιγότερο «σκαμμένο».

Το εξωτερικό πλαινό της σόλας είναι πιο κάθετο απ’ όσο στα προηγούμενα μοντέλα. Αυτό συμβάλλει στην σταθερότητα του πατήματος.

Όλα τα παραπάνω, παρότι δείχνουν αμελητέα ως διαφορές, στο σύνολό τους επηρεάζουν την συμπεριφορά του Kinvara 9 στον δρόμο.
Σε αργούς ρυθμούς, το παπούτσι διατηρεί το semi-soft πάτημα και την επαρκή προστασία του. Στην φτέρνα είναι λίγο πιο σφιχτός ο αφρός, κάτι όμως που αντισταθμίζεται από την μεγαλύτερη σταθερότητά του κατά την προσγείωση (κυρίως για τους heel strikers). Προσωπικά, βρίσκω το cushioning του Κ9 ικανό και για μεγαλύτερες προπονήσεις ή ως καθημερινό trainer σε easy τρεξίματα, έχοντας ως σύμμαχο το πολύ χαμηλό βάρος και την ευκαμψία της σόλας. Μην φοβηθείτε τα χαρακτηριστικά του στα χαρτιά, δεν είναι «περιορισμένης χρήσης».

Και τα καλύτερα έρχονται μετά…
Στο μυαλό μου, υπάρχουν τα lightweight trainers και τα performance trainers, παρόλο που συνήθως εμπίπτουν στην ίδια κατηγορία για τους περισσοτέρους. Τα πρώτα έχουν σχεδόν το πάτημα και την συμπεριφορά ενός προπονητικού μοντέλου αλλά με χαμηλό βάρος. Εδώ κατατάσσω τις τέσσερις προηγούμενες εκδόσεις. Ελαφριές, σβέλτες, μαζεμένες αλλά μέχρι εκεί. Αν ζητούσες παραπάνω πράγματα, δεν ακολουθούσαν εύκολα, κυρίως λόγω της μαλακής σόλας.
Αντιθέτως, το νέο Kinvara είναι ένα καθαρό performance trainer. Ή ένα cushioned racer, ό,τι προτιμάτε. Πάρτε το και κάντε το ό,τι θέλετε, δεν θα διαμαρτυρηθεί ποτέ. Η σόλα πλέον έχει σφίξει όσο χρειάζεται και έχει την αμεσότητα που έλειπε από τα προηγούμενα μοντέλα για πιο γρήγορες προπονήσεις. Είτε πατάς στην φτέρνα είτε στην μέση, το transition είναι πολύ γρήγορο κι εντελώς «ευθύ». Το forefoot εμπνέει σιγουριά με την σταθερότητά του την στιγμή της απογείωσης και παρά το ότι θεωρητικά είναι αρκετά εύκαμπτο για γρήγορους ρυθμούς, τελικά έχει αρκετά συμπαγή αίσθηση.

Η ευκαμψία της σόλας, με τα πολλά flex points, ήταν ανέκαθεν χαρακτηριστικό των Kinvara.

Η στρώση από Everun, καθώς πλέον πατάει επάνω σε μια πιο σκληρή βάση, δείχνει καλύτερα τα χαρακτηριστικά της. Το Kinvara έχει ένα εμφανές pop, το οποίο αυξάνεται με την ταχύτητα και είναι αισθητό σε όλο το μήκος της σόλας. Σαφώς πιο «ενεργητικό» από πριν.

Σε διαλειμματική προπόνηση σε στίβο, τα παλαιότερα Kinvara ποτέ δεν ήταν η πρώτη επιλογή μου. Φυσικά, αυτό έχει να κάνει και με τις προτιμήσεις του καθενός, απλά το μαλακό τους πάτημα και το πιο μίνιμαλ επάνω μέρος, δεν είχαν την σταθερότητα άλλων, πιο «ειδικών» μοντέλων. Το K9 όμως έχει άλλη συμπεριφορά στο ταρτάν. Σόλα και upper συνεργάζονται πολύ καλά, ακολουθώντας 100% την κίνησή σου. Το πάτημα είναι γρήγορο και responsive όσο ποτέ, ενώ το πόδι συγκρατείται στα βιράζ χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Και είναι και αρκετά ξεκούραστο. Γενικότερα, πρόκειται για ένα από τα πιο ισορροπημένα μοντέλα που έχω φορέσει. Μικρές λεπτομέρειες τελικά έκαναν την διαφορά.

Συμπέρασμα

Το Kinvara 9 είναι Ελβετικός σουγιάς. Μπορεί να κάνει τα πάντα και δουλεύει σχεδόν σε οποιοδήποτε pace.
Πάει άνετα στα αργά, πετάει στα πιο γρήγορα και χειρίζεται χωρίς πολλούς συμβιβασμούς ακόμη και υψηλές ταχύτητες σε στίβο. Χωρίς να σε καταπονεί, μάλιστα. Το επάνω μέρος κρατάει όπως πρέπει, ενώ δεν είναι και σπαρτιάτικο. Κι όλα αυτά σε ένα αρκετά ελαφρύ πακέτο.
Να σημειώσω εδώ πως αν κάποιος δεν είναι συνηθισμένος στο χαμηλό drop, τα 4mm του Kinvara ίσως χρειαστούν κάποια εξοικείωση αρχικά.
Τέλος, μοναδικός αστερίσκος η ανθεκτικότητα της εξώσολας λόγω περιορισμένης κάλυψης από λάστιχο. Αλλά και πάλι, πάντα έτσι ήταν το Kinvara…

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

10 Σχόλια

  1. Tο διαβασα μονορουφι, τα θελω ΤΩΡΑ!!! Γμτ, να μη με λενε Γεωργια!!! 😛

  2. @elda Χαχαχα… Υπομονή μέχρι τον Αύγουστο, δεν είναι μακρυά. 😀

  3. Ειδικα αυτο το Blue/Denim/Copper χρωμα ειναι ενα ονειρο, δεν ξερω αν κυκλοφορει στην Ελλαδα, εγω αυτο θελω παντως.
    Στο μεταξυ τωρα που τελειωσα με τους μαραθωνιους και δεν εχω το φοβο μη τυχον μου βγαλει καμια ενοχληση το παπουτσι, ξαναφορεσα πριν λιγες μερες τα K6 που ειχα αφησει στην ακρη απο το Δεκεμβρη που μου ειχαν βγαλει την ενοχληση λιγο κατω απο τον αστραγαλο που ειχα γραψει. Ομολογω οτι οσο κι αν μου αρεσαν τα freedom, σαν τα Kinvara δεν ειναι, αλλη αισθηση, μου ειχε λειψει το πατημα τους. Ανυπομονω για τα 9!

  4. Το sportsshoes μου εστειλε σημερα εκπτωτικο κωδικο 10% για τα ss18 κομματια. Τα συγκεκριμενα ερχονται στα 106 ευρω συν φακο κεφαλης δωρο (που δεν εχω). Ε μα, την κανεις την αμαρτια ή δεν την κανεις?

  5. Πολύ σοβαρή δρομική εταιρεία η Saucony!
    Έχει πολλά μοντέλα που θα ήθελα άμεσα να τα αποκτήσω και αυτό συμβαίνει χρόνια τώρα.
    Δεν έχουν κ κείνη την πλαστικίλα των αρχικών μοντέλων, μ αρέσουν…

  6. Άλλη μία κορυφαία αξιολόγηση από τον @echetlos, το μόνο που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί δεν μετονομάζεται σε eclectos 😉

    Εδώ λοιπόν δηλωνόμαστε οι άρρωστοι Κινβαρικοί; Δεν πήρα τα 4 για κάποιες διαφωνίες με κάποιον πωλητή, έμεινα όμως πολύ ικανοποιημένος από τα 5 και τα 6 (τουλάχιστον για 500χλμ περίπου), δυσαρεστημένος από τα 7 επειδή μου φάνηκαν πολύ μαλακά εξ’ αρχής, απ’ότι καταλαβαίνω απ’ τον συγγραφέα και τα 8 μαλακά είναι, άρα θα πάω μάλλον κατευθείαν στα 9 όταν πέσουν σε λογική τιμή.

  7. @italian Χαχαχα… Να ‘σαι καλά, φίλε μου! 🙂

    500χλμ είναι αρκετά ικανοποιητικό νούμερο για τα Kinvara.
    Σε θέμα softness: V9 < V5-V6 < V7 < V8. Μικρές οι διαφορές τους βέβαια αλλά σε συνδυασμό με το upper, κάνουν το Κ9 ένα συνολικά πιο ολοκληρωμένο παπούτσι.

  8. Α καλά, εγώ είχα καταλάβει ότι τα 8 ήταν μεν μαλακά αλλά πιο σκληρά από τα 7…

    @echetlos Να ρωτήσω και κάτι ακόμα; Επειδή, αν θυμάμαι καλά, είχες φορέσει και το 4, πως είναι σε softness το 9 συγκριτικά με το 4;

  9. @italian K7 και Κ8 είχαν ίδια σόλα, απλά η Everun στρώση του δευτέρου το έκανε ελαφρώς πιο μαλακό.
    Το Κ9 είναι πιο soft από το Κ4 αλλά και πιο προστατευτικό. Απ’ όσο θυμάμαι βέβαια, έχουν περάσει και κάμποσα χρόνια.
    Το τονίζω όμως και πάλι, το πιο σταθερό και γρήγορο πάτημά του έχει να κάνει με τον συνδυασμό σόλας-επάνω μέρους.

  10. @echetlos Ευχαριστώ πολύ για τις αναλυτικές διευκρινήσεις, δεν μένει παρά να δοκιμαστούν στην πράξη !

Αφήστε μια απάντηση