Κατηγορία: Performance Trainer
Υψη σόλας: 36/28mm
Βάρος: 233 γρ.
Παρότι δεν έχει κλείσει ούτε 4 χρόνια από την εμφάνισή του, το Endorphin Speed έχει καθιερωθεί ως η πρώτη επιλογή στην κατηγορία του. Δικαιωματικά άλλωστε, αφού είναι αυτό που την όρισε και την καθόρισε από την στιγμή που λανσαρίστηκε το 2020. Ήταν το πρώτο μοντέλο με super foam και πλαστική πλάκα, δίνοντας ένα τεράστιο εύρος χρήσης αλλά και νέα χαρακτηριστικά ως performance trainer. Δεν είναι τυχαίο ότι πλέον όλες τις αντίστοιχες προτάσεις, πρώτα με το Speed τις συγκρίνουμε.
Αγαπήθηκε από την πλειονότητα των δρομέων, ακόμη και ως αγωνιστικό, καταλήγοντας να γίνει ίσως το δημοφιλέστερο μοντέλο της αγοράς. Σίγουρα δεν ήταν αψεγάδιαστο, αλλά μη ξεχνάμε ότι ουσιαστικά μιλάμε για μόλις δύο εκδόσεις, μιας και τα v1 και v2 δεν διέφεραν μεταξύ τους.
Το 2023 ήταν η χρονιά του Endorphin Elite, γι’ αυτό και τα Speed 3 και Pro 3 δεν ανανεώθηκαν. Υπήρχε έτσι και το χρονικό περιθώριο για επιπλέον δοκιμές και η σειρά μάς έρχεται φέτος με νέο χαρακτήρα. Ή καλύτερα, επαναφέρει τον παλιό.
Επάνω μέρος και εφαρμογή
Τα ωραία υλικά της σειράς παραμένουν, με ένα πολύ μαλακό, ελαστικό και διάτρητο engineered mesh. Ο προφυλακτήρας είναι πιο άκαμπτος από του v3 και δίνει ένα pointy τελείωμα στο toe box.
Στο μεσαίο τμήμα το τεράστιο logo δεν είναι άδειο όπως πριν και δένει περισσότερο το σημείο. Συνδυάζεται με δύο θηλειές, αντί για τρύπες, και ένα πιο άκαμπτο περίβλημα γύρω τους.
Ενώ η γλώσσα δεν έχει αφρώδες, μοιάζει σαν να έχει. Αποτελείται από δύο στρώσεις μαλακού και ανοιχτού διχτυωτού, δίνει ωραία αίσθηση και φιλτράρει την όποια πίεση από τα φλατ και ελαστικά κορδόνια. Δύο πολύ μαλακές ταινίες την συγκρατούν στην θέση της.
Το κολάρο είναι ελαφρώς πιο σκληρό και με λίγο περισσότερο αφρώδες εσωτερικά.
Έβρισκα την εφαρμογή του v3 λίγο περισσότερο άνετη απ’ όσο θα ήθελα, κυρίως όταν ανέβαζα ταχύτητα. Αυτό έγινε πιο αισθητό μετά από κάποια χιλιόμετρα, όπου το ύφασμα ξεχείλωσε κάπως. Ήταν άλλωστε κι ο χαρακτήρας του μοντέλου πιο “χαλαρός” σε σχέση με τα δύο πρώτα μοντέλα. Στο v4, θα έλεγα ότι η εφαρμογή έχει πάει στην άλλη πλευρά, ακολουθώντας τις αλλαγές στο πάτημα, όπως θα δούμε.
Συνολικά το νέο Speed έχει πιο κλειστή γραμμή. Αναλόγως του όγκου του πέλματός σου, θα μπορούσες να την χαρακτηρίσεις από εφαρμοστή έως και στενή. Είναι εμφανώς πιο μυτερό στα δάχτυλα αλλά και στα μετατάρσια αγκαλιάζει περισσότερο το πόδι. Το απαλό ύφασμα επιτρέπει λίγο αέρα, σίγουρα όμως όχι όσο πριν.
Το ίδιο ισχύει και για το midfoot, παρόλο που τα μαλακά υλικά και η semi-bootie σχεδίαση δίνουν ωραία αίσθηση στην περιοχή. Το κράτημα είναι πολύ καλό και νοιώθεις το παπούτσι να δουλεύει μαζί με το πόδι σου, ακόμη και σε πολύ κλειστές στροφές. Σηκώνει αρκετό σφίξιμο, αν και θεωρώ πως δεν χρειάζεται.
Η φτέρνα κλειδώνει όπως ακριβώς πρέπει και παρόλο που η κατασκευή πίσω μοιάζει ίδια με πριν, νομίζω πως είναι καλύτερη.
Η εφαρμογή του Speed 4 είναι αισθητά πιο “performance” από του v3. Σε εμένα ταίριαξε απόλυτα και μπορούσε να υποστηρίξει εύκολα οποιονδήποτε ρυθμό και διαδρομή. Γίνεται ένα με το πόδι, δεν έχει πουθενά κενά και δεν απαιτεί ψάξιμο στο δέσιμο. Από την άλλη, κάποιος με λίγο φαρδύτερο του κανονικού πέλμα, είναι πολύ πιθανό να νοιώσει στριμωγμένος μέσα στο παπούτσι, ιδίως μπροστά. Σε κάθε περίπτωση όμως, πάτε στο κανονικό σας νούμερο.
Σόλα και πάτημα
Στα χαρτιά η σόλα δεν έχει αλλάξει από πριν. Τα ύψη και τα πλάτη παραμένουν ίδια, όπως άλλωστε και η σύνθεσή της με τον πολύ καλό PWRRUN PB, την γνωστή συνταγή της Saucony από Peba.
Τα τοιχώματά της έχουν μία λίγο διαφορετική γεωμετρία, καθώς δεν είναι πομπέ όπως πριν αλλά ανοίγουν προς τα κάτω. Επίσης, εξωτερικά έχουν εσοχές για ενίσχυση της συμπίεσης, ενώ εσωτερικά προεξοχές για βελτίωση της σταθερότητας.
Η ενσωματωμένη πλάκα από nylon μοιάζει να έρχεται αυτούσια σε σχήμα και θέση από το Speed 3, μαζί με τα δύο κάθετα “φτερά” για στήριξη στο midfoot. Παραμένει εύκαμπτη σε σχέση με αυτές από ανθρακονήματα, ώστε το παπούτσι να είναι πιο φιλικό και εύχρηστο.
Εκεί που έχουμε σημαντικές αλλάγές, είναι στην εξώσολα. Νέο μοτίβο που καλύπτει μεγαλύτερη επιφάνεια (κυρίως μπροστά), αλλά και σκληρότερο λάστιχο με πιο βαθειές ραβδώσεις. Όποιος εχει φορέσει τα προηγούμενα Speed, γνωρίζει ότι η σειρά υστερούσε σημαντικά σε πρόσφυση στο βρεγμένο. Πλέον τα πράγματα είναι αρκετά καλύτερα. Συνεχίζει να μην αποτελεί το δυνατό του σημείο αλλά σίγουρα έχει βελτιωθεί.
Πέραν αυτού, το λάστιχο στο πίσω μέρος πλέον καλύπτει όλη την επιφάνεια και δεν αφήνει εκτεθειμένο τον αφρό, όπως στο v3, όπου είχαμε πολύ πρόωρη φθορά του.
Εξ αρχής η σειρά χαρακτηριζόταν από ένα τεράστιο εύρος χρήσης. Mπορούσες να κάνεις σχεδόν τα πάντα με το Speed, από μεγάλα τρεξίματα μέχρι κομμάτια στον στίβο. Για τον μέσο ερασιτέχνη δε, αποτελούσε επιλογή και ως αγωνιστικό, καθώς δεν είχε τον απόλυτο χαρακτήρα του Pro που απαιτούσε ταχύτητα για να δουλέψει.
Κατά την γνώμη μου ωστόσο, στην τρίτη του έκδοση το μοντέλο έγινε λίγο πιο “πλαδαρό”, εξυπηρετώντας περισσότερο τους μέτριους ρυθμούς και λιγότερο τους γρήγορους. Μετά από κάποια χιλιόμετρα μάλιστα, έδειχνε να μαλακώνει κι άλλο ο αφρός ή η πλάκα (ή και τα δύο) και το πάτημα να γίνεται πιο φλατ και άνευρο. Σαν να έχανε τις ιδιότητές της η σόλα.
Το νέο Speed θεωρώ ότι επαναφέρει το αρχικό DNA του μοντέλου, διορθώνοντας και τις όποιες ατελειες είχαν τα v1/2. Το πάτημα είναι εμφανώς πιο συμπαγές και στιβαρό ή αν προτιμάτε, λιγότερο μαλακό. Εξακολουθεί να προσφέρει μεγάλη προστασία μαζί με άνεση, απλά η συμπίεση είναι λιγότερη από πριν. Πιθανολογώ πως αυτό προέρχεται από μία λιγο διαφορετική ρύθμιση του PWRRUN PB, μιας και όλα τα υπόλοιπα δεν έχουν αλλάξει.
Συγχρόνως είναι και λίγο πιο άκαμπτο, τόσο στις αργές όσο και τις γρήγορες ταχύτητες. Η αλήθεια είναι πως από ένα σημείο και μετά, το Speed 3 μού φαινόταν λες και δεν έχει πλάκα και το rocker περνούσε απαρατήρητο. Αντιθέτως, εδώ κρατάει πιο σταθερή την γωνία μπροστά και δουλεύει επάνω της. Αν δεν γνώριζα ότι η πλάκα ήταν από nylon, θα υπέθετα ότι είναι carbon infused.
Όλα αυτά μας δίνουν τελικά ένα αρκετά πιο γρήγορο παπούτσι, ακόμη και από τα δύο πρώτα. Πολύ γρήγορο, θα έλεγα μάλιστα. Ο σφιχτότερος αφρός δίνει ένα μονοκόμματο κι ευθύβολο transition, χωρίς να απλώνει όπως στο v3. Το πέλμα μένει επάνω στην σόλα, δεν βυθίζεται μέσα της και περνάς άμεσα σε μία δυνατή απογείωση. Και με περισσότερο ground feel από πριν. Πλέον το πάτημα θα το χαρακτήριζα λιγότερο bouncy και περισσότερο responsive. Και λίγο πιο παραδοσιακό. Παραμένει το ίδιο ξεκούραστο όμως.
Αυτό φάνηκε ακόμη περισσότερο όταν το έβαλα στο ταρτάν. Σε συνθήκες όπου το v3 γινόταν ασαφές, το Speed 4 βγάζει ακριβώς όπως πρέπει την δύναμη κάτω. Άμεσο, αποδοτικό και με σαφώς περισσότερη πληροφορία από πριν. Βοηθάει και το επιπλέον λάστιχο στα μετατάρσια που κοντρολάρει καλύτερα τον αφρό στα γρήγορα.
Συν τοις άλλοις, ο πυκνότερος PWRRUN PB κάνει το παπούτσι και λίγο πιο σταθερό. Τα πλαϊνά σηκώνονται κι εδώ ψηλά, η καμάρα είναι γεμάτη και η εξώσολα πιο στιβαρή. Εντελώς ουδέτερη προσγείωση.
Για τις προτιμήσεις μου, το Speed 4 είναι ακριβώς όπως θα το ήθελα. Παρ’ όλα αυτά, πιστεύω ότι οι αλλαγές που φέρει μπορεί να μην αρέσουν σε όλους εξίσου, αφού αναδεικνύοντας την performance πλευρά του, αναπόφευκτα χάνει κάτι από την ευκολία του ως προπονητικό. Το v3 λειτουργούσε άνετα και ως daily trainer ή ακόμη και για μεγάλα τρεξίματα. Αυτή η φιλικότητά του το έκανε προσιτό και σε ένα κοινό που δεν έδινε τόσο βάση στην σπιρτάδα του μοντέλου, αλλά περισσότερο στο softness, την επιστροφή και τα φρέσκα πόδια από τον αφρό. Παράλληλα αποτελούσε και ιδανική περίπτωση για όποιον δεν είχε μεγάλο rotation και ήθελε ένα παπούτσι σχεδόν για τα πάντα. Η μειωμένη συμπίεση της σόλας, η πιο άκαμπτη πλάκα αλλά και η πιο racing εφαρμογή, πιθανώς να μην είναι τόσο ευπρόσδεκτες αλλαγές σε όσους αγάπησαν το v3 για αυτό που ακριβώς ήταν.
Συμπέρασμα
Ασχέτως της τελευταίας παραγράφου, το Speed διατηρεί κατά βάση όλα τα χαρακτηριστικά που το έκαναν τόσο δημοφιλές. Απλά σε λίγο διαφορετικές αναλογίες από πριν. Σε κάθε περίπτωση το versatility παραμένει κορυφαίο και θεωρώ πως για ένα μεγάλο ποσοστό των ερασιτεχνών είναι καταλληλότερο ως αγωνιστικό από ένα carbon plated μοντέλο.
Κατ’ εμέ είναι το καλύτερο Speed έως τώρα, μιας και υποστηρίζει σωστότερα την κατηγορία του performance trainer απ’ όσο πριν. Σε τελική ανάλυση, η σειρά αρχικά σχεδιάστηκε ως ένα γρήγορο παπούτσι, το οποίο όμως δεν θα είναι κουραστικό και εξειδικευμένο. Ως τέτοιο το αγάπησαν οι δρομείς, παρότι τελικά η χρήση του διευρύνθηκε πολύ περισσότερο. Κι επειδή στο παρελθόν έχουμε δει πολλά μοντέλα που στην πορεία έχασαν τον δρόμο τους, χαιρόμαστε που το Saucony δεν είναι μία τέτοια περίπτωση.
noobas04
Και εκεί που είχαμε κατασταλάξει στα rebel 4..έρχεσαι και μας προσθέτεις και αλλά…
Όποτε rebel 4, speed 4 ή Boston 12 ;;;
Άντε μπας και πάρουμε καμία απόφαση
Geomanos
Χαχα, μια από τα ίδια και εγώ αλλά εκτός τα Boston.
Πολύ καλή ανάλυση όπως πάντα εννοείται!
Nikos Pilikas
Παίδες, κακό παπούτσι δεν υπάρχει πλέον. Ακόμη κι εκείνο που υστερεί, υστερεί συγκριτικά με κάποια άλλα, δεν υστερεί αντικειμενικά.
@noobas04 Πολύ συνοπτικά…
Αν θες πλαστική πλάκα με πιο σφιχτό πάτημα και φαρδιά γραμμή, Boston. Αν θες τα ανάποδα (σχεδόν), Speed. Η εφαρμογή του Adidas πάντως, μπορεί να είναι θέμα.
Σε non-plated, το Rebel για εμένα είναι στα 1-2 κορυφαία σε versatility.
Stelios
Σε αυτά που είπε πολυ σωστά ο Νίκος να προσθέσω εγώ και το puma deviate nitro 2 η ακόμα και το deviate nitro elite 2 που είναι απιθανο παπουτσι για προπονηση. Πλέον το παίρνεις πιο φθηνά και από το rebel και από το speed (από αυτό παίρνεις σχεδόν τα παντα φτηνότερα).
White Kenyan ;)
Καλησπέρα, πολύ καλή κριτική για ακόμη μία φορά, έχοντας εμπειρία από τα speed 1 (900χλμ) και speed 2 (500χλμ) (σχεδόν πανομοιότυπα), αλλά όχι από τα speed 3, αγόρασα τα τεσσάρια σε σούπερ τιμή για νέο μοντέλο. Δεν τα έχω δοκιμάσει ακόμα, διότι βάζω χιλιόμετρα ακόμη στα puma nitro elite 2 (600χλμ έως τώρα) ως performance trainer. Βασιζόμενος στην κριτική σου θεωρώ ότι θα τα ευχαριστηθώ μόλις τα τιμήσω.
Nikos Pilikas
@nokia6030 Ευχαριστώ, συντρέχτη!
Αν σου άρεσαν τα δύο πρώτα, σίγουρα θα ευχαριστηθείς το v4.
Μαρία
Αν επιτρέπεται που τα βρήκες σε σούπερ τιμή τα 4;
takosan
Τα speed 3 ήταν ελαφρώς κοντά σε μήκος. Δηλαδή έπρεπε να ανεβείς μισό νούμερο. Αυτά είναι true to size ;
Nikos Pilikas
@takosan Ναι, κανονικά σε μήκος αλλά πιο κλειστά σε πλάτος.
dsi81
εκτος απο ολα τα αρνητικα που ειχε το 3 που ανεφερες το μεγαλύτερο μείον ηταν οτι δεν έστριβε σε στίβο,το 4 στρίβει?
συμφωνούμε οτι το 3 ηταν το χειρότερο speed που κυκλοφόρησε ποτε.
Nikos Pilikas
@dsi81 Στρίβει και μάλιστα καλύτερα από τα ν1/2.
Και λόγω εφαρμογής και πιο στιβαρής σόλας σε σχέση με το ν3 αλλά και λόγω σταθερότερης βάσης συγκριτικά με τα ν1/2.
nikos19
Καλημέρα στους συντρεχτες πολύ καλό το speed 4 είμαι φαν της σειράς αλλά δοκίμασα και το pro 4 που έχει αλλάξει από το προηγούμενο pro3 και μου φαίνεται πιο προπονητικό βγαίνει και σε καλή τιμή τώρα κοντά με το speed οπότε μια γνώμη πιο ειδική θα ήταν χρήσιμη για πολλούς φίλους.
giorgosgr
όχι ρε παίδες το 3 το χειρότερο προπονητικό , με διαφορά καλύτερο από τις άλλες δυο εκδόσεις , βεβαία αυτό είναι πως θα κάτσει στον κάθε δρομέα για μένα είναι πιο σταθερό και ποιο ξεκούραστο και λίγο ποιο αργό σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις .Το χρησιμοποιούσα άνετα σε long run σε ρυθμούς κοντά στο 5 ακόμα και σε recovery στο 5¨30. Είχα παράλληλα και μια έκδοση του 2 και κάθε φορά που τρέχω με αυτό βλέπω την διαφορά . Για πιο γρήγορες προπονήσεις έχω το deviate nitro elite 2 που είναι ΠΑΠΟΥΤΣΑΡΑ και το vaporfly next 2 λίγο ποιο γρήγορο αλλά και χειρότερο από το next1. Η saucony δουλευει στα παπούτσια της και κάθε έκδοση είναι καλύτερη από την προηγούμενη σε αντίθεση με την nike που στα next invisimple,turbo γινόταν ακριβώς το αντίθετο. Περιμένω από το Νικόλα κάποια στιγμή να δοκιμάσει το superblast 2 να μας πει μια γνώμη.
Nikos Pilikas
@giorgos-grig Προφανώς και είναι καθαρά υποκειμενικό όλο αυτό, Γιώργο. Όλα αυτά όμως που περιγράφεις περί ευκολίας σε LRs, easy ή recovery, είναι κι ο λόγος που κατ’ εμέ τουλάχιστον, το παπούτσι έχανε σε ταχύτητα. Αυτό νομίζω ότι εννοούσε και ο @dsi81. Στην τελική μιλάμε για ένα performance μοντέλο, όχι ένα up-tempo trainer.
Σίγουρα θα έχουμε review για το SB2. Δεν την ξαναπατάω όπως με το πρώτο.
giorgosgr
Σίγουρα είναι υποκειμενικό σε έμενα ταίριαξε παρά πολύ καλά και είναι το καλύτερο προπονητικό παπούτσι που είχα ποτέ μου, με το superblast και εγώ την πάτησα σε σημείο να μου έχει μείνει απωθημένο. Ο ιταλός με το που το έβαλε το sb2 σε 2 μέρες είχαν φύγει τα περισσότερα μεγέθη.
takosan
Το speed 2 είχε ένα πολύ ωραίο ρολάρισμα χάρη στην τεχνολογία speedroll , κλείδωνες μια (γρήγορη) ταχύτητα και σε πήγαινε μόνο του. Εχει και το speed 4 την ίδια αίσθηση;
Nikos Pilikas
@takosan Την έχει.
kfr
Καλησπέρα, μετά από 85 χιλιόμετρα με το Speed 4 και έχοντας “τερματήσει” ένα Speed 3 στα 800 χλμ με μέγιστη απόσταση τα 30 χλμ του Ioannina Lake Run προβληματίζομαι πολύ…
Το Speed 4 μου φαίνεται υπερβολικά σκληρό και κουραστικό, ενώ δεν έχω βρει τον τρόπο να το πάω “γρήγορα”, για τα δικά μου δεδομένα. Σε αντίθεση με αυτό, το Puma Deviate Nitro Elite (πρώτη έκδοση) που έχει carbon πλάκα και θεωρητικά είναι πιο σκληρό, δε με προβληματίζει καθόλου: πάω “γρήγορα” (= κάτω από 4:50) χωρίς προσπάθεια, δε νιώθω τα γονατά μου να πονάνε μετά τα 10-12 χλμ και δε με ενοχλούν στον αχίλλειο όπως κάνουν τα Speed 4.
Αν και θα ήθελα λίγο πιο σφιχτά τα Speed 3, σχεδόν καταλήγω ότι τα Speed 4 δε μου ταιριάζουν ή έχουν πιο ιδιαίτερο πάτημα που δεν έχω ανακαλύψει ακόμα…
Σε ένα review είχα διαβάσει (δε θυμάμαι που) ότι το Speed 4 είναι το νέο Shift μετά την προσθήκη του Elite στη γκάμα και ότι αυτός που θέλει το νέο Speed πρέπει να πάει στο Pro 4. Δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει, πάντως για μένα το Speed 4 είναι απογοήτευση…
Nikos Pilikas
@kfr1 Σίγουρα είναι διαφορετικό από το ν3. Αν λοιπόν ήσουν τόσο ικανοποιημένος με το προηγούμενο, λογικό είναι να μην σου αρέσουν οι αλλαγές. Προσωπικά πάντως δεν το βρίσκω τόσο σφιχτότερο όσο περιγράφεις. Το ξαναλέω όμως, το Speed είναι εξ ορισμού ένα performance μοντέλο που μπορεί να πάει και πιο αργά. Όχι ένα trainer που μπορεί να πάει και πιο γρήγορα. Από εκεί και πέρα είναι υποκειμενικό, φυσικά.
Για το Puma που γράφεις, το θεωρούσα κι εγώ στην κατηγορία του Speed (κι ας είχε carbon) και όχι των racers. Και μ’ άρεσε και περισσότερο από το Saucony.
kfr
@echetlos συμφωνούμε, το θέμα είναι πώς πάω φέτος Γιάννενα και αργότερα στον πρώτο μου AMA (με ταπεινό στόχο όχι χρόνο αλλά τον τερματισμό). Speed 4, τα Puma που κοντεύουν τα 500 αλλά ευχαριστιέμαι μαζί τους το τρέξιμο ή κάτι άλλο (Elite 3, Pro 4). Πριν λίγο καιρό αγόρασα και τα SL2 βασισμένος στo review σου και μου άρεσαν πολύ!
Nikos Pilikas
@kfr1 Τα δύο SuperComp είναι πολύ καλή επιλογή για μαραθώνιο. Είτε τα ν3, είτε τα ν4. Ή ξαναπαίρνεις το Speed 3 ως safe επιλογή.
Dejan
Βλέπω να τα δοκιμάζω μιας και τα “καινούρια” Nike INF4 αποδείχτηκαν ότι… δεν είναι για εμένα…. Ελπίζω μόνο σε αυτά α) να βρω μαγαζί, β) να βρω νούμερο επιτέλους. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί εταιρείες φτάνουν μέχρι το 43 με step 0.5 και μετά πηγαίνουν στο 44 -_- .
Nikos Pilikas
@dejan Όντως δεν έχει νόημα αυτό με το sizing αλλά δεν σε ενοχλεί σε κάτι, Γιάννη.
27.5cm είναι το 43, 28cm το 44. Δεν υπάρχει κενό ουσιαστικά.
Dejan
@echetlos Το πρόβλημά μου είναι ότι το 43 μου είναι μικρό και το 44 μεγάλο τόσο στα nike όσο και στα NB. Συνήθως με βόλευε κάτι στο 43.1/3 ή 2/3. Μπορεί το 44ρι να ήταν τελικά το νούμερό μου στα παραπάνω αλλά για πρώτη φορά θα έπαιρνα 44 οπότε δίστασα ειδικά όταν το δοκίμασα και είχα κενό άνω του ενός δακτύλου.
Nikos Pilikas
Καταλαβαίνω τι λες αλλά το 43.5 δεν θα σου έκανε διαφορά. Θα ήταν 28cm, όσο δηλαδή είναι τώρα το 44.
Επίσης, στις εταιρείες που παίζουν με /3 (Adidas, Hoka κτλ), πάλι στο ίδιο καταλήγεις. ίδιες είναι οι αντιστοιχίες και αλλάζει κι εκεί το νούμερο ανά 0.5cm.
kfr
Ας επανέλθω κι εγώ μετά τα Γιάννενα, στα οποία πήγα με το παπούτσι να έχει 120 χλμ. Ίσως και να το συνήθισα πλέον, όπως και να έχει δε με προβλημάτισε πουθενά. Συγκριτικά με τα Speed 3 με τα οποία έτρεξα την ίδια διαδρομή πέρυσι και τα οποία (Speed 3) είχαν αρχίσει να μου βγάζουν μια ασάφεια πίσω μετά το 25ο χλμ και κατά συνέπεια να με κουράσουν, ο σφιχτότερος αφρός του Speed 4 αποδείχθηκε πιο αποτελεσματικός…
Elda
Ας πω κι εγω τη γνωμη μου γι αυτη την εκδοση του speed μια και τρεχω εδω και μια δεκαετια περιπου με saucony (τα καλυτερα μου εβερ ηταν τα freedom) και τα τελευταια 3 χρονια με speed (εχω τρεξει με ολες τις εκδοσεις). Το 1 το αγορασα σε 40.5 που φορουσα εκεινη την εποχη αλλα μου μαυριζε το νυχι του αριστερου ποδιου μετα τα 10 χλμ οποτε εμεινε μονο για βολτες, το 2 σε 41 πλεον μου ηταν λιγο φαρδυ αλλα με πιο χοντρη καλτσα ηταν οκ, μου αρεσε πολυ αλλα συντομα αγορασα το 3 που το λατρεψα κι ετσι εμεινε στην ακρη το 2 με 680χλμ και ελιωσα κυριολεκτικα το 3 στα 1500! Αυτο το παπουτσι μου ειχε ταιριαξει απιστευτα στο ποδι, σε 41 αλλα ηταν τοσο οσο (εγω γενικα εχω στενο ποδι και θελω το παπουτσι σαν καλτσα). Για πιο γρηγορους ρυθμους δεν εχω αποψη μια που εχω κοψει τις διαλειμματικες εδω κ μια πενταετια αλλα ολα τα τρεξιματα τα εκανα απροβληματιστα και με αναλαφρα ποδια στη συνεχεια. Το 4 τωρα που πηρα επισης στο 41 μου ειναι τεραστιο, μονο με χοντρη καλτσα και παρα πολυ σφιχττο δεσιμο κατα μηκος των κοδονιων κατι γινεται, πραγμα που μου κανει εντυπωση γιατι στο ριβιου αναφερεται οτι δεν εχει πουθενα κενα, δε χρειαζεται ψαξιμο στο σφιξιμο και παμε στο κανονικο μας μεγεθος (εκτος αν στα γυναικεια αλλαζουν τα πραγματα). Την Κυριακη που μας περασε το φορεσα στο 30αρι της Λιμνης, το παπουτσι μια χαρα με πηγε θα ελεγα, εγω αρχισα να κουραζομαι μυικα μετα το 22 γιατι κουβαλουσα κι ενα μαραθωνιο βουνου με 3000 υψομετρικα μια εβδ πριν (σημ. Νικο η γαμπα ευτυχως μια χαρα, δεν ενοχλησε καθολου). Σε γενικες γραμμες θα ελεγα οτι το 3 μαλλον μου ειχε ταιριαξει περισσοτερο, οπως και να χει συνεχιζω με το 4 αναγκαστικα, θα κανω και το μαραθωνιο με αυτα και βλεπουμε.
Nikos Pilikas
@elda Καλημέρα, Μαρία.
Απ’ την στιγμή που δεν δουλεύεις πιο γρήγορες προπονήσεις, είναι λογικό να προτιμάς το ν3 σαν trainer. Κάνε λίγη υπομονή, η πλάκα θα μαλακώσει μετά από κάποια χλμ και το παπούτσι θα γλυκάνει.
Όσο για την εφαρμογή, αποδεικνύεται για μία ακόμη φορά ότι όλα είναι υποκειμενικά τελικά. Δεν ξέρω αν τα γυναικεία έχουν διαφορετικό καλούπι, με όσους έχω μιλήσει πάντως, συμφωνούν ότι έχει πιο κλειστή γραμμή από πριν. Δεν αποκλείεται βέβαια να είναι και θέμα εργοστασιακών αποκλίσεων.
ΥΓ: Ωραίο το Freedom, ε;