Αρχική / Αξιολογήσεις / NIKE Air Zoom VOMERO 10

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις

NIKE Air Zoom VOMERO 10

NIKE Air Zoom VOMERO 10

Ουδέτερο πάτημα – 300γρ. – 12mm drop (31/19mm)

Το Vomero εδώ και 10 χρόνια αποτελεί την ναυαρχίδα της Nike στα running παπούτσια.
Η 3η και 4η έκδοση θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως τα “Hoka της εποχής τους”. Πολύ μαλακό πάτημα, σχετικά χαμηλό βάρος για την κατηγορία τους, πλούσια υλικά. Κυρίως όμως, άφθονο, βαθύ cushioning.
Από την 6η έκδοση και μετά όμως, λες και η εταιρεία έπαψε να ασχολείται με το Vomero. Έδωσε πολύ περισσότερη βάση στα Lunar μοντέλα ενώ από τα παραδοσιακά, επικεντρώθηκε περισσότερο στο Pegasus, τόσο στον σχεδιασμό όσο και στο marketing.
Στην 10η έκδοσή του όμως, η Nike αποφάσισε να του δώσει πίσω την χαμένη του αίγλη. Κι έκατσε και δούλεψε αρκετά πάνω στο νέο μοντέλο, αλλάζοντάς το σε μεγάλο βαθμό.

Επάνω μέρος.
Εδώ έχουμε ένα ενιαίο κομμάτι από φοδραρισμένο διχτυωτό και παντελή απουσία ραφών. Είναι το γνωστό “Flymesh” της Nike, μία ύφανση ιδιαίτερα μαλακή και εύκαμπτη. Ακόμη και ο προφυλακτήρας των δαχτύλων (toe bumper) είναι εσωτερικά του υφάσματος και πολύ λεπτός, ίσα για να δίνει “σχήμα” στο toe box.
Δομικά στοιχεία (overlays) δεν υπάρχουν καθόλου στο παπούτσι. Όλο το structure ρυθμίζεται από μια σειρά από οχτώ λεπτά κορδονάκια, ανεξάρτητα μεταξύ τους, που ενώνουν την σόλα με τις τέσσερις πρώτες τρύπες των κορδονιών. Είναι το χαρακτηριστικό “Flywire”, το οποίο πλέον συναντάμε στα περισσότερα μοντέλα της Nike.
Η γλώσσα είναι κατά το ήμισυ ενωμένη με τα πλαινά, άρα παραμένει σταθερή στην θέση της. Όπως και το κολάρο, έχουν πολύ λιγότερο αφρώδες από τα αντίστοιχα μοντέλα της premium κατηγορίας.
Η εφαρμογή του Vomero είναι άνετη, από εμπρός μέχρι πίσω. Με το που το φοράς, δείχνει αρκετά χαλαρό. Όταν δέσεις όμως τα κορδόνια, αγκαλιάζει όμορφα το πόδι. Δεν έχει την αίσθηση “γάντι” αλλά δεν είναι και τέτοιος ο χαρακτήρας του. Το Flywire κρατάει καλά το πόδι και δίνει την δυνατότητα να παίξεις με το σφίξιμο. Βέβαια, αν το παρακάνεις, νοιώθεις ότι τα μικρά αυτά κορδονάκια πιέζουν το δέρμα.
Μπροστά στα δάχτυλα ο χώρος είναι πολύ άνετος. Η απουσία overlays και ραφών εξασφαλίζει αντίστοιχα απουσία οποιωνδήποτε ερεθισμών και σημείων τριβής. Το μόνο σημείο που κάποιοι ίσως αντιμετωπίσουν θέμα, είναι η εφαρμογή στην φτέρνα. Είναι σχετικά χαλαρή, οπότε μπορεί να χρειαστεί να γίνει χρήση και των έξτρα τρυπών των κορδονιών.
Γενικότερα, η εφαρμογή του Vomero 10 είναι καλή και άνετη, όπως θα έπρεπε να είναι σε ένα παπούτσι φτιαγμένο για μεγάλα τρεξίματα. Βέβαια, κάθε πόδι είναι διαφορετικό, όπως και τα γούστα του καθενός, αλλά η όλη κατασκευή δείχνει προσεγμένη και πολύ μελετημένη.

IMG_2167

Το Flywire και το ιδιαίτερα μαλακό Flymesh

Σόλα και πάτημα.
Εδώ η Nike για πρώτη φορά χρησιμοποίησε όλα της τα “όπλα”.
Lunarlon, ο πιο μαλακός της αφρός, από εμπρός μέχρι πίσω και Zoom Air (θάλαμοι με αέρα) σε φτέρνα και μετατάρσια. Στο πίσω μέρος, κάτω από το Lunarlon, υπάρχει ο κλασσικός, λιγότερο μαλακός Cushlon αφρός για να δίνει ισορροπία στο cushioning της φτέρνας.

SU15_WomensVomero_native_1600
Ως αποτέλεσμα όλων αυτών, έχεις ένα ιδιαίτερα απορροφητικό και μαλακό forefoot ενώ πίσω είναι ελαφρώς πιο σφιχτή η αίσθηση αλλά και πάλι πολύ προστατευτική. Απ’ όσα μοντέλα έχω φορέσει, θεωρώ ότι το Vomero 10 έχει το πιο μαλακό πάτημα στο εμπρόσθιο μέρος. Συγκρίνεται μόνο με τα oversized Hoka αλλά εκεί μιλάμε για πολύ περισσότερα χιλιοστά αφρού.
Στον δρόμο, νοιώθεις ξεκάθαρα ότι φοράς ένα παπούτσι που θα σου παρέχει προστασία όσα κι αν είναι τα χιλιόμετρα κι αυτό φαίνεται από τα πρώτα μέτρα. Δεν έχει όμως τη “νεκρή” αίσθηση που θα περίμενες από μια τόσο μαλακή σόλα και σε καμμία περίπτωση δεν βουλιάζεις μέσα στον αφρό. Σου δίνει όσο cushioning χρειάζεσαι την δεδομένη στιγμή, μέχρι εκεί όμως. Επίσης, η σχεδόν επίπεδη εξώσολα βοηθάει στο ωραίο transition του παπουτσιού.
Φυσικά είναι φτιαγμένο για σχετικά  αργά χιλιόμετρα και αισθάνεσαι αποκομμένος από το έδαφος αλλά όχι όσο σε κάποια άλλα της κατηγορίας του. Είναι βαρύ παπούτσι αλλά το ελαφρύ και εύκαμπτο επάνω μέρος δίνει μια πιο ανάλαφρη αίσθηση. Γενικότερα, δεν θα σε κουράσει με τον όγκο του, αρκεί να μην του ζητήσεις γρήγορους ρυθμούς.
Κάτι που έχει αναφερθεί από αρκετούς και το διεπίστωσα κι εγώ, είναι ότι μερικές φορές νοιώθεις το airbag κάτω από τα μετατάρσια. Δεν είναι ενοχλητικό αλλά σίγουρα σε ξενίζει.
Παρόμοια χαρακτηριστικά με το Vomero θα βρούμε στο NB 1080V5 και στο Saucony Triumph ISO. Μόνο που εκεί το cushioning στην φτέρνα είναι πιο μαλακό απ’ όσο μπροστά.

Καταλήγοντας, η Nike επανέφερε την σειρά Vomero εκεί που ήταν όταν αρχικά την λάνσαρε. Στην premium neutral κατηγορία, με όλα τα χαρακτηριστικά που αυτή προσφέρει.
Η άφθονη, αλλά ισορροπημένη, απορροφητικότητα της σόλας, συνδυασμένη με ένα άνετο και μαλακό επάνω μέρος, προσφέρουν μια από τις καλύτερες επιλογές στην συγκεκριμένη κατηγορία. Από εκεί και πέρα βέβαια, είναι και θέμα προσωπικών προτιμήσεων.

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

31 Σχόλια

  1. Εξαιρετικός!! Επειδή μου ‘τελειώνει’ το Lunarglide που εβγαζα long και αργά γενικά αν τα δώσεις let me know Νίκο!!

  2. Γεια σου Jerry!
    Μπα… θα τα κρατήσω μάλλον αυτά, χρειάζεται κι ένα “γαιδούρι” για κάποιες προπονήσεις. Αν και νομίζω ότι πλέον έχεις ξεφύγει εντελώς από αυτή την κατηγορία, μάλλον δεν θα σου άρεσαν…

  3. Όταν πριν 5 χρόνια ξεκίνησα το τρέξιμο, αγόρασα τα Vomero 7. Συνέχισα με τα 8 και 9. Ήταν και είναι το βασικό μου παπούτσι, πιθανά να έχω αγοράσει 6-7 ζευγάρια. Προσωπικά μου άρεσε πολύ το γεγονός ότι δεν έχει πολύ μαλακό πάτημα, αλλά αρκετά σκληρό. Διάβαζα με απορία όλες τις αξιολογήσεις αυτών που γκρίνιαζαν για την αλλαγή από τα 6.

    Δεν έχω τρέξει τα 10, τα έχω δοκιμάσει στην Nike και μου φάνηκαν ότι η φτέρνα είναι λίγο πιο ψηλή και ίσως πιο χαμηλό και επιθετικό το μπροστινό μέρος. Σίγουρα στην πορεία θα το πάρω και το 10, ελπίζω να μην είναι πολύ μαλακό, γιατί τότε θα γκρινιάξω εγώ!

    Πάντως από νούμερο ήμουν πάντα 46.

  4. Γι’ αυτον ακριβώς τον λόγο, Χαράλαμπε, κλείνω το κείμενο με αυτή την πρόταση…;)

  5. Νίκο με την ίδια λογική ακριβώς, το να έχω ένα heavy duty γαιδούρι για τις Κυριακές το λέω και το θέλω ωστε να μην φθείρω και τα πολύ πιο ευαίσθητα lightweight που εννοείται πως με αυτά προτιμώ να τρέχω. Καταλαβαίνεις όμως οτι με 120EUR βγάζεις 1000χμ+ ειδικά και λόγω του βάρος μου ενω για αυτά τα χμ θέλεις δύο ζάντε, δύο ZS5 κ.ο.κ.!

  6. Καταλαβαίνω τι λες απλά υπάρχουν μοντέλα, λίγο πολύ με τα χαρακτηριστικά που ζητάς αλλά και πιο κοντά στα γούστα σου.

  7. Επίσης, είναι και πολύ όμορφο, χωρίς μπιχλιμπίδια!

  8. Ξεκίνα να γράφεις λοιπόν κύριε Νίκο (για τα πιο προπονητικά αλλά όχι κοθόρνους). Το boracay ας πούμε;

  9. Τι το Boracay..;

  10. (Πολύ ωραία αυτή η άμεση απάντηση!)
    Το boracay το προτείνεις για τον ιερεμια ας πούμε;:)

  11. Ο Ιερεμίας είναι πιτσιρικάς, πανάλαφρος και δουλεύει σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Και ξέρω και τα γούστα του, γι αυτό είπα ότι ίσως το βρει “μπόλικο” το Vomero.
    Δε βαριέσαι, όλα τα παπούτσια καλά είναι…

  12. @big-blue
    Για τον Ιερεμία σε νοιάζει ή για σένα..;

  13. Επειδή του αρέσουν κ αυτού τα Ζάντε κ επειδή κ γω είμαι παντα νέος, πάω να ελαφρυνω, τείνω να γίνω πιο γρήγορος κτλ;) πάντως ήδη το πρότεινα το Vomero σε φιλαράκι που ταλαιπωριεται με τα hoka…

  14. “Ολα τα παπούτσια καλά είναι”
    @echetlos Σοφά μιλάς…

  15. @big-blue χαχαχα… η ζωή είναι μπροστά σου, φίλε!

  16. Ευχαριστούμε Νίκο! Πριν λίγο καιρό κυκλοφόρησαν τα 11, θα μας τα παρουσιάσεις στο επόμενο διάστημα?

  17. @dimitris_voutyras Να ΄σαι καλά, Δημήτρη! 🙂
    Τα V11 έχουν ίδια σόλα με τα V10.
    Από εκεί και πέρα, είναι λίγο βαρύτερα, περισσότερο padding σε γλώσσα και κολάρο και απ’ ό,τι λέγεται, ελαφρώς πιο στενά μπροστά.
    Κατά την γνώμη μου, συμφέρει το V10 αυτή την στιγμή. 😉

  18. Τελικά μετά από αρκετά χλμ με τα vomero 10 και μετά από προετοιμασία ημιμαραθωνίου και αγώνα καθώς και προετοιμασία μαραθωνίου Αθήνας αφού έψαξα για το νέο μοντέλο τα vomero 11, κατάλαβα ότι το μεγάλο toebox και τα περισσότερα αεριζόμενα παπούτσια τα 10 ήταν μονόδρομος για μένα. Τα βρήκα και σε πολύ καλή τιμή οπότε άρχισε το στρώσιμο για τον Μαραθώνιο της Αθήνας. Αν και ένιωσα ότι με το πρώτο δεκάρι είναι πανέτοιμα για περισσότερα χιλιόμετρα πόσα πιστεύεται ότι θα χρειαστούν για να είναι έτοιμα; Μια και αναφέραμε για την σόλα παρατήρησα ότι τα πρώτα μου είχαν μια γρηγορότερη φθορά κάτω από τα μετατάρσια σε σχέση με άλλα παπούτσια μου.

  19. @belial Έτοιμα είναι ήδη. Το upper τους δεν έχει το παραμικρό στοιχείο που να θέλει “στρώσιμο”.
    Η όποια φθορά στην εξώσολα έχει να κάνει με το πόσο σκληρό λάστιχο χρησιμοποιείται. Άλλωστε, δεν αλλάζει κάτι ιδιαίτερα στην συμπεριφορά του παπουτσιού, ελαφρώς η πρόσφυση μόνο.
    Καλόν αγώνα!

  20. Ευχαριστώ Νίκο για την συμβουλή και για την ευχή. Θα τα βάλω στα 2 τελευταία long run 20 , 15 γιατί μου άρεσε η μαλακή τους αίσθηση, είναι πολύ καλά τα άτιμα για τα “κυβικά” μου 1,87 90 κιλά. Πάντως από τα 150 χλμ. παρατήρησα να έχουν αρχίσει τα μπροστινά αυλάκια να ισιώνουν.

  21. Γενικότερα, στο κυνήγι της μείωσης του βάρους, θυσιάζεται η μεγάλη ανθεκτικότητα και της εξώσολας.
    Το Vomero έχει μαλακό λάστιχο μπροστά. Κάποια άλλα μοντέλα δεν έχουν καν λάστιχο αλλά σκέτο αφρό.

  22. Vomero 10 η 11? Τι προτείνετε?

  23. @apostolos Αν θες φαρδύ toe box, παίρνεις το 10.
    Αν θες πιο στενό, το 11.
    Καμμία άλλη ουσιαστική διαφορά.

  24. Σε νούμερο πιστεύεις είναι το ίδιο? Στο 11 δοκίμασα και 43 είναι κουτί.στο 10 λες να είναι το ίδιο?

  25. Ναι, το ίδιο Απόστολε.

  26. Είχε προσφορά το vomero 11 τις προάλλες 75 ευρώ.παπουτσαρα έτυχε να το αγοράσω και να το τρεξω.!

  27. Καλημέρα @apostolos, που βρήκες την προσφορά;

  28. Φίλε μου την είχε το zakcret .gr κάπως έτσι λέγεται για 2 μέρες μόνο.σημερα που τσεκαρα το έβαλε πάλι 120 .Αλλά έχε το νου σου όμως.

  29. Τελικά nimbus asics or nike vomero είναι καλύτερο? Η παίζουν στην ίδια κατηγορία?

  30. Φίλε Απόστολε, ποτέ δεν θα πάρεις σαφή απάντηση στο ερώτημα που θέτεις. Γιατί απλά δεν υπάρχει!
    Το καλύτερο παπούτσι είναι αυτό που σε βολεύει, σου δίνει την αίσθηση που θες και περνάς καλά μαζί του. Το καλύτερο παπούτσι για σένα, μπορεί να είναι το χειρότερο για μένα. Ο κάθε ένας έχει άλλο πόδι, άλλη φόρμα, άλλη μυοσκελετική διαμόρφωση. Διαφορετικά πόδια νιώθουν διαφορετικά με τα τα διαφορετικά μοντέλα.

  31. @apostolos Κατ’ αρχάς, είναι στην ίδια κατηγορία, premium cushioned.
    To nimbus είναι πιο μαλακό (από λίγο έως αρκετά, αναλόγως της έκδοσης), πιο βαρύ κι ογκώδες και σαφώς πιο άκαμπτο.
    Πήγαινε σε κάποιο μαγαζί που έχει διάδρομο και δοκίμασέ τα, δεν υπάρχει άλλος τρόπος να διαπιστώσεις ποιο σ’ αρέσει περισσότερο.

Αφήστε μια απάντηση