Κατηγορία: Trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 265γρ. – 10mm drop (28/18mm)
Το Pegasus είναι το μακροβιότερο παπούτσι της αγοράς, γενημμένο πίσω στο 1983. Όλες αυτές τις δεκαετίες, η Nike έχει βγάλει αμέτρητα δρομικά μοντέλα, ελάχιστα όμως απ’ αυτά διατηρήθηκαν στην γκάμα της για μεγάλο χρονικό διάστημα. Μπορεί το Structure να μετράει 21 εκδόσεις και το Vomero να έχει φτάσει τις 13, δεν συγκρίνονται όμως με τα 35 συνεχή χρόνια παρουσίας του Pegasus. Και κακά τα ψέματα, την πορεία και την μακροζωία ενός μοντέλου την καθορίζει κυρίως το πώς ανταποκρίνεται το κοινό.
Αν θέλετε την γνώμη μου, πάντα έβρισκα το Pegasus καλό, έχοντας σχεδόν όλα τα χαρακτηριστικά του στον μέσο όρο. Ποτέ δεν με απογοήτευε αλλά ποτέ δεν με ενθουσίαζε κιόλας. Αν μου το έδινες να τρέξω, θα πήγαινα απροβλημάτιστα μαζί του. Αν δεν μου το έδινες όμως, ποτέ δεν θα το επέλεγα από μόνος μου. Παρ’ όλα αυτά, η πλειονότητα των δρομέων υπήρξε πάντα ικανοποιημένη από το μοντέλο της Nike, το οποίο διατηρούσε αναλλοίωτο τον χαρακτήρα του, λίγο πολύ. Οπότε, ήξερες τι έπαιρνες, πράγμα σημαντικό. Ήταν αυτό που λέμε, “τίμιο παπούτσι”. Με τις νέες τεχνολογίες και τις εξελίξεις στον χώρο όμως, δεν είμαι βέβαιος πως ο χαρακτηρισμός αυτός αρκούσε πλέον.
Η Nike συνηθίζει να κάνει ουσιαστικές αλλαγές στα μοντέλα της κάθε δύο εκδόσεις. Έτσι, το 33 και το 34 διέφεραν ελαφρώς μόνο στο upper, με την σόλα να παραμένει απαράλλαχτη. Φέτος, είχε έρθει η ώρα να παρουσιαστεί κάτι πιο καινούργιο και διαφορετικό. Τελικά παρουσιάστηκε κάτι 100% καινούργιο και διαφορετικό, ένα Pegasus σχεδιασμένο σε λευκό χαρτί!
Επάνω μέρος
To σχετικά old school, χοντρό διχτυωτό της προηγούμενης έκδοσης δίνει την θέση του σε ένα αρκετά ελαφρύτερο, μαλακό και εύκαμπτο engineered mesh, μονοκόμματο μέχρι πίσω. Είναι λεπτό και με πυκνή ύφανση, ενώ η εσωτερική επένδυση έχει πιο απαλή αίσθηση από πριν. Δομικά στοιχεία δεν υπάρχουν πουθενά, με το γνωστό Flywire να παραμένει για την συγκράτηση του midfoot. Ο δε προφυλακτήρας μπροστά είναι κι αυτός minimal.
Η γλώσσα είναι ενωμένη με την εσωτερική φόδρα μέχρι ψηλά, ενώ εντύπωση κάνει το μεγάλο μήκος της. Το αφρώδες δεν είναι πολύ, όπως και στην περιοχή γύρω από τον αστράγαλο, κάτι που η Nike συνηθίζει στα περισσότερα μοντέλα της.
Χαρακτηριστική στο Pegasus 35 είναι η σχεδίαση του κολάρου. Εν αντιθέσει με όλα τα παπούτσια της αγοράς, εδώ το κολάρο στο τελείωμά του “γυρίζει” προς τα έξω, αφήνοντας εντελώς ελεύθερο το σημείο στον αχίλλειο τένοντα. Είναι αρκετοί οι δρομείς που έχουν ευαισθησία στον τένοντα από τα ψηλά και σκληρά κολάρα, οπότε πιθανώς αυτός είναι κι ο λόγος για την συγκεκριμένη επιλογή. Το πώς λειτουργεί στην πράξη, θα το δούμε παρακάτω.
Μια ακόμη αλλαγή στο upper, η οποία επηρεάζει αρκετά και την εφαρμογή, έχει να κάνει με την πρώτη σειρά των κορδονιών. Στο νέο μοντέλο, τα κορδόνια ξεκινούν περίπου δύο εκατοστά ψηλότερα. Ή πιο σωστά, λείπει η πρώτη σειρά. Αυτή η επιλογή ελευθερώνει εντελώς το toe box.
To Pegasus είχε ανέκαθεν μια σχετικά στενή γραμμή με το που το φορούσες, ιδίως στο μεσαίο τμήμα του, χωρίς όμως ποτέ να περιορίζει το πόδι καθώς τρέχεις. Η εφαρμογή του ήταν από τις πιο universal που θα συναντούσες σε δρομικό παπούτσι.
Το 35 αγκαλιάζει ακόμη πιο σφιχτά το πόδι και νοιώθεις πως παίρνει το σχήμα του, ακόμη και με τα κορδόνια χαλαρά. Αρχικά δίνει την αίσθηση πως υπάρχει αρκετό υλικό γύρω από το πόδι, κάτι που οφείλεται στο επενδεδυμένο διχτυωτό και την bootie construction. Το συνηθίζεις αμέσως όμως. Το toe box, ενώ μοιάζει ελαφρώς στενότερο, αποδεικνύεται πολύ πιο άνετο. Αυτό συμβαίνει λόγω του νέου ύφασματος και της μαλακότερης επένδυσης αλλά κυρίως, λόγω της μετατόπισης των κορδονιών ψηλότερα. Δάχτυλα και μετατάρσια δεν έχουν τίποτα γύρω τους να τα περιορίζει και το διχτυωτό ακολουθεί τις κινήσεις του ποδιού, χωρίς όμως την οποιαδήποτε αστάθεια. Επιπλέον, η αίσθηση του παπουτσιού εσωτερικά είναι πολύ άνετη.
Το Flywire δίνει την δυνατότητα ρύθμισης της εφαρμογής, παρ’ όλα αυτά, αν το σφίξεις πολύ το νοιώθεις να πιέζει το δέρμα. Ποτέ δεν ήμουν οπαδός του κι εξακολουθώ να πιστεύω πως σίγουρα υπάρχουν καλύτερες λύσεις. Σε κάθε περίπτωση, το κράτημα του ποδιού μπροστά και στη μέση είναι πολύ καλό και σταθερό, εμπνέοντας και για αρκετά πιο γρήγορους ρυθμούς. Η δε μακριά γλώσσα δεν γίνεται καν αντιληπτή. Κατά την γνώμη μου, η εφαρμογή είναι πολύ καλύτερη σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα.
Τα πράγματα γίνονται λίγο περίεργα στο πίσω μέρος. Όπως προείπαμε, το κολάρο του νέου Pegasus δεν αγκαλιάζει την φτέρνα μέχρι επάνω αλλά κατά τα 2/3. Η Nike θεωρεί πως με αυτόν τον τρόπο προλαμβάνει περιπτώσεις ερεθισμού στην περιοχή του αχιλλείου.
Γεγονός είναι πως απ’ όσα έχω διαβάσει και ακούσει, οι περισσότεροι δεν έχουν πρόβλημα με τον σχεδιασμό αυτόν και η φτέρνα συγκρατείται κανονικά, σα να υπήρχε παραδοσιακό κολάρο.
Στην περίπτωσή μου, ποτέ δεν κατάφερα να την “κλειδώσω” εντελώς, όσους τρόπους δεσίματος κι αν δοκίμασα κι ασχέτως σφιξίματος. Να σημειώσω πως έχω σχετικά στενή φτέρνα, παρ’ όλα αυτά είναι η πρώτη φορά που μου συμβαίνει κάτι τέτοιο με ένα παπούτσι. Επιπλέον, αν σφίξεις πολύ τα κορδόνια, “εμπλέκεις” αναγκαστικά περισσότερο και το Flywire, με αποτέλεσμα η πίεσή του να γίνεται ενοχλητική. Θέλω να πιστεύω πως όλο αυτό έχει να κάνει κυρίως με το δικό μου πόδι (ή όσων άλλων έχουν ανάλογο πρόβλημα) και δεν είναι γενικότερο θέμα. Το Pegasus 35 έχει από τις καλύτερες εφαρμογές που έχω δοκιμάσει σε trainer κι είναι κρίμα να δέχεται τέτοιο “αυτογκόλ”, αφού απ’ ό,τι φαίνεται η Nike θα έχει την σχεδίαση αυτή και σε άλλα μοντέλα της (ήδη τα Pegasus Turbo και Vomero 14).
Οπότε η συμβουλή μου είναι να το δοκιμάσετε πριν την αγορά και να διαπιστώσετε αν εφαρμόζει σωστά στο πίσω μέρος. Κατά τ’ άλλα, πάτε άφοβα στο κανονικό σας νούμερο.
Σόλα και πάτημα
Επί σειρά ετών, τo Pegasus είχε έναν αεροθάλαμο (Air Zoom) κάτω από την φτέρνα. Στα 33 και 34 τοποθετήθηκε και στο εμπρόσθιο τμήμα του, κάτω από τα μετατάρσια. Στο νέο μοντέλο η σχεδίαση είναι αρκετά διαφορετική. Ο αεροθάλαμος είναι καθ’ όλο το μήκος της σόλας, καλύπτοντας σχεδόν όλη την βάση, σε μήκος και πλάτος.
Βρίσκεται ακριβώς κάτω από το footbed και επάνω από τον EVA αφρό. Θυμίζουμε ότι στο Pegasus ανέκαθεν χρησημοποιείτο το Cushlon υλικό, μία semi-soft σύνθεση της εταιρείας. Όπως επισημαίνει η Nike, το σχήμα του αερόσακου είναι εμπνευσμένο από αυτό της carbon πλάκας που βρίσκεται ενσωματωμένη στην σόλα του Vaporfly 4%.
Η σόλα, η οποία έχει 1mm μικρότερα ύψη πίσω κι εμπρός, στο πίσω μέρος της ανασηκώνεται περισσότερο κι έχει την γνωστή “μυτερή” κατάληξη που όπως φαίνεται, θα την συναντάμε στα περισσότερα μοντέλα της εταιρείας στο εξής. Προφανώς τα οφέλη της επιλογής αυτής είναι μηδαμινά από αεροδυναμικής άποψης, εν τούτοις παραπέμπει και με αυτόν τον τρόπο στο VF 4%, ενώ εισάγει και τη νέα σχεδιαστική γραμμή της Nike.
Η εξώσολα έχει μικρές διαφορές από αυτήν του Pegasus 34, με την βασική σχεδίαση όμως να παραμένει ίδια. Πλήρης κάλυψη από σκληρό λάστιχο σε όλα τα σημεία επαφής με το έδαφος, με κάποιες διαφοροποιήσεις στο μέγεθος των “πενταγώνων” που χρησιμοποιούνται αλλά και στις διάφορες αυλακώσεις. Για να είμαι ειλικρινής, δεν περίμενα να αντιληφθώ κάποια διαφορά στον δρόμο, όπως κι έγινε. Το βέβαιο είναι πως η παραδοσιακή ανθεκτικότητά της (όπως και της κυρίας σόλας) είναι δεδομένη. Το Pegasus ανέκαθεν φημιζόταν γι’ αυτήν και μάλιστα γνωρίζω αρκετούς που έχουν φτάσει σε τετραψήφιο αριθμό χιλιομέτρων με κάποια από τις προηγούμενες εκδόσεις.
Όταν κάποιος με ρωτούσε σχετικά με μοντέλα της κατηγορίας αυτής, πάντα στις προτάσεις μου είχα και το εκάστοτε Pegasus. Ο βασικός λόγος ήταν πως δύσκολα θα σε άφηνε δυσαρεστημένο, όντας ένα παπούτσι “γαιδούρι” για πολλά απροβλημάτιστα χιλιόμετρα. Σαν ένα αξιόπιστο, οικονομικό, οικογενειακό αμάξι, το οποίο “κάνει την δουλειά του”.
Από την άλλη πλευρά, προσωπικά δεν ήταν ποτέ στις επιλογές μου. Φανταστείτε ότι έχω το Pegasus 34 εδώ και πολλούς μήνες, αγορασμένο για χρήση στο γυμναστήριο, όμως ποτέ δεν το είχα τρέξει, ούτε καν από περιέργεια. Πρώτη φορά το έβαλα για να κάνω την σύγκριση με το 35. Σε μια προπόνηση μάλιστα, έτρεξα με ένα στο κάθε πόδι (ρεζίλι γινόμαστε για την ενημέρωσή σας…).
Βρίσκω το πάτημα των 33/34 κάπως… βαρετό. Δεν είναι μαλακό για να σε πάει άνετα, ούτε και σκληρό για να σε πάει γρήγορα. Το air zoom μπροστά το κάνει αρκετά άκαμπτο και ασταθές για προπονητικό (ενώ πίσω είναι πολύ σταθερό), παρόλο που του δίνει αρκετό rebound. Επίσης, το κενό μεταξύ των δύο αερόσακων γινόταν αντιληπτό, σα να υπήρχε μια ασυνέχεια στο πάτημα.
Το νέο Pegasus είναι πολύ διαφορετικό. Το full air zoom αλλάζει εντελώς τον χαρακτήρα και τις δυνατότητες του παπουτσιού.
Κατ’ αρχάς, έχει πιο μαλακό και “γλυκό” cushioning. Τα δύο προηγούμενα ήταν από τα λίγα παπούτσια που “ακουγόντουσαν” όταν προσγειωνόμουν. Εδώ, παρότι ο αεροθάλαμος και ο αφρός είναι πιο λεπτοί, το transition είναι εμφανώς πιο απαλό και ενιαίο. Η Nike περιγράφει πως όταν πατάς αρχικά και συμπιέζεις τον αέρα, αυτός μεταφέρεται προς τα εμπρός μέσα στο θάλαμο. Και πραγματικά κάπως έτσι είναι η αίσθησή του, σα να “ρέει” κάτω από το πέλμα σου. Παραμένει ένα semi-soft μοντέλο, πλέον όμως είναι πολύ πιο φιλικό και άνετο. Χαρακτηριστικό του zoom ήταν πάντα η επιστροφή ενέργειας από την συμπίεση του αέρα, εδώ όμως τη νοιώθεις σε όποιο σημείο κι αν πατήσεις. Και μάλιστα χωρίς το ενδιάμεσο κενό. Επίσης, δεν αισθάνεσαι πουθενά τον σχετικά σκληρό Cushlon.
Η ανασηκωμένη φτέρνα βοηθάει στην μετατόπιση του πατήματος ελαφρώς πιο μπροστά. Φορώντας και τα δύο μοντέλα συγχρόνως, ήταν εμφανές, όπως και το ότι το 35 έμοιαζε να έχει μικρότερο drop. Επίσης, αν και παραμένει σχετικά άκαμπτο σε σχέση με μοντέλα της κατηγορίας του, το full zoom τσακίζει ευκολότερα (είναι και λεπτύτερο) και δίνει ένα μεγάλο flex point που βοηθάει το transition.
Παρ’ όλα αυτά, εξακολουθεί να υπάρχει μια μικρή αστάθεια στο forefoot, ιδίως στις περιπτώσεις που ανεβάζεις ρυθμό και το toe-off είναι πιο δυνατό.
Το Pegasus 35 είναι ιδανικό για καθημερινό trainer. Έχει ελαφρύνει, έχει μαλακώσει και κυρίως, ρολάρει πολύ πιο εύκολα και όμορφα. Συν την βελτιωμένη εφαρμογή που αναφέραμε παραπάνω. Φυσικά είναι κατάλληλο και για long runs, εκτός αν κάποιος προτιμάει πιο μαλακές σόλες για τέτοιες προπονήσεις (π.χ. Vomero), οπότε ίσως βρει το cushioning του Pegasus κάπως “ρηχό”. Η προστασία είναι δεδομένη πάντως, οπότε είναι θέμα αίσθησης από εκεί και πέρα.
Η σφιχτή του εφαρμογή, το βάρος και το rebound της σόλας, το βοηθάνε αν θελήσεις να ανοίξεις ταχύτητα. Ακολουθεί σε tempo ρυθμούς χωρίς δυσκολία, αν και ένα πιο σταθερό forefoot θα έκανε πιο γρήγορο το transition. Παρόλο που ο Cushlon δεν έχει μεγάλη συμπίεση κι η εξώσολα είναι από σκληρό λάστιχο, ο αερόσακος έχει μια “ασάφεια” μέχρι να τερματίσει το πόδι και να σηκωθεί. Δεν μπορώ να πω ότι ήταν κάτι ενοχλητικό, ούτε και πιστεύω πως θα το αντιληφθουν οι περισσότεροι. Υφίσταται όμως ως χαρακτηριστικό και γι’ αυτό το αναφέρουμε. Όσοι έχουν τρέξει με τις εκδόσεις που δεν είχαν air zoom μπροστά, θα το καταλάβουν καλύτερα.
Συμπέρασμα
Το νέο μοντέλο αλλάζει εντελώς την σειρά, από όλες τις απόψεις. Όσο μοντέρνο (και όμορφο) είναι πλέον σε εμφάνιση, άλλο τόσο είναι και σε performance. Ο ενιαίος αεροθάλαμος το κάνει πολύ πιο άνετο και αποδοτικό και παρόλο που δεν κουβαλάει τα νέα όπλα της Nike (ZoomX, React), τα καταφέρνει πολύ καλά.
Το upper είναι εξαιρετικό σε υλικά, εφαρμογή και σταθερότητα, με μοναδικό αστερίσκο το κράτημα της φτέρνας. Επαναλαμβάνω όμως πως ελάχιστες περιπτώσεις σαν και την δική μου έχω ακούσει μέχρι τώρα. Μακάρι το feedback να παραμείνει έτσι.
Θεωρώ σίγουρο πως οι πιστοί του Pegasus θα μείνουν απολύτως ικανοποιημένοι από τις αλλαγές, αφού πρόκειται, όχι απλά για μια βελτιωμένη έκδοση αλλά για ένα σχεδόν νέο παπούτσι. Μπορεί η Nike να έχει ρίξει το βάρος της σχεδίασης στα νέα της υλικά, δείχνει όμως πως δεν αφήνει το best seller της στην τύχη του.
panos gr
Το έχει πάρει η γυναίκα μου και πραγματικά από ότι μου έχει πει δεν έχει καμία σχέση με το 33 που είχε μέχρι τώρα.
Σταθερή αξία τελικά κάποια πράγματα
Sotiris Diamantopoulos
Thanks για το review Νίκο, εξαιρετικό όπως πάντα 🙂
Και τώρα η one million dollars question (για μένα): Σε σχέση με το Skechers Gorun Ride 7, πώς θα το έκρινες;
Nikos Pilikas
@sotiris_diamantopoulos Καλησπέρα, Σωτήρη!
Εγώ επιμένω ξεκάθαρα στο Skechers, αν και η αλήθεια είναι πως βρίσκονται στα δύο άκρα της κατηγορίας.
Πολύ πιο μαλακό και bouncy το δεύτερο, συγχωρεί περισσότερο. Πιο άνετο upper. Ας πούμε ότι λειτουργεί καλύτερα ως trainer, με τα γενικά standards της κατηγορίας αυτής.
Το Pegasus είναι σαφώς πιο σφιχτό στο πάτημα και δίνει πιο performance αίσθηση. Επίσης δείχνει να έχει μικρότερο όγκο. Αλλά και το Skechers πάει γρήγορα, απλά με άλλον τρόπο. Κι είναι και πιο σταθερό στο toe-off. Πάντα με τον εσωτερικό πάτο, αν τον βγάλεις γίνεται ακόμη πιο σβέλτο και responsive.
Πολύ ωραίο το Pegasus αλλά βρίσκω το Ride πιο fun to run.
Sotiris Diamantopoulos
Σ’ ευχαριστώ πολύ Νίκο!
Roberto4Carlos
Άψογος Νίκο. Σε ευχαριστούμε πολύ. @echetlos.
Χωρίς να το έχω τρέξει αλλά μονο απο περπάτημα πάνω να κάτω μέσα σε μαγαζί, θα πω ότι ένιωσα από τη πρώτη στιγμή αυτή την “ανασφάλεια” πίσω στην φτέρνα. Το δε υπόλοιπο παπούτσι το ένιωθα ιδανικά στο πόδι. Και το upper αλλα και το σύστημα της σόλας.
nikos19
Εξαιρετικο review nick βαζεις τα πραγματα στη θεση τους καλο το pegasus αλλα σαν GRR7 δεν εχει, οπως λενε και στην θεσσαλονικη για την χαλκιδικη ,καλο βραδυ σε ολους
notaSOL
” ” Σε μια προπόνηση μάλιστα, έτρεξα με ένα στο κάθε πόδι (ρεζίλι γινόμαστε για την ενημέρωσή σας…).””
Χα, χα!!! Καλά, αυτό έπρεπε να το δώ! Μην μας απογοητεύσεις μόνο, λέγοντας μας, ότι ήταν και τα 2, ίδιο χρώμα! (Γιατί μια τάση στο μπλε, την έχεις!!!)
Μπράβο, φίλε!
Έχεις πάει τις “δοκιμές” σε άλλο επίπεδο!
aRiSTiDiS
@echetlos H Nike έχει ανακοινώσει το Pegasus Turbo, όπως το αναφέρεις κι εσύ: We took the familiar fit of the Pegasus and added the same energetic Nike ZoomX foam used in our most efficient marathon shoe. The result is an everyday trainer streamlined for high speeds.
Αναμένουμε να δούμε την τιμή βέβαια, καθώς και αν θα είναι μαζικά διαθέσιμο ή θα το ψάχνουμε σαν το VF 4%
Έχω το 34 για daily trainer, έχει ήδη φτάσει 700Κ και φαίνεται να αντέχει άλλα τόσα. Όντως είναι από τη μία “βαρετό” όπως το περιγράφεις, αλλά και σκυλί!
Nikos Pilikas
@notasol Χαχαχα… Δεν είναι η πρώτη φορά:
http://www.gorun.gr/wp-content/uploads/2016/05/IMG_2228.jpg
@aristidi Στα 180€ θα είναι το Turbo, Αριστείδη. Βγαίνει μέσα στον Αύγουστο και λογικά δεν θα υπάρχει πρόβλημα διαθεσιμότητας.
Είναι πολύ μαλακό κι ελαφρύ.
Sotiris Diamantopoulos
Μεταξύ σοβαρού κι αστείου (βασικά μάλλον μόνο αστείου), έχω κάνει την εξής υπόθεση: αν θέλεις να διαπιστώσεις αν ένα παπούτσι είναι πιο “γρήγορο” από ένα άλλο, φοράς το ένα στο κάθε πόδι και ξεκινάς να τρέχεις σε μια ευθεία (ιδανικά με τα μάτια κλειστά). Αν όντως το ένα παπούτσι είναι πιο γρήγορο, θα αρχίσεις να κάνεις κύκλους λόγω της μεγαλύτερης ταχύτητας που θα αναπτύσσεται στη μία πλευρά σε σχέση με την άλλη. Προφανώς δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ, ούτε προτείνω σε κανέναν να το κάνει 🙂
Nikos Pilikas
Χαχαχαχα… Ίσως το κορυφαίο σχόλιο που έχει γίνει στο gorun!
Έλιωσα!
Roberto4Carlos
@sotiris_diamantopoulos, Σωτήρη, αν το κάθε παπούτσι ξεδιπλώνει την ταχύτητά του σε διαφορετικούς ρυθμούς, τότε αντί για κύκλους θα κάνεις ζιγκ ζαγκ… τραγουδώντας….”πίνω και μεθώ, ωχ αμάν μέρα νύχτα τραγουδώ”
Sotiris Diamantopoulos
Χαραμιζόμαστε Μανώλη @roberto4carlos, θα έπρεπε να μας έχει ήδη προσλάβει η Nike.
panos gr
ειναι να μην ξεκινησει η nike τελικα …αφου ξεκινησε το πηγε το θεμα σε αλλο επιπεδο
PanDex
Καλημέρα σε όλους, ήθελα να σχολιάσω νωρίτερα αλλά που όρεξη μετα από αυτα που γίνονται…
Εξαιρετικό review απο τον Νίκο συμφωνώ στα περισσότερα καθότι είμαι κάτοχος το παπουτσιού ενα 10ήμερο. Το πρώτο πράγμα που παρατήρησα οτι είναι πιο σφικτο στο μέσο και πίσω συνάμα πιο σταθερο εκεί. Επίσης μου φάνηκε πιο ζεστο και πιο πολύ το υλικό παντού. Στο πάτημα έχεις λιγότερη την αίσθηση του ζουμ αλλά τρέχοντας έχει πιο καλή επαναφορά από τα προηγούμενα. Τρέχοντας έχει μεγαλύτερο εύρος ταχυτήτων απο τις προηγούμενες σειρές γιατί ακολούθησε και 1000 εύκολα πιστεύω, εργάτης δλδ.
Το μόνο αρνητικό που βρήκα είναι οτι στο πίσω κόλαρο μόλις περπατάω δν ασφαλίζει αλλά τρέχοντας δεν είχα πρόβλημα, όμως το κολάρο είναι πιο χαμήλο και εκει που στενεύει με ενοχλεί στην φτέρνα αρκέτα.
big-blue
Μετά από 250χλμ με τα 34 συμφωνώ απόλυτα με τον Νίκο: ”Αν μου το έδινες να τρέξω, θα πήγαινα απροβλημάτιστα μαζί του. Αν δεν μου το έδινες όμως, ποτέ δεν θα το επέλεγα από μόνος μου.”
Εννοείται πως το λάστιχο από κάτω είναι καινούριο, τα βλέπω για 2000χλμ αυτά. Μάλλον θα τα μισήσω όσο και τα ΝΒ 790 που δεν πάθαιναν τίποτα και απλά τα άφησα εκτός μετά από 1300-1500χλμ
big-blue
Τα Pegasus 34 έχουν ένα μεγάλο θεματάκι με την (ελάχιστη) διαπνοή, ή οι κάλτσες feetures ή ο συνδυασμός τους, πακετάκι με υγρασία >80%;
Στο χτεσινό 18άρι μου, απ τη μέση και έπειτα έκαναν σαν να τρέχω με γαλότσες, πλατς πλουτς, έτσι για να δροσιστούμε και λίγο…
Nikos Pilikas
@big-blue Είχε πολλή υγρασία, Ηλία.
Εγώ χθες με Streak (πιο λεπτό και αραιό mesh δεν υπάρχει) και υπέρλεπτες κάλτσες, ό,τι περιγράφεις έπαθα.
Και δεν έκανα και 18Κ όπως εσύ…
big-blue
Εγώ αυτό δεν το έχω ξαναπάθει…
Ευτυχώς που διαπίστωσα το ποσοστό υγρασίας γιατί είχα απογοητευτεί απ’ τις επιδόσεις μου… Ψόφησα…
big-blue
Είχα όλο το βράδυ τα παπούτσια μέσα στο σπίτι, δίπλα στην μπαλκονόπορτα που ήταν ανοικτή με τη σίτα. Έως και τώρα, το απόγευμα, ήταν μούσκεμα!!!
Nikos Pilikas
Να ανοίγεις και την σίτα άλλη φορά…
big-blue
Σιγά μην τα κάνω κ με το σεσουάρ (στο κρύο οκ…)
big-blue
Μετά από 30 ώρες στέγνωσαν.
Όμως πήραν μυρωδιά…$#^@^
Κλασσική περίπτωση λόγω έντονης υγρασίας (από τρελή εφίδρωση ή βροχή).
Αυτό το έχω πάθει σε 2-3 ζευγάρια το πολύ.
Πως το γλυτώνουμε αυτό; Τα βάζω από τώρα (<300χλμ) για πλύσιμο;
Sotiris Diamantopoulos
Εγώ θα δοκίμαζα σε πρώτη φάση πλύσιμο σε λεκάνη με απορρυπαντικό χειρός και dettol απολυμαντικό ρούχων (το χρησιμοποιώ αντί μαλακτικού σε όλα τα dri-fit)
big-blue
Και γω αυτό κάνω Σωτήρη (με υγρό απορρυπαντικό και Dettol). Αλλά έλεγα πως είναι νωρίς ακόμα…
Έχω παρατηρήσει πάντως, πως αν πάρουν μυρωδιά από υγρασία, δύσκολα φεύγει, μην πω ποτέ…
mashine
@big-blue Ηλία μάλλον τα είδε ο ήλιος ή δεν έβγαλες τους πάτους.Αν έχουν αρπάξει οι πάτοι αλλαξέ τους δεν σώζονται τα σφουγγαράκια της
nike.Δοκίμασε πλύσιμο με πράσινο σαπούνι και βλέπεις.
Sotiris Diamantopoulos
Οι χειρότερες συνθήκες (πολύ υψηλή υγρασία και θερμοκρασία) που έχω τρέξει ήταν στην Κέρκυρα πέρσι, αλλά εκεί τα τίναξα εγώ πρώτος στα 6χλκμ κι έτσι δεν πρόλαβα να “παραβρέξω” τα παπούτσια. Νομίζω, δε, πως φορούσα τα Boston που είναι πιο αεράτα.
Σε άλλα νέα, τα τσίμπησα κι εγώ τα 35άρια (παρά την προτιμήση του Νίκου στο Gorun Ride) και σήμερα έκανα ένα 5άρι μέσα στη ζέστη. Όπως έγραψε ο Νίκος στο review του, καθώς και άλλοι στα σχόλια, το παπούτσι εφαρμόζει καλύτερα στο πόδι (τόσο το upper όσο και στην καμάρα νομίζω) και δίνει μια πιο σβέλτη αίσθηση. Επίσης, με το midfoot strike που έχω, έρχομαι από την αρχή σε επαφή με το zoom air, κι αυτό δίνει μια πιο cushioned αίσθηση σε σχέση με τον cushlon αφρό στο 33/34. Τέλος, ακόμη και σε 5k pace ένιωσα ότι “συμφωνούμε” με το παπούτσι. Thanks για άλλη μια φορά Νίκο για το review!
big-blue
Πάνο πάντα βγάζω τους πάτους όταν τελειώνω το τρέξιμο, ενώ δεν τα αφήνω ποτέ στον ήλιο.
Έχω πάθει νίλες με άλλους πάτους (με χτύπησαν πίσω στη φτέρνα), θα δω τι θα κάνω, θα τους πλύνω καλά.
Πάντως και με κάτι παλιά brooks αλλά και με saucony νομίζω, τα ίδια προβλήματα είχα γι αυτό και πρόσεχα πολύ μην βραχούν.
big-blue
Το ίδιο σκηνικό με το κολάρο βλέπω και στο Turbo…
Kalogeridis
Αύριο θα τα δοκιμάσω στο τέστ 5 χλμ που θα κάνω. Δεν τα έχω φορέσει ακόμα και ίσως τελευταία στιγμή αποφασίσω τα ασφαλή glide 8 . Ειδάλλως από βδομάδα θα μπουν στο χορό.
Dimitris Voutyras
Καλημέρα, πήρα τα 35 ώστε να τραβήξουν ενα μεγάλο μέρος απο το κουπί της προετοιμασίας για την κλασική. Τα εχω φορέσει σε ελέυθερα, λονγκ αλλά και μεγάλες διαλειμματικές και εχω τις παρακάτω εντυπώσεις:
Μου άρεσει:
Το πως πατάνε στο έδαφος και η αυξημένη σταθερότητα σε σχέση με προηγούμενες εκδόσεις, για τα προσωπικά μου γούστα ο συνδιασμός προστασίας/σταθερότητας/transition είναι ο ιδανικός για προπονητικό παπούτσι.
Το toe box, το τρικ που έκαναν ώστε να ανεβάσουν τις τρύπες των κορδονιών πιο πάνω είναι ολα τα λεφτά, το πόδι στο σημείο των μεταταρσίων δεν δέχεται καθόλου τριβές και γενικά η όλη εφαρμογή είναι σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο.
Ο αερόσακος, καμία σχέση με το 33,34 που ένιωθα οτι είχα χαλίκια κάτω απο τα μετατάρσια, τώρα είναι απλωμένος σε ολο το μήκος/πλάτος της σόλας και καλά καλά δεν γίνεται αντιληπτός.
Η ποιότητα κατασκευής τους δείχνει όπως και οι προηγούμενες εκδόσεις οτι πάνε για 4ψήφιο νούμερο χιλιομέτρων.
Δεν μου αρέσει:
Η περιοχή της φτέρνας όπου γενικά μου δίνει την αίσθηση οτι είναι «ρηχή» και αν δεν δέσω τα κορδόνια πιο σφιχτά απ’οτι συνήθιζω τότε δεν μπορώ να κλειδώσω το πίσω μέρος του ποδιού σε αποδεκτό επίπεδο. Γενικότερα το σημείο του ποδιού εκεί δημιουργεί μια αβεβαιότητα σε σχέση με την εφαρμογή του στο παπούτσι.
Τα παπούτσια δεν έχουν καλή διαπνοή με αποτέλεσμα το πόδι να ζεσταίνεται περισσότερο απ’οτι συνήθως.
Kalogeridis
Αισίως τα χρησιμοποίησα και εγώ.
Πρώτη δοκιμή έγινε σε δυνατό 5αρι και με ζορισαν τα flywires. Εξωτερικά του ποδιού και στα δύο πόδια. Χρησιμοποίησα και τις έξτρα τρύπες στο δέσιμο . Αν τα είχα πιο χαλαρά δε θα μπορούσε να δεθεί το κορδόνι. Αφού μίλησα με τον γκουρού, μου πρότεινε να καταργήσω το πέρασμα από το flywire και να δουλέψω τις τρύπες του παπουτσιού.
Έτσι λοιπόν σήμερα δοκίμασα να καταργήσω τις πάνω τρύπες . Έτσι έχοντας παραπάνω κορδόνι στη διάθεσή μου, χαλάρωσα περισσότερο τα κορδόνια και είχα ένα πιο ευχάριστο περιβάλλον. Γενικά δεν έχω συνηθίσει τόσο σφιχτή εφαρμογή στα πόδια. Εύχομαι να απλώσει λίγο ακόμα. Στη φτέρνα δεν έχω να κάνω κάποια παρατήρηση . Τόσο σε γρήγορο πενταρι, όσο και σε μεγαλύτερης διάρκειας όπως και σε κομμάτια , το ένιωθα όπως ήθελα. Από ζέστη, είναι πιο θερμό περιβάλλον από τα glide 8 που αντικαθιστά , αλλά σε φυσιολογικό επίπεδο. Έχει προοπτικές να γίνει ταίρι αρκεί να τα βρούμε λιγάκι ως προς το πλάτος. Σίγουρα θα δοκιμάσω και τη λύση του γκουρού.
Kalogeridis
Έχοντας δοκιμάσει σε όλα τα είδη προπονήσεων το παπούτσι και μετά από +100 χλμ θα καταλήξω στο …
– στο δικό μου πόδι θέλει ελάχιστο σφίξιμο των κορδονιών. Λίγο παραπάνω δίνει δυσφορία
– το υλικό του upper πιθανόν να ευθύνεται στο γεγονός ότι μετά από κάθε προπόνηση τα παπούτσια είναι για στιψιμο. Εννοείται ότι αμέσως αφαιρώ τον πάτο για να στεγνώσει χωρίς να κρατήσει οσμές.
– είναι αμεσότερο ως αίσθηση από τα glide 8 και η διαφορά τού βάρους των 2 είναι αισθητή. Αποτέλεσμα της αίσθησης αυτής είναι η βοήθεια που μου έδωσε στο να βελτιώσω το τεχνικό μέρος του τρεξίματος μου.
Καταλήγοντας πιστεύω ότι είναι ένα gold deal στα 82 ευρώ που τα πήρα, αλλά δεν μου κάνει για παπούτσι που θα το παντρευτώ. Νιώθω ακόμα ότι συμβιβάζομαι.
Υγ . Με τη φτέρνα δεν είχα κανένα θέμα.
PanDex
λοιπον μετα απο 300 κοντα χλμ με τα 35, ευκολά για μενα εχουν το καλυτερο toebox που έχω φορέσει.
Kalogeridis
Μετά το σημερινό 30αρι ,παρά το λίγο σφιχτό δέσιμο που έκανα , κατέληξα στο παπούτσι που θα με πάει Καλλιμάρμαρο φέτος…
timxon
Καλησπέρα σε όλους.
Θα ήθελα την γνώμη σας σε ενα περίεργο θέμα που έχω το συγκεκριμένο παπούτσι. Το πήρα σε νούμερο 45 και μου είναι λίγο μεγάλο μπροστά στα δάκτυλα και με ωραία αίσθηση στο κουτουπιε. Το άλλαξα και πήρα το 44.5 το οποίο ειναι πολύ καλό στα δάχτυλα αλλα με σφίγγει πολύ στο κουτουπιε.. τα φοράω αρκετή ώρα στο σπίτι και δεν μπορώ να το συνηθίσω. Φοβάμαι μήπως δεν ανοίξει όσο πρέπει και με ενοχλεί πολύ στο τρέξιμο. Είμαι τελείως αρχάριος και θα ήθελα την γνώμη σας.
Kalogeridis
Αν και ο γκουρού είναι άλλος, έχοντας περίπου 200 χλμ με το συγκεκριμένο, θα σου προτείνω…
Αρχικά να μείνεις σε αυτό που είναι σωστό στα δάχτυλα
Κατόπιν δοκίμασε να μη σφίξεις πολύ τα κορδόνια
Αν ακόμα ενοχλεί δοκίμασε να μη περάσεις τα κορδόνια από τα νήματα flywire αλλά μόνο από τις υποδοχές του παπουτσιού
Εσχάτως μείνει να αφαιρέσει τον πάτο.
Σε μένα με πολύ χαλαρό δέσιμο είμαι οκ. Έχω μάλιστα σχετικά ογκώδες κουτεπιε. Αν εξακολουθεί να σε στενεύει τότε πας σε άλλο παπούτσι.
panos gr
@echetlos Νίκο σαν δεύτερο παπούτσι για long run και καθημερινό παπούτσι γυμναστηρίου τι λες ;;
Νομίζω ότι σε φιλοσοφία ειναο κοντά με τα zf
Nikos Pilikas
@panosgr Δεν μοιάζουν ιδιαίτερα, Πάνο αλλά σίγουρα είναι μια πολύ καλή επιλογή.
panos gr
Οκ thanks.
Θα πάω να τα δοκιμάσω και βλέπω
Kalogeridis
Έχουμε και λέμε…
Μέχρι το 32ο χλμ όλα ήταν οκ. Με το που αρχίσαμε να αλλάζουμε κλίση , μάλλον το δέσιμο άφησε περιθώρια στο πόδι να προχωρήσει προς τα μέσα. Έτσι τσίμπησα μια φούσκα στο δεξί μαξιλαράκι πριν το μεγάλο δάχτυλο, και γενικά τα μεγάλα δάχτυλα υποφερανε από την αναπόφευκτη επαφή με το μπροστά τμήμα. Ίσως έπρεπε να βρω άλλο δέσιμο που να ασφαλίσει καλύτερα την φτέρνα στο να μην ολισθαίνει μπροστά. Κατά τα άλλα στις ανηφόρες ήταν σαν να τρέχω ξυπόλυτος. Θα ήταν κρίμα όμως να στραβωσει ι αγώνας στην κατηφόρα , έχοντας δυνάμεις. Τέλος καλό όμως , και μέχρι τον Απρίλιο ,στα Χανιά ευελπιστώ να έχω πετύχει το ιδανικό δέσιμο!!!
big-blue
Αφού δεν έχουμε σχετικό νήμα για τα 34, γράφω εδώ.
Το παπουτσάκι άρχισα να το ευχαριστιέμαι πολύ, μετά τα 600Κ. Τώρα έχω 800, εννοείται πως είναι σαν καινούριο και το πάτημά του στην άσφαλτο, είναι απολαυστικό.
Αν δεν είχε και το θέμα με την ελάχιστη διαπνοή, θα ήταν το σούπερ παπούτσι -σκυλί- για μαραθωνοδρόμους.
Καλή χρονιά σε όλους, ξεχάστηκα:)
Nikos Pilikas
Για όσους βαριούνται να δένουν κορδόνια:
https://www.nike.com/gr/t/%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%84%CF%83%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CF%81%CE%B5%CE%BE%CE%B9%CE%BC%CE%BF-air-zoom-pegasus-35-flyease-d1fvSc
nightmare
Μια παρατηρηση για το εν λογω παπουτσακι, αν και πλεον ειναι “παλιο” μοντελο.
Οταν εχει υγρασιες γλυστραει το μπροστινο του, οχι σε σημειο να λες οτι παω να πεσω απλως νιωθω οτι δεν βαζει ολη τη δυναμη κατω.
Παρατηρησα κιολας αυξημενη φθορα μπροστα στη μυτη παρολο που η υπολοιπη σολα δεν εχει σχεδον τιποτα.
Μεχρι στιγμης με αυτα εχω διανυσει 130Km.