Αρχική / Αξιολογήσεις / NIKE Zoom Fly Flyknit

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

NIKE Zoom Fly Flyknit

NIKE Zoom Fly Flyknit

Κατηγορία: Performance trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 238γρ. – 10mm drop (33/23mm)

Πολλά έχουμε γράψει κι έχουν γραφτεί για τα μοντέλα που μας έστειλε η Monza.
Η Nike ταρακούνησε για τα καλά την αγορά με την έλευση του Vaporfly 4%, μιας κατασκευής που δεν θυμίζει σε τίποτα οτιδήποτε είχουμε δει έως τώρα. Λίγο πριν, είχε προηγηθεί το Zoom Fly, ένα ίδιας φιλοσοφίας μοντέλο αλλά με πιο συμβατικά υλικά, όπως και τιμή. Το concept ήταν κοινό, με μία άκαμπτη πλάκα να ενσωματώνεται μέσα στην παχιά σόλα των δύο μοντέλων, δίνοντας ταυτόχρονα προστασία και ταχύτητα. Εν τούτοις, στο δρόμο το πάτημα αποδεικνυόταν αρκετά διαφορετικό, κάτι που οφείλετο στα υλικά που χρησιμοποιούντο. ZoomX αφρός και carbon πλάκα για το VF, Lunarlon αφρός και nylon πλάκα για το ZF.

Κατά την γνώμη μου, το Zoom Fly ήταν ένα εξαιρετικό παπούτσι και παρότι οι συγκρίσεις με το Vaporfly το αδικούσαν (δικαιολογημένα, αφού το VF ήταν μια κατηγορία από μόνο του), έκανε σχεδόν όλα όσα υποσχόταν. Και λέμε «σχεδόν», διότι έβαζε κάποιες προυποθέσεις στον δρομέα, οι οποίες αν δεν τηρούντο, το παπούτσι γινόταν λίγο δύστροπο. Κατ’ αρχάς, για να δουλέψει σωστά ήθελε γρήγορους ρυθμούς, στα αργά δεν προσέφερε κάτι ιδιαίτερο. Αντιθέτως, μπορούσε να γίνει έως και κουραστικό, λόγω της πλήρους ακαμψίας του και της σχετικά σφιχτής ρύθμισης του αφρού. Επίσης, ήταν τέτοια η γεωμετρία της σόλας (rocker) που απαιτούσε πιο «δρομικό» form για να εκμεταλλευτείς την «προώθηση» προς τα εμπρός που σου έδινε, όπως και τις ελαστικές ιδιότητες της πλάκας. Αν ταίριαζες όμως μαζί του, σου έδινε ένα πραγματικά ξεχωριστό πάτημα.
Το Zoom Fly Flyknit ή Zoom Fly 2, είναι ένα αρκετά διαφορετικό παπούτσι, τόσο στα υλικά της σόλας όσο και του upper.

Επάνω μέρος

Το πρώτο Zoom Fly είχε ένα παραδοσιακό αλλά πολύ λεπτό και μαλακό διχτυωτό, χωρίς καθόλου δομικά στοιχεία. Το Flywire βοηθούσε στην ρύθμιση της εφαρμογής, η γλώσσα ήταν από σκέτο ύφασμα, ενώ το κολάρο είχε αρκετά σκληρό αφρώδες. Γενικώς αγκάλιαζε σωστά και πολύ σταθερά το πόδι, ενώ δεν είχε και κανένα πρόβλημα μέσα σε στίβο. Μοναδικό μειονέκτημα υπό συνθήκες, το άκαμπτο κολάρο όπου στην περιοχή του αχιλλείου σε κάποιους (όχι λίγους) δημιουργούσε φουσκάλες.

Το νέο μοντέλο είναι εντελώς διαφορετικό στο επάνω μέρος του, καθώς πλέον αποτελείται από πλεχτό, μονοκόματο Flyknit υλικό. Η ύφανσή του είναι πολύ πυκνή, ενώ ελαστικότητα υπάρχει μόνο στην «γλώσσα», εσωτερικά πάνω από την καμάρα και σε μια μικρή επιφάνεια του toe box. Η κατασκευή του είναι διαφορετική από άλλα Flyknit της Nike, π.χ. του πρόσφατου Epic React, το οποίο είναι λεπτό και πολύ stretchy.

To πολύ πυκνό Flyknit δεν είναι ελαστικό όπως σε άλλα μοντέλα, παρα μόνο σε συγκεκριμένα σημεία. Προφυλακτήρας δεν υπάρχει.

Overlays δεν υπάρχουν πουθενά, ούτε και Flywire (μάλλον καλό είναι αυτό), το δε τεράστιο logo είναι σκέτη μπογιά.
Όπως και στο Epic, ουσιαστικά το upper είναι απλά μία κάλτσα που χώνεις το πόδι σου μέσα. Γλώσσα, προφυλακτήρας και κολάρο, δεν  υφίστανται. Στην θέση της παραδοσιακής γλώσσας, το ύφασμα είναι πολύ ελαστικό, με τα κορδόνια να περνούν μέσα από τέσσερις θηλειές, μέρος του πλεχτού κι αυτές.
Στο πίσω μέρος, γύρω από τον αστράγαλο δεν υπάρχει η παραμικρή ενίσχυση, παρά μόνο μία λεπτή λωρίδα υποτυπώδους αφρώδους εσωτερικά, ώστε να βοηθάει την εφαρμογή αλλά και να κρατάει όρθιο το κολάρο.

Καμμία απολύτως δομή στο πίσω μέρος, παρά μόνο ένα πολύ ελαφρύ αφρώδες από σουέντ στο επάνω μέρος.

Στο Zoom Fly το πόδι μπαίνει άνετα, καμμία σχέση με την ταλαιπωρία του Epic (τις πρώτες φορές τουλάχιστον). Η πρώτη εντύπωση είναι πως το παπούτσι έχει πολύ στενή γραμμή σε όλο το μήκος του και αναρωτιέσαι αν έχεις πάρει το σωστό νούμερο. Το πλεχτό είναι κολλητά στο πόδι και παίρνει εντελώς το σχήμα του, χωρίς να αφήνει πουθενά κενά.
Με το που αρχίσεις να τρέχεις, οι οποιεσδήποτε αμφιβολίες για την εφαρμογή του εξαφανίζονται. Το upper είναι σχεδιασμένο να δουλεύει μαζί με το πόδι και παρόλο που το ύφασμα είναι σχετικά χοντρό και η ελαστικότητά του μικρή, δε νοιώθεις τον παραμικρό περιορισμό.
Τα δάχτυλα έχουν πολύ λίγο αέρα και το ύψος είναι οριακό, γρήγορα όμως διαπιστώνεις ότι τελικά δεν σου χρειάζεται. Είπαμε εξ αρχής ότι δουλεύει σαν κάλτσα. Στην περιοχή του midfoot, το καλούπι είναι κλασικό performance Nike, δηλαδή στενό. Αυτό οφείλεται στο μεσαίο τμήμα της σόλας, όπου παραδοσιακά είναι αρκετά «σκαμμένο» προς τα μέσα και νοιώθεις ότι το πόδι είναι στον αέρα. Και πάλι όμως, με το που τρέξεις αμέσως αισθάνεσαι ότι, όχι απλώς δεν έχεις πρόβλημα αλλά κρατάει και την καμάρα πολύ καλά και σίγουρα.
Πίσω στην φτέρνα, παρά την απουσία κολάρου και ελαστικότητας του πλεχτού, το πόδι κουμπώνει και κάθεται τέλεια. Ουσιαστικά, αυτό οφείλεται στην περιοχή της «γλώσσας», όπου το ύφασμα είναι πολύ ελαστικό και επιτρέπει στο παπούτσι να προσαρμοστεί στο οποιοδήποτε σχήμα ποδιού. Εντάξει, για πολύ φαρδιά πέλματα, δεν παίρνω και όρκο.
Εν εντιθέσει με το Epic, στο Zoom Fly τα κορδόνια συνεισφέρουν μέχρι ενός βαθμού στην ρύθμιση της εφαρμογής. Δεν είναι σε καμμία περίπτωση όπως με την κλασική σχεδίαση «πλαινά – γλώσσα», επιτρέπουν όμως λίγο περισσότερο σφίξιμο αν το χρειάζεσαι. Καθώς οι θηλειές από τις οποίες περνούν, αποτελούν μέρος του πλεχτού, μπορούν να το «τραβήξουν» και να τεντώσουν τα πλαινά.

Γλώσσα δεν υπάρχει, ούτε και αφρώδες στην περιοχή. Το σημείο εκεί είναι ιδιαίτερα ελαστικό και πρακτικά ρυθμίζει την εφαρμογή του midfoot και πίσω. Τα κορδόνια είναι πολύ λεπτά και ανελαστικά, παρ’ όλα αυτά δεν ενοχλούν.

Κι εδώ έρχεται ο πρώτος αστερίσκος για το νέο Zoom Fly. Μπορεί πίσω το πλεχτό να δένει καλά με την φτέρνα ως πρώτη εφαρμογή, αν όμως αυτή είναι στενή, είναι πολύ πιθανό να μην καταφέρετε να την κλειδώσετε 100%. Καθώς δεν υπάρχει ένα σταθερό σημείο (σκληρό κολάρο), όλα εξαρτώνται από το πόσο αέρα θα επιτρέψει το Flyknit. Μπορεί να μην έχει ελαστικότητα, δεν παύει όμως να είναι απλά ένα λεπτό ύφασμα και αναγκαστικά παίρνει κάποια «μπόσικα». Στην περίπτωσή μου, είτε με λεπτές, είτε με χοντρές κάλτσες, είτε με χαλαρό ή σφιχτό δέσιμο, ποτέ δεν κατάφερα να το νοιώσω απόλυτα σταθερό πίσω. Κι όσο ανέβαινε η ταχύτητα ή έπρεπε να στρίψω, τόσο αυτό χειροτέρευε. Ξαναλέω όμως, έχει να κάνει με τον όγκο της φτέρνας, δεν θα συμβεί σε όλους. Επίσης, το ότι πρηνίζω αρκετά, προφανώς επιδείνωνε την κατάσταση.

Το εντελώς unstructured πίσω μέρος.

Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το νέο upper σού δίνει πολύ πιο άνετη και απροβλημάτιστη αίσθηση. Γίνεται «ένα» με το πόδι σου, σημεία πίεσης δεν υπάρχουν πουθενά (βλέπε κολάρο ή και Flywire, αν το έσφιγγες πολύ) και γενικότερα, ξεχνάς από τα πρώτα μέτρα ότι υπάρχει. Ακόμη και η ανυπαρξία αφρώδους στην ράχη του ποδιού, δεν αφήνει τα λεπτά κορδόνια να ενοχλήσουν το δέρμα.
Παρ’ όλα αυτά, το επάνω μέρος του ZF1 κρατούσε καλύτερα (δεύτερος αστερίσκος). Πολύ καλύτερα, για να ακριβολογούμε. Έχω κάνει κομμάτια σε στίβο σε ρυθμούς κάτω από 3’/χλμ και ακόμη και στο βιράζ ήταν πολύ σταθερό. Με τη καινούργιο σχεδίαση, κάτι τέτοιο ξεχάστε το. Όσο μελετημένη κι αν είναι η εφαρμογή του Flyknit, δεν παύει να είναι… Flyknit. Πολλή ή λίγη, η ελαστικότητα του υλικού είναι δεδομένη. Κι όσο πιο γρήγορα πας ή η στροφή κλείνει, τόσο η αδυναμία του να κρατήσει το πόδι αυξάνεται.
Σίγουρα αυτό δεν θα το βιώσουν όλοι στον ίδιο βαθμό, έχει να κάνει με το πάτημα, τον όγκο του ποδιού και φυσικά, τον ρυθμό. Γεγονός όμως είναι πως το mesh του περσινού μοντέλου προσέφερε μεγαλύτερη σταθερότητα, παρόλο που δεν είναι συνολικά καλύτερο. Κι επειδή το εύρος χρήσης του ZF2 έχει μεγαλώσει (θα το δούμε αυτό παρακάτω), ίσως τελικά η άνεση αντισταθμίζει το μειωμένο κράτημα.

Σχετικά με το νούμερο, η γνώμη μου είναι πως το Flyknit εφαρμόζει καλύτερα με λεπτές κάλτσες. Από εκεί και πέρα, πιστεύω ότι μερικοί ίσως το βρουν οριακά κοντό και χρειαστεί να ανέβουν μισό νούμερο.

Παρατηρήστε την ελαφριά εσωτερική κλίση που έχει πάρει το επάνω μέρος, αποτέλεσμα της απουσίας κολάρου.


Σόλα και πάτημα

Το πρώτο Zoom Fly φορούσε Lunarlon αφρό, ο οποίος πλέον συνταξιοδοτήθηκε. Την θέση του πήρε ο React, ένα rubberized υλικό κατασκευασμένο από την ίδια τη Nike, 11% πιο μαλακό, 5% ελαφρύτερο και με 13% περισσότερη επιστροφή ενέργειας (πάντα κατά την εταιρεία) . Επίσης, πολύ πιο ανθεκτικό.
Ανάμεσα στον αφρό είχε ενσωματωθεί μία κουρμπαρισμένη πλάκα από nylon, εντελώς άκαμπτη, η οποία ξεκινούσε από την φτέρνα και έφτανε μέχρι μπροστά. Στο Zoom Fly Flyknit η πλάκα είναι πλέον από ανθρακόνημα, όπως και στο Vaporfly. Αυτό σημαίνει αυξημένες ελαστικές ιδιότητες. Ενώ στο 4% κατεβαίνει πολύ χαμηλά στο εμπρόσθιο μέρος, ακριβώς πάνω από την εξώσολα, στο ZF βρίσκεται περίπου στο μέσο του forefoot. React και carbon plate λοιπόν, αλλάζουν σε μεγάλο βαθμό το πάτημα του νέου μοντέλου.

Η πορτοκαλί γραμμή κατά μήκος της σόλας, δείχνει την θέση και το σχήμα της ενσωματωμένης πλάκας.

Η εξώσολα παραμένει ίδια, έχοντας όλο το εμπρόσθιο τμήμα καλυμμένο με λάστιχο και κάποια κομμάτια γύρω από την φτέρνα. Το δε midfoot αποτελείται από εκτεθειμένο αφρό.
Η έντονα ανασηκωμένη σόλα μπροστά παραμένει, μια σχεδίαση επιβεβλημένη λόγω της πλήρους ακαμψίας της. Όπως έχουμε ξαναδεί σε αντίστοιχες περιπτώσεις, καθώς το forefoot δεν μπορεί να «λυγίσει», το transition γίνεται ρολάροντας επάνω στο μέσο του παπουτσιού.

To ZFF παραμένει ίδιο από κάτω.

Το ZF1 είχε ένα γρήγορο πάτημα, το οποίο συνοδευόταν και από άφθονο cushioning. Δεν είχε μαλακή αίσθηση, παρόλο που ο Lunarlon ήταν μαλακός αφρός, καθώς η πλάκα περιόριζε την συμπίεσή του. Τα μεγάλα όμως ύψη της σόλας (33/23mm) εξασφάλιζαν μεγάλη προστασία.
Ο React εξελίσσει τον χαρακτήρα του παπουτσιού σε μεγάλο βαθμό και το σημαντικότερο, διευρύνει το εύρος του ρυθμού που μπορεί να αποδώσει το παπούτσι. Πολλοί έβρισκαν σκληρή την σόλα του ZF1 (κατ’ εμέ δεν ήταν) και κουραστική λόγω της ακαμψίας της, ιδίως στα πιο αργά. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι σε ρυθμούς πάνω από το 4:50, άντε 5:00, καλύτερα να επέλεγες κάτι άλλο για την προπόνησή σου.
Με το νέο αφρό, το ZF γίνεται αρκετά πιο μαλακό και φιλικό. Το πάτημα είναι εμφανώς πιο γλυκό και «εύκολο» ενώ κι η αίσθηση της ακαμψίας δεν είναι τόσο έντονη. Το τελευταίο οφείλεται στο γεγονός ότι το πέλμα μπορεί να «βυθιστεί» περισσότερο μέσα στον μαλακό React και να δουλέψει ελαφρώς η μεταταρσοφαλαγγική άρθρωση. Η διαφορά δεν είναι μεγάλη, δείχνει όμως να λειτουργεί σωστότερα στο σύνολο. Αυτό μπορεί να το καταλάβει καλύτερα όποιος έχει τρέξει και με το Vaporfly. Εκεί, μπορεί η ακαμψία από την πλάκα να είναι ανάλογη, επειδή όμως ο ZoomX είναι πάρα πολύ μαλακός (συν το ότι η πλάκα βρίσκεται χαμηλότερα, βέβαια), επιτρέπει πολύ μεγαλύτερη κάμψη στο πόδι. Όπως και να ‘χει, το νέο μοντέλο μπορεί να πάει πιο άνετα σε αργούς ρυθμούς, παρόλο που αυτοί εξακολουθούν να το «πνίγουν».

Ο React είναι εμφανώς πιο μαλακός από τον Lunarlon.

Κατά τ’ άλλα, το transition γίνεται με τον ίδιο τρόπο όπως και στο ZF1. Προσγειώνεσαι, νοιώθεις ένα αρχικό βούλιαγμα μέσα στον αφρό, γρήγορα όμως πέφτεις επάνω στην πλάκα, η οποία σε σταθεροποιεί, «φορτίζεται» και σε στέλνει προς τα εμπρός γρήγορα και ανέξοδα.
Όλο αυτό μάλιστα, γίνεται ακόμα πιο γρήγορα από πριν, κάτι που προφανώς οφείλεται στο carbon υλικό της πλάκας αλλά και στο μεγαλύτερο rebound που έχει ο React σε σχέση με τον Lunarlon. Η αίσθηση «ελατηρίου» είναι πιο αντιληπτή από πριν και ο νέος αφρός δείχνει να ταιριάζει πολύ καλύτερα στην σχεδίαση της σόλας. Προφανώς διότι ήρθε λίγο πιο κοντά στο Vaporfly.
Εν ολίγοις, ένα γρήγορο και αποδοτικό παπούτσι, έγινε ακόμη γρηγορότερο και αποδοτικότερο. Και μην ξεχνάμε πως όλα αυτά, εκτός από άμεσα, γίνονται και πιο ξεκούραστα σε σχέση με ένα παραδοσιακό performance μοντέλο, λόγω της μεγάλης προστασίας από την σόλα.
Κατά την γνώμη μου βέβαια, σε πολύ γρήγορους ρυθμούς, η νέα σόλα θα συνεργαζόταν καλύτερα με το παλιό επάνω μέρος. Η μειωμένη σταθερότητα του Flyknit, φρενάρει κάπως την ταχύτητα του νέου μοντέλου, ιδίως αν το φορέσεις σε διαδρομές με στροφές.

Στην παρουσίαση του πρώτου Zoom Fly, είχαμε πει ότι για να δουλέψει όπως πρέπει, χρειάζεται ένα πιο «δρομικό» στυλ. Η προσγείωση πολύ πίσω στην φτέρνα χαλάει κάπως την «εύρυθμη λειτουργία» του, ενώ ένα πάτημα πιο μπροστά και με πιο σηκωμένο πόδι, το κάνει να ρολάρει πολύ πιο αβίαστα και ομαλά. Το ίδιο ισχύει και στη νέα έκδοση, παρόλο που η μαλακότερη σόλα το κάνει λίγο πιο «δημοκρατικό» και ξεκούραστο στο πάτημα που συνήθως έχουμε οι περισσότεροι ερασιτέχνες δρομείς. Άλλωστε, μην ξεχνάμε ότι η όλη σχεδίαση και γεωμετρία του, προέκυψε από το αγωνιστικό μοντέλο που κατασκευάστηκε για τους επαγγελματίες αθλητές. Αυτό κάτι λέει…

Το ιδιαίτερα ανασηκωμένο forefoot προωθεί το πάτημα προς τα εμπρός.

Εδώ να σημειώσουμε πως η ακαμψία του παπουτσιού μπροστά, είναι πιθανό κάποιους να τους κουράσει. Η βιομηχανική κάποιων σωμάτων απαιτεί κάμψη του πέλματος και όταν το παπούτσι δεν το επιτρέπει αυτό, προκαλείται επιπλέον στρες στους γαστροκνημίους, κυρίως. Καλώς ή κακώς, δεν ταιριάζουν όλα σε όλους.
Επίσης, απορίας άξιον είναι πως το βάρος του παραμένει ίδιο με πριν. Ο React είναι ελαφρύτερος, το υλικό της πλάκας επίσης, οπότε θα περίμενε κανείς να έχει ελαφρύνει. Πιθανώς το Flyknit να ζυγίζει περισσότερο από το engineered mesh.

Η σόλα του ZF είναι απολύτως άκαμπτη, λόγω της εσωτερικής πλάκας.

Καταλήγοντας, μια αναφορά σχετικά με την ανθεκτικότητα της εξώσολας. Πολύ κουβέντα είχε γίνει γύρω από την πολύ πρόωρη φθορά στα σημεία όπου δεν υπήρχε λάστιχο. Μπορεί στην πορεία να αποδεικνύετο ότι τελικά πρόκειται απλά για «ξεφλούδισμα» της εξωτερικής επίστρωσης, χωρίς ο αφρός να επηρεάζεται, παρ’ όλα αυτά δημιουργούσε μια ανησυχία. Στο ZF2 τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Έχοντας κάνει περίπου 70 χιλιόμετρα, δεν υπάρχει η παραμικρή ένδειξη φθοράς στον εκτεθειμένο React και όλα δείχνουν ότι έχει αρκετή ζωή μπροστά του.

Συμπέρασμα

Η Nike συνηθίζει να κάνει ουσιαστικές αλλαγές στα μοντέλα της κάθε δύο εκδόσεις. Το νέο Zoom Fly Flyknit θα μπορούσε να είναι το ZF3, τόσο βελτιωμένο είναι από το προηγούμενο.
Η σόλα έγινε ακόμη πιο γρήγορη και άμεση, ενώ συγχρόνως απέκτησε και πιο μαλακή αίσθηση, κάνοντας το παπούτσι πιο ξεκούραστο. Έτσι απέκτησε και έναν λίγο πιο προπονητικό χαρακτήρα. Λίγο όμως…
Το νέο upper είναι πολύ πιο άνετο σαν αίσθηση, δεν θα προβληματίσει στα πολλά χιλιόμετρα, παρ’ όλα αυτά αν το πόδι σας είναι στενό, η εφαρμογή δεν θα είναι τόσο σταθερή όσο με το mesh.

Οι προπονήσεις που του ταιριάζουν ιδανικά, είναι σίγουρα αυτές σε tempo ρυθμό. Η σόλα δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να πάει και πολύ πιο γρήγορα, το αντίθετο μάλιστα, απλά έχει να κάνει με το πώς θα ανταποκριθεί το Flyknit. Προσωπικά, το ZF1 το είχα βάλει πολλές φορές στον στίβο, σε μικρά γρήγορα κομμάτια. Το ZFF θα το επέλεγα μόνο σε μεγαλύτερα και πιο αργά.
Υπό συνθήκες, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και ως daily trainer, απλά θεωρώ ότι υπάρχουν άλλα μοντέλα που θα έκαναν καλύτερα αυτή τη δουλειά. Τέλος, εννοείται πως είναι ιδανικό και για αγώνες έως και μαραθώνιο, αφού προσφέρει cushioning και ταχύτητα.

To Zoom Fly Flyknit είναι ένα ιδιαίτερο παπούτσι. Έχει χαρακτηριστικά που δεν συναντάς αλλού (προς το παρόν τουλάχιστον) και αν ταιριάξει στο στυλ σου, είναι μια εξαιρετική επιλογή.

 

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

24 Σχόλια

  1. Thanks για το review Νίκο!

  2. Ευχαριστούμε πολύ Νίκο!

  3. Ένα σχόλιο: Γράφεις «Κατά τ’ άλλα, το transition γίνεται με τον ίδιο τρόπο όπως και στο ZF1. Προσγειώνεσαι, νοιώθεις ένα αρχικό βούλιαγμα μέσα στον αφρό, γρήγορα όμως πέφτεις επάνω στην πλάκα, η οποία σε σταθεροποιεί, «φορτίζεται» και σε στέλνει προς τα εμπρός γρήγορα και ανέξοδα.»

    Πώς στο καλό το καταλαβαίνεις αυτό στα 200-250ms που διαρκεί το πάτημα; Εγώ, αν νιώθω κάτι, είναι ότι κάτι σαν να διαφέρει σε σχέση με τα υπόλοιπα παπούτσια που έχω.

  4. Πολύ ωραίο κ αναλυτικότατο review. Η αλήθεια είναι ότι περίμενα τη γνώμη σου για το ανανεωμένο Zoom Fly 2 και το πως συνδυάζεται ο react αφρός με την carbon plate. Χωρίς να έχω δοκιμάσει το προηγούμενο μοντέλο, ούτε τo epic react, θεωρείς πως μπορεί να αντικαταστήσει το Elite 9 στις διαλειμματικες στο στίβο σε ρυθμούς έως ελαφρά < 4' pace/km, tempo runs και σε αγώνες 5-10-hm?

  5. @sotiris_diamantopoulos Έλα ρε Σωτήρη, όλοι μπορούν να το καταλάβουν.
    Ναι μεν διαρκεί ελάχιστα αλλά είναι μια επαναλαμβανόμενη πληροφορία και το feedback μαζεύεται. Εύκολα αντιλαμβάνεσαι τα χαρακτηριστικά κάθε παπουτσιού, κυρίως συγκρινόμενα με άλλα.
    Εσύ δηλαδή δεν μπορείς να καταλάβεις πού διαφέρει; Ιδίως αυτό βγάζει μάτια..!

  6. Νίκο @echetlos, τι να πω, παίζει να είμαι ανάπηρος στα πέλματα 🙂 . Αισθάνομαι σίγουρα την ακαμψία του forefoot, και ότι υπάρχει κάποιο ικανοποιητικό cushioning εκεί, αλλά κάτι παραπάνω δύσκολα. Καταλαβαίνω τη διαφορά από παπούτσι σε παπούτσι, αλλά μάλλον όχι σ’ αυτή τη λεπτομέρεια.

    Σε σχέση με την ερώτηση του Γιώργου @george_vichos, χρησιμοποιήσα το Zoom Fly 1 στον τελευταίο ημιμαραθώνιο και ήταν όνειρο.

  7. Αναλυτικότατος όπως πάντα Νίκο! Μπράβο!

  8. Ευχαριστούμε Νικ!!!

  9. @george_vichos Ναι, φυσικά και μπορεί. Είναι εξίσου γρήγορο με το Elite, αν και με διαφορετικό τρόπο.
    Το ZF σε «βοηθάει» να πας πιο γρήγορα, το Elite σού «επιτρέπει» να πας πιο γρήγορα.
    Το πρώτο έχει αυτό το rebound που σου σηκώνει πιο εύκολα το πόδι κι είναι και πιο ξεκούραστο λόγω cushioning, το δεύτερο είναι πιο responsive, έχεις αίσθηση του εδάφους και στρίβει πολύ καλύτερα.
    Για σταθερότητα δεν το συζητάμε, πλέον το ZF είναι ξεκάθαρα πίσω, κυρίως λόγω Flyknit.

  10. @sotiris_diamantopoulos Α ρε Σωτήρη…τζάμπα σε σπουδάζαμε τόσα χρόνια… 😛

  11. Ενδιαφέρον φαίνεται!!! Υπέροχη παρουσίαση!!!! Με κάτι τέτοια , μόνο για χρωματολογιο μας μένει να μιλάμε!!

  12. @kalogeridis Η αλήθεια είναι πως γράφτηκε στο πόδι. Είμαι πολύ πηγμένος εδώ κι μια εβδομάδα.
    Φαίνεται άλλωστε, το κείμενο είναι αρκετά πρόχειρο και μου έχουν διαφύγει και αρκετά που θα μπορούσαν να γραφτούν ακόμη.

    Ευχαριστώ πάντως, παίδες. 🙂

  13. Συγκριτικά με το pegasus 35 έχει στενότερη εφαρμογή στο κουτεπιε?

  14. Σε μαγαζί που το δοκίμασα μου άρεσε το pop που δίνει σε αντιθεση με το προηγούμενο μοντέλο που είναι φλατ σε αίσθηση.
    @kalogeridis Για pegasus turbo σε βλέπω …

  15. @kalogeridis Δεν έχει εφαρμογή το παπούτσι στο σημείο που λες, απλά παίρνει το σχήμα του ποδιού σου, όποιο κι αν είναι αυτό
    (σχεδόν).

  16. Νίκο επειδή εγώ δεν αλλάζω την τριάδα πλέον pegasus,launch,kinvara (η nb1400), πότε θα έχουμε ανάλυση σε τίποτε «άλλο»;;
    Η….σαγιονάρα που έκανες για το καλοκαίρι πάντως είναι απίστευτη, έχω πάθει πλάκα!

  17. @giorgostatsis Καλημέρα Ζωρζ!.
    Ναι, κάτι σου έχω… εναλλακτικά σε Launch/1400, συγχρόνως μάλιστα. Reebok Run Fast.

    ΥΓ: έχεις πολλούς χαιρετισμούς από τον Παλογελη.

  18. @mashine ένα εκ των δύο μου κλείνει μάτι.. όχι στην τρέχουσα τιμή φυσικά. Βέβαια είμαι και σε αναμονή πτώσης τιμής του solarglide.

  19. Η μαύρη Παρασκευή είναι κοντά.

  20. Δυστυχώς εξαντλήθηκε το budget για φέτος, σίγουρα όμως θα το πάρω από την αρχή της νέας χρονιάς.
    Λογικά θα πέσουν και οι τιμές, όπως στο ZF1, που μετά απο λίγο καιρό το βρίσκαμε ακόμα και κάτω απο 100€.

    Το προηγούμενο μοντέλο ZF1 1000ρισε σε χλμ και το είχα και για προπονητικό από ενα σημείο και μετά, άρα αυτό που είναι και ακόμα πιο μαλακό και «δημοκρατικό» σίγουρα θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί καλύτερα και ως προπονητικό και θα βγάλει και αυτό πολλά χλμ.

    Κρίνοντας από τα 2 ξαδερφάκια του (PG Turbo και VF Flyknit) δέν αναμένω να μας απογοητεύσει. Το PG (και το ZF1) έχουν περισσότερο χώρο μπροστά, όπως φαίνεται και στην φωτογραφία κάτω (είναι ίδιο νούμερο και τα 2), και είναι πιο σταθερό το upper. Δέν έχω δοκμάσει το VF Flyknit στο βιράζ, ούτε κάτω από 3min/km, και δέν νομίζω να γίνει και ποτέ. Ελπίζω ότι το ZF2 θα είναι ιδανικό για αγώνες δρόμου και για εναλλαγή σε προπονήσεις με PG Turbo ή άλλα προπονητικά.

    Πάω να κάνω το πατενταρισμένο @sotiris_diamantopoulos Test, και να δώ αν θα στρίψω αριστερά, και πόσο

    [IMG]http://i67.tinypic.com/10eeuzl.jpg[/IMG]

  21. Εντάξει, η υγρασία ήταν τρομακτική σήμερα, δεν το συζητάμε…
    Γερό τεστ λοιπόν για την διαπνοή των ZF, τα οποία πήραν ένα ολοστρόγγυλο μηδέν!
    Το χοντρό και πυκνό πλεχτό κρατούσε όλη την υγρασία μέσα.

  22. @aristidi Σαφώς και δεν θα μπεις σε στίβο για πολύ γρήγορα κομμάτια με το ZF, απλά το παράδειγμα με το <3:00 το έγραψα για να δείξω ότι το upper του V1 κρατούσε άψογα, ακόμη και έτσι.
    Ξέρω αρκετούς που το χρησιμοποιούν σε intervals, οπότε είναι πιθανό να προορίζουν και το V2 για τέτοια χρήση. Δεν κάνει όμως.
    Αφού το έβαζες και ως trainer, λογικά θα ενθουσιαστείς με το καινούργιο.

  23. Ωραίος.
    Χτες το βράδυ, με 90% υγρασία περίπου (κάπου 85% στο σπίτι στις 20:00) τα gorun 6 ήταν στεγνά, έπειτα από 19άρι με κομμάτια 🙂

  24. 19:11, στην αρχή της προπόνησης, είχε 83%!!!

Αφήστε μια απάντηση