Αρχική / Αξιολογήσεις / NIKE Zoom Vaporfly 4%

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

NIKE Zoom Vaporfly 4%

NIKE Zoom Vaporfly 4%

Κατηγορία: Racer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 185γρ. – 10mm drop (31/21mm)

«Δεν τολμώ να σκεφτώ πώς θα είναι το Vaporfly 4%!»
Με αυτή την πρόταση έκλεινε το review του Zoom Fly, λίγο καιρό πριν. Για να είμαι ειλικρινής, και να τολμούσα, δε νομίζω ότι τελικά θα μπορούσα καν να φανταστώ τι εστί Vaporfly.

Για όσους δεν γνωρίζουν, μέσα από το breaking2 project η Nike λανσάρησε δύο νέα μοντέλα: το Vaporfly 4%, ό,τι πιο κοντινό στο Vaporfly Elite, το οποίο φορούσαν οι 3 δρομείς αλλά ποτέ δεν θα βγει στην παραγωγή, όπως και το πιο συμβατικό Zoom Fly, ένα παπούτσι που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως προπονητικό ή και αγωνιστικό.

Τα δύο μοντέλα μοιράζονται την ίδια βασική φιλοσοφία σχεδίασης, με μία άκαμπτη πλάκα ενσωματωμένη σε ένα παχύ στρώμα αφρού. Εκεί όμως τελειώνουν οι όποιες ομοιότητες. Όσο κοντά είναι σε εμφάνιση, τόσο διαφέρουν στα υλικά και την εκτέλεση των χαρακτηριστικών τους.

 

Επάνω μέρος

Κατ’ αρχάς να πούμε ότι το Vaporfly είναι ένα παπούτσι σχεδιασμένο για μαραθώνιο, πρώτα απ’ όλα. Γι’ αυτό τον λόγο, η εφαρμογή του θα έπρεπε να είναι «ασφαλής» και άνετη συγχρόνως. Να κρατάει το πόδι αλλά να μην το περιορίζει.

Το επάνω μέρος λοιπόν, αποτελείται από μονοκόμματο engineered mesh ύφασμα (Flymesh), χωρίς ραφές, ιδιαίτερα λεπτό και αφοδράριστο. Μοιάζει ίδιο με του Streak 6, είναι όμως ελάχιστα πιο χοντρό. Πολύ ανοιχτό επάνω για καλή διαπνοή αλλά με πυκνή ύφανση στο πλάι, για μεγαλύτερη αντοχή. Υπάρχει ένας υποτυπώδης εσωτερικός προφυλακτήρας, ενώ το μοναδικό στοιχείο που δίνει κάποια δομή στο upper, είναι το τεράστιο logo.

Το Flymesh είναι λεπτό και μαλακό, ο προφυλακτήρας ανύπαρκτος και μοναδικό overlay, το μεγάλο Swoosh. Πλήρης ελευθερία στο εμπρόσθιο μέρος.

Εν αντιθέσει με το Zoom Fly, εδώ δεν υπάρχει το γνωστό Flywire για να κρατάει το μεσαίο τμήμα του ποδιού. Η σχεδίαση στο σημείο είναι ακριβώς η ίδια με του Streak, δηλαδή ένα εσωτερικό κομμάτι σουέντ υφάσματος που ενώνεται με το Flymesh στο επάνω μέρος, σχηματίζοντας και τις «θηλειές» που περνούν τα κορδόνια. Προσωπικά το βρίσκω πιο σταθερό και κυρίως, πιο άνετο από τα λεπτά σχοινάκια. Όσο και αν το σφίξεις, ποτέ δεν ενοχλεί.

Ένα εσωτερικό κομμάτι σουέντ, ενωμένο με το Flymesh, είναι η μοναδική ενίσχυση στην περιοχή του midfoot.

Η γλώσσα είναι φτιαγμένη από το ίδιο λεπτό ύφασμα με το υπόλοιπο upper, ενισχυμένη από συνθετικό υλικό στο επάνω μέρος και το πλάι της. Δεν υπάρχει καθόλου αφρώδες, ενώ το σχήμα της είναι ασύμμετρο. Ολόιδια με του Zoom Fly, δηλαδή.
Εντελώς διαφορετική είναι η σχεδίαση στην περιοχή γύρω από τον αστράγαλο. Ενώ το ZF έχει ένα αρκετά μαλακό αλλά άκαμπτο και ψηλό κολάρο, στο Vaporfly είναι εντελώς minimal. Υπάρχει μόνο μία λεπτή λωρίδα αφρώδους, η οποία μάλιστα ξεκινάει χαμηλότερα από το χείλος του κολάρου και κάτω από αυτήν συνεχίζει το αφοδράριστο ύφασμα.

Η γλώσσα είναι υποτυπώδης και από το ίδιο υλικό με το υπόλοιπο upper. Παρ’ όλα αυτά, η πίεση από τα κορδόνια φιλτράρεται εντελώς.

Κρατώντας στο χέρι το Vaporfly δεν πιστεύεις πόσο ελαφρύ είναι! Ένα ογκώδες παπούτσι που ζυγίζει όσο ένα λεπτόσολο racing flat. Μόλις το φορέσεις και πριν δέσεις τα κορδόνια, η αίσθηση είναι λίγο περίεργη. Ένα σκέτο ύφασμα γύρω από το πόδι σου, χωρίς καμία δομή και στήριξη. Το σφίγγεις, περπατάς, αμφιβάλλεις και πάλι όμως για το πώς θα κρατάει. Κι όμως…

Με το που αρχίζεις να τρέχεις, μετά από λίγο καταλαβαίνεις πως όχι μόνο εφαρμόζει σε κάθε σημείο άψογα αλλά συγχρόνως εξαφανίζεται, σα να μην είναι εκεί. Η γραμμή του στην φτέρνα και το midfoot είναι σχετικά στενή και όταν απλά περπατάς, νιώθεις ότι το πόδι οριακά χωράει επάνω στην πλατφόρμα. Κατά έναν περίεργο τρόπο όμως, όπως και με τα Zoom Fly, Streak και Elite 9, από τα πρώτα μέτρα τρεξίματος αυτή η αίσθηση εξαφανίζεται εντελώς.
Αντιθέτως, στον χώρο των δαχτύλων το Vaporfly είναι ιδιαίτερα άνετο. Χωρίς να είναι πολύ φαρδύ, τόσο το σχήμα του στρογγυλεμένου toe box που ακολουθεί αυτό του πέλματος, όσο και η υφή του υφάσματος, δίνουν αρκετό αέρα. Είπαμε, είναι παπούτσι φτιαγμένο για 42 χιλιόμετρα, όπου το πόδι θα πρηστεί και θα αναζητήσει χώρο να απλώσει. Πιθανώς το ύφασμα να «σουρώσει» στην αρχή των κορδονιών σφίγγοντάς τα, δεν επηρεάζει όμως καθόλου την όλη εφαρμογή.

Το επάνω μέρος του Vaporfly δεν έχει κάποιον ιδιαίτερο σχεδιασμό ή overlays, όπως βλέπουμε σε άλλα μοντέλα. Απεναντίας, είναι ίσως ό,τι πιο λιτό και αποδομημένο έχω προσωπικά δει. Θα μπορούσα να πω ότι απλά βασίζεται σε ένα πολύ καλά σχεδιασμένο πατρόν, τέτοιο ώστε απλά το ύφασμα να αγκαλιάζει το πόδι και να το συγκρατεί, χωρίς καν να γίνεται αισθητό. Κι αυτό είναι όλο…

Όπως και στο Zoom Fly, η πολύ λεπτή γλώσσα δεν αποτελεί πρόβλημα, παρά μόνο αν σφίξεις υπερβολικά τα κορδόνια. Δεν έχεις όμως λόγο να το κάνεις.
Το minimal κολάρο κρατάει καλά την φτέρνα, παρότι δεν σου γεμίζει το μάτι, ενώ θέμα ερεθισμού στην περιοχή δεν τίθεται καν.
Η εφαρμογή του θα σε προδώσει μόνο σε παρατεταμένες στροφές (π.χ. βιράζ στίβου) και πραγματικά υψηλές ταχύτητες, συνθήκες που σίγουρα δεν θα αντιμετωπίσετε σε μαραθώνιο ή ημιμαραθώνιο. Στις ευθείες αντιθέτως, κάντε και 100άρι όλα μέσα, κανένα πρόβλημα, ούτε καν από το ευρύχωρο toe box. Πραγματικά μου έκανε εντύπωση πως μια τόσο άνετη εφαρμογή καταφέρνει και κλειδώνει το πόδι.
Όσον οφορά το νούμερο, επιλέγετε το κανονικό σας.

Εντελώς unstructured το κολάρο, με μία λεπτή λωρίδα αφρώδους γύρω από τον αστράγαλο και τον αχίλλειο.


Σόλα και πάτημα

Κι εδώ αρχίζουν τα δύσκολα… Δεν περιγράφεται εύκολα η αίσθηση του Vaporfly στον δρόμο.
Αρχικά, έχουμε έναν ολοκαίνουργιο αφρό από τη Nike, τον ZoomX. Η σύνθεσή του αποτελείται από Pebax, ένα ελαστομερές υλικό, το οποίο χαρακτηρίζεται από χαμηλό βάρος, μεγάλη ελαστικότητα, επιστροφή ενέργειας και αντοχή. Κάποια tests έχουν δείξει ότι υπερτερεί ξεκάθαρα έναντι του TPU σε ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Η πολύ ψηλή σόλα του λοιπόν (για αγωνιστικό μοντέλο αλλά και όχι μόνο), είναι κατασκευασμένη εξ ολοκλήρου από Pebax, σε αντίθεση με το Zoom Fly που είναι από Lunarlon αφρό, δηλαδή EVA.
Ενσωματωμένη σε αυτόν, υπάρχει καθ’ όλο το μήκος μία εντελώς άκαμπτη κουρμπαρισμένη πλάκα, μόνο που εδώ είναι ολόκληρη από ανθρακονήματα ενώ στο ZF από νάυλον. Η διαφορά στα δύο υλικά εντοπίζεται στο βάρος και την ακαμψία τους.
Στο πίσω και το μεσαίο τμήμα της σόλας, η πλάκα είναι τοποθετημένη στο επάνω μέρος ενώ στα μετατάρσια κατεβαίνει πολύ χαμηλά, σχεδόν επάνω από το λάστιχο της εξώσολας.

Η «ανατομία» της σόλας του Vaporfly.

Η εξώσολα είναι full contact, με λεπτό λάστιχο να καλύπτει όλο το εμπρόσθιο μέρος, ενώ κάτω από την φτέρνα έχει τοποθετηθεί μόνο σε ένα μικρό τμήμα.

Όπως και στο Zoom Fly, έτσι κι εδώ η σόλα έχει rocker σχεδίαση, με το forefoot και την φτέρνα να είναι πολύ ανασηκωμένα. Ο σχεδιασμός αυτός χρησιμοποιείται, αφενός για να μπορέσει να γίνει η μετάβαση στην απογείωση, καθώς μπροστά το παπούτσι είναι εντελώς άκαμπτο και αφετέρου συμβάλλει στην προώθηση προς τα εμπρός.

Εδώ φαίνεται πόσο ανασηκωμένη είναι η σόλα, μπροστά και πίσω (rocker design).

Με το που φορέσεις το Vaporfly, δύο πράγματα σου κάνουν αμέσως εντύπωση: το βάρος του και το πόσο μαλακός είναι ο ZoomX (η οποιαδήποτε σύγκριση με τον Lunarlon του Zoom Fly είναι άτοπη) .
Ξεκινάς να τρέχεις αργά και νιώθεις ότι κάτι δεν πάει καλά… Το πόδι βουλιάζει ασυνήθιστα πολύ μέσα στο υλικό, η φτέρνα είναι εντελώς ασταθής λόγω της μυτερής σχεδίασης, ενώ και η στενή του γραμμή δείχνει κάπως άβολη. Αναμενόμενο…

Ο ZoomX είναι ό,τι πιο μαλακό έχουμε δοκιμάσει.

Το Vaporfly 4% είναι ένα αγωνιστικό μοντέλο από κάθε άποψη. Επιβάλλει αυτό τον τρόπο που θα το τρέξεις και αν του ζητήσεις πράγματα για τα οποία δεν είναι φτιαγμένο, θα σου πει ξεκάθαρα «όχι».
Ξεχάστε οποιοδήποτε άλλο racing flat, το οποίο μπορεί να πάει και πιο αργά αν θες, με μόνο συμβιβασμό το σκληρό του πάτημα.
Εδώ είναι τέτοιος ο σχεδιασμός, η γεωμετρία και τα υλικά, που απαιτείται ταχύτητα για να αποδώσουν. Αλλιώς δεν έχει κανένα νόημα.

Ανοίγεις ρυθμό, σηκώνεις το γόνατο λίγο περισσότερο και το πόδι πιο πίσω και ψηλά, μεταφέρεις το πάτημά σου πιο μπροστά και πλέον το σύνολο δουλεύει σαν καλοκουρδισμένη μηχανή.
Προσγειώνεσαι στον μαλακό αφρό χωρίς να νιώσεις τον παραμικρό κραδασμό, η carbon πλάκα σταθεροποιεί αυτόματα το πάτημα, ρολάρεις επάνω στο ανασηκωμένο και άκαμπτο forefoot και χωρίς να το καταλάβεις είσαι έτοιμος για την απογείωση. Ακόμη και μπροστά, το cushioning είναι απίστευτο αλλά η πλάκα εξισορροπεί την όποια βύθιση και απώλεια ενέργειας.
Το transition του Vaporfly είναι πραγματικά μοναδικό, αισθάνεσαι σα να κυλάς επάνω στο έδαφος.

Η Nike υποστηρίζει ότι ο ZoomX, σε συνδυασμό με τις ελαστικές ιδιότητες της πλάκας, επιστρέφουν το 85% της ενέργειας που δαπανάται. Δεν γνωρίζω κατά πόσο αυτό το νούμερο ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και υπό ποιες συνθήκες αλλά το bounce του Vaporfly δεν έχει σχέση με οτιδήποτε άλλο έως τώρα. Χωρίς υπερβολή, όταν πατήσεις δυνατά και «φορτίσεις» την πλάκα, σου δημιουργεί την αίσθηση ότι κάτω από τα μετατάρσια έχεις ένα μικρό ελατήριο.
Αν δεν το δοκιμάσεις, δεν μπορείς να αντιληφθείς πώς ένα παπούτσι μπορεί να έχει την απορροφητικότητα ενός max cushioned trainer και συγχρόνως να πηγαίνει γρήγορα σαν racer.

Το «4%» στην ονομασία υποδηλώνει το ποσοστό βελτίωσης που επιφέρει στην δρομική οικονομία το παπούτσι, βάσει εργαστηριακής έρευνας και πάντα κατά την εταιρεία. Δεν ξέρω πώς μεταφράζεται κάτι τέτοιο στον απλό ερασιτέχνη δρομέα, όσο γρήγορος κι αν είναι, γεγονός είναι πάντως ότι όντως το Vaporfly σε πάει πιο άνετα και ανέξοδα.
Η μικρότερη καταπόνηση των ιστών λόγω cushioning και η επιστροφή ενέργειας, κάνουν το τρέξιμο πιο αβίαστο, πιο φυσικό κι αυτό είναι κάτι που το αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα. Όσοι το έχουν τρέξει, αναφέρουν ότι το παπούτσι τούς παρασύρει σε πιο γρήγορο ρυθμό από τον επιθυμητό με τον τρόπο που ρολάρει. Το ίδιο διεπίστωσα κι εγώ όλες τις φορές, είτε επρόκειτο για διαλειμματική προπόνηση είτε για tempo.

Παρότι το Vaporfly προορίζεται για μεγάλους αγώνες στην άσφαλτο, πολλές φορές το χρησιμοποίησα και μέσα στον στίβο. Ακόμη κι εκεί δεν είχε το παραμικρό πρόβλημα, εκτός κάποιων πολύ γρήγορων κομματιών, όπου στο βιράζ το κολάρο δεν μπορούσε να συγκρατήσει την φτέρνα. Αυτό ήταν το μόνο του μειονέκτημα. Ήταν εξίσου γρήγορο με «παραδοσιακά» αγωνιστικά μοντέλα, με την διαφορά όμως πως η όλη διαδικασία έμοιαζε πιο εύκολη και κυρίως, στο τέλος της προπόνησης τα πόδια ήταν και πολύ πιο ξεκούραστα.

Μεγάλη συζήτηση έχει γίνει σχετικά με την ανθεκτικότητα της σόλας. Ακούγεται ότι το παπούτσι δύσκολα ξεπερνάει τα 150 χιλιόμετρα, δηλαδή 2-3 μαραθωνίους, συν κάποιες προπονήσεις. Δεν ξέρω αν αυτό έχει να κάνει με την φθορά της σόλας στα σημεία που έχει σκέτο, εκτεθειμένο αφρό (σαφώς παίζει ρόλο και το πώς πατάς) ή και με τις ιδιότητες απορρόφησης του υλικού σε βάθος χρόνου. Είναι πολύ πρόσφατο το μοντέλο και όλοι το φυλούν ως κόρη οφθαλμού, οπότε προς το παρόν δεν υπάρχει το σχετικό feedback. Έχω κάνει σχεδόν 70 χιλιόμετρα και η φθορά είναι ελάχιστη μέχρι στιγμής. Θα δείξει…
Ακόμη κι έτσι να είναι όμως, δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Η χρήση του Vaporfly προσεγγίζεται εντελώς διαφορετικά απ’ ότι με τα υπόλοιπα μοντέλα. Είναι ένα premium εργαλείο για τον αγώνα σου, με δεδομένη μάλιστα αποτελεσματικότητα και ως τέτοιο θα το χρησιμοποιήσεις.

Συμπέρασμα

Τελικά τι είναι το Vaporfly 4%; Σε κάνει πιο γρήγορο δρομέα; Απευθύνεται σε όλους;
Κατ’ αρχάς, όχι, δεν σε κάνει γρηγορότερο, τουλάχιστον κατ’ απόλυτη έννοια. Σου δίνει όμως την δυνατότητα να εκμεταλλευτείς σχεδόν στο έπακρο τις όποιες ικανότητές σου. Είναι ένα παπούτσι που συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για έναν αγώνα μεγάλης απόστασης, με τρόπο που δεν έχουμε ξαναδεί μέχρι σήμερα. Πολύ γρήγορο και με εντυπωσιακό bounce, εξαιρετικά απορροφητικό και ξεκούραστο, πανάλαφρο και με μία σχεδίαση που κάνει το τρέξιμο πιο αβίαστο και άμεσο.
Αναμφισβήτητα, όσο πιο υψηλό το επίπεδο του αθλητή τόσο περισσότερο θα αποδώσει και το παπούτσι. Εν τούτοις, ακόμη και ο «μέσος» ερασιτέχνης δρομέας μπορεί να επωφεληθεί από τα χαρακτηριστικά του, πάντα όμως με τις προυποθέσεις που αναφέραμε παραπάνω.
Δεν απαιτεί οπωσδήποτε εξωπραγματικές ταχύτητες, θέλει όμως σωστό form και διασκελισμό, ώστε να μπορέσει να αποδώσει και να εκμεταλλευτείς τα πλεονεκτήματά του. Διαφορετικά, μπορεί και να σε κουράσει, κυρίως λόγω της ακαμψίας του.

Δοκιμάζοντας το Zoom Fly, είχα πραγματικά εντυπωσιαστεί ( κάτι που ακόμη ισχύει). Παρ’ όλα αυτά, το Vaporfly ανεβάζει τον πήχη πολύ ψηλότερα. Οι Αμερικανοί έχουν μια φράση που ταιριάζει απόλυτα στην περίπτωση: game changer.

 

 

 

 

 

 

 

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

38 Σχόλια

  1. Παίζει να έχεις κάνει το πιο ουσιαστικό review του παπουτσιού σε όλο το internet.

  2. @sotiris_diamantopoulos Να ‘σαι καλά, φίλε μου! 🙂
    Εντάξει, έχεις και πολλά να πεις για το συγκεκριμένο.

  3. Νίκο ξεφεύγεις..Δυνατός..Μπράβο…

    Ξεφεύγουν και τα παπούτσια σιγά σιγά…

  4. Σε σχέση με το Streak 6 πώς το βλέπεις; Προφανώς οι elite runners (βλ. Kipchoge) μπορούν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις δυνατότητες του, αλλά ένας κοινός θνητός δρομέας (βλ. εμένα :)) που μπορεί να έχει ήδη ένα σβέλτο παπούτσι (adios, streak, 1400, κλπ) θα δει διαφορά θεωρείς; Δεν βάζω μέσα τον παράγοντα κόστος.

  5. @sotiris_diamantopoulos Ο καθένας θα δει διαφορά, Σωτήρη. Απλά είναι σημαντικό, όπως έγραψα, να μην πας με το γνωστό, κοντό βηματάκι που βλέπουμε συχνά, δεν θα δουλέψει.
    Κι ασχέτως του ότι είναι marathon shoe, προσωπικά θα το φορούσα ακόμη και σε 10άρι. Στους κοινούς θνητούς, ακόμη κι εκεί κουράζονται τα πόδια στο τέλος. Και στην τελική, δεν σε ζημιώνει σε κάτι.
    Είμαι από τους μεγαλύτερους θιασώτες των racing flats, ακόμη και ως προπονητικά, μ’ αρέσει η αίσθηση. Αλλά εδώ και καιρό, ακόμη και τα 200άρια με αυτό τα κάνω!

    @panosdimi Σ’ ευχαριστώ, Πάνο!
    Όντως ξεφεύγουν τα παπούτσια.

  6. @Echetlos κατάλαβα Νίκο, με κάλυψες πλήρως. Μάλλον με βλέπω να παίρνω ένα 2ο ζευγάρι streak τώρα που παίζουν σε καλές τιμές, να έχω ένα για τους αγώνες κι ένα για τα γρήγορα workouts, και όταν γίνω πολύ σβέλτος, θα μου πάρω δώρο ένα ζευγάρι vaporfly 🙂

  7. Αναλυτικοτατος οπως παντα Νικο,μας ετυπωσιασε το rewiew απο money ποσο κοστιζει κι αν πιστευεις οτι αξιζει τα λεφτα του?

  8. @nikos19 Καλημέρα Νικόλα.
    Είναι αρκετά ακριβό παπούτσι, στα 255€.
    Το αν αξίζει τα λεφτά του είναι πολύ σχετικό.
    Π.χ. αν το μετατρέψεις σε €/χλμ, δεν είναι απλά ακριβό, είναι εξωφρενικά ακριβό. Και κλείνει εκεί η κουβέντα.
    Απ’ την άλλη, είναι παπούτσι αγώνα. Αν έχεις πειστεί ότι είναι ο,τι καλύτερο μπορείς να φορέσεις, το φυλάς για την ημέρα εκείνη.
    Θα σου βγάλει π.χ. 3 μαραθωνίους ή κάποιους ημί. Μπορεί και παραπάνω όμως, κανείς δεν ξέρει μέχρι στιγμής.
    Όπως και να ΄χει, εν προκειμένω στέκομαι στο τι παίρνω, όχι τι δίνω. Κι αυτό που παίρνω, όντως κάνει διαφορά.
    Δες το σαν ένα εξτρα κόστος στον αγώνα σου, όπως π.χ. ο προπονητής, η γλουταμίνη σου, το γυμναστήριο που γράφτηκες για ενδυνάμωση, το κόστος ενός ταξιδιού για να βρεις καλύτερες συνθηκες αγώνα και να κάνεις ΡΒ. Έτσι παρ’ το, δεν έχει νόημα να το πας «οικονομοτεχνικά». 😉

  9. Ωραία και »μαζεμένη» η παρουσίαση.
    Καλό είναι να υπάρχουν όνειρα, στόχοι κτλ:)

  10. Και λεφτά 😛

  11. Λεφτα υπαρχουν που λεει και μια ψυχη!

  12. Θέλει καρδιά το τρέξιμο, εάν δεν πομπαρει, ότι παπούτσι και εάν φορέσεις, δεν θα δεις αποτέλεσμα, και η τιμή είναι ακριβή λόγω μάρκετινγκ για να προωθήσει η nike , το παπούτσι πρέπει να πληρώσει τους πάντες, μόνο asics, και αντέχουν στον χρόνο και γρήγορα παπούτσια βγάζουν, και όπως είπε ο CEO της nike ,από αυτούς έμαθα όταν πήγε στην Ιαπωνία για να τους αντιγράψει.

  13. @kyriakos_mastrogeorgiou Τα πάντα είναι θέμα προτιμήσεων, ξεκινάμε από εκεί. Πολύ σημαντικό που έχεις βρει μια εταιρεία που σε καλύπτει απόλυτα.
    Τώρα όσον αφορά την τιμή, κοστίζει όσο το Metarun για παράδειγμα.
    Η δε σύγκριση, δεν έχει καν νόημα…

  14. @kyriakos_mastrogeorgiou όταν έτρεχα με Kayano μετά από 400 χιλιόμετρα εσωτερικά στις φτέρνες μου είχα 2 τρύπες και γέμιζα τα παπούτσια με βαμβάκι. Μετά από 900 χιλιόμετρα δε τα παπούτσια ήταν για πέταμα. Σε καμιά άλλης εταιρείας παπούτσι δεν μου έχει τύχει αυτό. Όλες εταιρείες βγάζουν παπούτσια για όλα τα γούστα. Είναι σα να διαβάζεις review για ένα Audi και να λες αυτοκίνητα βγάζει μόνο η BMW.

  15. Καταρχήν να πω οτι τα reviews που κάνεις είναι από ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ από όσα έχω δει σε γνωστά sites σε ΟΛΟ το Internet, και δεν υπερβάλλω…..διαβάζω πολλά sites για να δω κριτικές για παπούτσια που θέλω να αγοράσω (ή θα ήθελα…) αλλά αυτό που κάνεις εσύ είναι ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! Τεχνική γνώση και λεπτομέρεια, με επεξηγήσεις….ΜΠΡΑΒΟ! Συνέχισε….
    Τώρα, διάβασα reviews χρηστών στο site της Nike και βγήκαν 2 συμπεράσματα: 1. οι γρήγοροι και καλοί δρομείς είδαν άμεσα απίστευτη περαιτέρω βελτίωση και 2. μετά από μικρή σχετική χρήση (5-6 εβδομάδων) άρχισαν κυριολεκτικά να διαλύονται (είδα και φωτογραφίες που ανέβασαν). Οπότε, θεωρώ οτι εκτός και αν έχεις αρκετά καλό πορτοφόλι (αυτό αφορά το 5-10% των δεομέων) και δε σε νοιάζει να δώσεις €255 για λίγους αγώνες και προπονήσεις, τότε μάλλον δεν αξίζει τα λεφτά του, από άποψη value for money. Θα ήθελα κάποια στιγμή να το δοκιμάσω πάντως όπως όλοι μας 🙂

  16. Όντως, οι περισσότεροι φαίνεται να αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την πίσω εξωτερικής πλευρά του παπουτσιού, που συχνά είναι το πρώτο τμήμα που πατάει στο έδαφος. Κάποιοι προτείνουν τη χρήση κόλλας στα σημεία αυτά και νομίζω ότι έχει νόημα, δεδομένου ότι το υπόλοιπο παπούτσι μπορεί να μην εμφανίζει κανένα ζήτημα. Το ανάποδο περίπου συμβαίνει με το Nike Zoom Streak 6, που ενώ φαίνεται να έχει ανθεκτικό outsole, έχει πρόβλημα στο upper του. Ούτε επίτηδες να το έκανε η Nike, για να σε κάνει να αγοράζεις παπούτσια κάθε 200χλμ. Δοκιμάζω διάφορα (στο streak), έχω πάρει κι αυτή την κόλλα Shoe Goo που την εκθειάζουν στα εξωτερικά, και όταν καταφέρω να κάνω το upper να ξεπεράσει σε διάρκεια ζωής το outsole, θα το πανηγυρίσω δεόντως.

  17. Οι περισσότερες εταιρείες τα racing flats τα κατασκευάζουν για 100 χιλιόμετρα. Μετά είναι για πέταμα και αυτοί που χρησιμοποιούν δε τους ενδιαφέρει να το κρατήσουν μετά τον αγώνα. Πάντως τα παπούτσια της Nike γενικά έχουν στενή πίσω σόλα και πολύ στενή στο μέσο του παπουτσιού. Όταν τα κοιτάω από κάτω μου δημιουργείται η αίσθηση ότι δε θα έχω ισορροπία φορώντας τα. Κάτι βέβαια που δεν ισχύει.
    https://www.flickr.com/photos/dellin/37937601376/in/dateposted-public/

  18. @Sotiris Diamantopoulos άμα βρεις τη λύση με την κόλλα πες το μου γιατι εχω το ίδιο πρόβλημα με τα zoom fly.Μετα απο μόλις 30 χλμ ή σόλα έχει εντονότατες φθορές

  19. @e_pap Σ’ ευχαριστω πολύ για τα καλά σου λόγια, φίλε μου! 🙂
    Ο καθένας σε μια κοινότητα (τέτοια είναι το goRUN πρωτίστως) συνεισφέρει όπως μπορεί. Χαίρομαι αν τελικά οι αξιολογήσεις βοηθούν κάποιον στην επιλογή του. Να ‘σαι καλά…

    Κατ’ εμέ η Nike έπρεπε να έχει βγει εξ αρχής και να κάνει πιο σαφές τι εννοεί λέγοντας «παπούτσι για αγώνες».
    Όταν ένας δρομέας ακούει «αγωνιστικό μοντέλο», φέρνει στο μυαλό του ένα παπούτσι ελαφρύ, responsive, γρήγορο. Αυτό. Όχι κάποιο που θα το έχεις ΜΟΝΟ για αυτές τις περιστάσεις.
    Για παράδειγμα, κάποιος που τρέχει σε αγώνες αυτοκινήτου ξέρει ότι τα λάστιχα που θα βάλει έχουν μοναδικό στόχο την πρόσφυση και τίποτε άλλο. Δεν ενδιαφέρεται πόσα χλμ θα του βγάλουν, ούτε πόσο κοστίζουν, ούτε τον νοιάζει το ότι θα πρέπει να τα ζεστάνει πρώτα.
    Ξέρει ακριβώς τι παίρνει και για ποιο λόγο.
    Όταν η Nike πρωτολανσάρησε το Free, ανέφερε ρητά στο site της ότι προορίζονται ως training tool για την ενδυνάμωση του ποδιού και όχι ως παραδοσιακό δρομικό παπούτσι. Τουλάχιστον μέχρι να γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές.
    Και με το Vaporfly λοιπόν, θα έπρεπε να πει κάτι ανάλογο, αν τελικά αποδειχθεί ότι το παπούτσι αχρηστεύεται εντελώς μετά από 150χλμ.
    Βέβαια, όπως πολύ σωστά είπε κι ο @dimitrissss, σχεδόν όλα τα racing flats δεν βγάζουν και πολλά περισσότερα χιλιόμετρα.

    Τα δικά μου έχουν κάνει μέχρι τώρα 82 χλμ. Όταν πηγαίνω γρήγορα πατάω στο μέσο ή κι αν γλείψει η φτέρνα, δεν πέφτει φορτίο στην περιοχή.
    Η παρακάτω φωτογραφία είναι στα 63 χλμ και φαίνεται σα να έχει ξυστεί απλά η εξωτερική «μπογιά» σε ένα δυο σημεία. Από τότε δεν τα έχω ξαναφορέσει σε ζέσταμα ή αποθεραπεία (όπου πηγαίνοντας αργά πατάς και πίσω) και δεν έχει υπάρξει καμμία επιπλέον φθορά στην φτέρνα.
    Είναι πολύ μεγάλη η φωτο, ζουμάρετε.

    https://www.flickr.com/photos/140798332@N04/37938715926/in/dateposted-friend/

  20. @Echetlos @dimitrissss λογικό είναι στο βωμό της ελαχιστοποίησης του βάρους να γίνονται θυσίες ως προς την αντοχή των υλικών. Θυμάμαι, αλλά δεν μπορώ να βρω όνομα και λινκ τώρα, ένα πρωτότυπο της Nike πριν λίγα χρόνια που είχε διάρκεια ζωής έναν μαραθώνιο. Εκεί όντως είχες ένα εντελώς flimsy upper και μία σόλα πανάλαφρη με ελάχιστο rubber κλπ, που εξασφάλιζαν το ελάχιστο δυνατό βάρος με αντίκτυπο στην αντοχή φυσικά. Ωστόσο στο Streak 6 έχεις ένα outsole που ανταγωνίζεται σε ποσότητα rubber – οπότε και βάρος – το Elite (για να μην πω το Pegasus), ένα midsole που λόγω Physole θα κρατήσει κι αυτό, κι έχεις ένα συγκεκριμένο σημείο μήκους 2 εκατοστών στο upper το οποίο ανοίγει σε όλους στα 100χλμ. Αν έκαναν μια πιο καλή πλέξη στο ύφασμα σε εκείνο το σημείο, ή φάρδαιναν για 1mm το midsole, όλοι θα έβγαζαν 300χλμ με το παπούτσι, χωρίς να επηρεάζεται το βάρος. Αντίστοιχα και στο Vaporfly, το να επεκτείνουν το rubber κατά 2mm ώστε να γλύφει την πλαϊνή πλευρά στο σημείο εκείνο δεν θα είχε (σοβαρό) penalty στο βάρος. Κι άντε, ας πούμε ότι το Vaporfly είναι ειδικό παπούτσι, το ίδιο θέμα το έχει όμως και το Zoom Fly, που είναι half-race, half-training.

    Να, με κάτι τέτοια παράπονα λέγεται ότι ο Lamborghini νευρίασε με τον Enzo Ferrari και έφτιαξε τη δική του εταιρία. Όταν κάνω παπούτσι, θα σου το στείλω Νίκο για review 🙂

  21. @Sotiris Diamantopoulos Σκέψου να αγοράσεις το παπούτσι της Nike μόνο για το μαραθώνιο και να σου διαλυθεί στο 35ο χλμ και να βγάλεις τον υπόλοιπο ξυπόλητος

  22. Nike Mayfly λεγόταν το παπούτσι κι εδώ ένα σχετικό λινκ https://www.mrporter.com/daily/why-nike-designed-a-disposable-sneaker/903
    Εικάζω ότι το είπαν έτσι το παπούτσι γιατί it may, or it may not, fly 🙂

    @stratus κι αν σου κάτσει; παίζεις κι ένα τζόκερ μετά

  23. @sotiris_diamantopoulos Όντως, καποιες φορές είναι να απορείς πώς τους ξεφεύγουν κάποια μικροπράγματα των εταιρειών και βάζουν αυτογκόλ. Ευτυχώς εμένα το Streak έχει γράψει >130χλμ και κρατάει μια χαρά προς το παρόν.

    Πάντως για το VF είμαι περίεργος να δω τι είδους φθορά είναι τελικά αυτή στο πίσω μέρος.
    Φεύγει απλά η λευκή εξωτερική επίστρωση;
    Προχωράει προς τα μέσα και τρώει το Pebax;
    Επηρεάζονται κι οι ιδιότητες απορρόφησης του υλικού; Για παράδειγμα, έχω ακόμη ένα Clifton 1 με 600+ χλμ, σχεδόν λείπουν κομμάτια από την σόλα αλλά το cushioning παραμένει πολύ και «γεμάτο».

  24. @Echetlos τα δικά μου στα Streak μια φορά τα φόρεσα στο 10άρι και άλλη μια φορά θα τα φορέσω σε ένα δεκάρι την Κυριακή που μας έρχεται. Φοβάμαι να τα βάλω σε training μήπως ανοίξουν πριν προλάβω να παραλάβω την κόλλα (ως τώρα μόνο λακ μαλλιών τους έχω βάλει :)). Τελικά παρήγγειλα και 2ο ζευγάρι σε νούμερο 45.5 (ενώ αυτό που έχω τώρα είναι 45), ίσως παίζει το ρόλο του κι αυτό στο πόσο ξεχειλίζει το πόδι στο μεσαίο τμήμα. Στο nike.com εντωμεταξύ υπάρχει στις εκπτώσεις μόνο το νο45 στα 72Ε, οπότε όποιος έκανε τη μαγκιά με το runningheroes τα παίρνει στα 50Ε.

    Για το Vaporfly, μπορείς να δεις τις photos που ανεβάζουν οι reviewers στο nike.com https://store.nike.com/gr/el_gr/pd/παπουτσι-για-τρεξιμο-zoom-vaporfly-4/pid-11792709/pgid-12234012. Φαντάζομαι ότι αν τρώει τη λευκή επίστρωση, θα φάει μετά και το Pebax. Το cushioning δεν θα αλλάξει πιθανότατα, αλλά αν έδινα 250Ε και το έβλεπα αυτό για 2mm λάστιχου, θα εκνευριζόμουν μάλλον.

  25. Νέο στοκ στο nike.com/gr

  26. τι εννοείς γιατρέ μου;
    TIME OUT
    WE CAN’T FIND THE PAGE YOU ARE LOOKING FOR

    Τι παίζει με αυτά τα στοκ; Πρέπει να γραφτούμε στα newsletter για ενημερώσεις;

  27. @big-blue Όταν ;htan εκτός διαθεσιμότητας, μπορούσες να δώσεις το κινητό σου και να σε ειδοποιήσουν με sms μόλις είναι και πάλι on stock.

  28. @Echetlos Τρέλανέ μας!! Best Reviews Ever! Σκέψου σοβαρά μπας και τα γράφεις και στα Αγγλικά να τα βλέπουν globally..

    Επι της ουσίας: Χάρη στο προηγούμενο review σου, πήρα το Zoom Fly. Πέρα από το ότι ήταν γρήγορο και ταίρειαξε γάντι στο στυλ τρεξίματος μου, με έσωσε και απο το πρόβλημα στον αχίλλειο. Η Nike έδωσε λύση σε όσους έχουν πρόβλημα με αχίλλειο και υποφέρουν με τα σκληρά και με μικρό drop racing shoes. Και το Vaporfly αυτο το στήσιμο έχει, ίσως και καλύτερο.

    Το πρόβλημα, πέρα από την ψηλή τιμή, ειναι η φθορά. Τα Zoom Fly πριν 1+ μήνα είχαν 260km με εμφανή σημάδια φθοράς. Δηλαδή είχε φθαρεί η επίστρωση από κάτω, και είχαν οριζόντιες αναδιπλώσεις(??) στο πλάι/profile του αφρού. Επειδή είχα 1-2 μήνες ως τον ΚΜΑ, δεν ρίσκαρα να τα φθείρω κι άλλο, και πήρα και 2ο ζευγάρι Zoom Fly για να μοιράσω τα υπόλοιπα km, μιας και τα είχα για όλα πλην των καθημερινών Easy, δηλαδή για Long Runs, Tempo Intervals και γρήγορα 800ρια.

    Στο Vaporfly το πρόβλημα φθοράς απότι διαβάζω ειναι εντονότερο, άρα λίγοι αντέχουμε να δίνουμε 250+€ για τα χιλιόμετρα που βγάζουν. Και επειδή ειναι παπούτσι Μαραθωνίου, πρέπει να το συνηθίσεις και σε LRs, μαζεύει γρήγορα πολλά km.

    Απο περιέργεια είχα ψάξει και τα vaporfly, πριν παρω το 2ο ζευγάρι Zoom Fly, αλλά ήταν εκτός αποθέματος. Τώρα βλέπω έχουν το κόκκινο διαθέσιμο.
    Αναμένουμε feedback οταν περάσεις τα 250-300km

  29. @aristidi Να ‘σαι καλά, Αριστείδη! 🙂
    Χαίρομαι που συμφωνείς για το εξαιρετικό τους πάτημα.

    Όσον αφορά την φθορά, είναι ξεκάθαρο ότι το ZF δεν είναι σχεδιασμένο για προσγείωση στο πίσω μέρος, γι’ αυτό και όλο το λάστιχο είναι μπροστά άλλωστε.
    Κακώς βέβαια, αφενός γιατί έτσι αποκλείει την πλειονότητα των δρομέων, αφετέρου διότι δεν θα κόστιζε ιδιαίτερα σε βάρος το να προσθέσει λίγο περισσότερο λάστιχο.
    Εμένα έχουν ~150χλμ, είναι όμως πιο γρήγορες προπονήσεις, όπου δεν «φορτώνω» ιδιαίτερα την φτέρνα. Η φθορά είναι ελάχιστη.
    Βγάλε μια φωτογραφία από την εξώσολα του ZF σου, έτσι από περιέργεια….

    Το Vaporfly είναι ειδική περίπτωση Αριστείδη, πίστεψέ με. Κάνεις ένα 20-25άρι να γνωριστείτε και μετά το φυλάς για τους αγώνες. Όσοι είναι αυτοί…

  30. Και σου κάνει μια φουσκάλα και κάθεσαι στον άξονα αν είσαι γκαντέμης!

  31. @big-blue Δεν υπάρχει κολάρο για να σου κάνει φουσκάλα, ρε γκρινιάρη…

  32. Το Vaporfly ειναι πιο φαρδυ απο το fly;Ρωταω γιατι χθες ετρεξα ενα 28αρι με το fly και τα ποδια μου ασφυκτιουσαν απο το 20 και μετα,διοτι μου καθονται στενα στο μπροστινο μερος.

  33. @stratus Βασικά, είναι εντελώς άλλη κατασκευή, Χρήστο.
    Δεν υπάρχει φόδρα, δεν υπάρχει αφρώδες, πιο λεπτό ύφασμα. Ένα σκέτο διχτυωτό. Φορώντας τα και χωρίς να τα σφίξεις, νομίζεις ότι έχεις βάλει το πόδι σου σε μια σακούλα, για να το πω πιο παραστατικά.
    Το δε toe box είναι αρκετά φαρδύ, νομίζεις ότι το πόδι σου θα κολυμπάει μέσα, κάτι που δεν ισχύει τελικά.

  34. @echetlos Ευχαριστω Νικο.Τωρα περιμενω να παει 13 Νοεμβριου για να χρησιμοποιησω κουπονι απο το running heroes (αμα υπαρχει ακομα διαθεσιμοτητα)

  35. @stratus Το κουπόνι είναι μόνο για προιόντα σε έκπτωση.

  36. Εξαιρετικο το vaporfly το δοκιμασα στην εκθεση οτι καλυτερο υπαρχει σε πατουμενο αυτη τη στιγμη στο runner στο μαρουσι το εχει 190 ευρω καλο αγωνα αυριο σε οσους τρεξουν με πολλα χαμογελα στο τελος

Αφήστε μια απάντηση