Κατηγορία: Racer
Υψη σόλας: 39/33mm
Βάρος: 201 γρ.
To πρώτο Adios Pro έμοιαζε με μία μάλλον βιαστική, αν και επιβεβλημένη, κίνηση της εταιρείας, καθώς έπρεπε να απαντήσει στην τετραετή ηγεμονία του Nike Vaporfly. Ναι μεν είχαμε μία περίπτωση (περίπου) super shoe, ήταν όμως ακόμη εμφανώς ακατέργαστο και “άγουρο”. Όπως και των περισσοτέρων εταιρειών εκείνη την περίοδο, άλλωστε. Το Adios Pro 2 ήταν μακράν καλύτερο παπούτσι, η Adidas έβρισκε την γεωμετρία που ήθελε για την σόλα, μαζί με την σωστή ρύθμιση του Lightstrike Pro. Ωστόσο, η απόσταση από την Nike δεν μειωνόταν, η οποία μάλιστα διέθετε ήδη δύο super shoes στο οπλοστάσιό της.
Η τρίτη έκδοση της σειράς παρουσιάστηκε στα μέσα του 2022 και ήταν πλέον ένα ολοκληρωμένο αγωνιστικό μεγάλων αποστάσεων. Στεκόταν ισάξια διπλά στα υπόλοιπα, φορέθηκε από πολλούς δρομείς, έγραψε ρεκόρ και διέθετε και κάποια χαρακτηριστικά που έλειπαν από το Vaporfly. Θεωρώ ότι ακόμη υστερούσε σε efficiency, ήταν όμως φιλικότερο στον ερασιτέχνη απ’ ότι το Nike.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το ότι παρέμεινε στην αγορά για περισσότερα από δύο χρόνια. Αυτό το μεγάλο διάστημα, πέραν της εμπορικής επιτυχίας του μοντέλου, έδειχνε και ότι η Adidas δούλευε πολύ την επομένη έκδοση. Μην ξεχνάμε βέβαια ότι η περσινή σεζόν ήταν αφιερωμένη στο εντυπωσιακό Adios Pro Evo 1 των 138 γραμμαρίων, οπότε όλα τα φώτα έπρεπε να πέσουν εκεί. Το καλό όμως είναι πως τα δύο μοντέλα σχεδιάζονταν παράλληλα, έχοντας τελικά και αρκετά κοινά στοιχεία.
To Adios Pro 4 έκανε το ντεμπούτο του στον Berlin Marathon 2024, με μία πρώτη περιορισμένη κυκλοφορία. Κι από το αρχικό feedback φάνηκε ότι η μεγάλη αναμονή άξιζε τον κόπο. Να πούμε ότι πλέον το παπούτσι αρχίζει να είναι ευρύτερα διαθέσιμο για το κοινό.
Επάνω μέρος και εφαρμογή
Το upper του AP3 ήταν μέτριο, κατά την γνώμη μου. Το Celermesh είχε μία εντελώς πλαστική αίσθηση, τα underlays μπορούσαν να γίνουν ενοχλητικά, το σύστημα δεσίματος με τις θηλιές δημιουργούσε σημεία πίεσης, ενώ η φαρδιά εφαρμογή απαιτούσε προσπάθεια για να την φέρεις στα μέτρα σου. Προφανώς και αυτά δεν ίσχυαν για όλους ανεξαιρέτως, σίγουρα όμως η σχεδίαση άφηνε περιθώρια για αρκετή βελτίωση. Κι αυτό επιβεβαιώνεται από το πόσο καλύτερο είναι τελικά το επάνω μέρος του AP4.
Το mesh αντικαθίσταται από ένα σατινέ ύφασμα, απίστευτα λεπτό και απαλό. Ακριβώς το αντίθετο από πριν, δηλαδή. Έχει μία ελάχιστη ελαστικότητα και μόνο κατά πλάτος. Σαν πρώτη επαφή δείχνει λίγο “εύθραυστο”, είναι όμως αρκετά δεμένη η ύφανσή του. Ο μαλακός προφυλακτήρας και οι δυο ρίγες εκατέρωθεν δίνουν σχήμα και ύψος στο toe box.

Πρέπει να το αγγίξεις το ύφασμα για να καταλάβεις πόσο “μεταξένια” υφή έχει.

Εντυπωσιακά λεπτό αλλά η πυκνή πλέξη τού δίνει δομή και αντοχή.
Το midfoot έχει κάποια ελαφριά δομικά στοιχεία. Μία υφασμάτινη, πιο άκαμπτη εσωτερική ταινία (Lightlock), που φτάνει μέχρι πίσω, μαζί με την πολύ ενισχυμένη βάση γύρω από τις τρύπες αλλά και τις τρεις ρίγες, που είναι όμως ανεπαίσθητες.

Απλή και λειτουργική η σχεδίαση του lacing system. Καμμία σχέση με την “σπαζοκεφαλιά” του AP3.
Η γλώσσα είναι από σκέτο ύφασμα, με ένα λεπτό μαξιλαράκι στο κέντρο. Είναι ραμμένη στα πλαϊνά σε κάθε πλευρά και κάθεται τέλεια στην θέση της εξ αρχής. Θα έλεγα ότι έτσι συγκρατείται καλύτερα απ’ ότι με τις κλασικές, ελαστικές ταινίες. Μόνο ότι σε δυσκολεύει λίγο όταν πας να φορέσεις το παπούτσι.

Σωστή η επιλογή της ραφής, όπως αποδεικνύεται.
Το κολάρο είναι από πολύ λεπτό υλικό και πλήρως εύκαμπτο. Εσωτερικά έχει την κλασική σουέντ επένδυση και δύο λωρίδες αφρώδους ψηλά.

Πίσω θυμίζει περισσότερο spikes παρά ασφάλτινο παπούτσι.

Τα padding δεν είναι παχύ αλλά κάνει την δουλειά του.
Το Adios Pro αποκτάει επιτέλους την racing εφαρμογή που έπρεπε να έχει, αφήνοντας στην άκρη το over-engineering των προηγουμένων εκδόσεων. Απλή σχεδίαση, στοχευμένη και κυρίως, εύκολα ρυθμίσιμη. Αυτό δηλαδή που του έλειπε. Συγχρόνως, γίνεται και πολύ πιο όμορφο αισθητικά με τις “καθαρές” γραμμές και τα λιτά στοιχεία του.
Το καλούπι μπροστά είναι σχετικά στενό, κυρίως στο τελείωμα όπου κλείνει κάπως απότομα. Δεν το νοιώθεις ιδιαίτερα, καθώς το πολύ μαλακό ύφασμα είναι σαν να μην υπάρχει. Κρατάει ιδανικά τα μετατάρσια, ωστόσο αν κάποιος είχε βολευτεί με το πολύ ευρύχωρο toe box των v2/3, πιθανώς εδώ να γκρινιάξει λίγο. Πιστεύω όμως πως αυτό θα συμβεί μετά από πολλά χιλιόμετρα.
Στο μεσαίο τμήμα το παπούτσι είναι γάντι και αγκαλιάζει παντού το πόδι. Παίζεις με το σφίξιμο των κορδονιών, αναλόγως του όγκου του πέλματός σου, χωρίς την παραμικρή πίεση σε κανένα σημείο. Θυμίζω ότι κάτι τέτοιο δεν ίσχυε πριν. Να σημειώσω ότι αντικατέστησα τα λεπτά, βαμβακερά κορδόνια και η εφαρμογή έγινε ακόμη καλύτερη. Το κάνω άλλωστε σε όλα τα Adizero μοντέλα. Ελπίζω κάποια να το κάνει και η Adidas από μόνη της.

Δεν ξέρω πόσο βοηθάει το Lightlock αλλά αφού η Adidas τού έδωσε και όνομα, ας το αναφέρουμε.
Εξίσου καλό είναι το κράτημα και πίσω. Παρότι μίνιμαλ, η στενή γραμμή και η ευκαμψία της σχεδίασης, επιτρέπουν στο κολάρο να ακολουθεί κάθε κίνηση της φτέρνας. Δεν το νοιώθεις στιβαρό γύρω της, δουλεύει όμως παντού μαζί της.
Το επάνω μέρος του Adios Pro είναι από τα καλύτερα που έχω δοκιμάσει. Κρατάει παντού τέλεια, στρίβει πανεύκολα και δεν αφήνει αέρα πουθενά. Συγχρόνως όμως, είναι σαν να μην υπάρχει. Κυριολεκτικά εξαφανίζεται γύρω από το πόδι. Πανάλαφρο, διαπνέον και απόλυτα σίγουρο. Απ’ την άλλη, δεν ξέρω πώς θα είναι τα πράγματα για κάποιους με φαρδύτερο του κανονικού πέλμα. Όπως και να ‘χει όμως, μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για μία 100% αγωνιστική κατασκευή. Οι παλαιότεροι θα θυμούνται πώς ήταν η εφαρμογή των Adizero μέχρι πρότινος.
Όσον αφορά στο νούμερο, έχω μία μικρή επιφύλαξη. Κι αυτό γιατί ίσως κάποιοι το βρουν οριακά κοντό στο μήκος. Θεωρώ πως μέχρι π.χ. ημιμαραθώνιο δεν θα υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα, από εκεί και πέρα όμως δεν αποκλείεται να λείψουν αυτά τα 2-3mm. Αν λοιπόν το προορίζετε για μαραθώνιο, μάλλον θα χρειαστεί να ανέβετε μισό νούμερο, με ό,τι όμως αυτό συνεπάγεται για την υπόλοιπη εφαρμογή.
Σόλα και πάτημα
Πολλές οι αλλαγές στο επάνω μέρος, πολλές αντίστοιχα και στην σόλα. Αναμενόμενο άλλωστε με τόσο μεγάλο διάστημα εξέλιξης που μεσολάβησε.
Κατ’ αρχάς, έχουμε μία νέα φόρμουλα του Lightstrike Pro, του supercritical TPEE υλικού που αποτελεί ολόκληρη την σόλα του AP4. Μέχρι πρότινος, ο αφρός της Adidas χαρακτηριζόταν από μία πιο στιβαρή συμπεριφορά, τεράστια ανθεκτικότητα αλλά και μία περίοδο στρωσίματος, μέχρι να εμφανίσει πλήρως τις ιδιότητές του. Πλέον έχουμε μία αρκετά διαφορετική σύνθεση, τόσο σε δομή όσο και αίσθηση.

Ίδια εμφάνιση ο LS Pro αλλά με διαφορετική συμπεριφορά.
Τα Energy Rods 2.0, οι ανθρακονημάτινες ράβδοι αντί της συνήθους πλάκας, διατηρούνται κι εδώ. Η σχεδίασή τους είναι τέτοια που να προσομοιάζει τα οστά του ποδιού.
Η γεωμετρία είναι ίδια με αυτή του Evo 1, όπου το υπομόχλιο, ή η αρχή του rocker αν προτιμάτε, ξεκινάει στο 60% του μήκους της σόλας. Στο AP3 αυτό το σημείο ήταν στο 70%, κάτι που σημαίνει πως η γωνία τώρα ξεκινάει νωρίτερα.

Evo 1 vibes.
Στην εξώσολα η Adidas τοποθετεί ένα νέο υλικό, το LightTraxion. Είναι από πολυουρεθάνη αντί για λάστιχο, όντας ελαφρύτερο και πιο μαλακό. Το συνδυάζει με ένα μικρό τμήμα από Continental ακριβώς κάτω από το μεγάλο δάχτυλο, το σημείο που συνήθως φορτίζεται περισσότερο κατά την απογείωση και θέλεις την μέγιστη πρόσφυση.

Με τo LightTraxion η Adidas συνεχίζει να πρωτοπορεί στον τομέα της εξώσολας.
Τα Adizero φημίζονται για το κράτημά τους και το AP4 δεν αποτελεί εξαίρεση. Πουθενά δεν αντιμετώπισα το παραμικρό πρόβλημα, ακόμη και σε κλειστές στροφές και γλιστερές επιφάνειες. Ωστόσο, δεν έτυχε να το δοκιμάσω σε βρεγμένο, αν και θεωρώ δεδομένη την απόδοσή του κι εκεί.
Κατά τ’ άλλα, μία βαθειά αυλάκωση έχει προστεθεί κάτω από την φτέρνα, χωρίζοντάς την στα δύο. Εξοικονομείται έτσι βάρος και συμπιέζεται ευκολότερα η φτέρνα. Σε συνδυασμό με την στενή βάση και τον μαλακό αφρό, επηρεάζει την συμπεριφορά του μοντέλου, όπως θα δούμε.
Ποτέ δεν συμπεριέλαβα τον Lightstrike Pro στους τοπ αφρούς. Εξαίρεση η συμπεριφορά του στο Prime X των 50mm, η οποία όμως ήταν συνάρτηση και άλλων πραγμάτων. Σίγουρα αυτό είναι υποκειμενικό και έχει να κάνει και με την μηχανική μου, αλλά έβρισκα ότι υστερούσε σε επιστροφή ενέργειας συγκριτικά με άλλες συνθέσεις. Συγχρόνως είχε και πιο σφιχτό πάτημα, αν και αυτό είναι καθαρά θέμα προτιμήσεων. Απ’ την άλλη, το Adios Pro 3 ήταν αρκετά φιλικό για super shoe, έχοντας μία σταθερότητα που επέτρεπε και πιο αργούς ρυθμούς.
Ο LS Pro με τη νέα ρύθμιση γίνεται αισθητά πιο μαλακός, έχοντας μακράν μεγαλύτερη συμπίεση και ελαστικότητα. Αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι η σύνθεση έχει περισσότερο αέρα μέσα της. Συν το κανάλι κάτω από την φτέρνα που ενισχύει το cushioning. Περπατώντας μάλιστα, είναι σχεδόν πολτώδης και τον νοιώθεις να καταρρέει κάτω από το πέλμα σου. Τρέχοντας παρ’ όλα αυτά, σφίγγει και γεμίζει σαν αίσθηση. Σε κάθε περίπτωση, το νέο tuning δίνει μία πολύ πιο απορροφητική, γλυκιά και ενεργητική σόλα. Και όπως φαίνεται, δεν χρειάζεται και κάποια χιλιόμετρα για να στρώσει.
Πέραν αυτού, η νέα γεωμετρία μπροστά διαφοροποιεί ακόμη περισσότερο τα πράγματα. Οπτικά το rocker δείχνει πολύ απότομο κι επιθετικό, το ίδιο κι όταν περπατάς. Στην πράξη όμως δεν είναι τόσο. Ο μαλακός αφρός συμπιέζεται αρκετά στο σημείο του 60%, με αποτέλεσμα η γωνία να μετριάζεται και να “ισιώνει”. Ενώ περιμένεις να πέσεις σε γκρεμό, τελικα αυτό δεν συμβαίνει. Αντιθέτως παίρνεις ένα πολύ μακρύ και συνεχές ρολάρισμα που σε βγάζει ιδιαίτερα εύκολα στο toe off. Πιο ομαλά, πιο φιλικά και λιγότερο απαιτητικά.
Θυμίζω ότι στο Adios Pro 3 το rocker ναι μεν ξεκινούσε αργότερα, ήταν όμως πιο απότομο στο τελείωμα. Γι’ αυτό και η γεωμετρία του εξυπηρετούσε όποιον έβαζε ισχύ στα δάχτυλα και είχε πιο ικανό form. Βοηθούσε και ο αρκετά πιο συμπαγής αφρός. Οπότε θεωρώ πως οι πολύ “γρήγοροι” ίσως βρουν λίγο ασαφές το forefoot του νέου Pro. Μιλάμε όμως για την συντριπτική μειονότητα και κυρίως αθλητές.
Παρότι ο νέος αφρός έχει ξεκάθαρα μεγαλύτερο rebound από πριν, δεν θα τον χαρακτήριζα super bouncy. Προσωπικά, νοιώθω ότι μένω παραπάνω μέσα στην σόλα απ’ όσο θα ήθελα, ιδίως τώρα που συμπιέζεται και πολύ περισσότερο. Παίζει ρόλο και το πάτημά μου, καθώς σηκώνω λίγο περισσότερο το γόνατο και φορτίζω πιο πολύ τα μετατάρσια. Κι είμαι και βαρύς. Βέβαια, εδώ να σημειώσω ότι κάποιοι άλλοι βρίσκουν την σόλα αρκετά ελαστική, οπότε όλο αυτό είναι μάλλον και υποκειμενικό. Όπως και να ‘χει, για εμένα δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με κάποιους άλλους αφρούς στο χαρακτηριστικό αυτό.

Ουδεμία σχέση με το softness του Adios Pro 3.
Αυτό ωστόσο που δεν σου δίνει σε επιστροφή, το αντισταθμίζει με την γεωμετρία του. Το μακρύ και πρώιμο rocker δίνει ένα ρολάρισμα και μία “ροή” στο transition, κάνοντάς το τρομερά ομαλό και αποδοτικό. Ξεκινάει με μία αρχική και ωραία βύθιση στον αφρό, ισορροπείται γρήγορα από τα rods και τελειώνει με μία πολύ σταθερή και ευθύβολη απογείωση. Επίτηδες άλλαζα τον διασκελισμό μου, αυξάνοντας την συχνότητά του, και το παπούτσι δούλευε με αξιοσημείωτη ευκολία. Αν δεν πιέσεις την σόλα και την αφήσεις να σε πάει αυτή, σε βγάζει κυριολεκτικά από μόνη της μπροστά. Θεωρώ λοιπόν πως το μοντέλο ταιριάζει ακόμη περισσότερο σε δρομείς με μεγάλο cadence. Η αμεσότητα και το efficiency είναι ακόμη μεγαλύτερο, αν προσγειωθείς πιο μπροστά και δεν εμπλέκεις τόσο το μαλακό πίσω μέρος.

Ιδανικά προσγειώνεσαι κάπου εκεί…

…και μετά τα κάνει όλα αυτό.
Θέλω να τονίσω και την εξαιρετική κατάσταση που διατηρεί τα πόδια, είτε κατά την προπόνηση είτε μετά. Με όλα τα super shoes συμβαίνει αυτό λίγο πολύ, με κάποια όμως περισσότερο. Και το Adidas είναι ένα από αυτά. Συν τοις άλλοις, αισθάνομαι ότι τα rods επιτρέπουν μία ελαφρώς πιο φυσική κίνηση του πέλματος σε σχέση με τις ενιαίες πλάκες.
Το Adios Pro 4 είναι ένα πολύ ικανό μοντέλο και πάει σε όλους τους γρήγορους ρυθμούς. Από μέτριους έως και αρκετά κάτω από το κατώφλι. Παρότι μάλιστα προπονητικά δεν είμαι σε καλή κατάσταση αυτή την περίοδο, το παπούτσι έκρυβε τις αδυναμίες μου και με βοηθούσε. Υπερβολή ίσως αυτό αλλά κάποιες φορές νοιώθεις ότι όντως ισχύει.
Επίσης, είναι και πάρα πολύ ελαφρύ. Τα 200 γραμμάρια που δίνει η Adidas είναι έτσι κι αλλιώς λίγα αλλά στον δρόμο μοιάζουν ακόμη λιγότερα. Εδώ να αναφέρω και το εξής που μου έκανε εντύπωση: συγκριτικά με το Vaporfly 3, το οποίο στα χαρτιά είναι 15 γραμμάρια ελαφρύτερο (πάντα στο Νο 42.5), στο 45 το Adios Pro ζυγίζει 2 γραμμάρια λιγότερο. Δεν ξέρω αν μου έχει τύχει ένα ελαφρύ AP4 ή ένα βαρύ VF3 (εργοστασιακές αποκλίσεις), αλλά εν πάση περιπτώσει το καταγράφω.
Όλα καλά, πολύ καλά μέχρι εδώ, υπάρχει όμως ένα αντίτιμο για όλες αυτές τις θετικές αλλαγές στην σειρά. Κι έχει να κάνει με την σταθερότητα του μοντέλου. Το προηγούμενο Adios Pro πήγαινε ικανοποιητικά και σε πιο αργούς ρυθμούς, καθώς δεν απαιτούσε οπωσδήποτε ταχύτητα για να δουλέψει, ούτε και απέκλειε το βαρύ heel striking. Ο σφιχτότερος αφρός και η γεωμετρία της σόλας βοηθούσαν σε αυτό. Είναι κι ο λόγος που το έβλεπες στα πόδια και πολλών, πιο “αργών” δρομέων.

Η στενή βάση και το λοξό κόψιμο δεν βοηθούν αν μένεις πολύ επάνω στην φτέρνα.
Πλέον η συνθήκη αυτή αυτή έχει αλλάξει. Η σόλα είναι αρκετά πιο μαλακή, η στενή φτέρνα έχει την αυλάκωση στην μέση, ενώ το μεγάλο κενό στην καμάρα είναι σαφώς πιο αισθητό. Προσθέστε και την μικρότερη στρεπτική ακαμψία που ούτως ή άλλως έχουν τα rods. Αυτά ναι μεν δίνουν ένα πιο άμεσο transition και βοηθούν το rebound, μόνο όμως όταν πηγαίνεις γρήγορα. Στην αντίθετη περίπτωση, αφαιρούν από την σταθερότητα στην φτέρνα και το midfoot και δεν συγχωρούν την βαριά προσγείωση πίσω ή ένα κουρασμένο form.

Στους αργούς ρυθμούς, καταλαβαίνεις το κόψιμο στην κάτω στρώση της σόλας.
Το διεπίστωσα αυτό πηγαίνοντας αργά. Όταν ήμουν συγκεντρωμένος, πιο μπροστά και “κατευθυνόμενος”, όλα σχεδόν καλά. Όταν τεμπέλιαζα ή ξεχνιόμουν όμως, το πάτημα έχανε σε σιγουριά. Αντιθέτως, το forefoot είναι πολύ σταθερό και σε αφήνει να κάνεις ό,τι θες. Φαίνεται άλλωστε και από το σχήμα της σόλας, η οποία ανοίγει πολύ μετά το μέσο κι είναι και πιο γεμάτη στην εσωτερική της πλευρά. Ως εκ τούτου, θα έλεγα ότι το εύρος χρήσης του Adios Pro έχει στενέψει και το παπούτσι καταλήγει πιο απαιτητικό.

Μπροστά και εσωτερικά, το αποτύπωμα της σόλας είναι πολύ φαρδύ.
Τέλος, λόγω της αραιότερης σύνθεσής του, είναι πιθανό ο νέος Lightstrike Pro να υστερεί σε ανθεκτικότητα και μακροζωία. Ένας τομέας που ο προηγούμενος αφρός ξεχώριζε με διαφορά από τον ανταγωνισμό. Είναι νωρίς ακόμη για να το διαπιστώσουμε αλλά πιστεύω πως θα αποτελεί έναν αναγκαστικό συμβιβασμό για χάρη των νέων ιδιοτήτων του. Εν πάση περιπτώσει, εύκολα δέχομαι αυτή την ανταλλαγή. Για αγωνιστικό μοντέλο πρόκειται άλλωστε.
Συμπέρασμα
Μπορεί να μεσολάβησε μεγάλο διάστημα κατά την εξέλιξη της σειράς αλλά αποδεικνύεται πως η Adidas το αξιοποίησε στο έπακρο. Το νέο μοντέλο θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί την μεθεπόμενη έκδοση του AP3. Τόσο βελτιωμένο είναι.
Αποτελεί πλέον κορυφαία αγωνιστική πρόταση, όντας ιδιαίτερα αποδοτικό και απολαυστικό. Εξαιρετικός αφρός, ασύλληπτη πρόσφυση και πανάλαφρο. Όλα αυτά συνδυασμένα με ένα από τα καλύτερα επάνω μέρη της κατηγορίας, αν όχι το καλύτερο. Λίγη προσοχή μόνο με το νούμερο.
Το “κακό” είναι πως το κοινό του περιορίζεται, αφού σαν πραγματικό racer απαιτεί ταχύτητα και form. Χάνει την ευκολία που είχε στους πιο αργούς ρυθμούς και γίνεται ασταθές στην φτέρνα. Πιθανώς να υστερεί και σε ανθεκτικότητα. Έτσι είναι όμως τα καθαρόαιμα.
kharmacoma
Ευχαριστούμε Νίκο. Προσωπικά αποκομίζω μία αίσθηση ότι περίμενες κάτι παραπάνω όσον αφορά τη ταχύτητα και την ώθηση που σου δίνει. Γενικά ότι κάτι δεν σε ικανοποίησε και δεν θα το προτιμούσες για PR σε αγώνα. Ισχύει?
Nikos Pilikas
@kharmacoma Έδωσα αυτή την εντύπωση, ε;
Όχι, δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Είναι και efficient και πολύ γρήγορο και σε προωθεί. Απλά δεν ένοιωσα αυτή την αίσθηση να σε πετάει προς τα επάνω, όπως π.χ. ο ZoomX ή οι αφροί της Mizuno ή της Hoka. Είναι και κάτι που ταιριάζει στο πάτημά μου, γι’ αυτό και το ψάχνω σε μία σόλα. Λειτουργεί με άλλο τρόπο όμως. Απίστευτα smooth το ρολάρισμά του.
kharmacoma
Σε ευχαριστώ Νίκο, απόλυτα καταννοητός! Ανυπομονώ να το δοκιμάσω, το έχω παραγγείλει ήδη!
vasileios78
Ευχαριστούμε για το review φίλε Νίκο!
Λοιπόν το παρήγγειλα και έκανα το πρώτο τρέξιμο.Οταν το έβαλα είπα όπα.Γενικα πατάω μπροστά όταν τρέχω και μου φάνηκε κάπως απότομο εκεί μπροστά, κάτι δε μου πήγαινε καλά.
Στο τρέξιμο όμως αυτό εξαφανίστηκε, δε με ενοχλούσε τπτ. Είναι απολαυστικό παπούτσι μπορώ να πω και αφήνει ξεκούραστα τα πόδια.Εκανα 200αρια και ναι είναι ένα παπούτσι που πας γρήγορα όπως και άλλα της κατηγορίας αυτής.
Ο αφρός πλούσιος και μαλακός.Εχω φαρδύ και χώρεσα οριακά αλλά χωρίς να με ενοχλεί.Τέλος, το παπούτσι είναι πανέμορφο.Πήρα το κίτρινο.Αυτα από μένα, ελπίζω να βοήθησα.
Έχω φαρδύ πέλμα ήθελα να γράψω και πήγα στο νούμερό μου.
Σε ευχαριστώ και πάλι Νίκο!
Nikos Pilikas
@vasilis_nitsos Μεγειά, Βασίλη!
Το απότομο rocker όντως το καταλαβαίνεις μόνο στο περπάτημα. Όταν πάρει φορτίο, η γωνία γίνεται πολύ ομαλότερη.
Σχετικά με το νούμερο, αρχικά μοιάζει και είναι εντελώς TTS. Κάποιοι όμως που το έτρεξαν στα 42Κ, είπαν πως τελικά θα προτιμούσαν μισό νούμερο επάνω για τον αγώνα.
vasileios78
Ναι θα συμφωνήσω για τα 42κ πως θέλει μεγαλύτερο νούμερο. Προσωπικά τρέχω 5 και 10 οπότε μου είναι όπως το θέλω.
Stelios
Έρχονται σε καμία εβδομάδα. Όταν τα δοκίμασα μου φάνηκαν υπερβολικά μαλακά.
Λογικά στο τρέξιμο θα έχουν λίγο πιο σκληρή αίσθηση, να δουμε αν όλες οι διθυραμβικές κριτικές έχουν βάση ή αν τελικά δε μου αρέσουν και βγω παλι μαύρο πρόβατο !
Stelios
Πιο to the point review δε γίνεται να υπάρχει.
Εκπληκτικό το upper του, φανταστικό. Οι άνθρωποι είναι ανώμαλοι.Πως γίνεται το προηγούμενο μοντέλο να είχε το χειροτερο και το καινουργιο το καλυτερο upper σε racing shoe ένας θεός ξέρει.
Βέβαια προβληματιζομαι για τη διαπνοή του τις ζεστές ημέρες.
Το δοκίμασα σήμερα με ψιλόβροχο, δε κρατάει τπτ. Δεν προλαβαίνει καν να βραχεί και έχει στεγνώσει.
Το λάστιχο βεντούζα ακόμα και στο υγρό.
Πίσω υπάρχει αρκετή αστάθεια, στα αργά επίσης, λιγότερη μεν αλλά υπάρχει.
Η λέξη που έγραψε ο Νίκος στο review είναι ιδανική για να περιγράψει τον αφρό, “γλυκός”.
Θα Ικανοποιήσει πολύ κόσμο, εμένα μου φάνηκε αρκετά πολτώδης και ας είναι bouncy . Μένω αρκετά μέσα σε σχέση με αλλά παπούτσια και νομίζω πως σε βάθος χρόνου όταν υπάρχει κούραση στα πολλα χιλιόμετρα αυτό θα δημιουργήσει θέμα. Έβαλα στο ένα ποδι τα sky Paris και στο άλλο τα Pro 4 και ήταν λες και στο ένα ειχα λιμουζίνα με αμορτισέρ ενώ στο άλλο Porsche.
Το περίεργο είναι πως οι μετρήσεις του ήταν σχεδόν ίδιες με το alphafly 1 . Το μόνο που διέφερε ήταν το ground contact time όπου στο adidas ήταν μεγαλυτερο , πράγμα λογικό γιατί συμπιέζεται περισσότερο ο αφρός.
Πάντως εξαιρετική προσπαθεια που θα ενθουσιάσει σχεδόν τους πάντες.
Nikos Pilikas
@hypnox Εγώ μάλλον είμαι ο μόνος που δεν βρίσκει τον αφρό να είναι super bouncy. Τουλάχιστον σε σχέση με κάποιους άλλους.
Τρομερά ευχάριστος σαν αίσθηση αλλά όταν θες να περάσεις κάτω την δύναμη και να πάρεις πληροφορία, βρίσκω ότι μένει λίγο πίσω.
Κι αν αρχικά νόμιζα ότι απλά έτσι είναι οι νέοι TPEE, το Saucony Elite 2 μου άλλαξε γνώμη. Ίδιο είδος συμπεριφοράς με τον LS Pro κατά βάση, ακόμη πιο μαλακός όμως και κυρίως, με αισθητά γρηγορότερη αποσυμπίεση. Θεωρώ ωστόσο ότι παίζει ρόλο και η πλάκα (σχεδίαση/θέση,) η οποία ελέγχει πολύ καλύτερα την απογείωση. Παρόλο που είναι λιγότερο άκαμπτη.
Stelios
@Nikos Pilikas
Όχι, ούτε εγώ τον βρίσκω. Έχει ένα bounce αλλά όχι όπως αλλοι. Βασικά το 3 θεωρώ πως είχε πιο πολύ, και σαφέστατα είχε γρηγορότερη επαναφορά. Ίσως μου ταίριαζε και ο αφρός.
Βέβαια στον upper έκαναν καταπληκτική δουλειά, δεν είναι μόνο η εφαρμογή αλλά και το υλικό που είναι τόσο απαλό και δεν ερεθίζει, ακόμα και αν είναι σχετικά στενό.
Βέβαια το έκανα μόνο 12 χλμ σε κατώφλι ρυθμό οπότε δε ξερω πως θα είναι marathon pace η σε βάθος χρόνου. Θα δείξει σε μεγάλη προπονηση.
Το προβλημα ειναι πως οποίο παπουτσι και να παρω έχω σαν μετρό σύγκρισης το AF1 και συνήθως βάζω παντα στο ένα ποδι το καθένα και πραγματικα ειναι άδικο. Το ίδιο έγινε και με τα metaspeed paris . Στον ημι απλά τα έβαλα και έτρεξα. Αν είχα μαζί μου τα AF OG και πριν τον αγώνα τα έβαζα εναλλάξ για να αποφασίσω… Πάλι στα AF θα κατέληγα (ίσως να ήταν πιο αργά… Αλλά είναι αυτή η αίσθηση που ακόμα ενθουσιάζει)
Δε μπορω να βάλω saucony , είναι στενά, ακόμα και μεγαλυτερο νουμερο, και έχω φυσιολογικό ποδι, ίσως ο τρόπος που παταω. Και τα Hoka το ίδιο.
Xaris77
Καλημέρα Νίκο, ευχαριστούμε για το review. επίσης σε ευχαριστώ για την πρόταση που μου είχες κάνει για τα Takumi Sen 10, μου έκατσαν πολύ καλά στις διαλειματικές και τα τεμπο.
Βρίσκομαι στην αναζήτηση του επόμενου racer, αυτή τη στιγμή έχω τα Cielo x1, τα οποία χρησιμοποιώ σε όλους μου τους αγώνες (10k-42κ) και είμαι αρκετά ευχαριστημένος αν και δεν έχω εμπειρία από άλλα super shoes.
Είμαι 1,84 75 κιλά, και τον μαραθώνιο που θα τρέξω τον Μάϊο έχω ως στόχο χρόνο 3:15 και κάτω.
θεωρείς οτι θα μου ταιριάξει το AP4; έχεις να μου προτείνεις ίσως κάτι άλλο; έχει βγει και το Cielo x2..
Nikos Pilikas
@xaris77 Κορυφαία επιλογή το Adidas, δεν τίθεται συζήτηση. Πιθανώς να υπάρχουν και καλύτερες, πιθανώς και όχι. Είναι θέμα υποκειμενικό αυτό, όπως καταλαβαίνεις κι εσύ. Για το Cielo X 2 δεν έχω άποψη (προς το παρόν).
Nikos Pilikas
Όλο και περισσότεροι καταλήγουν στο ότι θα έπρεπε να είχαν ανέβει μισό νούμερο για χρήση μαραθωνίου.
Το παπούτσι δείχνει true to size, στα πολλά χλμ όμως μάλλον απαιτείται περισσότερος χώρος.
Οπότε, προσοχή!
Stelios
Εγώ πάντως το πηρα μισό μεγαλύτερο και ήταν άψογο. Το κανονικό νουμερο που δοκίμασα στο μήκος ήταν οκ αλλά έκλεινε τόσο απότομα μπροστά που διαγράφονταν τα δάχτυλα στα πλάγια.
Κάπως έτσι είναι και το metaspeed αλλά δεν είναι σε καμία περιπτωση τόσο στενό στα πλαγια.
Nikos Pilikas
@hypnox Εντάξει, εσένα Στέλιο μειώνεται έτσι κι αλλιώς ο χώρος, λόγω εντελώς forefoot πατήματος.
Alkis
Κάτοχος πλέον και εγώ έστω και καθυστερημένα!
Αναγκάστηκα να ανέβω ενα ολόκληρο νούμερο αφού στο μισό έβρισκε το μεγάλο δάχτυλο στον πολύ στενό
προφυλακτήρα όπως έχει αναφερθεί και στο review.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα καλάμια να είναι ελαφρώς πιο μπροστά από το κανονικό και ίσως να χάνω κάπως την απόλυτη αποτελεσματικότητα του rocker.
Δεν είναι κάτι που με.ενοχλει, το παπούτσι είναι απίστευτα ελαφρύ μαλακό και πολύ bounce ειδικά πίσω στην φτέρνα.
Κανένα πρόβλημα ως heel striker με την συμπεριφορά του, βέβαια θα κάνω περισσότερα χιλιόμετρα για να έχω καλύτερη εικόνα.
Χρειάζεται προσοχή στο μέγεθος για κάποιον που θέλει ακριβώς στην σωστή θέση τα rods ώστε να εκμεταλλευτεί την γωνία που υποθέτω θα δώσει το πιο γρήγορο toe of
Εγώ δεν είμαι γρήγορος οπότε έδωσα προτεραιότητα στην άνεση.
Γενικώς τόσο στο adiós 4 όσο και στο sauconu elite 2 δυσκολευτηκα με την εφαρμογή γιατί και τα δύο είναι πιο κοντά στο μήκος,αλλά τουλάχιστον στο Adidas μπορούσα να το κλειδώσω αποτελεσματικά ,πράγμα αδύνατον με το sauconu.
noobas04
Καλησπερα!! σε αναζητηση racing shoe ενοψει ΑΜΑ και ειμαι αναμεσα σε αυτο και το saucony endorphin pro 4.ρυθμος γυρω απο το 4΄30 /km και κοντα στα 68 κιλα….ποιο απο τα δυο προτεινεις Νίκο (εκτος αν εχεις καιποια καλυτερη προταση…thnx anyway!
Nikos Pilikas
@noobas04 Κοίτα, όλα τα super shoes είναι καλά. Βέβαια, το ΕΡ4 δείχνει πιο “απλό”. Αποδίδει όμως.
Για να καταλήξουμε κάπου, ποιο παπούτσι σε έχει βολέψει και τι χαρακτηριστικά έχει/θες;
noobas04
Γενικά δεν έχω φορέσει πολλά super shoes εκτός από ένα Vapor fly 2 και ένα metaspeed edge..προτιμώ τα πιο γρήγορα daily/performance (Mach/rebel/evo sl)
Ψάχνω κάποιο που να «απορροφά» την κούραση και τις κατηφόρες…την αλλαγή τεχνικής λόγω αυτών, και όχι να σε «χρεώνει» παραπάνω..μήπως και τα suoerblast θα ήταν μια ιδανική λύση;
Nikos Pilikas
@noobas04 Και τα δύο θα σε πάνε πολύ καλά. Πιο σταθερό και εύκολο το Saucony, πιο μαλακό, bouncy αλλά και πλαδαρό πίσω το Adidas.
Το καλύτερο είναι να τα δοκιμάσεις κάπου, να δεις έστω την πρώτη αίσθηση.
Αν και σίγουρα είναι επιλογή το Superblast, για εμένα ο ρυθμός σου δικαιολογεί απόλυτα κάποιο super shoe.
ventris
Εσείς που έχετε δοκιμάσει asics metaspeed sky και Adidas pro 4 σε marathon pace κατω από 4΄30 τι εντυπώσεις έχετε?
Stelios
Πιο εντυπωσιακό το Metaspeed, πιο ευκολο και ανετο το adios. Το meta θέλει να δουλέψεις και εσυ αρκετά, το adios σε παει πιο άνετα. Σε πολυ γρήγορους ρυθμους το Metaspeed είναι πιο γρήγορο αλλά μιλάμε για ρυθμους που δεν έχουμε.