Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

Hoka Mach 5

Hoka Mach 5

Κατηγορία: Performance Trainer  –  Πάτημα: Ουδέτερο  –  Βάρος: 232γρ.  –  Drop: 5mm (29/24mm)

 

Το Mach χρειάστηκε 3 εκδόσεις για να βρει τον δρόμο του και να γίνει γνωστό. Κυκλοφόρησε ως ο διάδοχος του πολύ καλού Clayton, χωρίς όμως να έχει την ίδια επιτυχία. Η σόλα του αποτελείτο από μαλακό αφρό πίσω και πιο σφιχτό μπροστά, με στόχο ένα προστατευτικό αλλά και δυναμικό πάτημα. Καθόλου κακό παπούτσι, πιθανώς όμως να επισκιάστηκε από το ότι το κοινό επικεντρωνόταν στα max cushioning μοντέλα της εταιρείας.

Την προηγουμένη σεζόν η Hoka άλλαξε τον συνδυασμό στο Mach 4, τοποθετώντας τους διαφορετικής πυκνότητας αφρούς σε δύο στρώσεις. Επάνω ο μαλακός και από κάτω ο σκληρότερος. Όπως και στα προηγούμενα Mach, ο δεύτερος περιείχε καουτσούκ στην σύνθεσή του, παίζοντας συγχρόνως τον ρόλο και της εξώσολας. Το μοντέλο, όχι απλά τράβηξε επιτέλους την προσοχή των δρομέων, αλλά πραγματικά ενθουσίασε όσους το δοκίμασαν. Δυστυχώς δεν έτυχε να το τρέξω.

Φέτος η Hoka λάνσαρε το νέο της αφρό, τον Profly+. Ενώ είχε γίνει γνωστό πως θα φορεθεί στο Mach 5, εμβόλιμα κυκλοφόρησε το Mach Supersonic, επίσης με το καινούργιο υλικό. Το πρόβλημα ήταν πως είχε ένα αρκετά σκληρό πάτημα, βάζοντάς μας σε σκέψεις και για το “κανονικό” Mach. Τελικά δεν έπρεπε να ανησυχούμε.


Επάνω μέρος και εφαρμογή

Μία στρώση engineered mesh για το upper του Mach, με μία ύφανση που συνδυάζει διαπνοή και structure. Λεπτό, εύκαμπτο και ανελαστικό, χωρίς καθόλου δομικά στοιχεία, πέρα από τον πολύ ελαφρύ προφυλακτήρα. Το ίδιο συνεχίζει και στο midfoot, με μία μικρή ενίσχυση από το μεγάλο logo.

Λεπτό και διάτρητο ύφασμα, μαζί με πυκνότερη πλέξη.

 

 

Η γλώσσα είναι γυμνή στο μεγαλύτερο μέρος της, έχεις όμως αφρώδες ακριβώς στα σημεία που χρειάζεται και φιλτράρει τα πάντα. Δύο ελαστικές ταινίες την συγκρατούν στην θέση της. Μοναδικό πιθανό σημείο πίεσης, το πλαστικό περίβλημα των δύο τελευταίων τρυπών, αν το παρακάνεις με το σφίξιμο.

Η γλώσσα κάθεται άψογα επάνω στην ράχη και κάτω από τα πλαϊνά.

 

 

Το σχετικά σκληρό κολάρο έχει μικρή γωνία και επενδύεται από αρκετό αφρώδες στον αχίλλειο, ενώ γίνεται λεπτύτερο στα πλαϊνά. Σηκώνεται αρκετά ψηλά, καθώς όμως γυρίζει προς τα έξω, δεν θα ενοχλήσει την περιοχή.

 

Βρίσκω το επάνω μέρος του Mach 5 σχεδόν αψεγάδιαστο. Προφανώς και η εφαρμογή είναι κάτι υποκειμενικό, στο δικό μου πόδι όμως το παπούτσι κάθεται ιδανικά. Όλα επάνω του είναι στις σωστές δόσεις.

Το καλούπι του είναι μεν μακρόστενο αλλά το ύφασμα έχει αέρα και αφήνει χώρο. Μπορεί να λείπουν τα overlays, η εφαρμογή όμως κλείνει γύρω από το πέλμα και δίνει σιγουριά. Η αίσθηση είναι μεταξύ performance και trainer, παίζοντας απλά με το σφίξιμο των κορδονιών. Και στις δύο περιπτώσεις την βρίσκεις πανεύκολα από την πρώτη στιγμή. Το κολάρο κλειδώνει την φτέρνα, ενώ το αφρώδες δίνει και μία ωραία αίσθηση.

Το toe box δεν είναι φαρδύ αλλά ο ελαφρύς προφυλακτήρας και το μαλακό ύφασμα το κάνουν ευρύχωρο.

 

Η διαπνοή είναι πολύ καλή και το ύφασμα μοιάζει να εξαφανίζεται όταν φοράς το παπούτσι. Μόνο όταν το στρεσάρεις καταλαβαίνεις πως είναι εκεί. Γενικότερα, ενώ τα Hoka είχαν ανέκαθεν κάποια θεματάκια και δεν ταίριαζαν σε όλα τα πόδια, το Mach έχει μία universal εφαρμογή και δύσκολα δεν θα ικανοποιήσει κάποιον.

 

Παρόλο που το μοντέλο είναι ελάχιστα μακρύτερο, επιλέγετε το κανονικό σας νούμερο. Κλείνει και λίγο απότομα στην εξωτερική πλευρά, οπότε μην ρισκάρετε με μικρότερο.


Σόλα και πάτημα

Μέχρι τώρα, Profly ονομαζόταν το “σύστημα” με τους δύο πυκνοτήτων αφρούς. Πλέον, ως Profly+ η Hoka χαρακτηρίζει τη νέα της σύνθεση. Πρόκειται για έναν supercritical EVA αφρό, που σημαίνει ότι εγχύεται διοξείδιο του άνθρακα ή άζωτο εσωτερικά του και κατόπιν διογκώνεται, παίρνοντας το τελικό σχήμα. Ως αποτέλεσμα της διαδικασίας αυτής, προκύπτει ένα υλικό ελαστικότερο, ελαφρύτερο και με μεγαλύτερη αντοχή.

Η σόλα του Mach 5 λοιπόν, εξακολουθεί να αποτελείται από δύο στρώσεις, με την επάνω (δίχρωμη) να είναι από Profly+ και την κάτω από τον σφιχτότερο, απλό EVA. Παρότι εξωτερικά οι δύο στρώσεις δείχνουν σχεδόν ισοϋψείς, εσωτερικά η αναλογία είναι ~3:1. Απλά τα πλαϊνά του λευκού σηκώνονται λίγο ψηλότερα, περικλείοντας τον Profly+.

 

Λάστιχο δεν υπάρχει στην εξώσολα, γι’ αυτό και ο λευκός αφρός είναι από rubberized EVA, περιέχει δηλαδή καουτσούκ στην σύνθεσή του. Ο λόγος γι’ αυτήν την επιλογή, έχει προφανώς να κάνει με το βάρος αλλά και το τελικό softness της σόλας. Έτσι κι αλλιώς, ποτέ τα μοντέλα της εταιρείας δεν είχαν μεγάλη κάλυψη από λάστιχο. Κάτω από την φτέρνα μάλιστα, υπάρχει ένα μεγάλο κενό στην εξώσολα και ο Profly+ μπορεί να συμπιέζεται πιο ελεύθερα. Παρ’ ολα αυτά, δεν έρχεται σε επαφή με το έδαφος.

 

Εδώ διακρίνεται το πραγματικό πάχος του “σκέτου” EVA, σε σχέση με την εικόνα που δίνουν τα πλαϊνά.

 

Το χαρακτηριστικό rocker της Hoka είναι κι εδώ. Αυτή άλλωστε το εισήγαγε ως γεωμετρία στα δρομικά μοντέλα. Κοιτώντας το, δεν μοιάζει τόσο έντονο, στον δρόμο όμως γίνεται αντιληπτό, ενώ ξεκινάει και νωρίς.

Early stage meta rocker, όπως το ονομάζει η Hoka.

 

Η σόλα έχει αρκετά φαρδύ αποτύπωμα καθ’ όλο το μήκος της, δίνοντας έτσι την απαιτουμένη σταθερότητα. Παρόν και το Active Frame, με τα ανασηκωμένα πλαϊνά, αν και όχι τόσο όσο σε άλλα μοντέλα της εταιρείας.

 

Εδώ και κάποιον καιρό, η Hoka αναγράφει στην σόλα κάθε μοντέλου τα χαρακτηριστικά της: Spring, δηλαδή τα ύψη στην άκρη της μύτης και της φτέρνας, Volume, ο συνολικός όγκος της σόλας και Weight, το βάρος του παπουτσιού. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να γίνουν συγκρίσεις μεταξύ των μοντέλων της εταιρείας.

 

Αυτό που χαρακτηρίζει το πάτημα του Mach 5 είναι η ισορροπία. Έχει όλα τα χαρακτηριστικά του σε ιδανικές δόσεις και κανένα δεν συγκρούεται με κάποιο άλλο. Ο Profly+ δίνει αρχικά μία αρκετά μαλακή αίσθηση σε όλο το μήκος του. Κλασικό Hoka. Αντιλαμβάνεσαι αμέσως το cushioning κάτω από το πέλμα σου, το οποίο όμως είναι “γεμάτο” και συμπαγές. Αν τον πιέσεις με το χέρι, δείχνει πολύ αραιός, στον δρόμο όμως είναι πιο κοντρολαρισμένος. Αυτό οφείλεται προφανώς στο φρενάρισμα της συμπίεσης από τον σφιχτότερο EVA. Δεν αλλάζει την συμπεριφορά του Profly+, απλά δίνει μία σταθερότητα και έναν έλεγχο στο softness του. Σε σχέση δε με τους υπολοίπους supercritical αφρούς, νομίζω ότι είναι ο πιο μαλακός, πλην του FuelCell.

Η απουσία λαστίχου στην εξώσολα, κάνει το πάτημα του Mach πολύ ήσυχο και γλυκό. Νοιώθεις ότι η προσγείωση σβήνει σταδιακά επάνω στο έδαφος, χωρίς τίποτα να διακόπτει το cushioning. Κι αυτό συμβαίνει σε όποιον ρυθμό κι αν πας.

Το Mach 5 είναι από τα πιο “all around” μοντέλα που έχω φορέσει ποτέ. Μπορεί άνετα να υποστηρίξει αργά τρεξίματα, αφού το cushioning είναι πολύ και το transition αβίαστο. Το rocker και η (σχετική) ευκαμψία συνδυάζονται σωστά και εύκολα φεύγεις προς τα εμπρός. Μπορεί τα ύψη του να θεωρούνται έως και χαμηλά με τα νέα στάνταρντς, είναι όμως παραπάνω από επαρκή, ακόμη και για long runs. Σκεφτείτε ότι στα 29/24mm είναι και το “πολύ” Clifton.

Πέραν αυτού, είναι και αρκετά σταθερό, με τη βάση να είναι φαρδιά σε όλα τα σημεία. Ανοίγει προς τα κάτω στην φτέρνα, ενώ και το σκάψιμο στην καμάρα είναι μικρό. Βοηθάει και το ότι ο μαλακός αφρός περιβάλλεται από τον πυκνότερο στο κάτω μέρος.

Η σόλα ανοίγει κατεβαίνοντας, δίνοντας ένα αρκετά φαρδύ αποτύπωμα.

 

Εξίσου ωραία και αποδοτικά θα σε πάει αν ανοίξεις ταχύτητα, έχοντας εύκολα τους ρυθμούς γύρω από το κατώφλι. Εκεί γίνεται ακόμη πιο δυναμικός ο νέος αφρός, καθώς παίρνεις μία ελαστικότητα και ζωντάνια που δεν είχαν πριν οι σόλες της Hoka. Το bounce δεν είναι τεράστιο αλλά βοηθάει στο σήκωμα και το κάνει και πιο ξεκούραστο. Το ωραίο όμως με την σόλα, είναι ότι συνδυάζει κι ένα responsiveness, που πλέον λείπει από τα σύγχρονα ψηλόσολα, αποτέλεσμα του απλού EVA από κάτω. Δίνει μια κάποια αίσθηση του πού πατάς, χωρίς όμως ποτέ να κουράζει. Επιπλέον, το forefoot έχει τόση ακαμψία όση χρειάζεσαι για να μην σπαταλάς ενέργεια στα γρήγορα. Απόλυτη ισορροπία παντού.

Όσο εύκαμπτο χρειάζεται για ευκολία στα αργά, όσο άκαμπτο απαιτείται για άμεσο toe off.

 

Είχα μία απαιτητική προπόνηση που κανονικά θα πήγαινα με carbon plated παπούτσι. Εμπιστεύτηκα όμως το Mach και δεν το μετάνοιωσα. Και την επομένη ημέρα το φόρεσα σε ένα recovery. Και με πήγε κι εκεί καλά.

Στην δική μου μηχανική τουλάχιστον, η γεωμετρία του rocker και στις δύο άκρες (ή οι γωνίες του, αν προτιμάτε), ταιριάζει ιδανικά. Αν και δεν είναι έντονο στο τελείωμα του, να νοιώθεις ότι σε ρίχνει μπροστά, ξεκινάει αρκετά νωρίς και δίνει ένα πανέμορφο transition. Η αίσθηση δεν είναι ακριβώς πως ρολάρεις αλλά περισσότερο ότι “ρέεις”, με έναν τρόπο εντελώς αβίαστο και φυσικό. Smooth, που λέμε.

Τα 232 γραμμάρια (στο Νο 42.5) είναι αρκετά χαμηλά για όλα αυτά που προσφέρει το παπούτσι. Εν τούτοις, η αίσθηση που μου έδινε στον δρόμο ήταν ακόμη πιο ελαφριά, κάτι που επιβεβαιώθηκε ζυγίζοντάς το. Για παράδειγμα, στο 45 είναι μόλις 20γρ. βαρύτερο από το Endorphin Pro 3, το οποίο στο 42.5 δίνεται 204γρ. Αυτό είναι κάτι που έχει επισημανθεί κι από άλλους.

Πραγματικά βρίσκω την σόλα του Mach 5 εξαιρετική από κάθε άποψη. Παρ’ όλα αυτά, σίγουρα υπάρχει και ένα αντίτιμο κι αυτό έχει να κάνει με την πρόσφυση και την ανθεκτικότητα. Όσον αφορά το πρώτο, σε στεγνή επιφάνεια, ακόμη και λείο τσιμέντο, δεν είχα το παραμικρό πρόβλημα. Το αντίθετο, μάλιστα. Θεωρώ όμως ότι στο βρεγμένο, η απουσία λαστίχου θα είναι σίγουρα εμφανής. Σχετικά με την αντοχή του εκτεθειμένου αφρού, τα πράγματα είναι κάπως σχετικά. Έχοντας κάνει 50 χιλιόμετρα με το παπούτσι, η μόνη λείανση εντοπίζεται στην άκρη της εξωτερικής πλευράς. Στο υπόλοιπο δεν υπάρχει κάτι ορατό. Είναι βέβαιο ότι κάποια στιγμή το pattern θα σβηστεί στα σημεία φόρτισης. Το θέμα είναι πόσο και πώς αυτό θα επηρεάσει την πρόσφυση ή την γενικότερη συμπεριφορά της σόλας. Εδώ είμαστε και θα το δούμε. Εξαρτάται και από το πόσο βαριά ή ελαφριά πατάει κανείς, αλλά και σε ποιο σημείο.


Συμπέρασμα

Το Mach 5 με έχει ενθουσιάσει. Ξεκάθαρα μεταξύ των κορυφαίων μοντέλων χωρίς ενσωματωμένη πλάκα. Σίγουρα είναι και υποκειμενικό αυτό, όπως πάντα άλλωστε, αλλά σε θέμα πολυχρηστικότητας, κατ’ εμέ κάθεται δίπλα σε μοντέλα όπως τα πρώτα Turbo ή το Rebel ν2. Δεν έχει τα ίδια χαρακτηριστικά, αποδίδει όμως εξίσου ποιοτικά σε ένα πολύ μεγάλο εύρος προπονήσεων και χωρίς συμβιβασμούς.

Άψογο επάνω μέρος και εφαρμογή, τόσο σε άνεση όσο και κράτημα. Από τα καλύτερα που έχω δοκιμάσει. Κι από κάτω μία σόλα που κάνει ό,τι της ζητήσεις. Μαλακή και προστατευτική, με επιστροφή ενέργειας αλλά και αίσθηση, σε ένα πολύ ελαφρύ πακέτο. Καθημερινό ή up-tempo προπονητικό, κάνει την δουλειά το ίδιο εύκολα και απολαυστικά. Από εκεί και πέρα είναι και θέμα προτιμήσεων το πώς θα το χρησιμοποιήσει ο καθένας. Όλοι πάντως μπορούν να το ευχαριστηθούν. Η Hoka αποκτάει ένα γερό χαρτί με τον Profly+ και περιμένω να δω κι άλλες εφαρμογές του.

Η ανθεκτικότητα της εξώσολας αποτελεί ερωτηματικό και το μοναδικό ίσως μειονέκτημα του μοντέλου. Δεν πειράζει όμως, ευκαιρία να το ξαναπάρετε σε κάποιο άλλο χρώμα.

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

36 Σχόλια

  1. Νικο συγχαρητρηρια για το αρθρο σου..
    Μακραν το καλυτερο review που εχω δει/διαβασει για το παπουτσι.
    δυο ερωτησεις…
    1)θα βγαλει καμμια 500αρα χιλιομετρα ή καθε 2 μηνες θα θελουμε παπουτσι 🙂
    2) αν μπορεις μια μινι συγκριση με Novabast 3
    THNXXX

  2. Νίκο συγχαρητήρια για το άρθρο σου. Έχω το Mach 4 με 850 km, το οποίο έχει φθαρεί από κάτω πολύ χωρίς όμως απώλεια της μοναδικής εξαιρετικής αίσθησης που σου δίνει. Κάθε φορά που το φοράω απολαμβάνω το τρέξιμο όπως και να τρέξω. Πιο συγχωρετικό από το Saucony speed στα αργά, νομίζω ότι είναι το πιο καλό μη κάρμπον παπούτσι μετά το speed πολύ κοντά όμως.

  3. @noobas04 Ευχαριστώ, συντρέχτη! 🙂

    1. Δύσκολη ερώτηση… Πιστεύω πως η φθορά θα είναι επιφανειακή και θα επηρεάσει ίσως την πρόσφυση. Εξαρτάται βέβαια και πόσο sticky είναι το από μέσα. Έχω φίλο που είναι ήδη στα 400 χλμ με το Mach 4 κι η εικόνα από κάτω είναι αξιοπρεπής, όπως και το κράτημα. Ούτε και θεωρεί πως έχει κάτσει ο αφρός. Πραγματικά δεν ξέρω…
    Απ’ την άλλη, έχω το παράδειγμα του πρώτου Clifton με 800 χλμ, που είχε μεγάλη επιφάνεια ακάλυπτη και δε νομίζω να ήταν και rubberized ο αφρός. Όπως φαίνεται και στην φωτο παρακάτω, υπάρχει ένα ξύσιμο της “επιδερμίδας” σε κάποια σημεία αλλά μέχρι εκεί. Καμμία αλλαγή στην συμπεριφορά της σόλας δε. Έχει όμως να κάνει και με το πώς πατάς αλλά και πού το τρέχεις.
    Το Clifton 1 είναι το μόνο Hoka που έχω γράψει πολλά χλμ, ας μας δώσουν άλλοι φίλοι το feedback, που σίγουρα θα έχουν κάνει πολλά.

    2. Για το upper δεν τίθεται σύγκριση. Του ΝΒ3 είναι απλά οκ, ενώ του Mach απ’ τα καλύτερα που έχω δοκιμάσει.
    Το Asics είναι λίγο πιο μαλακό και σαφώς πιο bouncy, πάει ίσως ελαφρώς καλύτερα στα πιο αργά. Το Mach έχει μία ταχύτητα επιπλέον, είναι πιο σταθερό και πιο φυσικό στο transition. Επίσης, πιο ελαφρύ και μαζεμένο.
    Win win όποιο και να διαλέξεις, κατά την γνώμη μου. Μέχρι πρότινος θεωρούσα το Novablast το κορυφαίο trainer αλλά και το Mach είναι ισάξιο, με λίγο διαφορετικό τρόπο. Τρομερό fun to run και τα δύο.

    http://i302.photobucket.com/albums/nn84/echetlos/Mobile%20Uploads/20180510_171255_zpslfr6vidj.jpg

  4. @georgiosmanavis Με πρόλαβες Γιώργο, πάνω που έγραψα να δίνατε κι εσείς την εμπειρία σας. Ευχαριστούμε.
    Αν τώρα έλεγα ότι ίσως και να το προτιμάω από το Speed (ν1/2), θα ήμουν ιερόσυλος; ‍

  5. Θα το συγκρινες με το nike streakfly ή δεν έχουν καμία σχέση;

  6. @rokoandreasgmail-com Διαφέρουν, Ανδρέα.
    Πολύ πιο performance, μαλακό και ελαστικό το Streakfly. Αλλά η συμπίεση τερματίζει γρήγορα και μοιάζει πιο χαμηλό απ’ όσο είναι.
    Το Mach έχει πιο βαθύ και στιβαρό cushioning, νοιώθεις την προστασία κάτω από το πέλμα σου. Και βέβαια πάει καλύτερα στα αργά.
    Όχι πως το Nike είναι κουραστικό, κάθε άλλο. Το έχω φορέσει σε 20+Κ τρεξίματα, σε αργό ρυθμό και ήταν άψογο. Σε άλλους όμως πιθανώς να μην τους κάνει για τέτοια.
    Κορυφαία upper και τα δύο αλλά του Streakfly είναι αραχνοΰφαντο και σε συνδυασμό με το απίστευτα χαμηλό βάρος, το παπούτσι κυριολεκτικά εξαφανίζεται.
    Και τα δύο χωρούν στο rotation. 😉

  7. Η ανθεκτικότητα της σόλας πραγματικά ειναι το αδύναμο σημείο των δικών μου Hoka. Έχοντας διανύσει 750 περίπου προπονητικά χιλιόμετρα με τα Clifton 8 σε χώμα , άσφαλτο και ταρτάν μπορώ να πω ότι το πάνω μέρος του παπουτσιού είναι άθικτο και η σόλα πολύ ταλαιπωρημένη. Τα πρώτα σημάδια φθοράς στη σόλα άρχισαν να φαίνονται απο τα 60 χλμ και η πρόσφυση χειροτέρευε όσο τα χιλιόμετρα αυξάνονταν. Για χώμα εντελώς ακατάλληλα και μετά τα 550 χλμ η σόλα γίνεται μαλακή σαν βούτυρο όταν είναι ζεστός ο καιρός. Επίσης θεωρώ ότι δεν βολεύουν όσους έχουν στενό πόδι. Χρειάζεται να σφίξεις πολύ τα κορδόνια αλλά τότε προκύπτουν άλλα προβλήματα.. Ελπίζω τα Μach 5 να είναι μια διαφορετική ιστορία αλλα δεν με πείθουν όπως τα βλέπω στις φωτογραφίες.

  8. Ακριβώς το ίδιο έχω να προσθέσω και γω. Αγόρασα το καλοκαίρι 2 hoka Clifton 8. Το ένα έχει περίπου 850χλμ κ το δεύτερο 400χλμ,με το οποίο έτρεξα το Σπάρταθλον έμεινα πολύ ευχαριστημένος.Και στα δύο η σόλα είναι πολύ ταλαιπωρημενη κ έχει καθίσει το υλικό.Το υπόλοιπο παπούτσι άθικτο.

  9. Τα Clifton 7 και τα Bondi 7 έχουν μέχρι στιγμής από 250 χλμ και δεν βλέπω ενδείξεις φθοράς.Τα Rincon 3 έχουν 400 χλμ. επίσης χωρίς φθορά. Χρησιμοποιώ μόνο τα Clifton καθότι να μεν Βondi είναι βαριά σαν πέτρες τα δε Clifton μου πιέζουν το δεξί πόδι στο δεξί δάχτυλο(‘έχουν κατασκευαστικά ένα διχτάκι που είναι σφιχτό σε εκείνο το σημείο και το έχουν παρατηρήσει και άλλοι που το αγόρασαν). Υπόψην είμαι 1,78 και 62-63 κιλά χωρίς προβλήματα πρηνισμού και γενικά σταθερότητας στο τρέξιμο στοιχεία που νομίζω ότι παίζουν ρόλο στη φθορά αθλητικών παπουτσιών.

  10. Δεν είχα ποτέ Mach αν και μου αρέσουν και με βάση όσα Reviews έχω δει ή διαβάσει σκοπεύω να αγοράσω κάποια στιγμή. Τα Clifton 7 και τα Bondi 7 έχουν μέχρι στιγμής από 250 χλμ και δεν βλέπω ενδείξεις φθοράς.Τα Rincon 3 έχουν 400 χλμ. επίσης χωρίς φθορά. Χρησιμοποιώ μόνο τα Clifton καθότι να μεν Βondi είναι βαριά σαν πέτρες τα δε Clifton μου πιέζουν το δεξί πόδι στο δεξί δάχτυλο(‘έχουν κατασκευαστικά ένα διχτάκι που είναι σφιχτό σε εκείνο το σημείο και το έχουν παρατηρήσει και άλλοι που το αγόρασαν). Υπόψην είμαι 1,78 και 62-63 κιλά χωρίς προβλήματα πρηνισμού και γενικά σταθερότητας στο τρέξιμο στοιχεία που νομίζω ότι παίζουν ρόλο στη φθορά αθλητικών παπουτσιών.

  11. καλημερα! ειμαι αναμεσα σε speed3 pegasus turbo next nature και τωρα mach 5! καλομαθα με την αναπηδηση του speed2 εδω κ καιρο οπου το χρησιμοποιω σε ολες τις προπο ( vaporfly%2 αγωνες) ειναι φοβερο απλα με χαλαει η αισθηση του στενου! απο αυτα που προτεινα τι εχεις να πεις!

  12. @xaralampos Καλημέρα, Χαράλαμπε.
    Το Turbo το ξεχνάς, καλό παπούτσι αλλά τίποτα ιδιαίτερο.
    Αν λέγοντας στενό για το Speed 2, εννοείς την σόλα, στο ν3 έχει φαρδύνει αρκετά παντού. Πολύ πιο σταθερή.
    Σε σύγκριση με το Mach, το Speed πάει καλύτερα στα γρήγορα (λογικό) αλλά βρίσκω πιο easy και ξεκούραστο το Hoka στα αργά.
    Αν είσαι τόσο ευχαριστημένος με το Speed, μείνε εκεί.

  13. @echetlos σε ευχαριστω πολυ για τη συμβουλη! απογοητευτηκα με τις κριτικες του turbo next ,το ηθελα πολυ αλλα με βαζετε φρενο κ δικαιολογημενα κατι θα ξερεις! αρα παμε σε speed3 ,περιμενωντας ιταλο για εκπτωσεις!

  14. Χαράλαμπε, μια χαρά παπούτσι είναι το Turbo 3, απλά δεν θα σου δώσει κάτι περισσότερο απ’ ό,τι π.χ. ένα Pegasus ή ένα Ride.
    Εγώ θα σου πρότεινα να τα δοκιμάσεις κάπου και τα Mach.

  15. @xaralampos Ο ιταλος τα εχει βγαλει στα 160 τα speed 3

  16. Εξαιρετικές φωτογραφίες από το εσωτερικό του παπουτσιού. Το επάνω μέρος μοιάζει αρκετά με το new balance fresh foam V2. Θα μπορούσες να κάνεις μια σύγκριση με το Rincon 1 που έχω;

  17. Στο size εγώ που φοράω 46 πάω στο ίδιο ή ανεβαίνω;

  18. @spyros76 To Rincon είναι πιο ελαφρύ και μαζεμένο σε διαστάσεις και αίσθηση, προδιαθέτοντας για πιο γρήγορο ρυθμό. Δεν έχει όμως την ελαστικότητα του Mach, ούτε και το softness του (αν και είναι αρκετά μαλακό). Πάνε σχεδόν το ίδιο στα γρήγορα αλλά καλύτερα το Mach στα πιο αργά ή μέτρια. Επίσης, ο αφρός του Rincon “κάθεται” το πολύ στα 300 χλμ. Κατ’ εμέ, πολύ ποιοτικότερο πάτημα το Mach, Σπύρο.

    @rokoandreasgmail-com Στα κανονικά σου cm πας, Ανδρέα.

  19. Είναι το επόμενο παπούτσι που θα δοκιμάσω.Το clifton 8 πολύ προστατευτικό και έχω μείνει πάρα πολύ ευχαριστημένος ,το rincon 3 αρκετά σκληρό που φαίνεται. Να δούμε και το Mach

  20. @echetlos αγορασα πριν 10 μερες το new balance elite rc v2 για προπονητικο στα tempo fartlek και διαλλειματικες! το πηρα φοβερη τιμη 138 απ τα zackret! ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ! Δε ξερω για το speed 3 saucony, παντως απο το speed 2 που χω ειναι 10 κλασεις ανωτερο σε ολα! πατημα ιδιο με vaporly(bounce κ επιστροφη ο βασιλιας δε συγκρινετε με κανεναν!) βουλιαγμα κ μαλακο παντου σε καθε ρυθμο! επομενο shoe mach 5 για easy recovery k long run!

  21. εξαιρετική παρουσίαση Νίκο, και μας βάζεις πάλι σε πειρασμό για νέες αγορές
    ο μόνος ενδοιασμός εδώ είναι η σόλα, γιατί το rincon 1 αν και φανταστικό προπονητικό για μένα και πανάλαφρο, από κάτω έλιωσε με εμφανέστατη φθορά από τα 450-500 χιλιόμετρα
    αντίστοιχη εικόνα και το rincon 2 φίλου

  22. @thanasisbez Ευχαριστώ, Θανάση!

    Εδώ η εξώσολα είναι rubberized, σε αντίθεση με του Rincon. Εμένα στα 150 χλμ μέχρι τώρα, δεν έχει κάποια ιδιαίτερη φθορά.
    Σίγουρα δεν περιμένεις ανθεκτικότητα κανονικής εξώσολας από λάστιχο, αλλά πιστεύω πως δεν θα έχει σοβαρό θέμα. Εκτός ίσως αν κάποιος σέρνει πολύ το πόδι του.

  23. Καλησπέρα σας!

    Σκέφτομαι πολύ να αγοράσω το Mach 5 όμως με προβληματίζει πολύ όσα διαβάζω για την αντοχή της σόλας τους – χρήση άσφαλτος/διάδρομος – Τα Clifton 7 που τα τρέχω σε μικτές διαδρομές (και χώμα) έχουν κάνει 1400χλμ με σχεδόν καμμία φθορά στην σόλα τους .
    Εχετε κάποια στοιχεία μήπως να πάω στα Clifton – (διαφορετικό παπούτσι πιθανόν) – αν δεν βγάζουν τουλάχιστον 800χλμ τα Mach.

    Ευχαριστώ,
    Γιάνννης

  24. @cranfield Γιάννη, τα δικά μου έχουν ~160 χλμ:

    https://www.flickr.com/photos/140798332@N04/52697629572/in/dateposted/

  25. @echetlos σε ευχαριστώ πολύ Νίκο! Εχουν αν δεν κάνω λάθος κάποια φθορά επιφανειακή μπροστά και πίσω.

    Επίσης τα Nike Tempo μετά απο 300 χλμ αποκόλλησε η σόλα στο σημείο με το airbag εποικοινώνησα με την Nike μαλλον πάμε για επιστροφή χρημάτων! Τελικά αυτό το μοντέλο παρουσιάζει πολύ συχνά αυτή την αστοχία… (δυστυχώς δεν ξέρω πως να ανεβάσω φώτο να δείτε).

    Γιάννης

  26. @cranfield Όχι Γιάννη, καμμία φθορά πίσω. Η διαφορά που βλέπεις στο χρώμα, οφείλεται στο ότι απλά εκεί είναι καθαρά.
    Η μόνη λείανση μέχρι τώρα, είναι ακριβώς κάτω από τα μικρά δάχτυλα.

  27. @cranfield φιλε Γιαννη και σε ενα φιλο μου παρουσιαστηκε αυτο το σκισιμο. Ξερω ακριβως τι εννοεις. Εγω και εχω τα Tempo αλλα μεχρι στιγμης δεν μου εχουν παρουσιασει τετοιο σκισιμο. H NIKE πως αποδεχτηκε ομως οτι εχεις γραψει 300χλμ και οχι παραπανω ωστε να μην τα αλλαξει; Θα μου πεις οτι εαν ειχαν κανει 1000χλμ θα φαινοταν αλλα και τα 300χλμ πως τα αποδεικνυεις; Αποδειξη αγορας εχω αλλα επειδη ειμαι και (κυριως) βουνισιος ασφαλτο δεν πολυπαταω και τα εχω αγορασει πριν 1,5 χρονο τα Tempo και ειμαι και εγω κοντα στα 300χλμ.

  28. @alexfocus Καλησπέρα σε συνέχεια της ερώτησης σου σχετικά με την Nike και την επιστροφή του ελλατωματικού Tempo θα ήθελα να σε πληροφορήσω για την διαδικασία που σημειωτέον δεν γνώριζα και τυπικά ολοκληρώθηκε σε λίγες ώρες! Επικοινώνησα τηλεφωνικά εξηγόντας το πρόβλημα – μου έστειλαν mail με 5 απλές ερωτήσεις που έπρεπε να απαντήσω και επίσης μου ζήτησαν 3 φωτογραφίες (τα παπούτσια, ετικέττα εσωτερικά, σημείο με πρόβλημα). Μόλις τα έστειλα σχεδόν σε μία ώρα έλαβα mail με προπληρωμέμη ετικέττα UPS για επιστροφή και θα επικοινωνήσουν μόλις τα λάβουν για επιστροφή χρημάτων. Αυτό ονομάζεται Customer Care και όχι Customer Service.

    Εξαιρετική αντιμετώπιση.

  29. Για ρυθμούς από 4:30 σε 10αρι και έως 5:45 σε μαραθώνιο ποίο θεωρείται καλύτερο;
    Το Mach 5 ή speed 3 ;

  30. @alexvalkanos Για εμένα, παντού καλύτερο το Speed, πλην των easy runs.

  31. Καλημέρα, ψάχνω για daily runs/long/recovery, με λίγα λόγια workhorse :p
    Βλέπω στον Ιταλό τα mach 5 κάπου στα 90 και τα carbon x 3 κάπου 120-130. Αξίζει αυτή η διαφορά?
    Θα έπαιρνα τα mach αλλά με προβληματίζει πολύ αυτό που γράφεις για το βρεγμένο έδαφος μιας και τα περισσότερα χλμ θα γίνουν φθινόπωρο-χειμώνα. Το speed πχ δεν το έβαζα ποτέ σε βρεγμένο για αυτό το λόγο, έφτασε τα 1200 όμως και τα υπόλοιπα που έχω είναι “ακατάλληλα” ή είναι στα τελευταία τους(nb tc). Έχουν το ίδιο θέμα και τα carbon?

  32. @roukounas Γεια σου, Ηλία.
    Το Carbon X δεν είναι τίποτα ιδιαίτερο. Ούτε η πλάκα βοηθάει σε κάτι, ούτε ο αφρός έχει ζωντάνια.
    Κατ’ εμέ ουδεμία συγκριση μεταξύ των δύο μοντέλων.

    Για το βρεγμένο, δεν έχω εικόνα του Mach. Δεν έτυχε να το τρέξω σε τέτοιες συνθήκες.
    Ας πει κάποιος που έχει σχετική εμπειρία.

  33. Καλημερα,μηπως ξερουμε τιποτα για τα Mach X?αξιζει η διαφορα σε σχεση με τα 5?

  34. @noobas04 Καμμία σχέση τα δύο μοντέλα.
    Το Χ έχει Peba αφρό συνδυασμένο με EVA και πλαστική πλάκα.

  35. Επιασε τα 400 χλμ το παπούτσι κ έχω να πω ότι είναι το καλύτερο hoka που έχω φορέσει μικροφθορες… ασήμαντες θα έλεγα ,φαίνεται να έχει ακόμα μπόλικο ψωμί δεν ξέρω αν είναι ο profly αφρός που κάνει τη διαφορά αλλά σίγουρα είναι elite παπούτσι ,να σημειώσω ότι το εναλλασω με speed 2

  36. Στα 300χλμ πλέον για εμένα το Mach 5 (κάτοχος και του 4) με φθορά η σόλα από τα 100-150χλμ, πλέον το 1/3 είναι σχεδόν λείο, χωρίς όμως απώλεια της αίσθησης.Τ ο ίδιο συνέβει και στο Mach 4 που για εμένα είναι καταπληκτικό παπούτσι, πιο σταθερό, πιο γρήγορο, και πιο καλά ρυθμισμένο θεωρώ, τόσο όσο.
    Αντίθετα το 5 έχει μια αίσθηση πιο μαλακή “bouncy” που με δυσκολεύει στο τρόπο που τρέχω και δεν μου είναι καθόλου ευχάριστη. Ίσως σε δρομείς με μεγαλύτερο βάρος να φαίνεται πιο διασκεδαστικό-εγώ είμαι 63 κιλά.

Αφήστε μια απάντηση