Κατηγορία: Trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 280γρ. – 10mm drop (27/17mm)
Το Vomero αποτελούσε για πολύ καιρό τη ναυαρχίδα της Nike, παρότι υπήρξε ένα διάστημα που αφέθηκε στην τύχη του (6η έως 9η έκδοση). Τα τέσσερα τελευταία χρόνια όμως, η εταιρεία ασχολήθηκε ξανά σοβαρά μαζί του, εξοπλίζοντάς το κάθε φορά με ό,τι καλύτερο διέθετε και το Vomero στάθηκε και πάλι ισάξια απέναντι στον ανταγωνισμό.
Τον τελευταίο καιρό, η Nike έριξε πολλά νέα χαρτιά στο τραπέζι. ZoomX, React, full length Zoom, carbon plate αλλά και διαφορετική σχεδιαστική γραμμή. Νέα μοντέλα λανσαρίστηκαν, τα οποία ξεφεύγουν από την συνήθη κατηγοριοποίηση (Epic, Pegasus Turbo) και είναι κατάλληλα για πολλές χρήσεις. Κάποια όμως, λόγω και του marketing της εταιρείας, δεν είναι εντελώς ξεκάθαρο πού απευθύνονται και ίσως και να μπερδεύουν λίγο το δρομικό κοινό. Tέτοια περίπτωση δείχνει να είναι και το νέο Vomero.
Επάνω μέρος
Στο επάνω μέρος υπάρχουν αρκετές σχεδιαστικές αλλαγές και το παπούτσι έχει μία πιο “σφηνοειδή” σιλουέτα, ακολουθώντας τη νέα γραμμή της Nike. Οπτικά, μοιάζει πολύ περισσότερο με το Pegasus 35 παρά με το Vomero 13.
Εντελώς κλειστό engineered mesh από εμπρός μέχρι πίσω, χωρίς ελαστικότητα και με μια λεπτή εσωτερική επένδυση που ενώνεται με την γλώσσα για να την συγκρατεί. Ο προφυλακτήρας μπροστά είναι μικρός και εύκαμπτος, αφήνοντας το ύφασμα ελεύθερο να ακολουθήσει το πόδι. Επίσης, δεν υπάρχουν καθόλου δομικά στοιχεία.
Στο μεσαίο τμήμα η Nike διατηρεί το Flywire. Εν αντιθέσει με την προηγούμενη έκδοση, όπου τα σχοινάκια ήταν μεγαλύτερα και φαρδιά, εδώ επανέρχονται τα κλασικά λεπτά που συναντάμε σε όλα τα μοντέλα της εταιρείας. Όπως έχω ξαναπεί, δεν θεωρώ το Flywire βέλτιστη λύση, καθώς γίνεται ενοχλητικό αν το παρασφίξεις. Στην συγκράτηση του midfoot βοηθάει και το logo, το οποίο είναι αρκετά άκαμπτο στην εξωτερική πλευρά και λιγότερο στην εσωτερική.
Η γλώσσα δεν έχει πλέον την παχιά επένδυση αφρώδους των προηγουμένων Vomero (ή των αντιστοίχων της κατηγορίας του), όντας αρκετά λεπτύτερη. Παρ’ όλα αυτά, καμμία πίεση από τα κορδόνια δεν γίνεται αισθητή, όσο κι αν τα σφίξεις. Το μόνο σχεδιαστικό “λάθος” έχει να κάνει με το μήκος της, αφού είναι οριακή αν χρησιμοποιήσεις και τις έξτρα τρύπες.
Στο πίσω μέρος συναντάμε την, γνωστή πλέον, σχεδίαση όπου το κολάρο γυρίζει προς τα έξω στο επάνω μέρος του, αφήνοντας εντελώς ελεύθερη την περιοχή του αχιλλείου τένοντα. Εσωτερικά, διαφοροποιείται σε σχέση με τα Pegasus 35 και Pegasus Turbo, καθώς το “μαξιλαράκι” με το αφρώδες δεν είναι ενιαίο αλλά χωρίζεται σε τέσσερα τμήματα.
Το νέο Vomero έχει πιο λιτή αίσθηση από τα προηγούμενα, κυρίως λόγω του μειωμένου αφρώδους. Θυμίζει ένα πιο ευρύχωρο Pegasus 35 κι αυτό οφείλεται στο ελαφρώς φαρδύτερο καλούπι του αλλά και την λεπτύτερη εσωτερική φόδρα.
Υπάρχει αρκετός χώρος μπροστά στα δάχτυλα, επιτρέποντας ακόμη και σε πιο ογκώδη πέλματα να βολευτούν άνετα. Παρότι το διχτυωτό είναι αρκετά στιβαρό και πυκνό, η απουσία overlays και ουσιαστικού προφυλακτήρα, δίνουν χώρο στο πόδι.
Στο μεσαίο τμήμα του παπουτσιού, μπορείς να παίξεις αρκετά με το Flywire και τα κορδόνια, ρυθμίζοντας την εφαρμογή από χαλαρή έως και σφιχτή, εάν θες καλύτερο κράτημα σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Αναλόγως της χρήσης του, μιας και το Vomero 14 δεν έχει μόνο μία, επιλέγεις και πώς αυτό θα περιβάλλει το πόδι σου. Κάτι αντίστοιχο για παράδειγμα, δεν αποτελεί επιλογή στο Pegasus 35, αφού η εφαρμογή του είναι σαφώς πιο στενή και για κάποιους μάλιστα, το χαλαρό δέσιμο είναι μονόδρομος.
Όσον αφορά το ιδιαίτερο κολάρο που πλέον έχει υιοθετήσει η Nike, θυμίζω ότι στο Turbo δεν είχα κανένα πρόβλημα, εν αντιθέσει με το Pegasus όπου ποτέ δεν κατάφερα να ασφαλίσω την φτέρνα, ό,τι δέσιμο κι αν δοκίμασα. Στο Vomero η φτέρνα συγκρατείται σωστά και ποτέ δεν ένοιωσα ότι “παίζει” μέσα στο παπούτσι, ακόμη και σε στροφές. Πιθανώς κάποιοι να χρειαστεί να σφίξουν λίγο περισσότερο τα κορδόνια ή να χρησιμοποιήσουν και τις τελευταίες τρύπες. Παρ’ όλα αυτά, η όλη σχεδίαση δεν σου δίνει την αίσθηση ότι το παπούτσι έχει “κουμπώσει” με το πόδι σου, ότι έχουν γίνει ένα. Νοιώθεις μια χαλαρότητα στην περιοχή, ασχέτως που τελικά ποτέ δεν θα έχεις πρόβλημα κρατήματος. Γενικότερα πάντως, η γνώμη μου είναι πως με το συγκεκριμένο κολάρο, η Nike στοχεύει περισσότερο στην αισθητική διαφοροποίηση παρά την λειτουργικότητα της εφαρμογής. Δεν θεωρώ ότι προσφέρει κάτι, συν το ρίσκο να μην ταιριάξει σε όλα τα πόδια και εν ολίγοις, θα προτιμούσα την επιστροφή σε πιο παραδοσιακές λύσεις.
Σε γενικές γραμμές πάντως, το Vomero έχει απροβλημάτιστη και άνετη εφαρμογή, όπως θα έπρεπε να είναι ένα προπονητικό παπούτσι.
Σχετικά με το νούμερο, πάτε άφοβα στο κανονικό σας.
Σόλα και πάτημα
Κάτω από το πέλμα, το Vomero 14 είναι ένα εντελώς διαφορετικό παπούτσι σε σχέση με το παρελθόν, τόσο σε υλικά όσο και πάτημα.
Οι τέσσερις προηγούμενες εκδόσεις του Vomero, χρησιμοποιούσαν έναν συνδυασμό από EVA αφρούς Lunarlon και Cushlon, ενσωματώνοντας δύο αεροθαλάμους σε φτέρνα και μετατάρσια. Πλέον, η σόλα αποτελείται από τον React, το νέο υλικό που κατασκευάζει μόνη της η Nike. Σε σχέση με τον Lunarlon, υπερέχει σε cushioning, βάρος, επιστροφή ενέργειας και ανθεκτικότητα. Επιπλέον, όπως και στο Pegasus 35, οι δύο ανεξάρτητοι αεροθάλαμοι έχουν αντικατασταθεί από έναν ενιαίο, ο οποίος καλύπτει σχεδόν όλη την σόλα.
Τα ύψη της έχουν μειωθεί κατά 4mm, πηγαίνοντας στα 27/17mm, νούμερα αρκετά χαμηλά συγκρίνοντάς τα με άλλα μοντέλα της κατηγορίας ή ακόμη και με το Pegasus 35 των 28/18mm.
Εκατέρωθεν του αστραγάλου, η σόλα σηκώνεται αρκετά ψηλά, σχηματίζοντας δύο πλαινά “τοιχώματα” για μεγαλύτερη σταθερότητα. Οπότε μην σας ξεγελάει οπτικά το μέγεθός της. Τέλος, όπως και στο Turbo, είναι αρκετά ανασηκωμένη κάτω από την φτέρνα, προωθώντας την προσγείωση λίγο πιο μπροστά.
Εντελώς διαφορετική είναι και η σχεδίαση της εξώσολας. Στα Vomero 12 και 13, υπήρχε από κάτω παχύ και μαλακό λάστιχο, το οποίο συνέβαλλε σημαντικά στο μαλακό πάτημα του παπουτσιού. Στο νέο μοντέλο το λάστιχο είναι αρκετά πιο λεπτό, σκληρότερο και το μοτίβο θυμίζει αρκετά αυτό του Pegasus 35. Υπάρχει μία μεγάλη και βαθειά αυλάκωση καθ’ όλο το μήκος της εξώσολας, χωρίζοντας την ουσιαστικά σε δύο μέρη. Μπροστά μάλιστα, δεν είναι ισομερώς χωρισμένη, με το εσωτερικό να είναι πολύ φαρδύτερο, προφανώς για λόγους σταθερότητας.
Εξ αρχής η σειρά Vomero τοποθετείτο στην premium cushioning κατηγορία, η οποία χαρακτηρίζεται γενικότερα από το πλούσιο περιβάλλον του upper και κυρίως, την μεγάλη απορροφητικότητα και την μαλακή αίσθηση της σόλας. Η Nike λοιπόν, αποφάσισε ότι το Vomero δεν θα ανήκει πλέον στην κατηγορία αυτή. Και πού θα ανήκει; Καλή ερώτηση…
Το νέο μοντέλο ίσως θα έπρεπε να μην ονομάζεται καν Vomero. Θα μπορούσε κάλλιστα να έρχεται από το 2019 και να είναι το Pegasus 36 React. Τόσο απλά.
Κατ’ αρχάς, το πάτημα του δεν είναι μαλακό, τουλάχιστον με τον τρόπο που αυτό ορίζεται από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας αλλά και αυτούς που τα επιλέγουν. Προστασία υπάρχει πολλή, δεν το συζητάμε, ικανή να σε πάει για όσα χιλιόμετρα ζητήσεις. Φροντίζουν γι’ αυτό, τόσο ο React όσο και το full Zoom. Παρ’ όλα αυτά, το πόδι ποτέ δεν θα βυθιστεί μέσα στον αφρό, ποτέ δεν θα τον αισθανθείς “βούτυρο”, όπως με τα V12 και V13 ή τους περισσότερους από τους ανταγωνιστές του. Οι λόγοι, αρκετοί.
– Αρχικά ο React, ο οποίος είναι αρκετά πυκνός και με μια semi-soft ρύθμιση. Όπως είχαμε δει και στο Epic, το υλικό προσφέρει μία “cushy but not mushy” αίσθηση. Κι αυτό είναι καλό.
– Ο ενιαίος αεροθάλαμος είναι πιο λεπτός από τους δύο ξεχωριστούς που χρησιμοποιούντο μέχρι τώρα.
– Η μείωση των υψών της σόλας κατά 4mm είναι μεγάλη. Τα 17mm στα μετατάρσια, είναι νούμερο που συναντάμε σε performance μοντέλα.
– Μεγάλο ρόλο παίζει και η νέα εξώσολα. Δεν υπάρχει πλέον το μαλακό λάστιχο από κάτω, ούτε οι εγκάρσιες αυλακώσεις και τα παχιά pods που συνεισέφεραν στο cushioning.
– Το Vomero 13 είχε μια βαθειά αυλάκωση περιμετρικά της σόλας, η οποία βοηθούσε στην συμπίεση του αφρού. Στο V14, όχι μόνο δεν υπάρχει κάτι ανάλογο αλλά αντιθέτως ανοίγει αρκετά και προς τα έξω για επιπλέον σταθερότητα.
Σε αργούς ρυθμούς, είτε ελεύθερα τρεξίματα είτε long runs, το παπούτσι πάει άνετα, ζωντανά και πολύ “στρωτά”. Θυμίζει σίγουρα το Pegasus, απλά έχει ένα πιο γλυκό, απορροφητικό και αρκετά σταθερότερο πάτημα. Ο React είναι μακράν ποιοτικότερος του, μάλλον παρωχημένου, Cushlon και συνεργάζεται πολύ καλύτερα με τον άκαμπτο αεροθάλαμο.
Όπως και στο Pegasus, έτσι κι εδώ νοιώθεις τον αέρα να “κινείται” κάτω από το πέλμα σου, ίσως και λίγο περισσότερο αφού το μαλακότερο υλικό τονίζει την ύπαρξη του Zoom, ιδίως κάτω από τα μετατάρσια. Εν τούτοις, δεν είναι σε καμμία περίπτωση ενοχλητικό, όπως συνέβαινε με τον ξεχωριστό αεροθάλαμο μπροστά, τον οποίο πολλοί αισθανόντουσαν σαν εξόγκωμα.
Αν λοιπόν κάποιος δεν έχει ως πρώτο μέλημα το softness, το Vomero 14 παρέχει το απαραίτητο cushioning ενός κλασικού trainer, απλά με διαφορετικό τρόπο. Και μάλιστα καλύτερο, κατ’ εμέ.
Ο μοναδικός προβληματισμός που μπορεί να προκύψει για κάποιους, έχει να κάνει με το σχετικά λεπτό forefoot. Αν είσαι συνηθισμένος σε περισσότερα χιλιοστά μπροστά, πιθανώς να νοιώσεις κάποια καταπόνηση προς το τέλος των μεγαλυτέρων τρεξιμάτων.
Και πάμε τώρα στον δεύτερο χαρακτήρα που διαθέτει το παπούτσι και τελικά μοιάζει να είναι και ο βασικός της κατασκευής. Αναδεικνύεται μόλις ανεβάσεις ρυθμό κι εκεί είναι που φαίνεται πόσο καλά συνδυάζονται React και airbag. Το Vomero έχει ένα ξεκάθαρα performance πάτημα, θυμίζοντας μοντέλα δύο κατηγοριών κάτω.
Είναι πολύ άμεσο και δυναμικό, με τις δύο τεχνολογίες να δίνουν ένα ιδιαίτερα αισθητό rebound κατά την απογείωση. Η πολύ σταθερή φτέρνα κεντράρει αμέσως το πόδι, χωρίς άσκοπο “άπλωμα” και το στέλνει προς τα εμπρός. Το επίσης σταθερό forefoot έχει πολλή πληροφορία και αίσθηση για προπονητικό παπούτσι και η σχετική ακαμψία του (η οποία δεν είναι σύμμαχος στα αργά) το κάνει ακόμη πιο αποδοτικό. Ακόμη και σε πολύ γρήγορους ρυθμούς, η σόλα ακολουθεί άνετα, απλά δεν ισχύει το ίδιο και με το upper.
Σε up tempo τρεξίματα έχει παρόμοιο ρολάρισμα με το Pegasus, με την διαφορά όμως ότι ο React συμβάλλει ενεργά και δεν είναι απλά “θεατής”, όπως ο σχεδόν φλατ σε αίσθηση, Cushlon. Οι ελαστικές ιδιότητες της σόλας είναι εμφανώς μεγαλύτερες και συν τοις άλλοις, ο React κρατάει και τα πόδια πιο ξεκούραστα. Μεγαλύτερο responsiveness αλλά και πιο “smooth” cushioning.
Από τα παραπάνω, κάποιος θα μπορούσε να συμπεράνει ότι με την έλευση του Vomero 14, το Pegasus ουσιαστικά παραγκωνίζεται. Πάει πολύ πιο άνετα στα αργά, ενώ στις σβέλτες προπονήσεις αποδίδει ακόμη καλύτερα. Δεν είναι όμως ακριβώς έτσι.
Κατ’ αρχάς, το νέο Vomero είναι βαρύτερο. Μάλιστα, το ένοιωθα πιο βαρύ απ’ όσο λένε τα χαρτιά. Κυρίως όμως, είναι συνολικά αρκετά πιο ογκώδες κι αυτό γίνεται αισθητό όταν τρέχεις. Τόσο το πιο χαλαρό upper, όσο και η φαρδιά πλατφόρμα (ιδίως πίσω) με τα προβεβλημένα και ανασηκωμένα πλαινά, είναι κάπως ανακόλουθα με τον χαρακτήρα που του δίνει η σόλα. Το αισθάνεσαι “μπόλικο” γύρω και κάτω από το πόδι σου, ιδίως όταν στρίβεις. Το Pegasus έχει πιο μαζεμένες διαστάσεις και αγκαλιάζει πολύ καλύτερα το πόδι, δίνοντας τελικά την αίσθηση ότι φοράς πολύ “λιγότερο” παπούτσι και πιο ισορροπημένο.
Συμπέρασμα
Το νέο Vomero με έχει μπερδέψει. Ενώ βρίσκω το πάτημά του πραγματικά εξαιρετικό, δεν μπορώ να προσδιορίσω για τι χρήση προορίζεται. “Vomero” δεν είναι σίγουρα, οι πιστοί του μοντέλου ας κοιτάξετε αλλού. Θα σας προστατεύσει και με το παραπάνω αλλά δεν θα νοιώσετε πως είστε στα πούπουλα. Απ’ την άλλη, η σόλα έχει δυνατότητες για μεγάλο εύρος ρυθμού και όσο την πιέζεις σε ανταμοίβει, όμως το βάρος και ο όγκος δεν σε αφήνουν να το απολαύσεις όσο θα μπορούσες. Όχι ότι θα σε φρενάρουν αλλά σε τελική ανάλυση υπάρχουν άλλα μοντέλα γι’ αυτή την δουλειά που την κάνουν καλύτερα και πιο ολοκληρωμένα.
Νομίζω ότι το Vomero 14 θα ήταν ιδανικό για μικτές προπονήσεις, όπως long runs με ρυθμό αγώνα, progressive τρεξίματα ή fartlek, αφού μπορεί να προσαρμόζεται στις αλλαγές ρυθμού με ευκολία. Επίσης, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από δρομείς συνηθισμένους σε πιο βαριά και μαλακά μοντέλα, ως το “γρήγορο” παπούτσι τους και χωρίς μάλιστα να αποκλίνουν ιδιαίτερα και να νοιώθουν απροστάτευτοι.
Αντιστρόφως, κάποιοι που χρησιμοποιούν πιο ελαφριά παπούτσια ως daily trainer, το Vomero θα τους δώσει μια έξτρα προστασία σε μεγάλες και πιο αργές προπονήσεις ή recovery, χωρίς όμως πολύ παραπάνω βάρος και ανεπιθύμητο βούλιαγμα στον αφρό.
Ο συνδυασμός React και full length Zoom με ενθουσίασε, τον βρίσκω απολύτως επιτυχημένο και μακάρι να τον δούμε και σε άλλες εφαρμογές. Αντιθέτως, το Vomero 14 συνολικά με άφησε με ανάμεικτα συναισθήματα, διότι δεν ξέρω τι να το κάνω. Βέβαια, όλο αυτό είναι και υποκειμενικό, σίγουρα πολλοί θα βρουν στο νέο Nike αυτό που ψάχνουν ή και ακόμη περισσότερα.
Johnkara
Καλή χρονιά Νίκο 🙂 τόσο αναλυτική παρουσίαση….. φοβερή, βέβαια μπερδεύτηκα λίγο όπως και εσύ, μιας και είμαι vomerakias 10-12-13 πολύ ευχαριστημένος τώρα βλέπω πως άλλαξαν τα πράματα, για έναν αργό ερασιτέχνη δρομέα όπως εγώ πιστεύω οτι θα με καλύψουν, το δοκιμάσω και τα λέμε 🙂
Joot20
Καλή χρονιά συντρέχτες και ευχαριστούμε Νίκο για το υπερπλήρες review σου. Το Vomero 14 ήταν στην φετινή λίστα δώρων από τον αι Βασίλη . Υπέροχο παπούτσι για long run και αποκαταστάσεις . Του χρόνου θα ζητήσω ένα vomero με το βάρος του pegasus . Το βάρος είναι το μοναδικό πράγμα που με ” ενόχλησε” επάνω του .
Kalogeridis
Αυτό το μπέρδεμα το βλέπω με καλό μάτι. Ίσως λόγω στενότητας του Πήγασου, δε ξέρω… Στα υπόψιν!!!
Nikos Pilikas
Καλή χρονιά, παίδες!
Μόλις γύρισα από ένα τεμπάκι με το Vomero. Υπό άλλες συνθήκες δεν θα το επέλεγα για τέτοια προπόνηση αλλά ήθελα να έχω πλήρη εικόνα.
Σβέλτο και ξεκούραστο αλλά στις στροφές του Νιάρχος το επάνω μέρος γκρίνιαζε. Κι όσο μαζεύεις κόπωση, τόσο φαίνεται το βάρος του. Ίσως κάποιοι με πιο ογκώδες πόδι να έχουν καλύτερη τύχη.
big-blue
Τι περνάς και συ… Ένα δράμα ζεις:)
Σχετικά με το review ήταν άψογο, πολύ κατατοπιστικό.
Μια παρατήρηση: νομίζω πως κάνεις πολύ περισσότερες στροφές (τρέχεις σε laps είτε σε στάδιο είτε σε άλλους οργανωμένους χώρους) απ’ ότι ένας μαραθωνοδρόμος απ’ τους ”κοινούς θνητούς”. Θέλω να πω, πως το αν ένα παπούτσι δεν κρατάει και τόσο σούπερ στις κλειστές στροφές, ίσως να μη μας προβληματίζει τόσο, ειδικά αν προορίζεται για LR.
Nikos Pilikas
@big-blue Σωστό αυτό που λες, Ηλία.
Βέβαια, όσοι ζουν σε αστικό περιβάλλον, δεν βρίσκουν εύκολα και μεγάλες ευθείες. Π.χ. αμέτρητοι δρομείς κάνουν τα LRs τους γύρω γύρω στο Νιάρχος.
Παρ’ όλα αυτά, το περί κρατήματος στις στροφές αναφερόταν σε τέμπο προπόνηση. Θεωρώ ότι το πάτημα του Vomero ταιριάζει περισσότερο σε τέτοια τρεξίματα απ’ ότι σε easy ή μεγάλα, για τους περισσοτέρους. Διαφορετικά, συμφωνώ πως δεν παίζει και τόσο ρόλο.
mashine
Πάντα ήθελα ένα Vomero…Να η ευκαιρία!Θα το βάλω στα υποψήφια workhorses για το καλοκαίρι.
Fotoc
καλήμερα, καλή χρονιά και υγειά για όλους,
εχω κάνει 70 χλμ με το συγκεκριμένο παπούτσι. το αγόρασα ως αντικαταστάτη του pegasus και το χρησιμοποιώ ως daily trainer. γνώμη μου ότι για αυτή τη δουλειά ειναι εξαιρετικό. και το βάρος του ειναι 7 γραμμάρια περισσότερα από το pegasus διότι πήγα μισό νούμερο πιο κάτω εξαιτίας της πιο φαρδιάς εφαρμογής όπως ανέφερες. απλά νομίζω ότι με αυτόν τον συνδυασμό σόλας θα δούμε ένα εξαιρετικό pegasus 36
Nikos Pilikas
@fotochris Καλή χρονιά, Χρήστο.
Συμφωνώ, η πλατφόρμα είναι πολλά υποσχόμενη.
@mashine Εσύ κι αν θα το βρεις μπόλικο, με τόσο λεπτό πόδι που έχεις.
Sotiris Diamantopoulos
Οι τύποι στο solereview πάντως σήμερα ανέβασαν αυτό στο twitter feed τους
https://twitter.com/Solereview/status/1082941926339477504
Διαβάζοντας κι εγώ διάφορα reviews, είχα την απορία για το positioning του παπουτσιού σε σχέση με τα υπόλοιπα της nike (γιατί συνέχεια του Vomero 13 δεν το λες) και την απάντηση την πήρα στην τελευταία ενότητα του review του Νίκου.
geomaz
Σωτηρη το καρα εθαψε στο solerview. Ουσιαστικα αναφερει αυτο που επισημανε και ο Νικος, οτι εχει αλλαξει κατηγορια,δεν ανοικει πλεον στα μαλακα training παπουτσια [στο solerview,το καψε βεβαια και απο θεματα σολας/αποδοσης κλπ].
Απο την αλλη ο Sam, του roadtrailrun βγηκε και εξεφρασε αντιθετη αποψη. Ειναι αυτο που εχει πει αρκετες φορες ο Νικ, οτι το θεμα παπουτσι εμπεριεχει και μια δοση υποκειμενικοτητας…
Nikos Pilikas
Έχοντας κάνει ακόμη περισσότερα χλμ με το παπούτσι, η άποψή μου παραμένει και μάλλον ενισχύεται.
Το upper έχει μαλακώσει λίγο αλλά και πάλι, απέχει αρκετά από αυτό που λέμε ότι “αγκαλιάζει το πόδι”. Το δικό μου, τουλάχιστον.
Το κολάρο εξακολουθεί να δίνει την αίσθηση χαλαρότητας, γλίστρημα της φτέρνας δεν υπάρχει όμως, τελικά. Σίγουρα δεν εμπνέει σιγουριά πάντως.
Η γλώσσα είναι όντως οριακή, αν θες να χρησιμοποιήσεις όλες τις τρύπες. Το padding της είναι επαρκέστατο πάντως, δεν χρειάζεται περισσότερο. Δεν τολμώ να σκεφτώ πώς θα ήταν η συνολική εφαρμογή, αν είχες και μια puffy γλώσσα.
Για την σόλα διαφωνώ πλήρως με το solereview, την βρίσκω αρκετά ζωντανή. Αν υποθέσουμε μάλιστα, ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες της εποχής σφίγγουν τον React, σε υψηλότερες, λογικά το πάτημα θα είναι ακόμη πιο “ελαστικό”.
Το Vomero 14 δεν είναι Vomero, τέλος, το ξεκαθαρίσαμε αυτό. Έχει άλλα, διαφορετικά χαρακτηριστικά και μπορεί κάποιος να ψάξει να βρει αν του ταιριάζουν και για τι.
Παράδειγμα: συναντώ τον Τάσση προχθές και πάμε για λίγο παρέα (μην ακούσω κακίες…). Έκανε LR με το Vomero και ήταν ενθουσιασμένος, ακριβώς αυτό που ήθελε για τέτοια προπόνηση. Υποθέτω ότι για τα προηγούμενα μοντέλα δεν θα έλεγε το ίδιο.
Πολλές φορές έχω εντελώς άλλη άποψη από το solereview. Εδώ θα συμφωνήσω ότι οι Vomeristi θα πρέπει να κοιτάξουν κάτι άλλο, όχι όμως κι ότι το παπούτσι δεν θα βρει κοινό και “please don’t buy it”, όπως λέει.
Johnkara
Καλησπέρα στη παρέα, ποιο παπούτσι θα λέγατε οτι ταράζει με τα χαρακτηριστικά του vomero 13, μιας και vomeristi το 14 απ οτι διαβάζω…..
Ευχαριστώ 🙂
Kalogeridis
Φίλε δε νομίζω να σε απογοητεύσει το pegasus.
Nikos Pilikas
@johnkarave Το Pegasus απέχει αρκετά από τα προηγούμενα Vomero, τόσο σε πάτημα όσο και εφαρμογή.
Αν υποθέσουμε ότι δεν θες να μπλέξεις με το χαμηλό drop των Hoka ή Skechers, εγώ θα πρότεινα Glycerin 16 από αυτή την κατηγορία, με δεδομένο ότι δεν απέχει και τόσο το βάρος του από το ελαφρύ Vomero.
Επίσης, το Ride ISO είναι αρκετά κοντά.
Μαλακό cushioning αλλά σαφώς πιο “ποιοτικό”, θα πάρεις από το Turbo κι επιπλέον, είναι και πούπουλο.
Johnkara
ευχαριστώ πολύ 🙂
Johnkara
χαιρετώ τη κοινότητα 🙂 συγνώμη εαν γίνομαι κουραστικός αλλά εχω βρει τα Zoom fly με 63€ νομίζω οτι είναι εξαιρετική τιμή αλλά θα ήθελα μια γνώμη σαν vomerakias που είμαι εαν είναι κοντά τα 2 μοντέλα
και πάλι ευχαριστώ
Nikos Pilikas
@johnkarave Πολύ μακρυά είναι, Γιάννη. Και με το V14 κι ακόμη μακρύτερα με τα παλαιότερα Vomero που είσαι μαθημένος.
Το ZF είναι μεν απορροφητικό αλλά με semi-firm αίσθηση. Επίσης, είναι κουραστικό σε αργούς ρυθμούς.
Johnkara
Νίκο ευχαριστώ για τη βοήθεια, δε θα τα προτιμήσω, θα ψάξω στα μοντέλα που μου έχεις προτείνει παραπάνω 🙂
Johnkara
Χαιρετώ τη κοινότητα, τελικά τα πήρα το Φεβρουάριο, δε κρατήθηκα. Λοιπόν δεν είναι vomero, αρκετά σκληρό, προστατεύει μεν αλλά το νιώθεις σκληρό, οπως επίσης νιώθεις το θάλαμο με το αέρα στο πέλμα να ”φουσκώνει” εκει που δε δέχεται τη μεγάλη πίεση. Με χτύπησαν λίγο τα μαξιλαράκια πίσω στο τένοντα, και για εμένα στα 84 κιλά είναι κουραστικό σε αργό ρυθμό (6:30 min/km )
Αλλά το ποιο τραγικό είναι οτι μετά απο 350 χιλ έχει φαγωθεί η σόλα στο πίσω εξωτερικό σημείο του παπουτσιού αρκετά, τόσο ώστε να φαίνεται η 2η στρώση της σόλας. Στα vomero 10 – 12 – 13 900χιλ+ και στο ιδιο σημείο δεν έχει τόσο μεγάλη φθορά.
Δε θα τα ξανακοιτάξω, δε τα περίμενα τόσο άσχημα στο πόδι μου.
harris_vak
Για ποιο λόγο σε κάποια vomero 14 η γλώσσα έχει λεπτο ύφασμα και σε άλλα παχύ;
Jeremyalfisti
@zeelias
Η ‘χοντρή’ γλώσσα ήταν το update στην έκδοση του 2019. Η λεπτή ήταν αυτή με την οποία λανσαρίστηκε.
harris_vak
Ευχαριστώ πολύ
Chris Rose
Έχω το συγκεκριμένο σε λευκό. Μου άρεσε κυρίως για long runs ιδίως επειδή όταν το αγόρασα και για μεγάλο διάστημα δεν είχα άλλο παρόμοιο παπούτσι. Το θεωρώ πιο άνετο από τα pegasus 33 και 35 που επίσης έχω όσον αφορά την σόλα . Ωστόσο η πολύ μικρή γλώσσα σε συνδυασμό με τα κοντά κορδόνια μου έσπαγαν τα νεύρα και με το ζόρι το έφτασα στα 330 χλμ. Πλέον δεν το τρέχω καθότι έχω αλλά παπούτσια για recovery και long runs πολύ καλύτερα από αυτό (Nike invincible, Hoka Clifton, NB rebel).