Αρχική / Αξιολογήσεις / NIKE Zoom Pegasus Turbo

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

NIKE Zoom Pegasus Turbo

NIKE Zoom Pegasus Turbo

Κατηγορία: Trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 224γρ. – 10mm drop (28/18mm)

ZoomX: αφρός κατασκευασμένος από το ελαστομερές υλικό Pebax, ο οποίος χαρακτηρίζεται από κορυφαία επιστροφή ενέργειας, πολύ χαμηλό βάρος και είναι ιδιαίτερα μαλακός. Τον είδαμε για πρώτη φορά στο Vaporfly 4%, όπου σε συνδυασμό με μία ενσωματωμένη πλάκα από carbon, έδινε ένα απίστευτα απορροφητικό και γρήγορο πάτημα.

React: μία rubberized σύνθεση, φτιαγμένη στα εργαστήρια της Nike, η οποία αντικατέστησε τον παλιό Lunarlon. Eπίσης χαμηλό βάρος, γρήγορη αποσυμπίεση αλλά πιο σφιχτή ρύθμιση της πυκνότητας του αφρού. Έκανε το ντεμπούτο του με το Epic React Flyknit στις αρχές του έτους. Παρόλο που μάλλον αδικήθηκε από το υπερβολικό marketing της εταιρείας, ο νέος αφρός είναι πραγματικά πολύ καλός.

ZoomX + React = Pegasus Turbo

Oι προσδοκίες του κοινού για το Pegasus Turbo ήταν πολύ μεγάλες κι οι λόγοι γι’ αυτό, αρκετοί.
Κατ’ αρχάς, έκανε διαθέσιμο στο ευρύ κοινό τον ZoomX, το υλικό που αποτελούσε την σόλα του «μαγικού» Vaporfly, του οποίου όμως η διαθεσιμότητα ήταν πολύ περιορισμένη και η ζήτηση απείρως μεγαλύτερη από την προσφορά.
Επίσης, παρότι η εταιρεία δεν ανακοίνωσε εξ αρχής ότι η σόλα θα αποτελείται και από React, όταν αυτό έγινε τελικά γνωστό, πολλοί ήταν εκείνοι που ανυπομονούσαν να δουν πώς θα συνδυάζονταν τα δύο βαριά χαρτιά της Nike. Σίγουρα έμοιαζε πολλά υποσχόμενο.
Σε αυτά συνυπολογίστε και το hype που δημιούργησε η διαφήμιση γύρω από το Turbo (δεν είναι λίγο το να προπονείσαι με ό,τι κι ο Kipchoge), όπως και τις περιγραφές που μιλούσαν για ένα μοντέλο πολύ απορροφητικό αλλά και γρήγορο συγχρόνως. Τέλος, η ιδιαίτερη σχεδίαση του παπουτσιού το έκανε να ξεχωρίζει και εμφανισιακά από τα υπόλοιπα της αγοράς, δίνοντας μία ακόμη πινελιά διαφορετικότητας.
Έχοντας κάνει περισσότερα από 120 χιλιόμετρα με το Turbo, σε όλων των ειδών τις προπονήσεις, ας δούμε κατά πόσο τελικά δικαιολογεί τον θόρυβο που δημιουργήθηκε γύρω του.

Επάνω μέρος

Τόσο η σχεδίαση όσο και τα υλικά, δίνουν αναμφισβήτητα μια ξεχωριστή εμφάνιση στο νέο Nike. Μπορεί οι πρώτες φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν να ξένισαν αρχικά τους περισσοτέρους, η δύναμη της συνήθειας είναι μεγάλο πράγμα όμως και τελικά αυτό που μένει είναι πως το Turbo ξεχωρίζει από μακρυά.

Το upper λοιπόν αποτελείται από δύο διαφορετικές στρώσεις υλικού. Εσωτερικά, υπάρχει μία σχετικά παχιά επένδυση, σαν αυτή του Pegasus 35, η οποία περιβάλλει το πόδι και ενώνεται και με την γλώσσα. Έχει πολύ μαλακή αίσθηση και σχεδόν αποκλείει τις όποιες πιθανότητες τριβών κι ερεθισμών.
Πάνω από αυτήν και σε όλη την επιφάνεια του παπουτσιού, είναι τοποθετημένο ένα πάρα πολύ λεπτό και πυκνό υλικό, σα μεμβράνη. Μοιάζει με πλαστικό αλλά είναι απλά ένα διάτρητο και διαφανές mesh. Αν και  δεν έχει την παραμικρή ελαστικότητα, δεν περιορίζει καθόλου την κίνηση του ποδιού, καθώς δεν ενώνεται πουθενά με την εσωτερική επένδυση και μάλιστα υπάρχει και μεγάλο κενό μεταξύ τους. Τα δύο υλικά δουλεύουν εντελώς ανεξάρτητα. Ουσιαστικά προκειται για ένα εξωτερικό περίβλημα, ώστε να συγκρατείται το πόδι, αφού δομικά στοιχεία δεν υπάρχουν πουθενά. Ενδιάμεσα των δύο στρώσεων, έχει τοποθετηθεί το Flywire, ενώ η πρώτη σειρά των κορδονιών ξεκινάει αρκετά ψηλά, όπως και στο Pegasus 35.

Ένα πολύ λεπτό και άκαμπτο mesh, σαν φιλμ, περιβάλλει την εσωτερική επένδυση και συγκρατεί το πόδι. Προσέξτε πόσο ψηλά ξεκινούν τα κορδόνια.

Αντιστοίχως, η ίδια σχεδίαση ακολουθείται και στο επάνω μέρος του κολάρου, το οποίο ανοίγει προς τα έξω, έτσι ώστε να αποκλείεται η όποια ενόχληση ή ερεθισμός στον αχίλλειο τένοντα. Σε σχέση με το Pegasus 35, δείχνει να έχει περισσότερο χώρο για την φτέρνα.
Γύρω από αστράγαλο υπάρχει αρκετό αφρώδες, αν και δεν φτάνει μέχρι κάτω, η δε γλώσσα έχει λιγότερο αλλά απολύτως επαρκές.

Χαρακτηριστική η σχεδίαση του κολάρου, το οποίο είναι απομακρυσμένο από τον αχίλλειο. Αρκετό padding στην περιοχή και λιγότερο στην γλώσσα.

Φορώντας το Pegasus Turbo, νοιώθεις πως είναι ένα αρκετά ευρύχωρο παπούτσι. Ιδίως στο toe box είναι αρκετά φαρδύ και καθώς υπάρχει ο «αέρας» μεταξύ των δύο στρώσεων, αρχικά μπορεί να σου φανεί έως και μπόλικο. Στο μεσαίο τμήμα και την φτέρνα, η εφαρμογή κλείνει αλλά και πάλι παραμένει άνετη. Γενικότερα, δεν έχει καμμία σχέση με την στενή γραμμή του «μικρού» Pegasus.
Με το που αρχίσεις να τρέχεις όμως, διαπιστώνεις αμέσως πως το παπούτσι συγκρατεί το πόδι απόλυτα, χωρίς να απαιτείται καν σφιχτό δέσιμο. Το υλικό της φόδρας είναι πολύ απαλό ενώ κι η σχετικά άκαμπτη χρωματιστή ρίγα στο επάνω μέρος των δαχτύλων δεν γίνεται καν αντιληπτή. Επίσης, είναι η πρώτη φορά που το Flywire δεν με έχει ενοχλήσει, όσο κι αν έχω σφίξει τα κορδόνια, κάτι που βέβαια δεν ξέρω αν είναι απλά τυχαίο.

Το Flywire είναι τοποθετημένο ανάμεσα στα δύο υλικά του επάνω μέρους.

Αυτό που φοβόμουν αρχικά με το Turbo, ήταν η εφαρμογή στο πίσω μέρος. Στο Pegasus 35, όπου ο σχεδιασμός του κολάρου είναι ίδιος, ποτέ δεν κατάφερα να «κλειδώσω» την φτέρνα, όσο κι αν έσφιγγα το παπούτσι. Με το νέο μοντέλο δεν είχα το παραμικρό πρόβλημα, ακόμη και με χαλαρό δέσιμο. Πιθανώς αυτό να οφείλεται στο περισσότερο αφρώδες γύρω από τον αστράγαλο, δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο.

Σε οποιοδήποτε ρυθμό κι αν τρέξεις το Turbo, δεν θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα κρατήματος. Ακόμη και μέσα στον στίβο, σε μικρά, πολύ γρήγορα κομμάτια, το πόδι παραμένει σταθερό στην θέση του. Κι αυτό οφείλεται στο εξωτερικό υλικό, το οποίο δεν αφήνει το πέλμα να κινηθεί ανεξέλεγκτα. Το εντυπωσιακό όμως είναι ότι συγχρόνως το νοιώθεις και πολύ άνετο, ακόμη και σε μεγαλύτερα, αργά τρεξίματα. Πουθενά δεν θα σε πιέσει, πουθενά δεν θα το αισθανθείς χαλαρό. Με λίγα λόγια, άπαξ και το δέσεις, δεν ξανασχολείσαι με το παπούτσι. Μεγάλη υπόθεση αυτό…

Το εντελώς άκαμπτο εξωτερικό ύφασμα συγκρατεί πολύ καλά το πόδι, σε συνδυασμό και με το Flywire.

Το μοναδικό σημείο που θα μπορούσε να προβληματίσει κάποιους, είναι πολύ μπροστά επάνω από τα δάχτυλα, όπου το toe box είναι ελαφρώς ρηχό. Και πάλι όμως, μιλάμε για περιπτώσεις ποδιών με μεγάλο όγκο.
Πέραν αυτού, η εσωτερική επένδυση είναι σχετικά χοντρή, οπότε μην περιμένετε και την καλύτερη διαπνοή από το παπούτσι. Τις ημέρες με πολλή υγρασία, το πόδι μου μούσκευε.

To Turbo έχει κανονικό sizing. Ίσως να έχετε διαβάσει πως χρειάζεται να κατέβετε μισό νούμερο αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Σόλα και πάτημα

Όπως είπαμε και στην εισαγωγή, το promotion της Nike για το μοντέλο δεν ανέφερε τίποτα περί React. Άφηνε να εννοηθεί ότι η σόλα αποτελείται εξ ολοκλήρου από ZoomX. Όσοι όμως έχουν φορέσει το Vaporfly, γνωρίζουν ότι ο αφρός αυτός είναι διαίτερα μαλακός και χρειάζεται οπωσδήποτε ένα «συμπλήρωμα» για να εξισορροπηθεί το πολύ softness. Στην περίπτωση του 4%, την δουλειά αυτή αναλάμβανε η ενσωματωμένη πλάκα από carbon. Επειδή όμως εδώ δεν πρόκειται για racer αλλά για ένα προπονητικό μοντέλο με άλλα χαρακτηριστικά, θα έπρεπε να ακολουθηθεί διαφορετική οδός.

Στο επάνω μέρος της σόλας του Turbo λοιπόν, έχει τοποθετηθεί το Pebax υλικό και ακριβώς από κάτω ο React αφρός. Ο δεύτερος, αν και επίσης πολύ απορροφητικός, έχει σαφώς πιο σφιχτή ρύθμιση από τον ZoomX. Εδώ (μετά το 3:30) μπορείτε να δείτε πώς ακριβώς συνδυάζονται τα δύο υλικά. Προφανώς για λόγους marketing, ο React δεν αναφέρεται πουθενά στο παπούτσι.

Ο ZoomX είναι τοποθετημένος επάνω από τον React, παρόλο που αναγράφεται αντίθετα.

Από κάτω, στην φτέρνα και τα μετατάρσια υπάρχει πλήρης κάλυψη από λάστιχο, με το ενδιάμεσο κομμάτι να είναι σκέτος αφρός. Περιμετρικά της full contact εξώσολας, έχει τοποθετηθεί ένα χείλος επίσης από λάστιχο για μεγαλύτερη ανθεκτικότητα. Μέχρι στιγμής, η καλυμμένη περιοχή παρουσιάζει σχεδόν μηδενική φθορά, ενώ τα πεντάγωνα στο ακάλυπτο μέρος έχουν λειανθεί ελάχιστα.

Full contact εξώσολα και κάλυψη από λάστιχο εμπρός και πίσω. Το περιμετρικό χείλος προστατεύει τις ευαίσθητες ακμές του αφρού.

Η σόλα του Turbo έχει rocker σχεδίαση, σχεδόν τα 2/3 της είναι στον αέρα. Ιδίως στο πίσω μέρος, το σημείο επαφής με το έδαφος αρχίζει αρκετά μπροστά από την φτέρνα. Στα μετατάρσια δεν το αντιλαμβάνεσαι ιδιαίτερα, καθώς το παπούτσι είναι σχετικά εύκαμπτο και «κάθεται» υπό το βάρος του ποδιού. Δεν δουλεύει δηλαδή όπως σε μοντέλα με πολύ άκαμπτο forefoot, όπου ρολάρεις επάνω του. Θεωρώ ότι αυτό είναι καλό, αφού οι rocker σόλες δεν ταιριάζουν σε όλους και μπορεί να κουράσουν το πόδι και τον γαστροκνήμιο.
Όπως και στο Vaporfly, η σόλα του Turbo έχει ένα μυτερό τελείωμα και προεξέχει αρκετά από το upper. Φυσικά, κάτι τέτοιο δεν εξυπηρετεί λόγους αεροδυναμικής, απλά κάνει την εμφάνισή του ακόμη πιο ιδιαίτερη.

Η έντονα ανασηκωμένη φτέρνα, με την μυτερή κατάληξη, είναι χαρακτηριστική.

Περνώντας στην ουσία, να τονίσουμε αρχικά πως το Pegasus Turbo είναι ένα καθαρά προπονητικό μοντέλο. Αν κάποιοι περιμένουν κάτι κοντινό στο 4%, να ξέρουν πως δεν υπάρχει σχεδόν η παραμικρή ομοιότητα.

Σε αργά τρεξίματα έχει την συνήθη αίσθηση ενός κλασικού μαλακού trainer αλλά με χαμηλό βάρος. Σε πάει πολύ άνετα, νοιώθεις απόλυτα προστατευμένος και παρόλο που υπάρχει ένα σχετικό βούλιαγμα μέσα στον ZoomX, δεν είναι ενοχλητικό. Παρ’ όλα αυτά, δεν θα αντιληφθείς κάποια ιδιαίτερη διαφορά σε σχέση με άλλα μοντέλα της κατηγορίας του.
Αν ανοίξεις λίγο ρυθμό, τα πράγματα αλλάζουν προς το καλύτερο. Η συμπίεση του πρώτου αφρού είναι πιο γρήγορη, εμπλέκεται περισσότερο ο React και πλέον το «περιβόητο» bounce και των δύο υλικών, γίνεται ξεκάθαρα αντιληπτό. Ο ZoomX απορροφάει γλυκά τους κραδασμούς με μια άμεση βύθιση, «σβήνει» επάνω στον React και εξίσου γρήγορη είναι και η αποσυμπίεσή του. Αν ανεβάσεις περισσότερο, η διαδικασία είναι ακόμη πιο άμεση και το πάτημα πιο σβέλτο. Θεωρώ πως αυτό είναι και το εύρος ταχύτητας που δουλεύει καλύτερα το Turbo, μεταξύ steady run και tempo run δηλαδή. Εκεί είναι που γίνεται αισθητή η επιστροφή ενέργειας από την σόλα και το πάτημα αποκτάει άλλη ζωντάνια κι ελαστικότητα. Σύμμαχος και το πολύ χαμηλό βάρος για την κατηγορία του.
Η ευκαμψία μπροστά δεν είναι μεγάλη, υπάρχει όμως ένα μακρύ flex point που ξεκινάει μετά το midfoot και βοηθάει το παπούτσι να ρολάρει πολύ ομαλά. «Τσακίζει» σωστά, είτε σε προπονητική είτε σε πιο performance χρήση.

Το Turbo δεν είναι το πιο εύκαμπτο παπούτσι, έχει όμως ένα μακρύ flex point που αρχίζει από πίσω, κάνοντας τελικά αρκετά ομαλή την μετάβαση σε αργούς ρυθμούς.

Για να δώσουμε μια εικόνα της συμπεριφοράς της σόλας του Turbo, θα λέγαμε ότι μοιάζει κάπως σε αίσθηση με τις full-boost σόλες, είναι όμως αρκετά πιο κοντρολαρισμένη η συμπίεσή της. Δεν «απλώνει» όπως το υλικό της Adidas και είναι και πιο σταθερή. Δεν έχει σε καμμία περίπτωση το κάθετα κατευθυνόμενο bounce του DNA AMP της Brooks, απ’ την άλλη όμως είναι και πολύ πιο μαλακό.
Όσοι προσγειώνονται πολύ πίσω, ίσως να το βρουν λίγο ασταθές και περισσότερο μαλακό απ’ όσο θα ήθελαν. Βέβαια, η έντονα ανασηκωμένη φτέρνα σε ωθεί να προσγειωθείς πιο μπροστά αλλά και πάλι, τα 28mm των δύο μαλακών αφρών κάνουν το πάτημα στο σημείο εκείνο λίγο… γλυκανάλατο.
Για τους midfoot strikers ή όσους «γλείφουν» την φτέρνα αλλά ουσιαστικά φορτίζουν το μεσαίο τμήμα του παπουτσιού, το Turbo δουλεύει πολύ όμορφα και αποδοτικά. Έχεις πολύ cushioning, πολύ rebound και λόγω της φαρδιάς πλατφόρμας μπροστά, γρήγορη και σταθερή απογείωση. Είναι από τα λίγα μοντέλα που έχω τρέξει, όπου τα μαλακά υλικά δεν κάνουν το transition νωχελικό και flat. Αντιθέτως, η ενάλλαγη μεταξύ αργών και πιο γρήγορων ρυθμών είναι εύκολη και αβίαστη, χωρίς μάλιστα συμβιβασμούς σε κανέναν από τους δύο. Ήταν αρκετές οι φορές που πήγαινα γρηγορότερα απ’ όσο ήθελα, λόγω της ενεργητικότητας του παπουτσιού και του εύκολου ρολαρίσματος.

Είπαμε λοιπόν πως το παπούτσι πηγαίνει εύκολα στα αργά και είναι εξαιρετικό σε up tempo ρυθμούς. Τι κάνει όμως αν το βάλεις στον στίβο; Το φόρεσα τρεις φορές σε διαλειμματική προπόνηση, την μία μάλιστα σε εναλλαγές κομματιών από 1000 έως και 300 μέτρα. Δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα. Σίγουρα δεν πήγαινε όπως ένα καθαρά performance/racer μοντέλο, ήταν όμως πολύ σταθερό, τόσο η σόλα όσο και το επάνω μέρος. Eλάχιστη ασάφεια από τον μαλακό ZoomX κι αυτό μόνο στα βιράζ και στα μικρά, πιο γρήγορα κομμάτια. Είναι πιθανό κάποιοι να το βρουν μαλακό για χρήση σε στίβο, αν όμως δεν εμπλέκεις την φτέρνα στο transition, δεν θα σε καθυστερήσει ιδιαίτερα. Περισσότερη εντύπωση πάντως, μου έκανε που το άνετο upper συγκρατούσε το πόδι και το ακολουθούσε παντού.

Μιλώντας για γρήγορους ρυθμούς, τους οποίους το Turbo τελικά τους έχει μάλλον άνετα, θα προτιμούσα λίγο λιγότερο bounce μπροστά. Ή περίπου 2mm λεπτότερη σόλα. Για όποιον αρέσκεται να έχει αίσθηση του εδάφους την στιγμή πριν την απογείωση και να καθορίζει την δύναμη που βάζει, η ελαστικότητα του ZoomX, αλλά και του React, θα νοιώσει ότι τον αποκόβουν. Αυτό το «γκελ» που προσφέρουν τα υλικά του Turbo και σίγουρα αποτελεί πλεονέκτημα στα easy και tempo runs, στις πιο γρήγορες προπονήσεις δεν είναι για όλους απαραίτητα καλοδεχούμενο. Κόβει από το responsiveness του πατήματος και κατά κάποιον τρόπο σού «φιλτράρει» την ταχύτητα.

Πολύ ωραίο το πάτημά του λοιπόν, αυτό όμως που τελικά μου μένει περισσότερο από το Turbo, είναι το πόσο ξεκούραστα αφήνει τα πόδια μετά την προπόνηση. Τον τελευταίο καιρό αύξησα σχετικά απότομα τον χιλιομετρικό μου όγκο, προερχόμενος από μία περίοδο με λίγα και μικρά αερόβια τρεξίματα. Το διάστημα αυτό, κατά το οποίο έτρεχα σχεδόν μόνο με το Nike, περίμενα ότι τα παραπάνω χιλιόμετρα θα επιφέρουν αναπόφευκτα κάποια κόπωση στα πόδια. Παρ’ όλα αυτά, τα πόδια μου κάθε φορά ήταν πιο φρέσκα από ποτέ, σα να είχα τρέξει την μισή απόσταση. Το ίδιο συνέβη και στις διαλειμματικές προπονήσεις. Έχω δοκιμάσει πολλά max cushioned μοντέλα και κανένα δεν άφηνε τέτοια αίσθηση, τόσο μετά την προπόνηση όσο και την επόμενη ημέρα. Μου φέρνει στο μυαλό αυτό που υποστηρίζουν για τα τελευταία χιλιόμετρα, όσοι έχουν τρέξει μαραθώνιο με τα Vaporfly.

Για να μην μπερδευτεί κανείς από την ονομασία του μοντέλου και νομίζει ότι το Turbo συγγενεύει με το Pegasus, να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν υπάρχει η παραμικρή σχέση μεταξύ των δύο. Ούτε στα υλικά, ούτε στο πάτημα, ούτε στο upper ή την εφαρμογή. Εντελώς διαφορετικά μοντέλα και απορώ πως η εταιρεία τα συνέδεσε με αυτόν τον τρόπο.

Οι χαρακτηριστικές «ρυτίδες» του ZoomX είναι γνωστές από το Vaporfly. Παρ’ όλα αυτά, αντίστοιχες βλέπουμε και στον React. Σε καμμία περίπτωση δεν επηρεάζουν την συμπεριφορά της σόλας όμως.


Συμπέρασμα

Σε αντίθεση με την περίπτωση του Epic React, αυτή την φορά δεν την πάτησα με το Turbo και δεν είχα προσδοκίες για «μαγικά» πράγματα. Σίγουρα περίμενα ένα, τουλάχιστον, καλό παπούτσι, το οποίο τελικά απεδείχθη ακόμη καλύτερο. Οπότε το όλο hype δεν επηρέασε την κρίση μου. Το νέο Nike είναι εξαιρετικό, ένα από τα καλύτερα trainers που έχω δοκιμάσει.
Σύγχρονα υλικά, σωστά συνδυασμένα, πολύ χαμηλό βάρος και χωρίς τίποτα υπερβολικό επάνω του (πλην της τιμής, ίσως). Πολύ, μαλακό και «ενεργητικό» cushioning, το οποίο σφίγγει όταν ανοίξεις ρυθμό και μεγάλη επιστροφή ενέργειας από τους δύο αφρούς της σόλας. Το επάνω μέρος συνδυάζει ιδανικά άνεση και κράτημα, ενώ η εφαρμογή είναι universal και απευθύνεται στην πλειονότητα των δρομέων.

Μοναδικό μειονέκτημα κατ’ εμέ, η ικανότητα διαπνοής του επάνω μέρους. Επίσης, θα προτιμούσα λίγο περισσότερη «πληροφορία» από την σόλα στο εμπρόσθιο μέρος, αν και αυτό, αφενός είναι θέμα γούστου, αφετέρου μην ξεχνάμε ότι δεν πρόκειται για performance μοντέλο, παρόλο που μπορεί να λειτουργήσει και ως τέτοιο.

Η Nike διαθέτει αυτή την στιγμή δύο υλικά (ZoomX και React), τα οποία όπως φαίνεται, μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα. Είτε μόνα τους είτε σε συνδυασμό μεταξύ τους. Προσθέστε σε αυτά και το full zoom, οπότε το οπλοστάσιο μεγαλώνει κι άλλο.

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

23 Σχόλια

  1. Νικο,για αλλη μια φορα πολυ ωραια περιγραφη-δοκιμη.Σε ευχαριστουμε!
    Για μαραθωνιο πιο θα προτιμουσες αυτο,το ride 7 ή το Ultra road 2 [μεσο pace 5,30/χιλ]. Σε ευχαριστω.

  2. @geomaz Να ΄σαι καλά, Γιώργο.
    Μάλλον αυτό, κυρίως γιατί με έχει εντυπωσιάσει το πόσο φρέσκα κρατάει τα πόδια. Στην αρχή έλεγα ότι είναι απλά σύμπτωση αλλά πλέον το παπούτσι το έχω τρέξει 12 φορές, οπότε δεν μπορεί να είναι τυχαίο.
    Πάντως το πάτημά του μοιάζει με του Ride.

  3. Δε μπορούσε να έχει και το elite τέτοιο κολάρο;
    Κάνουμε 10αράκια; Φορτώνουμε σιγά σιγά βλέπω

  4. @big-blue Όπως φαίνεται, τέτοιο κολάρο θα έχουν τα περισσότερα Nike στο εξής.

    (Μόνο 10αράκια..;;;)

  5. Καλησπερα Νίκο , τρεχω με Adidas Ultra Boost St στα οποια φοράω 42 ενώ στα Pegasus 35 42.5 πιστεύεις οτι στα Turbo θέλει να πάω στο 42 ,όπως διάβασα και μια αξιοπιστη σελιδα απο εξωτερικό για να τα προμηθευτω γιατι Ελλάδα λογικα θα αργησουν να ερθουν μιας και τα θέλω για το Μαραθώνιο της Αθήνας;

  6. @alexandros12 Καλησπέρα, Αλέξανδρε και καλωσήρθες! 🙂

    99% πας σε 42.5. Στο Runners World το διάβασες, σωστά; Μου κάνει εντύπωση που γράφουν κάτι τέτοιο, ίσως να είχαν δοκιμάσει κάποια πρωτότυπα. Θεωρώ το Turbo εντελώς true to size.

    Πέραν αυτού, μπορείς να τα παραγγείλεις από το nike.com. Δωρεάν θα σου έρθουν, τα δοκιμάζεις κι αν διπιστώσεις ότι θες άλλο νούμερο, δωρεάν τα επιστρέφεις και επίσης δωρεάν σου ξαναέρχονται.

  7. Ευχαριστώ αν και γράφτηκα τώρα σας διαβάζω καιρο ,οπότε τα παραγγέλνω και βλέπω.

  8. Είναι μόνο προπονητικό; Το σκέφτομαι πολύ σοβαρά για τον κλασικό μαραθώνιο. Έχω και τα boston 6 αλλά σκέφτομαι για κάτι πιο μαλακό μιας και θα είναι ο πρώτος μου μαραθώνιος.

  9. @karakatsanisg7 Οι χαρακτηρισμοί «αγωνιστικό-προπονητικό», δεν έχουν και τόσο μεγάλη σημασία όταν μιλάμε για ερασιτέχνες και μαραθώνιο. Οι περισσότεροι τρέχουν τα 42Κ με προπονητικά μοντέλα. Άλλωστε, σχεδόν σε ρυθμό προπόνησης τρέχεται ο αγώνας από τους μέσους δρομείς.

    Κάνει και παρακάνει για μαραθώνιο το Turbo, εκτός αν πηγαίνεις για <2:50.
    Είναι απορροφητικό, μαλακό, άνετη γραμμή, πολύ ελαφρύ και κυρίως, το βρήκα ιδιαίτερα ξεκούραστο.

  10. Διαλειμματική σήμερα, σχετικά μεγαλή για τα δεδομένα μου (~8Κ τα κομμάτια συνολικά). Από 1600m μέχρι 300m.
    Πολλή υγρασία, η οποία αφυδατώνει τους μύες.
    Τα πόδια μου ήταν, τόσο κατά την προπόνηση όσο και τώρα, εντελώς φρέσκα. Ακόμη και στο τέλος, ένοιωθα ότι μπορούσα να ανοίξω ρυθμό για πλάκα. Δεν μου έχει ξανασυμβεί τέτοιο πράγμα με άλλο παπούτσι. Υποθέτω ότι ο ZoomX θα έχει ανάλογη συμπεριφορά και στα 42.

  11. Νίκο, για να καταλάβω καλύτερα, πού θα περίμενες να νιώθεις ενοχλήσεις με κάποιο άλλο παπούτσι; Εγώ πχ μετά από κομμάτια, νιώθω ότι κούρασα γάμπες και πιθανόν hamstrings.

  12. @sotiris_diamantopoulos Το ίδιο, Σωτήρη, γάμπες και οπισθίους μηριαίους, κυρίως. Αλλά κι η γενικότερη αίσθηση των ποδιών όμως.
    Στα κομμάτια, λες και το καθένα βγήκε 30″/Km πιο αργά. Ιδίως στα πιο μικρά, σα να μην κοπανήθηκα. Κι είμαι και 47, έτσι;
    Και στα ελεύθερα όμως, σε σκληρό τσιμέντο μάλιστα, απλά δεν υπάρχει κόπωση. Ούτε στα τελευταία χλμ, ούτε αμέσως μετά, ούτε την άλλη ημέρα. Μου κάνει μεγάλη εντύπωση.
    Αν τρέχει και κάποιος άλλος με το Turbo, ας μας πει την γνώμη του.

  13. Ευχαριστώ για την απάντηση Νίκο. Πολύ ενδιαφέρον αυτό που λες.

  14. @echetlos Από το Πάσχα και μετά φοράω σε προπονήσεις και αγώνες το NIKE EPIC REACT και κάθε φορά μου αρέσει και περισσότερο. Σκέφτομαι να δοκιμάσω το PEGASUS TURBO σε κάποιους αγώνες και σίγουρα στο Μαραθώνιο της Αθήνας

  15. @steven_tsok Και μένα αυτή είναι η γνώμη μου, το Turbo να φορέσεις.
    Αφού τσεκάρεις πως σου ταιριάζει, βέβαια. Εγώ μπορεί να λέω διάφορα, είναι όμως απλά η αποψή μου…

  16. @echetlos χωρίς να έχω αλλάξει πολλά πράγματα στην προπόνηση φέτος, η βελτίωση σε χρόνους είναι εντυπωσιακή. Χωρίς υπερβολές το epic μου έχει ταιριάξει πάρα πολύ… Μόνο στη Χίο δεν το φόρεσα κ δεν έκανα ρεκόρ!!!!!

  17. Χρωστούσα μια ευχαριστία στον @echetlos για το άψογο review, αλλά είπα να τα δοκιμάσω πρώτα ώστε να έχω να γράψω κάτι επί της ουσίας.

    Τα παρήγγειλα, ήρθαν, και αντικατέστησαν τα Zoom Fly (1 ζευγάρι που είχε φτάσει 1000km, που μετά από κάποιους αγώνες και προπονήσεις είχε μαλακώσει η πλάκα και ο αφρός, και το χρησιμοποιούσα καθαρά σαν προπονητικό).
    Στη φωτογραφία εδώ, φαίνονται και τα 2
    oi68.tinypic.com/5macdd.jpg

    Η πρώτη αίσθηση μετά από 3 μέρες συνεχόμενων προπονήσεων με σύνολο 50km (20Κ steady, 20Κ με 9Κ Tempo ενδιάμεσα, 10Κ steady), είναι όλα αυτά που λέει ο Νίκος:

    #1. ΔΕΝ είναι pegasus. Δέν έχω το 35, αλλά με το 34 (που εχω γράψει 820km) δεν εχει καμία σχέση. Το Pegasus είναι βαρύ, νωχελικό, ενώ το Turbo πανάλαφρο, ρολάρει πολύ πιο γρήγορα και αβίαστα. Αν και προπονητικό άνετα μπορεί να φορεθεί αγωνιστικά σε Μαραθώνιο και ΗμιΜαραθώνιο (από εμάς τους ερασιτέχνες και τις ταχύτητές μας). Είναι πιο κοντά στο Zoom Fly, απότι στο Pegasus, άν και δέν έχει την πλάκα του ZF. Στο Tempo Run ήταν στο στοιχείο του!
    #2. Αφήνει τα πόδια πιο ξεκούραστα απότι τα Pegasus και ZF, ίσως έχει πετύχει την ιδανική αναλογία cushion – βάρους – επιστροφής ενέργειας

    Επίσης, νοίωθω να έχουν καλύτερο grip από τα Peg34 και ZF (σε άσφαλτο στεγνή/βρεγμένη και χώμα). Ειδικά το ZF σε βρεγμένη άσφαλτο και ανηφόρα, έκανε πατινάζ ακόμα και καινούργιο. Θα τα δοκιμάσω και σε μεγάλα LR για να δώ άν τελικά θα τρέξω με αυτά στο Μαραθώνιο ή με το 2ο ζευγάρι ZF που έχω (εκτός κι αν τύχει κανα jackpot VF xaxaxaa)

  18. Ειχα τα zoom fly για προπονησεις αλλα για τον μαραθωνιο φοραω τα Hoka Clifton 4 Τωρα ειμαι μεταξυ του epic react του pegasus turbo για τον επομενο μαραθωνιο της Αθηνας Ποια η γνωμη σας? Ειμαι ενας σχετικα μετριος δρομεας, ελαφρυς(74 κιλα) με καλυτερο χρονο σε μαραθωνιο 3΄50 Ποια να προτιμησω Σημειωταιο οτι στης προπονησεις χρησιμοπειω τα asics nimbus19 αλλα δεν εχω μεινει ευχαριστημενος και για τις μεγαλες αποστασεις τα clifton Ποια απο τα 2 προτεινεται? Τα epic react η τα pegasus turbo? Ευχαριστω

  19. @skandi Είναι πάρα πολύ καλά παπούτσια και τα δύο και φυσικά κάνουν για τα 42Κ.
    Προσωπικά θα επέλεγα το Turbo, αφού όπως καταλαβαίνω, σου αρέσει το μαλακό πάτημα. Πέραν αυτού όμως, θα επαναλάβω το πόσο ξεκούραστα αφήνουν τα πόδια μου σε όλα τα είδη των προπονήσεων.
    Συν το πιο άνετο upper.

  20. Ευχαριστω πολυ @echetlos για την απαντηση Η γνωμη σου μετραει πολυ για μενα και πιστευω και για πολλους εδω στο forum Θα παρω τα turbo

  21. @skandi Να ΄σαι καλά, φίλε μου! 🙂

  22. @echetlos Στο EPIC REACT φοράω 46 νούμερο…. Πιστεύεις ότι και στο PEGASUS TURBO θα χρειάζομαι το ίδιο νούμερο;;;; Δυστυχώς εδώ που μένω δε θα τα φέρουν σε κάποιο κατάστημα για να τα δοκιμάσω και θα στείλω μία φίλη μου να τ’ αγοράσει….

  23. @steven_tsok Εγώ και στα δύο το ίδιο φοράω.
    Βέβαια, έχουν εντελως άλλη εφαρμογή μεταξύ τους.

Αφήστε μια απάντηση