Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

Nike Pegasus 41

Nike Pegasus 41

Κατηγορία: Trainer
Υψη σόλας:
37/27mm
Βάρος: 283γρ.

 

Όταν άνοιξα την ντουλάπα για να βάλω μέσα το Pegasus, όλα τα υπόλοιπα παπούτσια σηκώθηκαν αμέσως και έκατσαν προσοχή!
Με 41 εκδόσεις στην πλάτη του, αποτελεί το μακροβιότερο μοντέλο της αγοράς, μακράν του δευτέρου μάλιστα (Asics Kayano, αν δεν κάνω λάθος). Γυρνώντας τις σελίδες προς τα πίσω και κοιτώντας τις φωτογραφίες του εκάστοτε Pegasus, αρκεί για να καταλάβεις τις τάσεις και την εξέλιξη των δρομικών μοντέλων σε βάθος τεσσάρων δεκαετιών.

Παιδί του running boom στις ΗΠΑ, λανσαρίστηκε το 1983 και σχετικά γρήγορα κατέστη best seller ανά την υφήλιο. Η Nike είχε κάποια ακόμη, πιο εξειδικευμένα όμως μοντέλα, και το Pegasus ήρθε ως το παπούτσι που απευθυνόταν σε όλους τους δρομείς, runners και joggers. Είχε την τεχνολογία (Nike Air), ήταν οικονομικά προσιτό, συμπίπτοντας και με την σταδιακή άνοδο της εταιρείας στα ’80s.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Pegasus ήταν το μοντέλο που όρισε την κατηγορία των daily trainers. Απλό, ανθεκτικό και φθηνό. Και καθώς οι τεχνολογικές εξελίξεις δεν ήταν πάντα τόσο ραγδαίες όπως προσφάτως, ήταν μέσες άκρες και αποδοτικό. Ωστόσο, την τελευταία δεκαετία το μοντέλο έδειχνε να μένει όλο και πιο στάσιμο, καθώς τόσο όσο ο αφρός, όσο και το Air Zoom (αεροθάλαμοι), έδειχναν πλέον να υστερούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ακόμη και σε αυτή την μάλλον “βαρετή” κατηγορία των καθημερινών προπονητικών. Το θέμα όμως είναι αν και το ίδιο το Pegasus θέλει πραγματικά να αλλάξει.

Επάνω μέρος και εφαρμογή

Το upper αποτελείται από δύο στρώσεις engineered mesh. Η εξωτερική είναι λεπτή και αρκετά ανοιχτή, ενώ η εσωτερική πιο παχιά. Και στις δύο το ύφασμα είναι πολύ μαλακό και εύκαμπτο, καταλήγοντας σε έναν μικρό και ελαφρύ προφυλακτήρα μπροστά.

Σαν κλασικό Pegasus, το midfoot είναι αρκετά ενισχυμένο. Η ύφανση πυκνώνει και συνδυάζεται με το άκαμπτο logo. Η εσωτερική επένδυση φτάνει μέχρι πίσω και ενώνεται με την γλώσσα, ενώ ανάμεσα σε αυτήν και τα πλαϊνά έχουμε πέντε λωρίδες από παχύ υλικό.

Το Swoosh λειτουργεί σαν ένα μεγάλο overlay.

Μεταξύ των δύο στρώσεων υφάσματος, το midfoot ενισχύεται και με μία τρίτη από σαν σουέντ υλικό.

Τα κορδόνια περνούν μέσα από φαρδιές θηλειές, αντί για τρύπες. Η γλώσσα έχει αρκετό αφρώδες, ιδίως στο επάνω μέρος της, αλλά και πολύ μαλακά υλικά.

Το κολάρο ακολουθεί την σχεδίαση των προηγουμένων εκδόσεων. Είναι σχετικά σκληρό και με ένα ελαφρύ γύρισμα προς τα έξω, με την επένδυση από μέσα να έχει επαρκές αφρώδες.

Το “μαξιλαράκι” δεν είναι πολύ μαλακό, περιβάλλει όμως σωστά τον αστράγαλο.

Το επάνω μέρος του νέου Pegasus είναι πάρα πολύ καλό. Παρόλο που ανέκαθεν είχα θέματα με την σχεδίαση της σειράς, εδώ μπορώ να πω ότι ταιριάξαμε σχεδόν απόλυτα. Επιπλέον, διατηρεί την κλασική του αισθητική, η οποία το κάνει κατάλληλο και για μια πιο casual χρήση. Λιτό και ραφιναρισμένο, ξεχωρίζει από τα περισσότερα “χοντροπάπουτσα” του χώρου.

Η εφαρμογή του είναι αυτό που χαρακτηρίζουμε ως universal. Θα ταιριάξει εύκολα στα περισσότερα πόδια, παίζοντας με το σφίξιμο των κορδονιών και τον αέρα που θες, ή δεν θες, να αφήσεις.

Το toe box έχει επαρκές πλάτος, αν και του λείπει ύψος. Παρ’ όλα αυτά, το mesh είναι πολύ μαλακό και εύκαμπτο, κάνοντας τον χώρο να δείχνει συνολικά περισσότερος από όσο είναι.

Η ύφανση της εξωτερικής στρώσης είναι ιδιαίτερα αραιή.

Στο μεσαίο τμήμα έχουμε τρεις σειρές υφάσματος αλλά εν αντιθέσει με παλαιότερα Pegasus, εδώ η εφαρμογή δεν καταλήγει στενή. Τα υλικά είναι απαλά και με ωραία αίσθηση, ενώ το αφρώδες της γλώσσας φιλτράρει τα πάντα. Σωστή επιλογή κορδονιών, όπως και η σχεδίαση με τις θηλειές.

Τα ίδια ισχύουν και πίσω. Η άνεση περισσεύει, συνδυαζόμενη όμως και με καλό κράτημα της φτέρνας. Δεν απαιτεί σφιχτό δέσιμο, ούτε και πειραματισμούς. Στο παρελθόν είχα ταλαιπωρηθεί αρκετά με το κλείδωμα της περιοχής αλλά στο v41 τα πράγματα είναι απλά και απολύτως λειτουργικά.

Χωρίς εξεζητημένη σχεδίαση, το νέο Pegasus έχει ένα πολύ σωστό upper, τόσο σαν γραμμή, όσο και υλικά. Απλές και δοκιμασμένες λύσεις, οι οποίες πάντα δουλεύουν. Μοναδικό σημείο που υστερεί σχετικά, είναι αυτό της διαπνοής. Οι δύο στρώσεις υφάσματος, συν το underlay στο midfoot, δεν του επιτρέπουν να αναπνέει όπως απαιτείται τις ζεστές ημέρες. Σχετικά με το νούμερο, πάτε στο κανονικό σας.

Σόλα και πάτημα

Από τεχνολογικής πλευράς, το Pegasus ανέκαθεν βασιζόταν περισσότερο στο Air Zoom παρά στον αφρό της σόλας αυτόν καθαυτόν. Έπρεπε να φτάσουμε στο 2020 για να εγκαταλείψει η Nike τον απαρχαιωμένο Cushlon και να προχωρήσει με τον React, παίζοντας όμως πάντα με την θέση, το μέγεθος και τον αριθμό των αεροθαλάμων. Όλα αυτά τα χρόνια είδαμε εκδόσεις με το Air Zoom πίσω, μπροστά, πίσω και μπροστά ή και καθ’ όλο το μήκος της σόλας. Γεγονός είναι ότι η Nike ψαχνόταν, χωρίς αυτό να το λέω απαραίτητα με την θετική έννοια.

Φέτος το μοντέλο φοράει τον νέο React X, ο οποίος σύμφωνα με την εταιρεία είναι 13% πιο responsive από τον παλιό React και με οικολογικό αποτύπωμα. Τα ύψη έχουν αυξηθεί κατά 4mm και πλέον τα 37/27mm είναι σε αντιστοιχία με τα σύγχρονα δεδομένα της αγοράς. Περίπου…

Νέα γεωμετρία στα τοιχώματα της σόλας.

Κάτω από την φτέρνα και τα μετατάρσια έχουμε δύο αερόσακους, σήμα κατατεθέν της σειράς όλα αυτά τα χρόνια. Μην τα συγχέετε με τα air pods του Alphafly, αφού εκεί μιλάμε για εντελώς άλλο responsiveness. Σαν ανθεκτικότητα δε, είναι σχεδόν αθάνατοι.

Η εξώσολα διαφοροποιείται από πριν, καθώς λείπουν οι δύο εγκάρσιες αυλακώσεις του Ρ40. Το σκληρό λάστιχο καλύπτει σχεδόν όλη την επιφάνεια επαφής με το έδαφος, είναι παχύ και φέρει το κλασικό waffle μοτίβο. Η πρόσφυση είναι στον μέσο όρο, χωρίς όμως να το έχω δει σε βρεγμένο, με την εξώσολα να φημίζεται για την μακροζωία της.

Κλασική σχεδίαση Pegasus από κάτω.

Πιέζοντάς τον με το χέρι, ο React X δείχνει μαλακός. Το ίδιο και στο περπάτημα. Τρέχοντας όμως, δεν είναι και τόσο. Κι αυτό θεωρώ πως δεν έχει να κάνει με τον αφρό αλλά με τους αεροθαλάμους. Αφενός είναι πιο σκληροί σαν cushioning element από τον αφρό, αφετέρου είναι τοποθετημένοι στην κορυφή του, ακριβώς κάτω από το πέλμα. Οπότε η πρώτη επαφή και αίσθηση είναι από το Air Zoom, το οποίο τελικά καθορίζει και το πάτημα. Αυτό μετριάζεται ελαφρώς από τον παχύ και σπογγώδη εσωτερικό πάτο, όπως και την μαλακή επένδυση από κάτω του, μόνο στο πολύ αρχικό όμως στάδιο.

Δύο στρώσεις μαλακών υλικών πριν το πέλμα συναντήσει την κυρίως σόλα.

Σε κάθε περίπτωση το Ρ41 έχει μαλακώσει από πριν, απλά μην περιμένετε την συμπεριφορά που πλέον συναντάμε στα σύγχρονα trainers. Έχει μία αρχική συμπίεση, είναι όμως σύντομη και χωρίς βάθος. Παίζει ρόλο και η σκληρή εξώσολα σε αυτό. Νοιώθεις προστατευμένος αλλά προσωπικά δεν μου ενέπνεε την σιγουριά ότι μπορεί να με πάει σε πιο μεγάλα τρεξίματα. Και για να είμαι και ειλικρινής, δεν με προδιέθετε καν να δοκιμάσω κάτι τέτοιο.

Πέραν αυτού, μπορεί τα 37mm της φτέρνας να είναι επαρκή για ένα σύγχρονο προπονητικό, όμως τα 27mm μπροστά είναι λίγα. Ιδίως όταν τα περισσότερα από αυτά καταλαμβάνονται από τον σφιχτό αεροθάλαμο. Το forefoot του Pegasus είναι λεπτό και όσο περνάει η ώρα δείχνει ακόμη λεπτότερο. Τερματίζει σχεδόν αμέσως, συναντάει το λάστιχο και σου δίνει την αίσθηση ότι μπροστά δεν έχεις προστασία. Προφανώς και δεν είναι έτσι στην πραγματικότητα αλλά είναι σημαντικό αυτό που εισπράττει κι ο εγκέφαλος. Γι’ αυτό θα έλεγα ότι το Nike θα εξυπηρετήσει καλύτερα τους heel strikers και μάλιστα εκείνους που πατάνε και βαριά.

Παράλληλα, από το παπούτσι λείπει και η ζωντάνια. Το πάτημά του είναι σχεδόν φλατ, χωρίς ελαστικότητα και επιστροφή, παρά μόνο αν φορτίσεις δυνατά την φτέρνα. Αυτό δεν είναι αντικειμενικά κακό, μιας και πρόκειται για ένα προπονητικό μοντέλο, το κάνει όμως να υστερεί ξεκάθαρα αν το συγκρίνεις με άλλα της κατηγορίας του. Το Air Zoom επιλέχθηκε πριν πολλά χρόνια γιατί υπερτερούσε των τότε EVA σε responsiveness (υποθέτω). Πλέον όμως υστερεί ξεκάθαρα έναντι οποιασδήποτε σύνθεσης. Δεν συμπιέζεται, δεν έχει rebound και πιθανώς αδικεί και τον React X εν προκειμένω.

Παρά τα παραπάνω, δεν θα έλεγα ότι το Pegasus 41 είναι λειτουργικά και ως σύνολο κακό. Σε όσα ελεύθερα τρεξίματα το φόρεσα, ήταν εύκολο και απροβλημάτιστο. Έφερνε την διαδικασία εις πέρας, χωρίς να ασχολείσαι μαζί του. Δεν σου έδινε κάτι αλλά ούτε και σου ζητούσε. Η γεωμετρία του είναι εντελώς επίπεδη, χωρίς καμμία γωνία μπροστά, έχει όμως αρκετή ευκαμψία και φυσικότητα στο πάτημα. Όπως το πας, θα σε πάει. Παραδοσιακό transition, πράγμα που πιθανότατα κάποιοι θα εκτιμήσουν.

Από την εποχή που το rocker ήταν άγνωστος όρος.

Παρά τον αερόσακο, το forefoot σού δίνει flex points όπου του ζητήσεις.

Επίσης, είναι και αρκετά σταθερό. Η βάση έχει φαρδύνει σε όλο το μήκος της, η καμάρα δεν είναι στενή, ενώ τα πιο πομπέ πλαϊνά πίσω βοηθούν σε αυτό. Είναι και μικρή η διαδρομή του ποδιού μέσα στην σόλα, με τα πυκνά airbags να προσθέτουν σε σταθερότητα.

Εν αντιθέσει με πολλά μοντέλα της Nike, το Pegasus δεν στενεύει στην καμάρα.

Συμπέρασμα

Το Pegasus 41 είναι το καλύτερο Pegasus έως τώρα και οι πιστοί της σειράς (ας υποθέσουμε ότι υπάρχουν ακόμη τέτοιοι) θα μείνουν απόλυτα ικανοποιημένοι. Το μοντέλο έχει αναβαθμιστεί στα πάντα, δείχνει φρέσκο και πρόθυμο να ακολουθήσει επιτέλους τις εξελίξεις. Το θέμα είναι αν όντως τα καταφέρνει.

Μεμονωμένα, είναι ένα καλό daily trainer που θα βγάλετε απροβλημάτιστα εκείνα τα βαρετά, καθημερινά easy runs σας. Αυτό είναι δεδομένο, ό,τι κι αν του προσάψαμε παραπάνω. Αν όμως το συγκρίνεις με άλλα μοντέλα, επίσης στο φάσμα των προπονητικών, η συνταγή δείχνει πως θέλει ακόμη αρκετή δουλειά. Δεν αποκλείεται η εταιρεία να το κρατάει επίτηδες σε αυτά τα standards, αρνούμενη να πειράξει όλα αυτά που τόσα χρόνια έχει συνηθίσει το κοινό της σειράς. Μια περίπτωση Brooks Ghost, θα λέγαμε. Γι’ αυτό και στην εισαγωγή έγραψα πως προϋπόθεση για την ουσιαστική εξέλιξή του Pegasus, είναι να το θέλει και η ίδια η Nike.

Στο review του Vomero 17, είχα αναφέρει πως το παπούτσι έμοιαζε περισσότερο με ένα ανανεωμένο Pegasus, παρά με ένα max cushioning μοντέλο με super foam, όπως κατηγοριοποιείτο. Προσωπικά λοιπόν, κάτι τέτοιο θα περίμενα ή θα ήθελα να ήταν το Pegasus 41. Κάθε εποχή έχει τις απαιτήσεις της, οι οποίες, καλώς ή κακώς, καθορίζονται και από τον ανταγωνισμό. Αν δεν τις ακολουθήσεις, μένεις αναπόφευκτα πίσω. Και με δεδομένο ότι η 42η έκδοση θα είναι ένα face lift αυτής εδώ, ως είθισται, του χρόνου το Pegasus θα υπολείπεται ακόμη περισσότερο.

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

13 Σχόλια

  1. Καλημέρα σε όλους! @echetlos αντιλαμβάνεσαι από το πλήθος των σχολίων ότι το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο μοντέλο είναι κοντά στο…μηδέν!
    Το τελευταίο pegasus που είχα ήταν το 38 και έβγαλε πάνω από 1300 χμ χωρίς κάποιο θέμα αλλά και χωρίς να ενθουσιαστώ. Long run χωρίς πολλές πολλές απαιτήσεις. ΕΑΝ ναι εάν το πετύχω σε μεγάλη προσφορά, κάποια στιγμή, ίσως το πάρω έτσι για την τιμή των όπλων!

  2. @chriskapsio Καλημέρα, Χρήστο.
    “1300 χμ χωρίς κάποιο θέμα αλλά και χωρίς να ενθουσιαστώ.” Ακριβώς αυτό εδώ που έγραψες ήταν/είναι το Pegasus.

  3. Καλησπέρα.
    Η πρώτη μου γνωριμία με το Pegasus ήταν από την 32η έκδοση. Με είχει βολέψει τόσο πολύ για αυτό και το αγόρασα δυο φορές. Φόρεσα την 33η και την 34η έκδοση. Στην 36η έκδοση πήραμε διαζύγιο. Από τότε δοκίμασα την 38η αλλά και την 40η έκδοση. Το παπούτσι έγινε σκληρό αλλά και στενό για μένα.
    Βλέποντας την 41η έκδοση περίμενα περισσότερα. Διαβάζοντας το review του Νίκου αντιλαμβάνομαι ότι δεν ήρθε ακόμα ο καιρός επανασύνδεσης κάτι που περιμένω να συμβεί κάποια στιγμή!

  4. Καλημέρα σε όλους. Γενικότερα με τα Pegasus τερμάτισα το πρώτο μου μαραθώνιο το 2006. Δεν ασχολούμαι πολύ από άποψη επίδοσης (κακώς) του κάθε ενός αρκεί να με βολεύει. Τώρα ως προς την αντοχή τους….

    Σύμφωνα με το Strava:
    Nike Pegasus 37 2,297.2 (retired)
    Nike Pegasus 38 2,270.4 (retired)
    Nike Pegasus 38 Turbo – X Turbo – X 1,269.4 (Run)

    Αν και πλέον πιστεύω ότι είμαι κοντά στον αλλαγή.

  5. @dejan Κι έτσι εξηγείται η πτώση στα νούμερα της Nike τον τελευταίο καιρό. Με τέτοιους πελάτες…

    Καλημέρα, Γιαννάρα!

  6. @echetlos Καλημέρα!

  7. Χωρίς να με ενθουσιάσει ποτέ έχω πάρει αρκετά ζευγάρια από την έκδοση 37 έως και 40 και τα χρησιμοποιώ ως προπονητικά για καθημερινά τρεξίματα αλλά και long runs. Θεωρώ ότι είναι μέτρια σε όλα τους ,αλλά βγάζουν πολλά χλμ και σε προσφορές τα βρίσκεις πολύ φθηνά.

  8. Έχω την 33 και την 35 έκδοση και καμία δεν με ενθουσίασε. Ως κάτοχος 40+ παπουτσιών εκ των οποίων το 1/3 είναι supershoes δεν αγοράζω daily trainer εδώ και χρόνια και μάλλον δεν πρόκειται να αγοράσω τέτοιου είδους παπούτσι ξανά. Υπάρχουν πλέον παπούτσια που κάνουν την ίδια δουλειά πολύ καλύτερα αλλά διαθέτουν και άλλα πρόσόντα(πιο χρήγορα, πιο responsive, πιο bouncy) και η ΝΙΚΕ δεν έχει δυστυχώς τέτοιο μοντέλο(λ.χ. NB pacer, SC trainer, Rebel 4, HOKA Mach X, Puma Liberate Nitro,ASICS Magic Speed, κ.α.). Έχω ξαναγράψει ότι σαμποτάρει στην ουσία όλα τα παπούτσια της με εξαίρεση τα VF/AF ίσως και το INVINCIBLE.

  9. Το τελευταίο πολύ καλό Pegasus ήταν το 35, το Turbo όμως. Και το απλό δέν ήταν κακό για την εποχή του. Πλέον παπούτσια αυτής της “σχολής” θα τα συνιστούσα σε κάποιο νέο δρομέα, που δεν έχει δρομικά παπούτσια και θέλει να τα φοράει και για casual/fitness

    @christostriadafillidis από Nike σαν daily trainer έχω το StreakFly. Η ίδια η Nike δεν το έχει εκεί, αλλά εμένα εκεί μου ταίρειαξε (καλύτερα απο το Invincible).

  10. Εχω αλλαξει 2 ζευγαρια 36 και ενα 38, ολα περιπου στα 1000χλμ τα εβγαζα σε συνταξη, νομιζω υπερβολικα αργα γιατι σκληραιναν αποτομα καποια στιγμη (που δεν κανανε ουτε για περπατημα)Το πιο βαρετο «τα κανω ολα και συμφερω». Αν το πετυχω σε προσφορα μαλλον δεν θα κρατηθω και θα τα ξαναπαρω.

  11. Πήρα για αλλαγή τα Nike InfinityRN 4 αφού μέχρι στιγμής αποτυγχάνω ικτρά να βρω κάτι μεταξύ 43 – 44 είτε 43.1/3 ή 43.5 σε NB ή σε άλλο της Nike εκτός τα pegasus που παραδόξως δεν έχω πρόβλημα με τα 43ρια της. Μόλις βγάλω τα πρώτα 200-300 km θα πω τα νέα του -_- .

  12. χρησιμοποιώ τη σειρά από το 38. Οι προπονήσεις μου είναι συνήθως πάνω από 25 χιλιόμετρα και τα pegasus έφερναν πάντα εις πέρας την αποστολή τους με το 41 να έχει περισσότερη επιστροφή ενέργειας από τα προηγούμενα μοντέλα. Αλλα και εγώ θεωρώ πως έχω μείνει καιρό στο παπουτσι αυτό και μάλλον θα κάνω μία αλλαγή.

Αφήστε μια απάντηση