Αρχική / Αξιολογήσεις / Nike ZoomX Vaporfly Next% 2 – Mini Review

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

Nike ZoomX Vaporfly Next% 2 – Mini Review

Nike ZoomX Vaporfly Next%  2 – Mini Review

Κατηγορία: Racer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 195γρ. – 8mm drop (40/32mm)

 

Όταν το καλοκαίρι του 2020 κυκλοφόρησε το Alphafly Next%, όλοι θεώρησαν ότι αντικαθιστά το Vaporfly Next%. Παρ’ όλα αυτά, το Vaporfly συνέχιζε να είναι διαθέσιμο και μάλιστα, ανανεωνόντουσαν και οι χρωματισμοί του. Αυτό έδειχνε ότι η Nike δεν σκόπευε να σταματήσει την παραγωγή του μοντέλου, αλλά να διατηρήσει και τα δύο distance racers στην γκάμα της.

Δεν ξέρω αν αυτή ήταν εξ αρχής η πρόθεση της εταιρείας ή προέκυψε από την μάλλον όχι και τόσο μεγάλη αποδοχή του Alphafly από τους δρομείς. Στους αγώνες βλέπαμε τους περισσοτέρους αθλητές να προτιμούν το VF, ενώ και το feedback από το ευρύτερο κοινό ήταν υπέρ του “παλιού”. Προσωπικά ανήκω στους άλλους, τους λίγους, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας.

Το ότι η δυναστεία των Vaporfly θα συνεχιστεί για καιρό ακόμη, φάνηκε όταν την άνοιξη η Nike παρουσίασε την δεύτερη έκδοση του μοντέλου. Ουσιαστικά πρόκειται για μία ανανέωση του επάνω μέρους και μόνο, όπως είχε γίνει και με τα Vaporfly 4%. Ούτως ή άλλως, η εταιρεία κατά πάγια τακτική της, ανανεώνει την σόλα σχεδόν όλων των μοντέλων της κάθε δύο χρόνια.

Ως εκ τούτου, θα ασχοληθούμε μόνο με τις αλλαγές του upper. Η σόλα δεν φέρει καμμία αλλαγή από πριν, οπότε ισχύει ακριβώς ό,τι αναφέρεται στην αξιολόγηση του προηγουμένου μοντέλου.

To επάνω μέρος του πρώτου Next% αποτελείτο από Vaporweave, ένα υλικό υπερβολικά λεπτό, σχεδόν διαφανές και με μία πλαστική υφή. Δεν είχε καμμία ελαστικότητα και η εφαρμογή του εξαρτάτο από το πόσο θα σφίξεις τα κορδόνια. Ο προφυλακτήρας ήταν ελάχιστος, γι’ αυτό και το toe box είχε μια σφηνοειδή και ρηχή γραμμή. Γενικότερα, η όλη κατασκευή ήταν αρκετά αδόμητη και δεν κρατούσε το σχήμα της.

Στο Next% 2 έχει τοποθετηθεί ένα εντελώς διαφορετικό mesh, το οποίο θυμίζει κάπως το Atomknit του Alphafly. Μία στρώση πολύ ανοικτού διχτυωτού, με αραιή ύφανση και συνεπώς κάποια ελαστικότητα.


Περιμετρικά της περιοχής και σε μεγάλο εύρος, έχουμε κάτι μεταξύ προφυλακτήρα και overlay. Δεν είναι από κάποιο σκληρότερο υλικό, αλλά μοιάζει με μία στρώση φιλμ ή καλύτερα, παχιάς μπογιάς.

Η γλώσσα εξακολουθεί να είναι γυμνή, απλά στο τελείωμά της έχουν προστεθεί δύο τμήματα υποτυπώδους αφρώδους. Παρότι δείχνει αμελητέο, στην πράξη αντιλαμβάνεσαι την διαφορά, καθώς μπορείς να σφίξεις τα κορδόνια άφοβα στο σημείο. Στο παλιό μοντέλο ένοιωθες κάποια πίεση, αν το παράκανες.


Μιλώντας για κορδόνια, πλέον είναι ίδια με αυτά του Alphafly. Έχουν ένα οδοντωτό σχήμα, καμμία ελαστικότητα και παρόλο που είναι πολύ λεπτά, λειτουργούν τέλεια. Ούτε λύνονται, ούτε χάνουν την τάση που αρχικά έδωσες.


Στην φτέρνα η σχεδίαση παραμένει ίδια, με το παχύ αφρώδες εσωτερικά να αγκαλιάζει την περιοχή. Όπως και πριν, προσφέρει άνεση και σταθερότητα.

Σαν εφαρμογή, το νέο μοντέλο είναι σίγουρα πιο άνετο. Τόσο λόγω του άκαμπτου Vaporweave, όσο και του πιο ρηχού toe box, κάποιοι αναγκαζόντουσαν να ανέβουν μισό νούμερο. Εδώ τέτοιο θέμα δεν τίθεται, αφού η ενίσχυση μπροστά δίνει ένα πιο στρογγυλεμένο σχήμα στα δάχτυλα, ενώ και το ύφασμα έχει περισσότερο αέρα. Επίσης, αν και η βάση στην καμάρα παραμένει πολύ στενή και νοιώθεις το πέλμα να ξεχειλίζει, το διχτυωτό δεν κάθεται τόσο κολλητά όσο πριν στο σημείο, κάνοντας την αίσθηση ακόμη πιο ασφυκτική.

Από την άλλη, το Vaporweave αγκαλιάζει πιο σφιχτά το πόδι, δίνοντας μία εφαρμογή γάντι που ταιριάζει περισσότερο σε αγωνιστικό παπούτσι. Το νέο mesh έχει κάποια “μπόσικα”, θα έλεγα, και δεν αποκλείεται να ξεχειλώσει κιόλας με τον καιρό.

Εκεί που προσωπικά είδα ξεκάθαρη διαφορά, ήταν στο κλείδωμα της φτέρνας και θεωρώ ότι αυτό έχει να κάνει με τα κορδόνια. Λόγω του αφρώδους στην γλώσσα, μπορείς να τα σφίξεις περισσότερο, αλλά κυρίως, μένουν σταθερά στην θέση τους.

Μεγάλη βελτίωση έχουμε και σε επίπεδο διαπνοής, καθώς η ύφανση είναι παντού πολύ ανοιχτή, ακόμη και στην γλώσσα.

Να σημειώσω για την ιστορία ότι το νέο Next% έχει βαρύνει κατά 8 γραμμάρια.

Συνοψίζοντας και με δεδομένο ότι το προηγούμενο είναι ακόμη ευρέως διαθέσιμο, θα κατέληγα στο εξής: αν κάποιος έχει φαρδύτερο πόδι ή θέλει λίγο παραπάνω άνεση, πάει στο νέο μοντέλο. Αν προτιμάει μία πιο “κλειστή”, racing εφαρμογή, επιλέγει το παλιό.

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

5 Σχόλια

  1. Πρώτα αγωνιστικά χλμ το Σάββατο το βράδυ κ συγκεκριμένα 28αρι σε 2.05.00!!!! Πολύ γρήγορο το πρώτο 14άρι κ μεγάλη πτώση στο δεύτερο… Εντελώς λάθος διαχείριση από την πλευρά μου σε συνδυασμό με απίστευτη ζέστη κ πολύ υψηλά επίπεδα υγρασίας…. Μάλλον πρέπει να του δώσω περισσότερο χρόνο για να βγάλω καλύτερα συμπερασματα….

  2. έχοντας δοκιμάσει και τα 2 μοντέλα, νομίζω πως μπορώ να προσφέρω την εμπειρία μου, που δεν διαφέρει από την δική σου τοποθέτηση για το next 2, με το 2 έχω κάνει περίπου 250-300 km, το αρχικό μοντέλο το 1ο θεωρώ πως είναι πιο αγωνιστικό (ίσως επειδή ήταν και το 1ο – το έχω και αυτό κ το φυλάω για κάνα αγώνα), ίδρωναν πιο πολύ τα πόδια και έκανε περισσότερο θόρυβο η σόλα.
    Τρέχει όσο το τρέχεις (το 2ο) και είναι λίγο πιο σταθερό από το άλλο.

  3. Καλημερα σε ολους!
    θελω να αγορασω τα next,αλλα δεν εχω δυνατοτητα δοκιμης σε μεγεθος.
    σε saucony φοραω 43.σε salomon 43.1/3.
    τα hoka 43.1/3 μου ειναι λιιιγο μεγαλα.

    το ποδι μου ειναι 26 cm.
    καποια βοηθεια για μεγεθος?42.5 η 43?

    σας ευχαριστω .

    καλο μαραθωνιο σε οσους τρεξουν!!

  4. @geo-filippisyahoo-gr Καλημέρα, Γιώργο.
    Σε 43 πας.

  5. ευχαριστω πολυ νικολα!!

Αφήστε μια απάντηση