Κατηγορία: Racer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 195γρ. – 8mm drop (40/32mm)
Όταν το καλοκαίρι του 2020 κυκλοφόρησε το Alphafly Next%, όλοι θεώρησαν ότι αντικαθιστά το Vaporfly Next%. Παρ’ όλα αυτά, το Vaporfly συνέχιζε να είναι διαθέσιμο και μάλιστα, ανανεωνόντουσαν και οι χρωματισμοί του. Αυτό έδειχνε ότι η Nike δεν σκόπευε να σταματήσει την παραγωγή του μοντέλου, αλλά να διατηρήσει και τα δύο distance racers στην γκάμα της.
Δεν ξέρω αν αυτή ήταν εξ αρχής η πρόθεση της εταιρείας ή προέκυψε από την μάλλον όχι και τόσο μεγάλη αποδοχή του Alphafly από τους δρομείς. Στους αγώνες βλέπαμε τους περισσοτέρους αθλητές να προτιμούν το VF, ενώ και το feedback από το ευρύτερο κοινό ήταν υπέρ του “παλιού”. Προσωπικά ανήκω στους άλλους, τους λίγους, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας.
Το ότι η δυναστεία των Vaporfly θα συνεχιστεί για καιρό ακόμη, φάνηκε όταν την άνοιξη η Nike παρουσίασε την δεύτερη έκδοση του μοντέλου. Ουσιαστικά πρόκειται για μία ανανέωση του επάνω μέρους και μόνο, όπως είχε γίνει και με τα Vaporfly 4%. Ούτως ή άλλως, η εταιρεία κατά πάγια τακτική της, ανανεώνει την σόλα σχεδόν όλων των μοντέλων της κάθε δύο χρόνια.
Ως εκ τούτου, θα ασχοληθούμε μόνο με τις αλλαγές του upper. Η σόλα δεν φέρει καμμία αλλαγή από πριν, οπότε ισχύει ακριβώς ό,τι αναφέρεται στην αξιολόγηση του προηγουμένου μοντέλου.
To επάνω μέρος του πρώτου Next% αποτελείτο από Vaporweave, ένα υλικό υπερβολικά λεπτό, σχεδόν διαφανές και με μία πλαστική υφή. Δεν είχε καμμία ελαστικότητα και η εφαρμογή του εξαρτάτο από το πόσο θα σφίξεις τα κορδόνια. Ο προφυλακτήρας ήταν ελάχιστος, γι’ αυτό και το toe box είχε μια σφηνοειδή και ρηχή γραμμή. Γενικότερα, η όλη κατασκευή ήταν αρκετά αδόμητη και δεν κρατούσε το σχήμα της.
Στο Next% 2 έχει τοποθετηθεί ένα εντελώς διαφορετικό mesh, το οποίο θυμίζει κάπως το Atomknit του Alphafly. Μία στρώση πολύ ανοικτού διχτυωτού, με αραιή ύφανση και συνεπώς κάποια ελαστικότητα.
Περιμετρικά της περιοχής και σε μεγάλο εύρος, έχουμε κάτι μεταξύ προφυλακτήρα και overlay. Δεν είναι από κάποιο σκληρότερο υλικό, αλλά μοιάζει με μία στρώση φιλμ ή καλύτερα, παχιάς μπογιάς.
Η γλώσσα εξακολουθεί να είναι γυμνή, απλά στο τελείωμά της έχουν προστεθεί δύο τμήματα υποτυπώδους αφρώδους. Παρότι δείχνει αμελητέο, στην πράξη αντιλαμβάνεσαι την διαφορά, καθώς μπορείς να σφίξεις τα κορδόνια άφοβα στο σημείο. Στο παλιό μοντέλο ένοιωθες κάποια πίεση, αν το παράκανες.
Μιλώντας για κορδόνια, πλέον είναι ίδια με αυτά του Alphafly. Έχουν ένα οδοντωτό σχήμα, καμμία ελαστικότητα και παρόλο που είναι πολύ λεπτά, λειτουργούν τέλεια. Ούτε λύνονται, ούτε χάνουν την τάση που αρχικά έδωσες.
Στην φτέρνα η σχεδίαση παραμένει ίδια, με το παχύ αφρώδες εσωτερικά να αγκαλιάζει την περιοχή. Όπως και πριν, προσφέρει άνεση και σταθερότητα.
Σαν εφαρμογή, το νέο μοντέλο είναι σίγουρα πιο άνετο. Τόσο λόγω του άκαμπτου Vaporweave, όσο και του πιο ρηχού toe box, κάποιοι αναγκαζόντουσαν να ανέβουν μισό νούμερο. Εδώ τέτοιο θέμα δεν τίθεται, αφού η ενίσχυση μπροστά δίνει ένα πιο στρογγυλεμένο σχήμα στα δάχτυλα, ενώ και το ύφασμα έχει περισσότερο αέρα. Επίσης, αν και η βάση στην καμάρα παραμένει πολύ στενή και νοιώθεις το πέλμα να ξεχειλίζει, το διχτυωτό δεν κάθεται τόσο κολλητά όσο πριν στο σημείο, κάνοντας την αίσθηση ακόμη πιο ασφυκτική.
Από την άλλη, το Vaporweave αγκαλιάζει πιο σφιχτά το πόδι, δίνοντας μία εφαρμογή γάντι που ταιριάζει περισσότερο σε αγωνιστικό παπούτσι. Το νέο mesh έχει κάποια “μπόσικα”, θα έλεγα, και δεν αποκλείεται να ξεχειλώσει κιόλας με τον καιρό.
Εκεί που προσωπικά είδα ξεκάθαρη διαφορά, ήταν στο κλείδωμα της φτέρνας και θεωρώ ότι αυτό έχει να κάνει με τα κορδόνια. Λόγω του αφρώδους στην γλώσσα, μπορείς να τα σφίξεις περισσότερο, αλλά κυρίως, μένουν σταθερά στην θέση τους.
Μεγάλη βελτίωση έχουμε και σε επίπεδο διαπνοής, καθώς η ύφανση είναι παντού πολύ ανοιχτή, ακόμη και στην γλώσσα.
Να σημειώσω για την ιστορία ότι το νέο Next% έχει βαρύνει κατά 8 γραμμάρια.
Συνοψίζοντας και με δεδομένο ότι το προηγούμενο είναι ακόμη ευρέως διαθέσιμο, θα κατέληγα στο εξής: αν κάποιος έχει φαρδύτερο πόδι ή θέλει λίγο παραπάνω άνεση, πάει στο νέο μοντέλο. Αν προτιμάει μία πιο “κλειστή”, racing εφαρμογή, επιλέγει το παλιό.
Steven Tsok
Πρώτα αγωνιστικά χλμ το Σάββατο το βράδυ κ συγκεκριμένα 28αρι σε 2.05.00!!!! Πολύ γρήγορο το πρώτο 14άρι κ μεγάλη πτώση στο δεύτερο… Εντελώς λάθος διαχείριση από την πλευρά μου σε συνδυασμό με απίστευτη ζέστη κ πολύ υψηλά επίπεδα υγρασίας…. Μάλλον πρέπει να του δώσω περισσότερο χρόνο για να βγάλω καλύτερα συμπερασματα….
Νίκος Μπούρας
έχοντας δοκιμάσει και τα 2 μοντέλα, νομίζω πως μπορώ να προσφέρω την εμπειρία μου, που δεν διαφέρει από την δική σου τοποθέτηση για το next 2, με το 2 έχω κάνει περίπου 250-300 km, το αρχικό μοντέλο το 1ο θεωρώ πως είναι πιο αγωνιστικό (ίσως επειδή ήταν και το 1ο – το έχω και αυτό κ το φυλάω για κάνα αγώνα), ίδρωναν πιο πολύ τα πόδια και έκανε περισσότερο θόρυβο η σόλα.
Τρέχει όσο το τρέχεις (το 2ο) και είναι λίγο πιο σταθερό από το άλλο.
georun
Καλημερα σε ολους!
θελω να αγορασω τα next,αλλα δεν εχω δυνατοτητα δοκιμης σε μεγεθος.
σε saucony φοραω 43.σε salomon 43.1/3.
τα hoka 43.1/3 μου ειναι λιιιγο μεγαλα.
το ποδι μου ειναι 26 cm.
καποια βοηθεια για μεγεθος?42.5 η 43?
σας ευχαριστω .
καλο μαραθωνιο σε οσους τρεξουν!!
Nikos Pilikas
@geo-filippisyahoo-gr Καλημέρα, Γιώργο.
Σε 43 πας.
georun
ευχαριστω πολυ νικολα!!
Chris Rose
Τα next % 1 και 2 τα αγόρασα μέσα στην πανδημία προς αντικατάσταση του προηγούμενου μοντέλου Vaporfly flyknit(το οποίο έχει πλέον 640 χλμ και οδεύει προς retirement). Mε το 2 έτρεξα τον ημί της Αθήνας πέρυσι(2021) και στη συνέχεια το Μαραθώνιο Θεσσαλονίκης(που κατ’εξαίρεση έγινε Νοέμβριο) όπου πλησίασα τον στόχο για sub 3:00(3:05 περίπου).Πράγματι το 2 έχει καλύτερη εφαρμογή στο πάνω μέρος από το 1, το οποίο είναι πιο στενό. Για την ακρίβεια τόσο στενό που για πρώτη φορά σε παπούτσι- στον τελευταίο μαραθώνιο της Θεσσαλονίκης τον Απρίλιο του 2022) με χτύπησε μπροστά στο μεγάλο αριστερό νύχι το οποίο μετά από λίγο μαύρισε και ξεκόλησε). Με αυτό(το 2) σκοπεύω να τρέξω και τον επόμενο νυχτερινό ημίμαραθώνιο της Θεσσαλονίκης στις 15.10. Για εμένα δεν υπάρχουν άλλα παπούτσια για τα 21 ή τα 42 χλμ., δεδομένου και ότι δεν αντιμετωπίζω πρόβλημα αστάθειας που υπάρχει και στα 2 μοντέλα σε μερικούς λόγω κατασκευής των συγκεκριμένων παπουτσιών σε συνδυασμό με το πάτημα, το βάρος κλπ. του καθενός.
Nikos Pilikas
Φόρεσα μετά από πάρα πολύ καιρό το πρώτο Next και μου φάνηκε ξεκάθαρα πιο μαλακό και bouncy από το 2.
Βέβαια, επίσης καιρό έχω να φορέσω και το 2 (ας όψονται τα reviews ).
@christostriadafillidis Συμφωνώ με αυτό που λες, Χρήστο. Αν και AFάκιας…
Chris Rose
@echetlos Τα AF δεν τα έχω αγοράσει ακόμη. Σκοπεύω να τα αγοράσω γύρω στον΄Φλεβάρη( η Nike μου κάνει τότε έκπτωση 30%) και να τρέξω με αυτά στον επόμενο Μέγα Αλέξανδρο. Μεταξύ άλλων reviews με έπεισε και το δικό σου :).
Nikos Pilikas
Αν μιλάμε για birthday code, εδώ και καιρό η Nike αποκλείει κάποια προϊόντα από τις προσφορές αυτές.
Τα VF, AF κτλ είναι από αυτά.
Chris Rose
@echetlos Tα VF 2 τα αγόρασα με έκπτωση 30% από τη nike. Το σκεφτόμουν μέχρι τελευταία στιμή διότι είχε ήδη καινούρια τα VF 2 και λόγω πανδημίας αγώνες δεν γίνοντα(ούτε ξέραμε τότε πότε θα γίνουν). Δεν ήταν birthday code απλά ήταν κοντά σε εκείνη την περίοδο. Τα AF τα βρήκα κάπου 150€ αλλά μόνο σε ένα νούμερο και φυσικά όχι στο δικό μου(43)
georun
kαλησπερα στην παρεα!
παρελαβα τα next 2 .ειναι λιγο ποιο μικρα σε μηκος η μου φαινεται απο τα next 1?
να παω σε 1 παραπανω δεδομενου μετα τα 43 δεν εχει μισα κ ναπαρω 44?φοβαμαι μη τυχον τα 44 μου ειναι βαρκες μετα.
δεν εχω δυνατοτητα να δοκιμασω απο κοντα!
26cm ποδι.
σας ευχαριστω!
big-blue
Στο τρίτο τρέξιμο άρχισε να φθείρεται ο αφρός. Άκουσα από έναν φίλο για μια κόλλα που βάζουν τα αμερικανάκια στη σόλα και ”βοηθάει”. Τι ξέρουμε γι αυτήν; Δε θα αλλάξει το πάτημα, μήπως γλυστράει; κτλ κτλ…
(Τι παπούτσι είναι αυτό!!!)
Nikos Pilikas
Shoe goo λέγεται.
Το έχω κάνει σε VF φίλου, πίσω στην φτέρνα. Μου έλεγε τις προάλλες ότι 100 χλμ μετά η στρώση παραμένει ανέπαφη.
Όχι, δεν γλυστράει. Πώς τα κατάφερες;
myway
@Echetlos : Νίκο καλημέρα, θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε την shoe goo σε καινούργια VF2, αφόρετα, για να κρατήσει η σόλα στην φτέρνα περισσότερο; Και αν ναι, πως την εφαρμόζουμε; με κάποιο πινέλο ή οδοντόβουρτσα; Σε κάποιο βιντεάκι είδα κάποιον να την βάζει σε συνδυασμό με βαζελίνη.
Nikos Pilikas
@myway Καλημέρα, συντρέχτη!
Δεν βρίσκω τον λόγο να το κάνεις προληπτικά. Έτσι κι αλλιώς, η φθορά είναι μόνο αισθητική, δεν επηρεάζονται οι ιδιότητες της σόλας, ούτε και η πρόσφυση.
Εγώ την άλειψα με ένα μαχαιράκι. Είναι πολύ παχύρευστη, ελέγχεις εύκολα το πώς την απλώνεις. Αυτό με την βαζελίνη δεν το γνωρίζω.
myway
@Echetlos : σε ευχαριστώ πολύ Νίκο ! θα δω πως θα προχωρήσει η φθορά και αν χρειαστεί θα κάνω την επέμβαση στην πορεία.
skatsavos
@myway Γενικά θεωρώ το vaporfly από τα πιο ανθεκτικά παπούτσια. Αλλά επειδή ο αφρός είναι μαλακός, αν το πατάς σε χαλίκια, σε συνδυασμό με κάποιον που πατάει με περισσότερο βάρος πιθανόν να φθαρεί λίγο στην αρχή σχετικά γρήγορα.
Εμένα 2 ζευγάρια στην αρχή είχαν αρκετή φθορά στην σόλα, αλλά μετά σταθεροποιήθηκε και άρχισε να μου τρώγεται ο πάτος μετά τα 1000…
Πάντως οι 2 λωρίδες που έχει για να προστατεύουν τον αφρό, ειδικά στο 1ο ζευγάρι μου έφυγαν αρκετά γρήγορα αλλά δεν επηρέασαν σε κάτι. Οπότε θεωρώ οτί δεν θα έχεις κανένα απολύτως θέμα.
myway
@skatsavos : Ευχαριστώ πολύ φίλε μου, θα τα βάλω στο rotation και ανάλογα τη φθορά βλέπω τι θα κάνω. Η αλήθεια είναι όπως τα κοιτάζω τώρα (το υλικό της σόλας δηλαδή, που είναι πολύ μαλακό και εκτεθειμένο) δεν μπορώ να φανταστώ με τίποτα ότι μπορεί να βγάλει 1000 χιλιόμετρα, και η αλήθεια είναι ότι σε διαφορά review που διαβάζω, ούτε τα μισά χιλιόμετρα δεν τους δίνουν ως όριο ζωής.
Nikos Pilikas
@myway Δες εδώ: https://gorun.gr/reviews/nike-vaporfly-4-flyknit/
Το ποστ 22/3/20.
big-blue
Είμαι αέρινος φιλαράκι. Αυτό έτυχε, δεν ξέρω πως έγινε. Ψοφόκρυο!!!
myway
@Echetlos : Νίκο σε ευχαριστώ για μια ακόμα φορά ! Μου έφυγε λίγο και ο φόβος της πρόωρης φθοράς, άλλα βρε συ στα περισσότερα reviews σε γνωστά ξένα δρομικά websites, αναφέρουν για 200-250 μίλια όριο ζωής. Αν μου βγάλουν 600 χλμ θα είμαι υπερευχαριστημένος ! – δεδομένου ότι εκεί περίπου αποσύρω συνήθως τα δρομικά παπούτσια μου (με εξαίρεση τα παλιότερα μοντέλα pegasus που μου έχουν βγάλει αρκετά περσότερα ή κάτι παλιά saucony triumph που με το ζόρι έβγαλαν 400 χλμ).
AlexFocus
@echetlos οποτε οπως εχει γραφτει και παλαιοτερα ο ZoomX δρεπει δαφνες ανθεκτικοτητας. Τα AFNEXT2%, που λογικα θα ειναι τα επομενα παπουτσια μου, να μην τα φοβηθω ως προς το θεμα χλμ δηλαδη ….
dimitris765
ΤΟ VAPORFLY 2 σε ρυθμούς λίγο κάτω απο 6 σε μαραθώνιο θεωρείται ότι θα ήταν ακατάλληλο λόγω ακαμψίας της πλάκας; , μήπως θα ήταν καλυτερα να χρησιμοποιηθεί κάποιο όπως το endorphin speed 2 που είναι πιο φιλικό ή ακόμα και το zoomx invicible 2 για προσθετη απορόφηση ;
Nikos Pilikas
@dimitris765 Έρευνες έχουν δείξει ότι ακόμη και σε πιο “αργούς” μαραθωνοδρόμους, το VF είχε όφελος. Προφανώς κι αυτό προερχόταν από τον αφρό και όχι την πλάκα. Βέβαια, τότε δεν υπήρχε ZoomX χωρίς πλάκα, ενώ τώρα υπάρχει.
Την απάντηση θα σ’ την δώσουν 1-2 μεγάλα τρεξίματα με το παπούτσι. Ακόμη κι αν δεις ότι δεν θα σε βολέψει, χαμένο δεν πάει. Το κρατάς για μικρότερους αγώνες ή γρήγορες προπονήσεις.
aRiSTiDiS
@dimitris765 έχοντας τρέξει και τα 2 σε LRs/αγώνες, ΔΕΝ θεωρώ ότι το Speed είναι πιό φιλικό λόγω πλαστικής πλάκας. Το αντίθετο, το Speed θέλει καλύτερη δρομική φόρμα για να δουλέψει άρα στο 2ο μισό του Μαραθωνίου θα σε κουράσει περισσότερο γιατί θα πρέπει να “ρολάρεις” σωστά, ενώ με το VF απλά θα “χοροπηδάς”.
Θα επέλεγα το VF στον αγώνα και στην προπόνηση είτε speed είτε ακόμα καλύτερα Invi, μιας και το ανέφερες. Με τη λογική ότι στην προπόνηση πρέπει να κάνεις περισσότερα εσύ και όχι το παπούτσι. Για όσους είναι σε mood RunToTrain. Όσοι είναι σε mood RunForFun, ας βάζουν carbon plated σε όλα
geomaz
Συμφωνώ με τον aRiSTiDis, προσωπικά επίσης βρήκα πιο φιλικό το Vaporfly σε σχέση με το endorphin speed 1.
Σαφώς πιο μαλακός ο αφρός του Nike, αλλά παραδοξως επίσης και πιο σταθερό το αισθάνθηκα σε σχέση με το speed( εκείνη την περιοδο είχα θέμα με τον αχίλλειο και το speed μάλιστα μου επιδεινωνε το προβλημα μετά από κάθε προπονηση).
dimitris765
ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας , το έχω δοκιμάσει ήδη σε αγωνες 5 και 10 κμ και μου αρεσε πολυ θα κάνω και την δοκιμή στα 42 και βλεπουμε και εμενα το speed 2 μου δινει μια μικρη αισθηση ασταθειας