Αρχική / Αξιολογήσεις / NIKE ZoomX Vaporfly NEXT%

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

NIKE ZoomX Vaporfly NEXT%

NIKE ZoomX Vaporfly NEXT%

Κατηγορία: Racer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 187γρ. – 8mm drop (40/32mm)

Μπορεί η original έκδοση να έφτασε στα πόδια πολύ λίγων, αφού η διαθεσιμότητά της ήταν εξαιρετικά περιορισμένη, η επόμενη όμως, το Vaporfly 4% Flyknit, κυκλοφόρησε κανονικά και φορέθηκε από αρκετούς δρομείς. Έτσι, το feedback που αποκομίζουμε από το παπούτσι ολοένα και αυξάνεται, σε συνδυασμό κιόλας με την κατάρριψη του αρχικού “μύθου” ότι η σόλα έχει περιορισμένη διαρκεια ζωής. Όλο και περισσότεροι δρομείς το φορούν και για προπονητική χρήση, χωρίς να το φυλούν αποκλειστικά για αγώνες, οπότε η εικόνα που έχουμε είναι πλέον πλήρης.

Ακόμη και όσοι δεν το έχουν τρέξει, γνωρίζουν ότι πρόκειται για ένα πολύ ιδιαίτερο και ξεχωριστό μοντέλο και οι λόγοι γι’ αυτό είναι πολλοί.
Κατ’ αρχάς, από την εμφάνισή του και μετά, τα ρεκόρ καταρρίπτονται το ένα μετά το άλλο από αθλητές που το φορούν, ενώ έχουν σημειωθεί και άλλες εντυπωσιακές επιδόσεις, σε μαραθώνιο και ημιμαραθώνιο.
Κι αν αυτό από μόνο του δεν λέει απαραίτητα κάτι, είναι πλέον πολλές οι ανεξάρτητες έρευνες που πιστοποιούν, εργαστηριακά και στατιστικά, τα οφέλη που προσφέρει το Vaporfly. Για όσους δεν το γνωρίζουν, το ποσοστό στην ονομασία του παπουτσιού, αναφέρεται στον μέσο όρο της βελτίωσης στην δρομική οικονομία που καταγράφηκε στα εργαστήρια της Nike.
Επίσης, δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλη συζήτηση γίνεται για τη “νομιμότητα” του παπουτσιού και αν προκύπτει αθέμιτο πλεονέκτημα, με την IAAF να δηλώνει ότι σκοπεύει να ασχοληθεί με το ζήτημα.
Πέραν όλων αυτών όμως, τη μεγαλύτερη απόδειξη για την υπεροχή του μοντέλου, αποτελεί το γεγονός ότι επιλέγεται από την συντριπτική πλειονότητα των δρομέων επιπέδου (αθλητών και ερασιτεχνών). Είναι δε συχνές οι περιπτώσεις, όπου δρομείς χορηγούμενοι από άλλες εταιρείες τρέχουν με καμουφλαρισμένα Vaporfly.


Η σόλα στα δύο πρώτα Vaporfly ήταν η ίδια, με το επάνω μέρος όμως να αλλάζει σε μεγάλο βαθμό. Στην τρίτη του έκδοση, έχουμε ένα σημαντικά διαφορετικό παπούτσι σε όλους τους τομείς. Τα πρωτότυπα που εμφανίστηκαν αρχικά, έγραφαν επάνω 5%, η οποία θα ήταν και η νέα ονομασία. Επειδή όμως η 5% βελτίωση στην δρομική οικονομία, ήταν παραπάνω από τον μέσο όρο που είχε μετρηθεί εργαστηριακά (αλλά μεγαλύτερη του 4%), επιλέχθηκε τελικά το Next%.

Επάνω μέρος και εφαρμογή

Αν κάπου υστερούσαν τα 4%, ήταν σίγουρα στη σχεδίαση του επάνω μέρους. Το πρώτο είχε μία εντελώς ustructured εφαρμογή, με πολύ ευρύχωρο toe box και μάλλον χαλαρή φτέρνα. Αν είχες στενό πόδι, δύσκολα θα κατάφερνες να “ασφαλίσεις” το παπούτσι, ενώ το πολύ σφιχτό δέσιμο έδινε σημεία πίεσης. Προσωπικά, κάθε φορά που έτρεχα, αναρωτιόμουν μήπως θα έπρεπε να είχα επιλέξει μισό νούμερο κάτω.
Η επόμενη έκδοση, η Flyknit, ήταν στο άλλο άκρο. Κολλητό πλεχτό στο πόδι, μικρή δυνατότητα ρύθμισης από τα κορδόνια και αμφισβητούμενη εφαρμογή στο πίσω μέρος. Αν το πόδι σου ήταν φαρδύ, δεν χωρούσες στο παπούτσι. Αν ήταν στενό, το κολάρο δεν κλείδωνε καλά την φτέρνα. Έχοντας δύο μοντέλα VF Flyknit, ένα κόκκινο και ένα μπλε, η εμπειρία μου από το καθένα είναι διαφορετική. Το κολάρο του κόκκινου σα να πήρε το σχήμα της φτέρνας μου μετά από ~20 χιλιόμετρα και έκτοτε όλα είναι μια χαρά. Το δε μπλε, έχοντας κάνει 120 χιλιόμετρα, εξακολουθεί να “παίζει” κάπως στο πίσω μέρος και να μην το νοιώθω σίγουρο. Πέραν αυτών, το Flyknit έχει μια ελαστικότητα, η οποία επηρεάζει το κράτημα του ποδιού, ιδίως στις στροφές.

Στο Next% τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά και κανένα θέμα δεν υφίσταται πλέον.
Το upper είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από Vaporweave, ένα εξαιρετικά λεπτό και διαφανές υλικό, με μια πλαστική αίσθηση και χωρίς καθόλου ελαστικότητα. Μοιάζει πολύ ευπαθές αλλά η δόμη του είναι τέτοια που μάλλον δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Ούτε και έχουμε σχετικό feedback μέχρι στιγμής.
Κατά τη Nike, το μεγάλο του πλεονέκτημα, πέραν του πολύ χαμηλού βάρους, είναι ότι συγκρατεί πολύ λιγότερο νερό ή ιδρώτα. Κι η αλήθεια είναι πως αν το συγκρίνεις με το χοντρό πλεχτό ύφασμα του προηγουμένου μοντέλου, η διαφορά είναι τεράστια.

Το Vaporweave είναι ίσως ό,τι λεπτύτερο έχουμε δει σε ύφασμα παπουτσιού.

Δομικά στοιχεία δεν υπάρχουν πουθενά, με τον προφυλακτήρα να είναι σχεδόν ανύπαρκτος. Αντιθέτως, αρκετά ενισχυμένη είναι η περιοχή απ’ όπου περνούν τα κορδόνια, πιθανώς για να παίρνει την όποια πίεση από το αραχνούφαντο Vapoweave και να του κρατάει το σχήμα.
Χαρακτηριστικό της σχεδίασης, είναι η ασύμμετρη γραμμή που ακολουθούν τα κορδόνια, ανοίγοντας προς τα έξω στο κάτω μέρος. Έτσι, η πίεση που ασκείται στην ράχη του ποδιού είναι θεωρητικά μικρότερη κι αυτό είναι κάτι που το διαπιστώνεις και στην πράξη.

Η ασύμμετρη σχεδίαση στα κορδόνια.

Η γλώσσα δεν έχει καθόλου αφρώδες. Αποτελείται από Vaporweave και ελαφρώς ενισχυμένο υλικό στο πλάι και επάνω, έτσι ώστε να μπορεί να κάθεται στην θέση της. Περιέργως, όσο κι αν σφίξεις τα κορδόνια, δε νοιώθεις καμμία πίεση, όπως συνέβαινε στο πρώτο Vaporfly.

Στο πίσω μέρος, η κατασκευή είναι εξίσου μίνιμαλ. Μία ελαφρώς σκληρότερη επένδυση παίζει το ρόλο του κολάρου, χωρίς όμως και πάλι να δίνει ιδιαίτερη δομή στο σημείο. Η συγκράτηση της φτέρνας ουσιαστικά γίνεται από μια εσωτερική λωρίδα αφρώδους, περιμετρικά της φτέρνας. Είναι αρκετά μαλακή και ευχάριστη σαν αίσθηση και παρότι θυμίζει κάπως αυτήν του VF1 και VF2, δουλεύει μακράν καλύτερα.

Το αφρώδες στο κολάρο έχει πολύ σωστή εφαρμογή.

Το επάνω μέρος του Next% είναι επιτέλους όπως πρέπει. Συνδυάζει την άνεση που οφείλει να έχει ένα αγωνιστικό μεγάλων αποστάσεων και το κράτημα που απαιτεί μία τόσο γρήγορη σόλα. Είναι ακριβώς στη μέση μεταξύ των δύο προηγουμένων εκδόσεων, έχοντας μάλιστα αφαιρεθεί αρκετά γραμμάρια από την όλη κατασκευή, λόγω Vaporweave. Επίσης, το σχήμα του δείχνει να ακολουθεί αυτό του ποδιού, έχοντας μια ελαφριά κλίση προς τα μέσα.

Το μόνο που έχεις να κάνεις πριν ξεκινήσεις, είναι να στρώσεις πάνω στο πόδι την γλώσσα. Δεν χρειάζεται σφιχτό δέσιμο, το καλούπι του Next% παραμένει στενό και αγκαλιάζει το πόδι. Ο χώρος στα δάχτυλα είναι ικανοποιητικός και δύσκολα θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα, αφού το ύφασμα είναι σαν τσιγαρόχαρτο και δεν μπορεί να προκαλέσει τριβές. Δεν το νοιώθεις καν επάνω στο πόδι σου.

Η φτέρνα κλειδώνει αρκετά καλά και σε αντίθεση με το VF Flyknit, μπορείς να την ρυθμίσεις με τα κορδόνια. Εξακολουθεί να μοιάζει λίγο στενή αρχικά αλλά μόλις αρχίσεις να τρέχεις, όλα δουλεύουν σωστά. Η εσωτερική λωρίδα δείχνει να έχει αυτό που έλειπε από τα προηγούμενα VF: είναι παχιά, μαλακή και παίρνει το σχήμα του ποδιού. Επιπλέον, το κολάρο είναι χαμηλό και στο επάνω μέρος του δεν έχει καμμία ενίσχυση, οπότε αποκλείεται οποιαδήποτε πιθανότητα ερεθισμού στον αχίλλειο.

Πέρα από το μαξιλαράκι, το κολάρο είναι σχεδόν unstructured.

Βελτιωμένη είναι και η εφαρμογή στο midfoot. Ναι μεν εξακολουθεί να στενεύει σημαντικά στο σημείο εκείνο η (ούτως ή άλλως στενή) βάση του παπουτσιού, έχει όμως φαρδύνει σε σχέση με πριν, έστω και οριακά. Ιδίως συγκρινόμενο με το VF Flyknit, αισθάνεσαι την καμάρα σου να κάθεται σωστότερα στην σόλα και να μην ξεχειλίζει όσο πριν. Βέβαια, όπως συμβαίνει και με όλα τα performance μοντέλα της Nike που έχουν ιδιαίτερα στενή πλατφόρμα, η αίσθηση αυτή εξαφανίζεται μόλις αρχίσεις να τρέχεις. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το Next% παραμένει ένα παπούτσι με αρκετά στενό καλούπι και το πιθανότερο είναι πως τα φαρδιά πέλματα δεν θα βολευτούν εύκολα μέσα του.

Ως παπούτσι μαραθωνίου/ημιμαραθωνίου, το κράτημά του είναι παραπάνω από επαρκές. Οι ταχύτητες που θα κινηθείς σε αυτές τις αποστάσεις ή οι στροφές που θα συναντήσεις, πολύ δύσκολα θα το κάνουν να νοιώσει άβολα. Ουδεμία σχέση με τα 4%. Και σε αρκετά γρηγορότερους ρυθμούς όμως, ακόμη και μέσα σε στίβο, το όριό του έχει ανέβει αρκετά. Εννοείται πως δεν συμπεριφέρεται όπως τα παραδοσιακά racing flats, δεν προορίζεται όμως και για τέτοια χρήση.

Σχετικά με το νούμερο, θα πρότεινα να επιλέξετε το κανονικό σας. Έτσι έκανα εγώ και δεν έχω κανένα πρόβλημα έως τώρα. Παρ’ όλα αυτά, έχω ακούσει κάποιους να ανεβαίνουν μισό νούμερο, οπότε καλή θα ήταν μία δοκιμή. Ιδίως όσοι έχουν φαρδύτερο του κανονικού πόδι.

Σόλα και πάτημα

Ο συνδυασμός ZoomX και πλάκας από ανθρακονήματα παραμένει κι εδώ. Το συγκεκριμένο υλικό (ελαστομερές Pebax) συγκεντρώνει τις κορυφαίες ιδιότητες που έχουμε συναντήσει μέχρι σήμερα. ~85% επιστροφή ενέργειας, μεγάλη απορροφητικότητα αλλά και πολύ χαμηλό βάρος. Υπερτερεί ξεκάθαρα της πολυουρεθάνης και φυσικά, του EVA. Ενδιάμεσα του αφρού είναι τοποθετημένη μία carbon plate, κουρμπαριστού σχήματος και καθ’ όλο το μήκος της σόλας. Παρόλο που όλοι υποθέταμε πως σε αυτήν οφείλεται η τόσο μεγάλη επιστροφή ενέργειας από την σόλα, μία σχετική έρευνα έδειξε ότι ο κύριος υπεύθυνος γι’ αυτό είναι ο ZoomX, με την πλάκα να παίζει κυρίως σταθεροποιητικό ρόλο στην κατασκευή. Η θέση της μέσα στην σόλα ξεκινάει από ψηλά στο πίσω μέρος και καταλήγει χαμηλά, λίγο πάνω από την εξώσολα.

Παρότι η βασική συνταγή διατηρείται, σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει στην γεωμετρία της σόλας.
Πρώτ’ απ’ όλα, έχουμε 15% αύξηση της ποσότητας του αφρού, με τα ύψη να φτάνουν τα 40/32mm. Για να το αντιληφθείτε καλύτερα, όσο ήταν το πάχος της σόλας στην φτέρνα του 4%, τόσο είναι τώρα κάτω από τα μετατάρσια! Το δε drop έχει κατέβει από τα 10mm στα 8mm. Το Next% μοιάζει πραγματικά πελώριο κι ενώ θα περίμενες να ζυγίζει περισσότερο πλέον, η αύξηση του αφρού αντισταθμίζεται από το ελαφρύ Vaporweave και τελικά το βάρος παραμένει ίδιο με πριν.

Τα ύψη της σόλας έχουν αυξηθε;i σημαντικά, ιδίως στο forefoot.

Πέραν του ύψους όμως, υλικό έχει προστεθεί και κατά πλάτος στο forefoot, ανοίγοντας αισθητά το “αποτύπωμα” της σόλας. Ο λόγος γι’ αυτό έχει να κάνει με την επιπλέον σταθερότητα στο πάτημα, τομέας που σίγουρα υπολείπετο το Vaporfly στο παρελθόν.

Η σόλα είναι αισθητά φαρδύτερη στο εμπρόσθιο μέρος, προσθέτοντας σταθερότητα στο παπούτσι.

Μια μικρή αύξηση του πλάτους έχουμε και στην περιοχή του midfoot, τόσο στο επάνω μέρος όσο και από κάτω. Ναι μεν παραμένει το χαρακτηριστικά απότομο στένεμα στο σημείο, είναι όμως λιγότερο έντονο από πριν. Οπότε, και το πόδι κάθεται καλύτερα στην βάση και πιο σταθερό είναι κατά το transition (ή σωστότερα, λιγότερο ασταθές).

Το σημείο της σόλας κάτω από την καμάρα, έχει ελαφρώς αυξημένο πλάτος από πριν.

Η εξώσολα έχει κι αυτή αλλάξει σε μεγάλο βαθμό. Το εντελώς επίπεδο λάστιχο των 4% μπροστά, έχει δώσει την θέση του σε ένα μοτίβο με εγκάρσιες και οριζόντιες αυλακώσεις, συν τέσερα ανοίγματα κάτω από τα δάχτυλα, ενώ είναι και πιο παχύ. Η αλλαγή αυτή έγινε για βελτίωση της πρόσφυσης σε βρεγμένες επιφάνειες. Αν και δεν το έχω τρέξει σε τέτοιες συνθήκες, ακόμη και στο στεγνό η διαφορά είναι εμφανής.

Εξίσου σημαντική είναι κι η αλλαγή στην θέση του λαστίχου στην φτέρνα. Στα προηγούμενα Vaporfly, υπήρχε ένα λαστιχένιο πέταλο, το οποίο όμως δεν κάλυπτε το χείλος της σόλας εξωτερικά, με αποτέλεσμα να επέρχεται πρόωρη φθορά στο σημείο. Αν ήσουν και heavy heel striker, ήταν ιδιαίτερα έντονη. Στο νέο Vaporfly έχουν τοποθετηθεί δύο λωρίδες λαστίχου κατά μήκος, οι οποίες έρχονται “πρόσωπο” με τις άκρες της σόλας. Ανάμεσά τους ο αφρός παραμένει ακάλυπτος, επειδή όμως είναι κοίλος, δεν έρχεται σε επαφή με το έδαφος. Μετά από ~60 χιλιόμετρα με το Next%, η επιφάνεια από κάτω παραμένει σχεδόν ανέπαφη.

Με την διαφορετική τοποθέτηση του λαστίχου κάτω από την φτέρνα, η παραπάνω ανθεκτικότητα είναι δεδομένη.

Έχω κάνει περισσότερα από 400 χιλιόμετρα με όλα τα Vaporfly έως τώρα και σε πολλών ειδών προπονήσεις, οπότε θεωρώ πως έχω ολοκληρωμένη εικόνα της σειράς. Θα ήθελα κατ’ αρχάς να τονίσω πως το παπούτσι δεν χρειάζεται να το “φοβάστε”, κρατώντας το μόνο για ειδικές περιπτώσεις. Ακόμη και η φθορά στην φτέρνα που αναφέραμε παραπάνω, είναι κυρίως αισθητική και δεν επηρεάζει τις ιδιότητες της σόλας. Με λογική χρήση, νομίζω πως τα 400 χιλιόμετρα είναι το κατώτατο όριο ζωής τους. Το δε Next%, θεωρητικά έχει ακόμη περισσότερα. Εν ολίγοις, χαρείτε το!

Όσοι έχουν τρέξει με το 4%, γνωρίζουν ότι το πάτημά του είναι μοναδικό (προς το παρόν, έστω). Τόσο σαν αίσθηση όσο και σαν αποτελεσματικότητα. Πόσο λοιπόν θα μπορούσε όλο αυτό να βελτιωθεί; Αρκετά, είναι η απάντηση.

Το πρώτο πράγμα που καταλαβαίνεις στο Next% είναι το επιπλέον softness. Η αύξηση στον ZoomX γίνεται αμέσως αισθητή και αν το συγκρίνεις με το 4%, το δεύτερο μοιάζει σχεδόν σαν ένα κοινό μοντέλο (οκ, ίσως υπερβάλλουμε λίγο). Η βύθιση μέσα στο αφρό φαίνεται υπερβολική και ίσως άσκοπη, γρήγορα όμως διαπιστώνεις ότι το “ουκ εν το πολλώ το ευ” δεν ισχύει εδώ. Στο review του Zoom Fly 3 είδαμε ότι ο React αδυνατούσε να διαχειριστεί την μεγάλη συμπίεση της σόλας και να επανέλθει, οδηγώντας τελικά σε ένα τεμπέλικο κι αργό πάτημα. Ο ZoomX δεν είναι React όμως. Η αποσυμπίεσή του είναι πάρα πολύ άμεση και η ελαστικότητά του μεγαλύτερη κι από πριν. Ίσως η μοναδική περίπτωση παπουτσιού όπου το μαλακότερο σημαίνει και γρηγορότερο.

Ο ZoomX είναι το πιο μαλακό υλικό που κυκλοφορεί αυτή την στιγμή.

Ο όγκος της σόλας περνάει εντελώς απαρατήρητος (λόγω και του απίστευτα χαμηλού βάρους) και αυτό που τελικά μένει, είναι η αίσθηση της ώθησης προς τα εμπρός και το κορυφαίο rebound του.  Ο χαρακτηρισμός “τραμπολίνο” που χρησιμοποιούσαμε για το 4%, εδώ ταιριάζει ακόμη περισσότερο και πραγματικά πρέπει να προσέχεις για να μην παρασυρθείς. Όλα γίνονται με περίσσεια ευκολία και ο ρυθμός που κινείσαι μοιάζει πάντα πιο αργός από τον πραγματικό.

Το Vaporfly είναι φτιαγμένο για να πηγαίνεις γρήγορα. Όσο ανεβάζεις, τόση περισσότερη ενέργεια σου επιστρέφει και σε “σηκώνει”. Αν μάλιστα βρεις το sweet spot του, μεταφέροντας το πάτημα προς το μέσο, εκμεταλλεύεσαι ακόμη περισσότερο και την rocker σχεδίαση της σόλας και γίνεται πιο αποδοτικό.
Βέβαια, είναι πιθανό στην αρχή να σου φανεί κάπως περίεργο το πάτημά του. Ψηλό, στενό midfoot, υπερβολικά μαλακό και απουσία αίσθησης του εδάφους. Καμμία σχέση με τα παραδοσιακά αγωνιστικά μοντέλα, δηλαδή. Σύντομα όμως διαπιστώνεις ότι σε πάει εξίσου γρήγορα και με πολύ λιγότερο κόπο.

Το forefoot είναι εντελώς άκαμπτο, οπότε το transition από την rocker σχεδίαση.

Σε όλα τα παραπάνω βοηθάει και η σταθερότητα που έχει αποκτήσει πλέον το μοντέλο. Μπορεί στην φτέρνα να παραμένει ασταθές σε αργούς ρυθμούς ή αν προσγειώνεσαι τέρμα πίσω, μεταφέροντας όμως το πάτημα πιο μπροστά και κατά την απογείωση, το φαρδύτερο forefoot κάνει μεγάλη διαφορά. Ακόμη και σε ταχύτητες “εκτός ζώνης” του, το πόδι κεντράρεται και μπορείς να πατήσεις με όση δύναμη θες.

H Nike, οι έρευνες και τα ρεκόρ, μιλάνε για σεδόν 5% βελτίωση της δρομικής οικονομίας. Βέβαια, αυτό δεν συνεπάγεται αντίστοιχη αύξηση της ταχύτητας, αν και σαφώς αυτά τα δύο συσχετίζονται. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για ένα σημαντικά μεγάλο ποσοστό, το οποίο όμως ο δρομέας δε μπορεί να αντιληφθεί κατά την προσπάθειά του, δεν είναι μετρήσιμο με κάποιον τρόπο εκτός εργαστηρίου. Αυτό όμως που αντιλαμβάνεται ξεκάθαρα και χαρακτηρίζει όσο τίποτε άλλο την σόλα, είναι το πόσο ξεκούραστα αφήνει τα πόδια. Τόσο κατά την διάρκεια όσο και μετά. Πραγματικά δεν το πιστεύεις αν δεν το βιώσεις. Μπορεί να μην έχω τρέξει μαραθώνιο με το Vaporfly, έχω κάνει όμως αρκετές μεγάλες και απαιτητικές προπονήσεις και κάθε φορά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Λες και χρειάστηκε λιγότερη προσπάθεια κι ενέργεια από αυτή που πραγματικά κατέβαλες. Αν ρωτήσετε άλλωστε και όσους το έχουν φορέσει στα 42Κ, ακριβώς το ίδιο θα σας περιγράψουν. Κι αυτό είναι που μετράει περισσότερο απ’ όλα.

Το Next% είναι ιδανικό για μαραθώνιο και ημιμαραθώνιο, θεωρώ όμως ότι και στις μικρότερες αποστάσεις δεν υστερεί. Εκτός αν μιλάμε για τίποτα εξωφρενικούς ρυθμούς και δρομείς που θέλουν να νοιώθουν το έδαφος εντελώς αφιλτράριστο. Το Next% μπαίνει άνετα και στον στίβο και με το νέο upper δεν θα τα βρει σκούρα, ακόμη και σε ρυθμούς αρκετά κάτω από 4’/χλμ. Βέβαια, προσωπικά προτιμώ άλλα μοντέλα για τέτοιες δουλειές, κυρίως λόγω κρατήματος. Περιττό να πούμε ότι οι tempo προπονήσεις είναι αυτές για τις οποίες έχει σχεδιαστεί. Εκεί σε πάει πραγματικά μόνο του.

Συμπέρασμα

Στο νέο Vaporfly δεν θα μπορούσε να ταιριάξει καλύτερη ονομασία, αφού ουσιαστικά και κυριολεκτικά πάει το μοντέλο στο επόμενο επίπεδο. Δεν ήταν λίγοι αυτοί που προτιμούσαν το VF1 από το Flyknit, εδώ όμως δεν χωράει καμμία συζήτηση.

Το επάνω μέρος είναι με διαφορά καλύτερο από πριν, διορθώνοντας όλα τα κακώς κείμενα των προηγουμένων εκδόσεων (τα οποία δεν ήταν λίγα). Δεν είναι τέλειο, κυρίως λόγω στενότητας, πλέον όμως θα ικανοποιήσει επαρκώς τους περισσοτέρους.
Η νέα γεωμετρία της σόλας καταφέρνει να αναδείξει ακόμη πιο πολύ τον συνδυασμό ZoomX – carbon plate, ενώ η σταθερότητα της κατασκευής είναι σε αποδεκτά επίπεδα πια. Συν την βελτιωμένη εξώσολα.

Μέσα στο 2020 θα κυκλοφορήσουν μοντέλα με ψηλές σόλες κι ενσωματωμένη πλάκα και από άλλες εταιρείες. Και νέους αφρούς, επίσης. Η Nike έδειξε τον δρόμο και οι υπόλοιποι αναγκαστικά ακολουθούν. Μέχρι να δούμε το αποτέλεσμα όμως, το Vaporfly παραμένει μακράν το κορυφαίο distance racer της αγοράς.

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

12 Σχόλια

  1. Άψογος και αναλυτικότατος! Δεν θα άλλαζα ούτε ένα σημειό στίξης! Μπράβο!

  2. “Είναι δε συχνές οι περιπτώσεις, όπου δρομείς χορηγούμενοι από άλλες εταιρείες τρέχουν με καμουφλαρισμένα Vaporfly.”…xaxaxaxa θεικό!

    Ευχαριστουμε για το φοβερό και λεπτομερές review! Σημαντικό νομίζω αρκετά, πως η διάρκεια ζωής του ειναι πολύ μεγαλύτερη από οτι αρχικά φοβομασταν και πιστευαμε. Toυλάχιστον έτσι, τα πολλά χρήματα που κοστίζει το μοντέλο αυτό, πιάνουν τόπο!

  3. Α ρε Νικο σε καθε review σου πεφτει παντοφλα ρε φιλε …
    αντε τωρα να δικαιολογησεις γιατι σου ειναι απαραίτητο ενα νεο ζευγάρι αθλητικα

  4. @aristidi Να ‘σαι καλά φίλε, χαίρομαι που τα επιβεβαιώνεις!

    @periklis1987 Πολλές τέτοιες περιπτώσεις υπάρχουν: ΝΒ, elite της Adidas, Diadora, unbranded.

    @panosgr Χαχαχα… Ακόμη να βρεις τρόπο;

  5. Tο μόνο που μου λείπει τα 275ε}}}}Τρομερό review μπραβο!!!

  6. λοιπον δεν αλλαζεις λαστιχα στο αμαξι …παιρνεις τα next ,α ρε Νικολα τι μας κανεις…

  7. @poulios_antonis 😀 😀

    @phill Δεν χρειάζεσαι αμάξι. Πας παντού τρέχοντας με τα Next και μάλιστα, πιο γρήγορα…

  8. @echetlos Στα reviews σας βλεπω συχνα τη φραση, πως το “ταδε” παπουτσι μπορει να μπει στο στιβο ή το αντιθετο .Ειναι καποια συγκεκριμενα χαρακτηριστικα που κανουν το παπουτσι καταλληλο ωστε να μπορεσει να τρεξει καποιος μεσα στο στιβο ή αυτο εξαρταται απο το ειδος τρεξιματος ???

  9. @kukoc Θεωρητικά πάντα…
    Ο στίβος είναι πιο μαλακός από την άσφαλτο, έχει παρατεταμένες στροφές και μπαίνεις εκεί για γρήγορες προπονήσεις.
    Υποτίθεται λοιπόν πως θες ένα παπούτσι που κρατάει στα βιράζ και η σόλα του δεν έχει τόσο μεγάλη συμπίεση που, σε συνδυασμό με το μαλακό έδαφος, να σε καθυστερεί και να σου “τρώει ενέργεια” ή να μην έχεις αίσθηση του πού πατάς.
    Τώρα βέβαια, όλα αυτά είναι μάλλον σχετικά, αφού άλλος κάνει 400άρια στο 5:00 και άλλος στο 3:00, οπότε οι έννοιες μπορούν να ξεχειλώσουν αρκετά. Απλά δεχόμαστε κάποιες κοινές “σταθερές”, ώστε να μπορούμε να κάνουμε σύγκριση μεταξύ των μοντέλων και να καταλαβαινόμαστε.

  10. Πολύ ωραία όλα, μ αρέσει ιδιαίτερα το υλικό του upper.
    Βέβαια, τώρα είμαι σε mood μελομακάρονου, ούτε καν τα ονειρεύομαι.

  11. Μετά από 100 χλμ, η φθορά είναι ελάχιστη.
    Μην το κρατάτε στην γυάλα!

    https://www.flickr.com/photos/140798332@N04/49535622627/in/dateposted-public/

  12. το παπουτσι αυτο ντρεπεσαι να το βαλεις οπουδηποτε αλλου εκτος απο αγωνες. προσωπικα εχω τα turbo1 και 2 για δρόμους και τα 4% για στιβο.

Αφήστε μια απάντηση